Strategiapelit – tyydytystä sotahimoon

  • 48 716
  • 206

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Tekisi mieli hankkia tuo Hearts of Iron 3, mutten oikein tajua mikä versio olisi se "oikea". Steamin kautta näyttäisi olevan saatavilla jos jonkinlaista versiota ja lisäosaa sekä isompia bundleja. Suosituksia?



Mulla on itsellä tuon itse pelin lisäksi Semper FI, For the Motherland ja Their Finest Hour, joista kahta ensimmäistä suosittelen ottamaan pelin lisäksi mukaan. TFH on ihan kiva lisä myös, muttei ole "pakollinen".

Ja tosiaan For the Motherland vaatii tuon Semper FI:n ja Their Finest Hour FTM:n toimiakseen. Tuo Semper FI toi paljon parannusta itse peliin, joten suosittelen ottamaan sen ja myös tuon FTM:n.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Mulla on itsellä tuon itse pelin lisäksi Semper FI, For the Motherland ja Their Finest Hour, joista kahta ensimmäistä suosittelen ottamaan pelin lisäksi mukaan. TFH on ihan kiva lisä myös, muttei ole "pakollinen".

Ja tosiaan For the Motherland vaatii tuon Semper FI:n ja Their Finest Hour FTM:n toimiakseen. Tuo Semper FI toi paljon parannusta itse peliin, joten suosittelen ottamaan sen ja myös tuon FTM:n.

Eli Steamissa olevista paketeista kannattaa ottaa seuraava?:

Vanilla + Semper FI + For the Motherland + jotain lisähärpäkkeitä kaupan päälle.

Tuon saisi ihan sopuisaan hintaankin vielä. TFH ei taida mihinkään pakettiin ainakaan toistaiseksi kuuluakaan.
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Löytyykös palstalta muuten World of Tanksien pelaajia ? Kyseessähän on ilmainen netissä pelattava tankkitaistelupeli jota pelaa ympäri maailman tällä hetkellä varmaankin ~50 miljoonaa pelaajaa. Suomessakin tämä on nykyään melkoisen suosittu peli. Hieno peli kertakaikkiaan!
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Löytyykös palstalta muuten World of Tanksien pelaajia ? Kyseessähän on ilmainen netissä pelattava tankkitaistelupeli jota pelaa ympäri maailman tällä hetkellä varmaankin ~50 miljoonaa pelaajaa. Suomessakin tämä on nykyään melkoisen suosittu peli. Hieno peli kertakaikkiaan!

Jonkin verran tuota on tullut pelailtua, mutta vähän turhan arcade-painotteinen on peli minun makuuni. Myös nuo rahalla saatavat aivan selvät edut pelissä harmittavat, koska en enää ala rahaa laittamaan nettipeleihin. Kyllä tuota silti ajankuluksi aina silloin tällöin ihan mielellään pelaa.

Tosin strategiapelien ja realismin kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Osaako joku suositella jotain tiettyä Civilizationia. Alustana tietokone, XBOX, XBOX 360 tai PS3. Ei tarvitse olla välttämättä uusin ja hienoin, vaan onnistunein. Joskus muksuna tuli pelattua ilmeisesti mainittua Colonizationia (jos siis on se ikivanha peli) ja nyt on ruvennut viime aikoina tekemään mieli pelata jotain sen tyyppistä. Colonization oli huikean hyvä ja jos hivenen nykyaikaisempana löytyy edes lähelle yhtä hyvää, niin olisi jepa.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Suosittelen ihan sitä uusinta. Civ V.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Eli Steamissa olevista paketeista kannattaa ottaa seuraava?:

Vanilla + Semper FI + For the Motherland + jotain lisähärpäkkeitä kaupan päälle.

Tuon saisi ihan sopuisaan hintaankin vielä. TFH ei taida mihinkään pakettiin ainakaan toistaiseksi kuuluakaan.

Hmmm... mikä tuo Vanilla on?

Just katsoin tuosta Steamista. Menin HoI3 -pelin sivulle ja siinä video/screenshot ikkunoiden alla on "Packages that include this game". Siitä voit ostaa Hearts of Iron 3 collectionin hintaan 25€. Mukaan tulee Semper FI ja For The Motherland + sprite packeja. Tuo TFH ei tosiaan tule minkään paketin mukana. En tuota collectionia jostain syystä löytänyt haku -toiminnon avulla.
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jonkin verran tuota on tullut pelailtua, mutta vähän turhan arcade-painotteinen on peli minun makuuni. Myös nuo rahalla saatavat aivan selvät edut pelissä harmittavat, koska en enää ala rahaa laittamaan nettipeleihin. Kyllä tuota silti ajankuluksi aina silloin tällöin ihan mielellään pelaa.

Tosin strategiapelien ja realismin kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä.

Niin, maksullisella premium-tilillä kerää paremmin kokemusta ja saa pelirahaa paremmin tilille mutta en mä oikein muuta rahalla saatavaa etuja keksi jos nyt ei kullalla vaihdettavaa kokemusta sellaiseksi laske.

Strategiapeliksi lasken pelin siksi, että pelin luonne muuttuu täysin kun vaihtaa random-pelit klaanin komppanioiksi tai clan wars toiminnaksi. Strategiaa ei normipeleissä ole lainkaan kun jokainen ryntää kuka mihinkin mutta kompissa ja cw:ssä strategia on nimenomaan se millä pelejä voitetaan.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Yleinen nimitys peruspelille ilman lisäosia.

Kiitos tiedosta. On jäänyt moinen minulta oppimatta, vaikka jonkin verran pelejä pelaillut.

Eli siis juuri niin, Rommeli, Vanilla + Semper FI + For The Motherland + mitä itse sitten haluat vielä lisäksi ottaa.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Niin, maksullisella premium-tilillä kerää paremmin kokemusta ja saa pelirahaa paremmin tilille mutta en mä oikein muuta rahalla saatavaa etuja keksi jos nyt ei kullalla vaihdettavaa kokemusta sellaiseksi laske.

Käsittääkseni rahalla saa myös paremmin läpäiseviä ammuksia, mikä onkin se ikävin juttu. Noiden muiden kanssa ei mulla mitään ongelmaa olekaan.

Strategiapeliksi lasken pelin siksi, että pelin luonne muuttuu täysin kun vaihtaa random-pelit klaanin komppanioiksi tai clan wars toiminnaksi. Strategiaa ei normipeleissä ole lainkaan kun jokainen ryntää kuka mihinkin mutta kompissa ja cw:ssä strategia on nimenomaan se millä pelejä voitetaan.

Klaanipelit lienevät tosiaan ihan oma maailmansa ja niitä en ole valitettavasti päässyt kokeilemaan. Toisaalta sanoisin, että tuota toimintaa kuvaa silti paremmin vaikka sana "taktiikka". Strategia on vähän isomman mittakaavan toimintaa.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Civ 5:lle myös minulta ääni. Varsinkin lani- tai nettipelinä monen ihmispelaajan kanssa on erittäin toimiva. Suosittelen lämpimästi. Itse tuli ostettua Starcraft 2 jokunen aika sitten mutta en ole vieläkään jaksanut edes tutoriaalia kokeilla. Saa nähdä miten innostun tuosta pelistä kunhan joku päivä nyt edes tutoriaalin saisin aloitettua.

-Tinke
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Ehkäpä paras strategiapeli, kun puhutaan suuren sotapäällikön leikkimisestä karttapohjalla, on Matrix Gamesin Operational Art of War. Siinä vedetään isoja linjoja ja scenaarioita löytyy aina isosta ykkösestä nykypäivään. Samaten löytyy mahtavia kenttiä erilaisilla editoreilla tehtynä, kuten esim. Highway to Helsinki, jossa yritetään torpata itänaapurin hyökkäys kutostien suunnassa Suomen raskaan aidolla kokoonpanolla arviolta 90 -luvun lopusta (ennen kuitenkin tätä vuosituhannen vaihteen paikkeilla alkanutta varuskuntien lakkautusaaltoa).

Jostain tälläisestä olisin aikoinaan ollut kiinnostunut (ennen lapsia kun oli aikaa) - realistisesta sotaretken suunnittelusta ja johtamisesta - eli käytännössä huolto, kulkuyhteydet, kuljetuskapasiteetit jne, olisivat olleet hyvin olennaisia asioita. Mutta ei silloin oikein löytynyt: ne sotapelit, joita pidetään strategia-peleihin kuuluvina eivät yleensä ole olleet kovin realistisia tai erityisen strategiaan keskittyneitä. Sid Meyerin Gettysburg oli esimerkiksi omana aikanaan nerokas reaaliaikainen taistelupeli, jossa oli tosi hienoja elementtejä, eikä mitään pitkästyttävää ammuskelua edes takaisin, mutta olisi ollut tosi hienoa myös simuloida mahdollisimman realistisesti Leen sotaretkeä Pennsylvaniaan, enkä onnistunut löytämään mitään sellaista - toki en ole ikinä peleihin suhtautunut aivan sellaisella vakavuudella, että olisin ihan kauheasti etsinytkään. Mutta mukava tietää, että tälläisiä pelejä ihan oikeastikin on olemassa.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Löytyykös palstalta muuten World of Tanksien pelaajia ? Kyseessähän on ilmainen netissä pelattava tankkitaistelupeli jota pelaa ympäri maailman tällä hetkellä varmaankin ~50 miljoonaa pelaajaa. Suomessakin tämä on nykyään melkoisen suosittu peli. Hieno peli kertakaikkiaan!

Loistava peli ja mahtavaa, että noinkin kova peli on ilmainen. WOTia on tullut pelattua aika paljon. Saksan TD-kehityspolku on menossa Jagdpanther II:ssa. Muut polut (Neuvostoliiton tykistö, Neuvostoliiton raskaat panssarit, Brittien raskaat panssarit) ovat vasta Tier V:ssä.

Käsittääkseni rahalla saa myös paremmin läpäiseviä ammuksia, mikä onkin se ikävin juttu. Noiden muiden kanssa ei mulla mitään ongelmaa olekaan.

Voin sanoa omakohtaisesti, että raha ei noita pelejä ratkaise. Itse käytin rahaa vain vähän, kun halusin ostaa tankkitalliini lisää slotteja. Rahalla en ole ostanut yhtään tankkia, enkä edes kokeillut maksullisia ammuksia. Silti olen useimmilla tankeillani 1st class -tasolla, eli parempi kuin 95% kyseisen tankkityypin pelaajista ja parilla tankilla Masterclass-luokassa, eli parempi kuin 99% pelaajista. Noihin statteihin ei ole rahaa tarvittu.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Silti olen useimmilla tankeillani 1st class -tasolla, eli parempi kuin 95% kyseisen tankkityypin pelaajista ja parilla tankilla Masterclass-luokassa, eli parempi kuin 99% pelaajista. Noihin statteihin ei ole rahaa tarvittu.

Niin no. Nuo classit sinä ansaitset vain siitä yhdestä taistelusta, eikä kerro siitä, missä sinä oikeasti olet muihin verrattuna. World of tanks effiency -calculator sen sijaan antaa vähän osviittaa siitä, miten sinä pärjäät muihin nähden.

Niin, eihän tuossa WoTissa varsinaisesti rahalla etuja saa itse taisteluun kulta-ammuksia lukuunottamatta, jotka eivät tosin ratkaise mitään taisteluita. Mutta, kyllä tuo pelin ilmaisuus on ihan paskapuhetta siinä vaiheessa, kun yrität päästä tier kymppiin tai edes tier yhdeksään käsiksi.

Tympäännyin aikoinaan ostamaan premiä tuohon ja IS-3:lla pistin joka matsissa vähintään 2 vihua nippuun ja tuotin paljon damagea. Silti se expan ja erityisesti rahan tulo oli niin onnetonta, että vuoden saisi IS-8iin asti hangata ilman premiä. Ilmainen peli tiettyyn rajaan asti joo.

Sen lisäksi, WoT toistaa niin pahasti itseään, että muutaman kymmenen pelin jälkeen siihen taas tympääntyy. Tankkikompat ovat sitten asia erikseen. Niitä on hauska pelata tutulla porukalla. Noissa clan wareissa taas taistelee ainostaan TOP tier tankit, joita saattaa klaanista riippuen olla jonossa niin paljon, ettet koskaan pääse mukaan taisteluun.
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Loistava peli ja mahtavaa, että noinkin kova peli on ilmainen. WOTia on tullut pelattua aika paljon. Saksan TD-kehityspolku on menossa Jagdpanther II:ssa. Muut polut (Neuvostoliiton tykistö, Neuvostoliiton raskaat panssarit, Brittien raskaat panssarit) ovat vasta Tier V:ssä.

Voin sanoa omakohtaisesti, että raha ei noita pelejä ratkaise. Itse käytin rahaa vain vähän, kun halusin ostaa tankkitalliini lisää slotteja. Rahalla en ole ostanut yhtään tankkia, enkä edes kokeillut maksullisia ammuksia. Silti olen useimmilla tankeillani 1st class -tasolla, eli parempi kuin 95% kyseisen tankkityypin pelaajista ja parilla tankilla Masterclass-luokassa, eli parempi kuin 99% pelaajista. Noihin statteihin ei ole rahaa tarvittu.

Tähän vahva sama. Kulta-ammuksia on ostettavissa myös pelin omilla krediiteillä joten en näitäkään ihan suoraan rahalla ostettavaksi eduksi laskisi.

Mirasane: Saksan TD linjassa ei kannata kymppiä enää hankkia, Jagdtiger on hieno peli mutta Jpz E-100 on aivan kamala. NL:n tykistö on hyvä ja esim S-51 on hieno peli kutoseen, tekee vahinkoa todella hienosti. Brittien heveistä en tiedä muuta kuin sen, että Churchillin kaikki versiot ovat mukavia vastustajan puolella :)

Itse olen klaanissa jossa pelaamme myös Clan Warseja ja pääsimme maihin vasta vähän aikaa sitten. Pelaajamäärät ovat kasvaneet todella paljon ja jo pelkkä maihinnousu on todella kovan takana ja kieltämättä onneakin tarvitaan. Vastassa tosin on vajaita porukoitakin siinä mielessä, että olimme itse matkassa X tierin vaunuilla ja VII tykistöllä ja vastaan tuli esim Löwejä ja T34:siä.

Itse olen pelannut premillä pari kuukautta ja se kyllä edesauttaa kehitystä ja rahantuloa. Premivaunuja on tallissa tier 8 T34 ja ranskalainen telatykki Lefh105, hauskoja pelejä molemmat ja varsinkin T34 on rahantuotossa aivan loistava. Keskivertopelissä saat rahaa ~60k-80k ja parhaassa pelissäni sain 140k.

Neuvostoliiton td-linja on viety loppuun eli tallissa on Object 268. Samaten NL:n hevilinja on valmis ja IS-7 on tallissa. Ensimmäinen kymppi oli saksalainen E-100 mutta tämä oli paha virhe. Valitettavasti pelissä saksalaiset vaunut ovat alakynnessä ja tätä linjaa en KingTigerin jälkeen suosittele kenellekään. E-100 on varmaankin kympin vaunuista huonoin mitä löytyy. Tykki on huonosti läpäisevä ja vaunu hidas.

Vaunupaikkoja on täytynyt ostaa lisää koska vaunuja on melko paljon nykin tallissa. Ranskan kevyt linja on AMX 13 90:ssä, NL:n medi on T-54:ssä, Brittien medi on Centurion mk1:ssä. Lisäksi olen jättänyt satunnaisia hauskoja vaunuja kuten BT-2,VK3601H, T-28 ja lisäksi komppaniaa varten kutosiin Grille ja KV-1S, kaseihin GW Panther ja IS-3. Saksan tykistön puolelta olen GW Tigerissa, hauska vaunu tämäkin vaikkakaan en ole pelannut kuin alle viikon tällä. Eilen nappasin KV-4:n täysistä yhdellä osumalla.

Randompelien pelaaminen osaavassa osastossa on hyvin kokemusta ja rahaakin tuovaa hommaa koska näin saat ainakin vähän järkeä oman joukkueen toimintaan. Kompat ovat sitten toinen hyvä lisä. Meillä on klaanissa yleensä 1-2 komppaa pyörimässä iltaisin ja satunnaisesti mennään kympeillä mutta pääsääntöisesti kutosilla ja kaseilla. Näissä peleissä taktiikka on se juttu millä pelit voitetaan. Olemme saaneet todella koviakin päänahkoja joissa on vastustajan effat olleet järjestään yli 1500 ja taktisella pelillä nuo ovat voitettavissa, ei kulmien takana piiloitellen.

Oma efficiency on jossain 1060 huitteissa ja voitto% 52 eli en mikään huippupelaaja ole mutta komppavaunuissa kuten KV-1S ja IS-3 on voitto% molemmissa yli 70 eli voin väittää taktiikoilla olevan valtava merkitys peliin. Teamspeakia käytämme pelissä aina.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Jpz E-100, E-100, Churchill

Vaikkei minulla tuota Jpz E-100:sta tallissa olekaan, niin kokeiltuani sitä pari kertaa, olen kuitenkin eri mieltä. Se on rauhallisen miehen TD, joka ampuu silloin, kun siihen varma paikka on. Nimittäin silloin kun osuu, niin kyllä muuten tuntuu kanssa. Jos ammut huti ja olet ilman kavereita, niin aika huonosti sulle käy, kun latailet sen 30sekunttia tykkiäsi. Ennen fysiikkapäivitystä tuhosin ELC AMX:llä yksin olleet Jpz E100:n, Jagdtiger ja Batchat artyn samassa pelissä.

Minun mielestä Maus on pelin huonoin X tier. E-100 liikkuu paremmin ja sen tykki on lähempänä etuosaa, kuin Mausissa, joka on kaupunkitaisteluissa etu. Noita jos osaa käyttää hyvin, niin ovat melkoisia ding-masiinoita. Mutta, Saksan kympit ovat kyllä huonoimpia heavy tankkeja.

Churchillit ovat tässä onneksi niin huonoja, kuin ne oikeastikin olivat. Niihin ei meinaa oikein edes pystyä vakavasti suhtautumaan aina ja joskus sen takia saivat tuhottua minut, kun olin ELCillä tai VK28:lla liikenteessä. Toki hyvän pelaajan käsissä nuokin ovat pahoja vastuksia. Mutta, tasatierein ottavat pataan aina.

Mullakin on tuo effiency samaa luokkaa, kuin sinulla. En siis ole mikään superpelaaja todellakaan. Toisaalta noissa random-matseissa yleensä tiimin voiton eteen pelaaminen ei tuo sinulle effiencyä, ellet sitten rupea oikein itsekkääksi.

Minimaus oli joskus minun lempitankkini ja sillä teki kyllä tuhoa matseissa. Nykyisin sillä ei tee enää mitään, kun harvoin pääsee edes toptieriksi.

Aika paljon tuo oma pelaaminen (silloin kun pelaa) on keskittynyt nyt pieniin ja nopeisiin tankkeihin.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Tähän vahva sama. Kulta-ammuksia on ostettavissa myös pelin omilla krediiteillä joten en näitäkään ihan suoraan rahalla ostettavaksi eduksi laskisi.

Olen sitten käsittänyt jotakin aivan väärin. En kyllä ole kertaakaan havainnut mahdollisuutta ostaa noita ilman sitä kultaa, mutta olenkin vielä ihan aloittelija ja pelailen 2 ja 3 tierin tankeilla vasta.
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Rommeli: Kun menet huoltohuoneeseen, saat valittua alasvetovalikosta maksatko premikudit kullalla vai pelirahalla. Vaikka sulla olisi alemman tierin vaunuja, kokeile niitä niin tiedät mitä ovat. Läpäisevät vihollisen panssaroinnin ainakin paremmin eivätkä todennäköisesti maksa edes paljon alemmilla tiereillä. Ylemmissä maksaa ja muistaakseni esim E-100 maksavat 4000/kuti.

Nebula: Tottahan tuo on JgpzE-100 mitä sanot, kun osuu niin tekee vahinkoa pahasti mutta ongelmia on enemmän kuin etuja. Jos jäät yksin, olet hyvin pian kuollut ja tämä ainakin randomeissa tapahtuu lähes säännöllisesti kun noita näkee ja joskus itsekin noita tilaisuuksia käyttäneenä tiedän. Tosin sama on ongelma muillakin td:llä joissa ei torni käänny, esim ISU-152:lla josta tykkäsin kovasti. Pikkuvaunut pyörittävät sinut todella nopeasti.

Maus on varmaan se huonoin X tierin vaunu huonomman liikkuvuutensa takia mutta ei tuo E-100 paljon kummempi ole. Premikuditkin kimpoilevat ja verrattuna vaikka IS-7:aan joka minulla on, on ero huima. IS-7 harvoin kimmottaa ja tekee ihan mukavasti vahinkoa vihuille.

Efficiencyyn on ainakin ennen vaikuttanut se miten paljon cappipisteitä saat ja se on vääristänyt hommaa pahasti. Itse kun en paljon cappaamistä harrasta niin kai siitä on sitten kärsinyt jonkin verran. Tähän laskentaan tuli kuitenkin käsittääkseni joku muutos ja tuota cappaamisen painoarvoa tiputettiin. En hirveästi noitten effien perään katsele ja pääsääntöisesti kyllä oman joukkueen etua kaikessa yritän ajatella ja esim heikompaa sivustaa tukea millä sitten pelaankaan.

Pienet ja nopeat tankit ovat myös minun makuuni. Vaikka kolme X tieriä(E-100,Obj268,IS-7) on tallissa ja ysejäkin (T-54,Obj704,IS-8) ja sitten näitä grindauksessa olevia muita (AMX 13 90,Centurion Mk1, Gw Tiger) niin omia suosikkeja ovat alemmista BT-2 ja T-28 jotka olen jättänyt talliin. Molemmilla taitaa olla ennätys 10 tappoa peliin. Nopeita ja melko tulivoimaisia molemmat ja hauskoja ajella :) Sama pätee Nebula sun Vk2801 joka oli huima peli osaavissa käsissä, tosin nyt uudessa versiossa sitä nerffattiin käsittääkseni rankasti.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Pienet ja nopeat tankit ovat myös minun makuuni. Vaikka kolme X tieriä(E-100,Obj268,IS-7) on tallissa ja ysejäkin (T-54,Obj704,IS-8) ja sitten näitä grindauksessa olevia muita (AMX 13 90,Centurion Mk1, Gw Tiger) niin omia suosikkeja ovat alemmista BT-2 ja T-28 jotka olen jättänyt talliin. Molemmilla taitaa olla ennätys 10 tappoa peliin. Nopeita ja melko tulivoimaisia molemmat ja hauskoja ajella :) Sama pätee Nebula sun Vk2801 joka oli huima peli osaavissa käsissä, tosin nyt uudessa versiossa sitä nerffattiin käsittääkseni rankasti.

Kyllä VK2801 nerffattiin, mutta on se edelleenkin varsin mukava tankki ja sillä pystyy tekemään isommankin vihun olon epämukavaksi. Ainut huono puoli on tuo korkea profiili, minkä takia siihen on helppo osua. BT-2:sta tykkään kanssa todella paljon, mutta oma suosikkitankki nykyisin on ehkäpä juuri tuo ELC AMX. Nopea, matalaprofiilinen ja tykki on tehokas. Ei tosin käänny torni ympäri, mutta se ei omaa menoani ole haitannut.

BT-2:sta sen verran vielä, että joskus kun menee noihin low tier -matseihin ja, kun on BT-2lla jonkin verran itsekin pelannut ja tietää sen vahvuudet ja heikkoudet, niin ne on varsin helppo torjuakin. Moni luottaa liikaa niiden nopeuteen, mutta kun ketjut napsauttaa poikki ja sen jälkeen takalistoon pari kutia, (mikä usein on riittävästi esillä, kun täydestä vauhdista ketjut poikki), niin aika hyvin laittaa vähän hitaammalla ja huonommallakin tankilla kampoihin.

Minä kanssa olen harvoin cappimassa. Yleensä menen nopealla tankilla, vaikka kartan toiselle puolelle auttamaan omia jos ovat hätää kärsimässä. Eikä tuo efficiency minullekaan merkkaa mitään. Pääasia, että voittoja tulee.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Mirasane: Saksan TD linjassa ei kannata kymppiä enää hankkia, Jagdtiger on hieno peli mutta Jpz E-100 on aivan kamala. NL:n tykistö on hyvä ja esim S-51 on hieno peli kutoseen, tekee vahinkoa todella hienosti. Brittien heveistä en tiedä muuta kuin sen, että Churchillin kaikki versiot ovat mukavia vastustajan puolella :)

Jagpanther ja Jagdtiger itsellänikin olivat tavoitteina, kun TD-puun aloitin. Nyt tosin KV-1:stä olen tykännyt sen verran, että KV-1S ja sen jälkeen tulevat tankit lienevät kehityskohteina.

Saksan TD-puu on kyllä ollut mukava. Hetzeriä vihasin kuin ruttoa ja tuntui, että sillä pelaaminen oli ihan myrkkyä Marderin jälkeen. Stug taas kolahti alusta lähtien ja sillä pelaan edelleen varmaan eniten. Tekee rahaa hyvin ja mukava sekoitus liikkuvuutta ja tulivoimaa.

Tier VIII -tankkia ostaessani arvoin Ferdin ja Jagdpanther II:n välillä pitkään. Lopulta liikkuvuuden takia otin jälkimmäisen. Paras tykki on vielä kehittämättä, joten en anna lopullista tuomiotani vielä - nykyinen tykki on välillä tuntunut kesyltä, kun vastaan tulee IX tai X -tankkeja.

Hiljattain annoin Hetzerillekin uuden mahdollisuuden ja ihmettelin sitä, miten olen voinut sitä aikanaan vihata. Se vaatii ehkä Stugiin ja Marderiin verrattuna erilaisen lähestymistavan, mutta mikä onkaan hauskempaa, kun poksautella yhdellä 105-millisen tykin osumalla vihollistankkeja. 5-6 tapon kierroksia on tullut lyhyessä ajassa useita Hetzerillä. Varsinkin, kun hommasin camo-verkon ja lähes koko miehistön kyvyiksi camouflagen, on pikku-Hetzer lähes näkymätön vihollisille.
 
Suosikkijoukkue
Big Buff#33
Stop the press!

Legendaarinen Age of Empires julkaistaan uudelleen HD-versiona!
Tässä linkki tähän ilouutiseen: Age of Empires 2: HD to launch with improved visuals, Steam Workshop on April 9 | News | PC Gamer

Tulee varmasti hankittua tuo sitten huhtikuussa, tullut pelattua original versiota satoja tunteja. Vielä kun saisi Red Alert kakkosesta vastaavan päivitetyn version niin ei tarvitsisi miettiä mitä tekee vapaa-ajallaan.
"And it’s only going to cost you $20." Hintakin tuntuu olevan kohtuullinen. Kaikenkaikkiaan mahtava uutinen.
 

Anzi23

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers ja Oulun Kärpät
Vielä kun saisi Red Alert kakkosesta vastaavan päivitetyn version niin ei tarvitsisi miettiä mitä tekee vapaa-ajallaan.
EA:n Origin-palvelusta saa ostettua Command & Conquer: The Ultimate Collection -paketin, joka sisältää mm. Red Alert 2:n. Ei tosin HD-versio, mutta pitäisi ainakin toimia Windows 7:ssa.

Yleensä noihin vanhempiin peleihin löytyy kuitenkin netin syövereistä joku resoluution korotuskikka, jolla grafiikan saa tarkemmaksi. Joissain tapauksissa hahmot vaan voi mennä turhan pieneksi - etenkin 1920x1080-resoluutiolla.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Red Alert 2 HD olisi kieltämättä mielenkiintoinen ajatus, toisaalta vain rahastusta.

Miksi muuttaa? Ihan riittävän hieno alkuperäinenkin versio on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös