Loistava peli ja mahtavaa, että noinkin kova peli on ilmainen. WOTia on tullut pelattua aika paljon. Saksan TD-kehityspolku on menossa Jagdpanther II:ssa. Muut polut (Neuvostoliiton tykistö, Neuvostoliiton raskaat panssarit, Brittien raskaat panssarit) ovat vasta Tier V:ssä.
Voin sanoa omakohtaisesti, että raha ei noita pelejä ratkaise. Itse käytin rahaa vain vähän, kun halusin ostaa tankkitalliini lisää slotteja. Rahalla en ole ostanut yhtään tankkia, enkä edes kokeillut maksullisia ammuksia. Silti olen useimmilla tankeillani 1st class -tasolla, eli parempi kuin 95% kyseisen tankkityypin pelaajista ja parilla tankilla Masterclass-luokassa, eli parempi kuin 99% pelaajista. Noihin statteihin ei ole rahaa tarvittu.
Tähän vahva sama. Kulta-ammuksia on ostettavissa myös pelin omilla krediiteillä joten en näitäkään ihan suoraan rahalla ostettavaksi eduksi laskisi.
Mirasane: Saksan TD linjassa ei kannata kymppiä enää hankkia, Jagdtiger on hieno peli mutta Jpz E-100 on aivan kamala. NL:n tykistö on hyvä ja esim S-51 on hieno peli kutoseen, tekee vahinkoa todella hienosti. Brittien heveistä en tiedä muuta kuin sen, että Churchillin kaikki versiot ovat mukavia vastustajan puolella :)
Itse olen klaanissa jossa pelaamme myös Clan Warseja ja pääsimme maihin vasta vähän aikaa sitten. Pelaajamäärät ovat kasvaneet todella paljon ja jo pelkkä maihinnousu on todella kovan takana ja kieltämättä onneakin tarvitaan. Vastassa tosin on vajaita porukoitakin siinä mielessä, että olimme itse matkassa X tierin vaunuilla ja VII tykistöllä ja vastaan tuli esim Löwejä ja T34:siä.
Itse olen pelannut premillä pari kuukautta ja se kyllä edesauttaa kehitystä ja rahantuloa. Premivaunuja on tallissa tier 8 T34 ja ranskalainen telatykki Lefh105, hauskoja pelejä molemmat ja varsinkin T34 on rahantuotossa aivan loistava. Keskivertopelissä saat rahaa ~60k-80k ja parhaassa pelissäni sain 140k.
Neuvostoliiton td-linja on viety loppuun eli tallissa on Object 268. Samaten NL:n hevilinja on valmis ja IS-7 on tallissa. Ensimmäinen kymppi oli saksalainen E-100 mutta tämä oli paha virhe. Valitettavasti pelissä saksalaiset vaunut ovat alakynnessä ja tätä linjaa en KingTigerin jälkeen suosittele kenellekään. E-100 on varmaankin kympin vaunuista huonoin mitä löytyy. Tykki on huonosti läpäisevä ja vaunu hidas.
Vaunupaikkoja on täytynyt ostaa lisää koska vaunuja on melko paljon nykin tallissa. Ranskan kevyt linja on AMX 13 90:ssä, NL:n medi on T-54:ssä, Brittien medi on Centurion mk1:ssä. Lisäksi olen jättänyt satunnaisia hauskoja vaunuja kuten BT-2,VK3601H, T-28 ja lisäksi komppaniaa varten kutosiin Grille ja KV-1S, kaseihin GW Panther ja IS-3. Saksan tykistön puolelta olen GW Tigerissa, hauska vaunu tämäkin vaikkakaan en ole pelannut kuin alle viikon tällä. Eilen nappasin KV-4:n täysistä yhdellä osumalla.
Randompelien pelaaminen osaavassa osastossa on hyvin kokemusta ja rahaakin tuovaa hommaa koska näin saat ainakin vähän järkeä oman joukkueen toimintaan. Kompat ovat sitten toinen hyvä lisä. Meillä on klaanissa yleensä 1-2 komppaa pyörimässä iltaisin ja satunnaisesti mennään kympeillä mutta pääsääntöisesti kutosilla ja kaseilla. Näissä peleissä taktiikka on se juttu millä pelit voitetaan. Olemme saaneet todella koviakin päänahkoja joissa on vastustajan effat olleet järjestään yli 1500 ja taktisella pelillä nuo ovat voitettavissa, ei kulmien takana piiloitellen.
Oma efficiency on jossain 1060 huitteissa ja voitto% 52 eli en mikään huippupelaaja ole mutta komppavaunuissa kuten KV-1S ja IS-3 on voitto% molemmissa yli 70 eli voin väittää taktiikoilla olevan valtava merkitys peliin. Teamspeakia käytämme pelissä aina.