Mainos

Steve Downien taklaus ja siitä annettu rangaistus

• 17 423
  • 142

stunt cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Downien pelikielto on mielestäni enemmistön kannan mukaisesti aivan järjettömän pitkä. Itse niitti oli mielestäni sääntöjen mukainen mukainen; Downie ei hypännyt taklauksessa, eikä hän käyttänyt kyynerpäitä ja kädet näyttävät olevan kohtuullisen alhaalla. Vaikka taklaus oli sääntöjen rajamailla, niin mielestäni se oli erittäin likainen, mutta sääntöjen mukainen. Muutaman ottelun mittainen pelikielto olisi ollut kohtuullinen. Missään tapauksessa teko ei ollut 20 ottelun mittaisen pelikiellon arvoinen.

Enemmänkin Downien, Colby Amstrongin ja Steve Mooren tyylisten pelaajien otteissa näkyy kunnioituksen puute muiden pelaajien terveyttä kohtaan. Viekö NHL:n tie rangaistuskäytännön suhteen kohti kotoisia liigoja? Saadaanko tätä pelaajien keskenäisen kunnioituksen puutetta poistettua pitkillä pelikielloilla likaisista taklauksista? En usko pelkkien pelikieltojen voimaan tiettyjen pelaajien muiden pelaajien kunnioituksen puutteen korvaamisessa. Case Bertuzzin jälkeen NHL on ollut todella herkkä pelaajien omiin rankaisutoimiin, ja niitä tällä ylipitkällä pelikiellolla varmaan yritetään hillitä. Itse en usko pelkkiin pelikieltoihin lajin siistinä pitämisessä, vaan mukana on myös oltava pelaajien keskenäiset väkivaltaiset rankaisutoimenpiteet. Oikea tapa vastaavan tyylisten tilanteiden ratkaisuun kulminoitui Darren McCartyn rankaistessa Claude Lemieuxia tämän synneistä. Aikanaan tästä tilanteesta McCarty selvisi muistaakseni 2+2 minuutin jäähyllä. Minkäköhänlaisen tuomion McGrattan tai Neil saisivat vastaavan kaltaisesta otteista..?

Eager

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Eagles, HPK ja Barça
No tulipa tämäkin nyt sitten nähtyä. Kylläpä oli harvinaisen surkea tuomio, ei voi muuta sanoa. Vituttaa ja kovasti! Täytyy nyt toivoa että tällainen pelleily jää tähän sillä tällä tavalla tapetaan peli nimeltä jääkiekko! Ei voi vaan käsittää. Täälläkin odotellaan mielenkiinnolla mitä tapahtuu kun esim. Aleksander Suuri iskee samanlaisen niitin.

Kaikkein naurettavinta on että Simonin baseball huitaisusta sai vain 25 peliä, mutta tästä 20! Mitähän tabuja ne isot pojat on siellä ny vedellyt? Niin naurettavaa, linjatonta, häpeällistä mutta ennen kaikkea surullista kuin vaan voi olla jos tällä tavalla ruvetaan lätkää kehittämään.

Taitaa vaan olla Rush247 kaltaisia kukkahattuja nyt eksynyt vaan väärään pöytään. Se ympäristölautakunnan kokous oli seuraavassa huoneessa, saatanan nuijat!

Olen pahoillani tosta viimeisestä, mutta ei tälle vaan voi mitään kun vituttaa ja ihan...

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Kyllähän tuo rangaistus on ihan liian kova, kun sitä vertaa esim Prongerin rangaistukseen keväällä. Vielä enemmän naurettavaksi sen tekee, kun sitä lähtee vertaamaan näihin muihin, isoihin penalteihin.

En tykännyt taklaukseta, en halua nähdä tuommoisia jääkiekossa, enkä pitänyt sitä sääntöjen mukaisena. Mutta siltikin rangaistus on jotain ihan järjetöntä.

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Hamekangasta vittu päättäjät. Pelataan sitten saatana ringetteä. HOMTOT!

Huh, huh. Lensi aamukahvit screenille. Todella surullinen ankarasti ylimitoitettu ja harkitsematon rangaistus. Askel SM-liigamaiseen ämmä kiekkoon, jossa taklattavat saavat lammastella ja susilta viedään eväät edestä. Jos tämä käytäntö pysyy linjassa, jääkiekko kuolee kaukalopalloksi myös jenkkilässä.

Siis tämä saatanan taklaus kaikkien aikojen viidenneksi pisin pelikielto? Viisi matsia vähemmän kuin Simon? Voi jumalauta...

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Scott Stevens olisi tälläisten tuomioiden takia istunut varmaan 150 peliä urallaan pelikieltoa!

Tässä vielä Stevens top-10 ja montako ottelua esim Rush247 antaisi penaltya näistä niiteistä?

Mielenkiintoista nähdä mitä seuraavalla kerralla tapahtuu kun joku taklaa jotain vähän kovempaa. Meneekö 30 pelin panna tällä kaudella rikki?

Animal

Jäsen
Mielenkiintoista nähdä mitä seuraavalla kerralla tapahtuu kun joku taklaa jotain vähän kovempaa. Meneekö 30 pelin panna tällä kaudella rikki?

Voi vittu mitä tekstiä: "kun joku taklaa jotain vähän kovempaa". Vaikka kovan pelin ystävä olenkin, niin tuo Downien taklaus oli täysin idioottimainen ja rottamainen teloitustaklaus, joka täyttää jopa NHL -asteikolla ryntäyksen, laitataklauksen ja päähän kohdistuneen taklauksen tuntomerkit.

Aivan oikea tuomio, tämän tyyppisissä junnukohelluksissa niitä vakavia loukkaantumisia ihan oikeasti tapahtuu.

Saattapi olla jopa Downien oma etu, että ei tarvitse vähään aikaa matsiin Senatorsia vastaan pukea. Ei välttämättä ikinä. McGrattanilta tuli aika kovaa tekstiä tapahtuneen jälkeen jossain lehdessä ja ei jäänyt paljon arvailujen varaan, mikä Downien käsittely tulee olemaan jos samaan ränniin Ottawaa vastaan osuu.

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
No se kovempaa oli vain vertauskuva ja sitä järkeä voi myös käyttää täällä. Tottakai olisin voinut laittaa rumemmin niin kaikki olisi ymmärtäneet sen. Ensi kerralla sitten.

Ei tartte hernettä vetää nenään vaikka samaa mieltä ei taklauksesta ollakaan..

Rush247

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins+Crosby
Voi vittu mitä tekstiä: "kun joku taklaa jotain vähän kovempaa". Vaikka kovan pelin ystävä olenkin, niin tuo Downien taklaus oli täysin idioottimainen ja rottamainen teloitustaklaus, joka täyttää jopa NHL -asteikolla ryntäyksen, laitataklauksen ja päähän kohdistuneen taklauksen tuntomerkit.

Aivan oikea tuomio, tämän tyyppisissä junnukohelluksissa niitä vakavia loukkaantumisia ihan oikeasti tapahtuu.
Ah. Juuri näin, taklausta ei voisi enää paremmin kuvailla. Täysin samaa mieltä.

Chip Whitley

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canucks & B.C. | Langly & Posehn
tuo Downien taklaus oli täysin idioottimainen ja rottamainen teloitustaklaus, joka täyttää jopa NHL -asteikolla ryntäyksen, laitataklauksen ja päähän kohdistuneen taklauksen tuntomerkit.

Yksi sankari lisää, jota Rush247 tunnetusti onelinerillaan komppaa. Edelleen, "päähän kohdistunutta taklausta" ei tunneta NHL'ssä. Sellaista sääntöä ei ole. Millä tämä pitää takoa teidän päihinne? Eikä tuo ollut mikään laitataklauskaan minun mielestäni, vaikka McAmmond päänsä laitaan lentonsa päätteeksi kolauttaakin. Jotkut näki ryntäyksen, jotkut ei. Itse, kelattuani nauhaa hidastuksella moneen kertaan, en näe kyseistä ryntäystä kovinkaan selvänä.

Idioottimainen? Kyllä. Rottamainen? Kyllä. Mutta ei todellakaan 20 ottelun pelikiellon arvoinen. SM-liigassakin olisi tullut pienempi rangaistus.

Saattapi olla jopa Downien oma etu, että ei tarvitse vähään aikaa matsiin Senatorsia vastaan pukea. Ei välttämättä ikinä. McGrattanilta tuli aika kovaa tekstiä tapahtuneen jälkeen jossain lehdessä ja ei jäänyt paljon arvailujen varaan, mikä Downien käsittely tulee olemaan jos samaan ränniin Ottawaa vastaan osuu.

Oletko tosissasi? Downie lopettaisi uransa NHL'ssä tämän takia? Tai pakoilisi Senatorsia? Voi hyvää päivää teidän kanssanne.

Ja itse muuten uskon että Campbell kertoo McGrattanille ennen seuraavaa koitosta Downieta vastaan että hänelle napsahtaa saman pituinen kielto mikäli lähtee Downien perään. Menisi linjan mukaan.

Rush247

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins+Crosby
Yksi sankari lisää, jota Rush247 tunnetusti onelinerillaan komppaa. Edelleen, "päähän kohdistunutta taklausta" ei tunneta NHL'ssä. Sellaista sääntöä ei ole. Millä tämä pitää takoa teidän päihinne? Eikä tuo ollut mikään laitataklauskaan minun mielestäni, vaikka McAmmond päänsä laitaan lentonsa päätteeksi kolauttaakin. Jotkut näki ryntäyksen, jotkut ei. Itse, kelattuani nauhaa hidastuksella moneen kertaan, en näe kyseistä ryntäystä kovinkaan selvänä.

Idioottimainen? Kyllä. Rottamainen? Kyllä. Mutta ei todellakaan 20 ottelun pelikiellon arvoinen. SM-liigassakin olisi tullut pienempi rangaistus.
Kannatat siis taklauksia jolla pyritään tahallisesti vahingoittamaan vastustajaa?
Näitä tarvitaan, kiitos

Chip Whitley

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kannatat siis taklauksia jolla pyritään tahallisesti vahingoittamaan vastustajaa?
Näitä tarvitaan, kiitos

Ensinnäkään, en usko että Downie halusi vahingoittaa McAmmondia. En usko että kukaan NHL'ssä taklaa vahingoittaakseen tarkoituksella vastustajaa, ja pitää illalla bailut mikäli taklattava kuolee sairaalassa. Toki NHL'ssä on pelaajia jotka hakevat juuri tällaisia taklauksia joissa taklattava on haavoittuvassa paikassa/asennossa, mutta en silti usko että heidän tarkoituksena on lopettaa kanssapelaajan ura.

Kannatan kovia taklauksia, ja näissä kovissa taklauksissa saattaa sattua ikävästi, mikäli vastaanottaja katselee jonnekin minne hänen ei pitäisi katsella. Niin kuin kävi tässä tapauksessa.

kaksoismetro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmasen herrasväki
Ensinnäkään, en usko että Downie halusi vahingoittaa McAmmondia.

Käsittääkseni tässä Downien tapauksessa yhtenä oleellisena tekijänä oli se, ettei kyse ollut tavalliseen pelitilanteeseen liittyneestä taklauksesta vaan kostosta. Downie itse oli ajettu samassa vaihdossa plekseihin, mistä raivostuneena hän päätti kostaa ajamalla täydellä vauhdilla kenet tahansa kylmäksi miten tahansa, voisi siis hyvällä syyllä sanoa vahingoittamistarkoituksessa, suuntautuihan taklaus McAmmondin päähän. Aivan niin kuin Simon kosti Hollwegin taklauksen lyömällä Hollwegia mailalla päähän. Taklaus on tietysti eri asia, koska taklaaminen kuuluu peliin olennaisena osana, mutta pitkä pelikielto ei varmaankaan tullut pelkän asiayhteydestä irrotetun kuva kuvalta tarkastellun taklauksen osumishetken perusteella vaan koko tilanteesta. Tietysti Downie on myös esimerkkitapaus, koska päähän kohdistetut taklaukset ovat herättäneet keskustelua jo jonkin aikaa. Mielestäni taklaus ei ollut pelin hengen mukainen, mutta eiköhän tästä ole mutu-tasolla jauhettu jo tarpeeksi.

myerz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jaa-a
Ah. Juuri näin, taklausta ei voisi enää paremmin kuvailla. Täysin samaa mieltä.

Mikä siinä jos rush247 ei voi kantaansa perustella. Muutenkin tästä "keskustelusta" on tullut värilaseja kantavien ja muiden "minä näin tuossa kyllä hypyn" väittelyä. Kunhan ei mennä navan alle jutuissa, muuten on threadi lukossa... Olihan tuossa rikettä, mutta pahempiakin nähty. Tuomion kannattajat vaan eivät halua myöntää, että hidastuksia nähtyään ei voi sanoa, että molemmat jalat olivat osumahetkellä irti, eli Downie olisi hypännyt ennen osumaa päin näköä.

Koke72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Philadelphia Flyers
Mielestäni NHL perusteli hyvin miksi tuli pitkä pelikielto. Heillä on nimenomaan tarkoitus vähentää pelaajien päävammoja.

Downie sai kostonsa, mutta voidaan kysyä oliko tämä sen arvoista. Lisäksi tiedämme miten kova kilpailu pelipaikoista on ja miten kovat näytönhalut Steviellä olisi osoittaakseen olevansa pelipaikkansa arvoinen. Voidaan myös miettiä kumpi olisi ollut parempi: jättää taklaamatta ja olla todennäköisesti mukana kokoonpanossa alusta lähtien vai osoittaa kovuutensa ja missata neljännes runkosarjasta?

Chip Whitley

Jäsen
Suosikkijoukkue
Käsittääkseni tässä Downien tapauksessa yhtenä oleellisena tekijänä oli se, ettei kyse ollut tavalliseen pelitilanteeseen liittyneestä taklauksesta vaan kostosta. Downie itse oli ajettu samassa vaihdossa plekseihin, mistä raivostuneena hän päätti kostaa ajamalla täydellä vauhdilla kenet tahansa kylmäksi miten tahansa, voisi siis hyvällä syyllä sanoa vahingoittamistarkoituksessa, suuntautuihan taklaus McAmmondin päähän.

Ei pidä paikkaansa. Olen luonnollisesti nähnyt koko tilanteen (itse asiassa koko ottelun), joten voin taata ettei Downie lähtenyt tuolla mentaliteetilla taklausta hakemaan. Kyllä, Downie taklattiin aikaisemmin vaihdossa Schubertin toimesta, mutta kuten olen jo aikaisemminkin mielestäni maininnut, hän ei lähtenyt sen jälkeen aggressiolla päitä tiputtelemaan.

Taklauksen jälkeen peli jatkui ihan normaalisti, Downie lähti karvaamaan mutta kiekonmenetyksen seurauksena vaihtoi takakarvaukseen ja piti luonnollisesti oman miehen keskustassa. Vasta hashmarkkien kohdalla hän huomasi että McAmmond suuntautuu maalin taakse ja on paikka taklata, joten hän otti muutaman (taisi olla 3 potkua) potkun ja lopun tiedämme. Ei siis lähellekään yhtä selvä "haku" kuten moni pelkästään Youtube-klipin nähneenä väittää.

Jotain positiivista tässä on se, että Canucks pelaa Kärpäsiä vastaan heti kauden alussa, ja Downie ei siis pääse pelaamaan. Myös muutama loukkaantuminen saattaa vaivata Flyersia, kun Canucks isännöi Phillya ensimmäistä kertaa Garagessa työsulun jälkeen. Otteluhan pelataan 10. päivä lokakuuta.

Rush247

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins+Crosby
Ei pidä paikkaansa. Olen luonnollisesti nähnyt koko tilanteen (itse asiassa koko ottelun), joten voin taata ettei Downie lähtenyt tuolla mentaliteetilla taklausta hakemaan. Kyllä, Downie taklattiin aikaisemmin vaihdossa Schubertin toimesta, mutta kuten olen jo aikaisemminkin mielestäni maininnut, hän ei lähtenyt sen jälkeen aggressiolla päitä tiputtelemaan.
Olet selvästi joku kaikkitietävä jumala.. ellen väärin muista niin Schubert taklasi Downien ja noin 10s myöhemmin Downie kolasi McAmmondin paskaksi. Miten IHMEESSÄ voit tietää napsahtiko Downien päässä siinä välissä vai ei? Kenties näit luistelusta, että miten Downie asiaan reagoi? Sillä kovin montaa tilannetta ei näiden taklausten välissä tapahtunut.

Ja kyllä, näin itse myös koko ottelun. blaablaa

Animal

Jäsen
Yksi sankari lisää, jota Rush247 tunnetusti onelinerillaan komppaa. Edelleen, "päähän kohdistunutta taklausta" ei tunneta NHL'ssä. Sellaista sääntöä ei ole. Millä tämä pitää takoa teidän päihinne?

Kauan sinulta menee sen ymmärtämiseen, että NHL haluaa nimenomaan vähentää päähän kohdistuneita taklauksia ja harkitsee "head-checking" (tai "check to the head" ihan miten vaan...) käyttöönottoa?

Eikä tuo ollut mikään laitataklauskaan minun mielestäni, vaikka McAmmond päänsä laitaan lentonsa päätteeksi kolauttaakin.

Sääntökirjan mukaan oli, syyn kerrot osittain itse. Jos jätkä on kaksi metriä irti laidasta ja iskee päänsä laitaan niin mikä se on?

Jotkut näki ryntäyksen, jotkut ei. Itse, kelattuani nauhaa hidastuksella moneen kertaan, en näe kyseistä ryntäystä kovinkaan selvänä.

Hyvät rasvat on Downien luistimissa, jos puolen kentän liu'ulla saa tuon vauhdin aikaan. Hyppy pitäisi nyt jokaisen nähdä, oli sitten kuinka vahvat punaoranssit lasit päässä tahansa.

Oletko tosissasi? Downie lopettaisi uransa NHL'ssä tämän takia? Tai pakoilisi Senatorsia? Voi hyvää päivää teidän kanssanne.

Niin, unohdit kolmannen vaihtoehdon. Ura ei pääse NHL:ssä koskaan alkamaankaan. Ei NHL -jengit halua välttämättä näitä harjoituspeleissä pelikieltoja koheltavia junnuja nippuihinsa. Toivottavasti ei näin ole, sillä Downie on hyvä pelaaja kaikesta huolimatta.

Kuten eri rapakontakaisilla palstoilla monet ovat sanoneet, Downie on hyvä pelaaja, mutta hölmö joka ei tajua, että ura NHL'ssa ei aukea jos ei lopeta junnuliiga koohotustaan. En ole siis omasta päästäni tätä keksinyt ja kannattaa myös huomioida, että Flyersilla saa olla vain x -määrä pelaajia rosterissa kun kausi alkaa. Onko Downie niin hyvä, että Phillyn kannattaa häntä ensimmäiset 20 peliä roikottaa mukana varaamassa yhtä paikkaa rosterissa?

Ja itse muuten uskon että Campbell kertoo McGrattanille ennen seuraavaa koitosta Downieta vastaan että hänelle napsahtaa saman pituinen kielto mikäli lähtee Downien perään. Menisi linjan mukaan.

McGrattanille maksetaan siitä, että hän lähtee Downien perään. Mahdollisen huilin aikana Danny Bois ja Chris Neil hoitavat hommat. Lisäksi viime kaudella NHL:n pomot sopivat, että automaattinen yhden matsin pelikielto tulee vasta viiden aloitetun tappelun jälkeen, ei kolmen kuten ennen. Eli sallivampaan suuntaan on menty tässäkin asiassa taitokiekkoilijoiden telomisen eliminoinnissa.

Chip Whitley

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olet selvästi joku kaikkitietävä jumala.. ellen väärin muista niin Schubert taklasi Downien ja noin 10s myöhemmin Downie kolasi McAmmondin paskaksi. Miten IHMEESSÄ voit tietää napsahtiko Downien päässä siinä välissä vai ei? Kenties näit luistelusta, että miten Downie asiaan reagoi? Sillä kovin montaa tilannetta ei näiden taklausten välissä tapahtunut.

En voikaan tietää. Tiedän vain ettei Downie lähtenyt päättömänä metsästämään uhria kostona - sen näkee ihan luistelusta, ja siitä miten hän asiaan reagoi. Taklaus näytti spontaanilta tapahtumalta kotikatsomoihin (ei mikään "nouto" niin kuin joskus on nähty), ja tietäen Downien historian, hän ei edes tarvitse provosointia tuollaiseen taklaukseen.

Animal kirjoitti:
Kauan sinulta menee sen ymmärtämiseen, että NHL haluaa nimenomaan vähentää päähän kohdistuneita taklauksia ja harkitsee "head-checking" (tai "check to the head" ihan miten vaan...) käyttöönottoa?

Ja sinä et taida vieläkään osaa suomen kieltä? "Harkitsee käyttöönottoa" ei tarkoita sitä että kyseinen sääntö olisi jo käytössä, mitä minä suomea osaan. Täksi kaudeksi kun sääntöjä kesällä hieman muuteltiin, "'head-checking' (tai "check to the head" ihan miten vaan...)" -sääntöä ei otettu mukaan sääntökirjaan.

Animal kirjoitti:
Sääntökirjan mukaan oli, syyn kerrot osittain itse. Jos jätkä on kaksi metriä irti laidasta ja iskee päänsä laitaan niin mikä se on?

Se on kova taklaus jota vastaanottaja ei osannut odottaa/ottaa vastaan. Niin kuin Don Cherry on sanonut, turha sitä omaa syöttöä on jäädä ihastelemaan.

Animal kirjoitti:
Hyvät rasvat on Downien luistimissa, jos puolen kentän liu'ulla saa tuon vauhdin aikaan. Hyppy pitäisi nyt jokaisen nähdä, oli sitten kuinka vahvat punaoranssit lasit päässä tahansa.

Kuten sanottu, Downie otti parit potkut hashmarkkien kohdalla ja taklasi. Itse en koe vielä tuota ryntäyksenä. TSN'n asiantuntijat tutkivat taklauksen frame-by-frame eivätkä nähneet puolueettomina (niin kuin minäkin) hyppyä (toinen luistin jäässä kiinni).

Animal kirjoitti:
McGrattanille maksetaan siitä, että hän lähtee Downien perään.

En todellakaan usko tuohon. Samantyylinen juttu oli Mooren teloessa Näslundin pihalle, ja uskon että tämä pitkä pelikielto langetettiin osaksi juuri sen takia että case-Bertuzzit vältettäisiin.

Animal kirjoitti:
Lisäksi viime kaudella NHL:n pomot sopivat, että automaattinen yhden matsin pelikielto tulee vasta viiden aloitetun tappelun jälkeen, ei kolmen kuten ennen. Eli sallivampaan suuntaan on menty tässäkin asiassa taitokiekkoilijoiden telomisen eliminoinnissa.

Tuossa NHL meni täysin oikeaan suuntaan.

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Steve Downie sai liigalta 20 ottelun pelikiellon tuon taklauksen seurauksena!

Kyllä nyt karkasi mopo NHL johdolta käsistä. Taas kerran. Ehkä vähän vähempikin olisi riittänyt.

Aivan oikea tuomio. Loistavaa että NHL-näyttää mallia tässä asiassa. Täysin älyvapaat ja vastustajan terveyttä halveksivat taklaukset kuuluukin karsia.

On erittäin helppo puolustella ylikovia taklauksia katsomosta käsin kun haluaa niitä itse nähdä. Onhan kunnon niitit näyttävän näköisiä, mutta jossain menee raja liian kovalle taklaukselle. Ei kenenkään terveyttä tarvitse uhrata sen takia että yleisö näkee "kunnon tällejä"

jykke

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuten sanottu, Downie otti parit potkut hashmarkkien kohdalla ja taklasi. Itse en koe vielä tuota ryntäyksenä. TSN'n asiantuntijat tutkivat taklauksen frame-by-frame eivätkä nähneet puolueettomina (niin kuin minäkin) hyppyä (t

Jees, ei siinä mitään, puhdas niitti vai mitä. Ei helvetti, sairasta menoa.

Eager

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Eagles, HPK ja Barça
Mistä tätä hamekangas kukkahattu porukkaa oikein tulee? Taklaus oli kuten jo aiemmin sanoin rangaistava teko, mutta jos porukka täällä rupeaa selittämään että 20 peliä on ok tollasesta taklauksesta niin suksikaa suolle vaan. Pidin mahdollisena että Steve voisi saada noin max 10 peliä, mutta että 20. Ymmärrän että Liigan päättäjät pyrkivät vähentämään näitä loukkaantumiseen johtavia niittejä, mutta samalla he myös karsivat pelistä pois siihen kuuluvan intensiteetin ja siten sen myötä lätkän syvimmän olemuksen. Lopputuloksena meillä on kaukalopalloa ja sitä en ainakaan itse halua.

Lisäksi on aikalailla nihkeää että näitä penaulteja ruvetaan antamaan seurauksien perusteella itse teon sijaan a'la Sm-Liiga. Sillä jos Dean ei olisi loukkaantunut tilanteessa niin tuskimpa se Stevekään olisi saanut edes välttämittä mitään rangaistusta.

Paras keino tilanteessa olisi ollut antaa McGrattanin hoitaa hommansa ilman tuomarien ja Jessenkään tilanteeseen puuttumista, siten Steve olisi oppinut jotain ja myös muistanut sen. Sillä en ole varma oppiikoo hän tästä vääränä/epäoikeutettavana pitämästään rangaistuksesta sitä mitä me minä mukaan lukien toivomme. En luonnollisestikkaan kannata tällaisia taklauksia, mutta tällaisilla rangaistustoimenpiteillä aiheutetaan mielestäni lajille enemmän haittaa kuin hyötyä. Pelin nimi on kuitenkin jääkiekko ja noita ylilyöntejä on sattunut aina ja tulee sattumaan aina, halusimme tai emme. Eikä tämä ollut edes sieltä pahimmasta päästä ei lähimainkaan.

Lisäksi toi Youtube pätkä saa taklauksen näyttämään pahemmalta kuin mitä se oikeasti oli.

Mielestäni on myöskin aikalailla turmiollista verrata verrata Simonin huitaisua ja Downien taklausta millään tasolla. Sillä ne ovat aivan eri sfääreissä pyöriviä tekoja.

myerz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jaa-a
Samaa olen minäkin tässä ihmetellyt... Pahempiakin taklauksia on nähty joista ei ole edes välttämättä jäähyä saanut ja nyt tuollaisesta 20 peliä ja heti neitliigan puolustelijat heräävät ja moraalisoivat täällä miten ruma ja ennennäkemättömän törkeä taklaus oli, kun todellisuudessa asettunee sinne keskivaiheille ja kuten TSN:llä jo totesivat, niin rookielisää tuli mukana. . Siitä olen aivan varma, että jos liiga pitää linjansa niin kauden aikana saamme ihmetellä vielä useaan otteeseen rangaistusten pituuksia..

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy