No niin nähty on. En lähde toistamaan jo tässä ketjussa juteltuja ja pohdiskeltuja asioita. Muutama asia kuitenkin omalla kohdalla elokuvassa tökki ja tässä ne ovat:
Padmé - Tuo uskomattoman kaunis nainen, joka ensimmäisessä osassa oli kivenkova politikko oli taantunut märäksi lapaseksi. Vai oliko hän vain niin rakkauden pehmentämä? Kun Palpatine julisti senaatissa Imperiumista ensimmäisen osion Padmé olisi avannut suunsa.
Wookiet - Chewbacca on yksi koko tarinan mielenkiintoisimmista hahmoista. Ja oli jossain määrin ok, että wookiet ympättiin tähän uuteen kolmen sarjaan. Mutta miksi se piti tehdä noin pintapuoleisesti? Se koko kähinä siellä oli kuin löysä kulli. Tärkeä planeetta sodan kannalta, mutta miksi? Minkälaisia wookiet oli oikeasti? Samaan aikaan jonkun robotin, joka tulee ilmi vasta tässä osassa, tappamiseen ja etsimiseen käytetään tuhottomasti aikaa.
Diggasin Palpatinea/Sidiousta - todella onnistunut rooliveto. Anakin parempi kuin aiemmin, mutta silti kohtaus, missä itse kääntyminen tapahtui oli heikko. "All too easy..." sanoisin Vaderkin. Kiittelen myös visuaalista ilmettä mikä yhdisti kolmosen neloseen. En olisi uskonut, että onnistuu. Olen itse myös niitä, jotka ajattelevat Imperiumin taannuttavan ympäristön ym. kökömmäksi ja nelosen näköiseksi. Jedienkin taantuminen on seurausta siitä, että he melkein kuolivat sukupuuttoon.
Niin kuin moni muukin on sanonut: Ei vanhojen tasoa, mutta ylivoimaisesti paras uusista.