Star Wars Episode III: The Revenge of The Sith

  • 28 317
  • 191

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Taisihan se Luken eno olla Owen Lars- niminen heppu. Ei tuokaan nimi nyt niin epätodellinen ole.

Olen muuten aina miettinyt, että tuleekohan Luken nimi mr. Lucasin sukunimern perusteella? Lukehan taitaa olla nimiväännös Luukkaasta, eli Lucasista.
 

wade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp ,Maple Leafs ,Blackburn Rovers
No niin nähty on ja asteikolla 1-10 annan elokuvalle 11!
Ainoa asia mikä jäi suuremmin vituttamaan oli se, että Leialla on perkeleen hyvä muisti.
Tosifanit kyllä tajuaa mitä tarkoitan.
 

kissankarva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Eilen näin leffan ja kyllä tykkäsin.
Hienoa viihdettä ja Anakin-Darth Vader oli loistava.
Mulla ei ollut mitään ennakko-odotuksia leffan suhteen koska en ole mikään hc-fani joka muistaa kaikki pikkujutut avaruusaluksien nippeleistä ja droideista jne. Ja mun mielestä oli hauskaa että kolmannen osan loppupuolella leffan ilme alkaa muuttua "kökömpään" suuntaan eli Obi Wan ja kaverit tallustelevat valkoisesta muovista väsätyssä avaruusaluksessa ja pukeutuvat pyjamiin ja muovipönttöihin.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti kissankarva
Ja mun mielestä oli hauskaa että kolmannen osan loppupuolella leffan ilme alkaa muuttua "kökömpään" suuntaan eli Obi Wan ja kaverit tallustelevat valkoisesta muovista väsätyssä avaruusaluksessa ja pukeutuvat pyjamiin ja muovipönttöihin.
Hienoa ja myös taitava ele Lucasilta. En tiedä olenko helppoon menevä, mutta näen koko saagan niin, että sotien yllyttyä ja Imperiumin noustua valtaan, kaikki alkoi vähitellen köyhtyä ja taantua. Aluksissa ja kaikessa otettiin käyttöön astetta jos toistakin yksinkertaisempi rakenne ja pelkistettiin asioita. Imperiumin murskaava ylivalta yksipuolisti kulttuuria ja kaikesta tuli jokseenkin harmahtavaa ja karua.

Mene ja tiedä tuleeko tuosta kommunismi ja 60-70-luku mieleen.
 

Myers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Dallas Stars
Viestin lähetti wade

Ainoa asia mikä jäi suuremmin vituttamaan oli se, että Leialla on perkeleen hyvä muisti.
Tosifanit kyllä tajuaa mitä tarkoitan.

Tätähän on puitu theforce.netissäkin aika kovasti. Teoriana ilmeisesti on, että Leia on pystynyt Voiman ansiosta aistimaan äitinsä fiiliksiä. Toisaalta ihmetellään sitä, miksei Luke pysty siihen.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Myers
Toisaalta ihmetellään sitä, miksei Luke pysty siihen.
Ehkä siksi, että Leia oli nainen tai tyttö. Vaikea sanoa tuosta mitään, mutta kenties Leian kyvyt Voimaan olivat hivenen erilaiset ja enemmän tunnetasolla. Hän taisi muutenkin putkahtaa toisena ulos. Olikos niin, että hän viipyi äitinsä kasvojen edessä hieman pidempään?

Edelleen mietin, kun Leia mainitsi muistavansa äitinsä, että tarkoitetaanko sillä tosiaankin Padméa (joka olisi kyllä kaunista jos näin on) vai ottoäitiä Alderaanilla. Leian ottoäidistä kun ei kerrota kuinka vanhaksi tämä eli ja oliko tämä elossa vielä silloin kun Leia oli jo aikuinen, vai elikö vielä silloinkin kun Alderaan tuhottiin.

Edelleenkin saduissa kaikki on mahdollista.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mainokset ja trailerit - 18 min!!

Kävin tänään katsomassa otsikon mukaisen elokuvan ja kaippa se parempi oli kuin ennakko-odotukset, kun ne eivät kahden edellisen jakson jälkeen niin korkealla olleet. Kuulun itse siihen ikäpolveen joita ne ensimmäiset elokuvat säväyttivät.

Mutta se mikä ärsytti ja oli keskustelun pääaihe elokuvan jälkeen, oli mainosten ja trailereiden kesto elokuvan alussa - 17-18 minuuttia!!!

Siis kuka haluaa elokuvan alussa katsoa melkein 20 minuuttia mainoksia? Ketä kiinnostaa??? Lähinnä tulee mieleen että noita tuotteita en osta ainakaan.

No - Finnkino ei sentään ole vielä tunkenut niitä elokuvan keskelle - vaikka mieli varmaan tekisikin...sehän olisi näppärä paikka heittää grillimakkaramainos siihen tuliplaneetan taistelukohtauksen väliin.

Finnkinohan voisi myydä kalliimpia lippuja, joilla pääsisi saliin vasta kun mainokset ovat loppuneet ja halvemmilla joutuisi katsomaan kaikki, niin tulisi kompensoitua mainostulojen menetys. Joku tiesi kertoa että muutama vuosi sitten Ruotsissa kokeiltiin edullista kännykkäliittymää, johon kuului pakollisena se että joka 3. minuutti tuli lyhyt mainos...niin, voihan sitä tulla nykyäänkin sitten kun mainokset ovat loppuneet mutta kuka tajuaa odottaa 20 min?
 

Decimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Mainokset ja trailerit - 18 min!!

Viestin lähetti Kilgore Trout

Mutta se mikä ärsytti ja oli keskustelun pääaihe elokuvan jälkeen, oli mainosten ja trailereiden kesto elokuvan alussa - 17-18 minuuttia!!!

Tota ihmettelin kanssa. Kävin pari viikkoa sitten Finnkinossa katsomassa Boogeymanin. Leffa alkoi YLI 20min myöhässä ja tosiaankin trailereita sekä mainoksia alussa se aika. Star Warsin kävin katsomassa Järvenpäässä, eikä mainoksia ollut todellakaan kun ehkä hieman yli 5 min.

Tarkoitan siis vain, että toi mainosten pituus on Finnkinon oma moka, ei siis mikään yleinen käytäntö.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
No niin nähty on. En lähde toistamaan jo tässä ketjussa juteltuja ja pohdiskeltuja asioita. Muutama asia kuitenkin omalla kohdalla elokuvassa tökki ja tässä ne ovat:

Padmé - Tuo uskomattoman kaunis nainen, joka ensimmäisessä osassa oli kivenkova politikko oli taantunut märäksi lapaseksi. Vai oliko hän vain niin rakkauden pehmentämä? Kun Palpatine julisti senaatissa Imperiumista ensimmäisen osion Padmé olisi avannut suunsa.

Wookiet - Chewbacca on yksi koko tarinan mielenkiintoisimmista hahmoista. Ja oli jossain määrin ok, että wookiet ympättiin tähän uuteen kolmen sarjaan. Mutta miksi se piti tehdä noin pintapuoleisesti? Se koko kähinä siellä oli kuin löysä kulli. Tärkeä planeetta sodan kannalta, mutta miksi? Minkälaisia wookiet oli oikeasti? Samaan aikaan jonkun robotin, joka tulee ilmi vasta tässä osassa, tappamiseen ja etsimiseen käytetään tuhottomasti aikaa.

Diggasin Palpatinea/Sidiousta - todella onnistunut rooliveto. Anakin parempi kuin aiemmin, mutta silti kohtaus, missä itse kääntyminen tapahtui oli heikko. "All too easy..." sanoisin Vaderkin. Kiittelen myös visuaalista ilmettä mikä yhdisti kolmosen neloseen. En olisi uskonut, että onnistuu. Olen itse myös niitä, jotka ajattelevat Imperiumin taannuttavan ympäristön ym. kökömmäksi ja nelosen näköiseksi. Jedienkin taantuminen on seurausta siitä, että he melkein kuolivat sukupuuttoon.

Niin kuin moni muukin on sanonut: Ei vanhojen tasoa, mutta ylivoimaisesti paras uusista.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Nyt on sitten nähty leffa ja maisteltu pari päivää. Nojoo...olihan se selkeästi paras noista "uusista". Vanhat ovat toisaalta omassa kastissaan, ja niitä ei voi mitenkään verrata näihin.

Hyvin oli juoni punottu kiinni neloseen, ehkä vähän liiankin selvästi. Tuntuu siltä, että Lucas on tehnyt sen tarkoituksella niille tyhmille katsojille, jotka eivät tajua yhteyttä.

Olisin itse kaivannut enemmän tuota Anakinin kääntymistä pimeälle puolelle. Nythän se tosiaan käytiin läpi aika nopeasti. Tuntuu siltä että se pitäisi olla sellainen että hän todellakin tuntee sen pahan voiman. Ja Vaderia näytettiin kyllä aivan liian vähän. Ehkä yksi elokuvahistorian parhaista pahiksista.

Kuten joku taisi mainita, niin Kenraali Grievious oli vähän "turha" tyyppi. Hänet olisi pitänyt saada jo jotenkin kakkososaan. Samoin kuin wookie-planeetta, enemmän olisi sitä pitänyt näyttää ja perustella sitä miksi se oli niin tärkeä. Ei se riitä että leffassa sanotaan että se on tärkeä.

Kaikenkaikkiaan ihan mukava leffa, mutta nykyään on moni leffa on vähän niin ja näin. Liikaa erikoistehosteita, sanoisin.

Tykkäsin kyllä, ja pitää katsoa uudestaan, että näkee enemmän yksityiskohtia.
 

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En ollut aiemmin nähnyt "legendaarisia" episodeja 4-6, joten katselin ne eilen ja tänään kaikki melkein putkeen. Uusimmat kolme olin käynyt kunkin vuorollaan elokuvateatterissa tarkistamassa. Olin jo aiemmin päättänyt, että järjestyksessä nämä on katottava.

Pettymys oli melkoinen kun siirtyi uusista näihin vanhoihin, eikä siitä voi syyttää vain kehnoa teknistä tasoa tuona aikana. Myös tarina itsessään oli melkoisen kuivaa ja lisäksi pakkopulla-kohtia sekä ärsyttäviä hahmoja oli aivan liikaa minun makuuni. Jedin paluu oli jo käänne parempaan heikosta aloituksesta huolimatta ja loppu oli oikein mielenkiintoinen. Siinä alettiin päästä kolmen ensimmäisen episodin tasolle. Luke oli jotenkin kömpelö hahmo ja ei tuntunut olevan osa koko tarinaa kun vasta lopussa. Varmasti ajattelisin toisin jos olisin ensin nähnyt vanhat osat. Darth Vaderkin oli tylsä ja väritön hahmo, ei herättänyt tunteita mihinkään suuntaan. Odotin kai pahuuden ruumiillistumalta enemmän.

Kai nuo olisi pitänyt nähdä lapsena tai edes silloin kuin nuo olivat huikeaa uutuutta. Nyt jäi karvas pettymys kun hehkutusta oli riittänyt. Minulle nuo kolme ensimmäistä osaa ja Jedin paluun loppu edustavat Star Warsia, muut ovat täytettä. Makuja on siis monia.

Vaikka en vieläkään ole mikään sarjan fani, niin pidin kyllä episodi kolmosesta oikein paljon. Hyvä elokuva. Aika ei käynyt pitkäksi teatterissa ja tulevaa en osannut ennakoida (Anakinin lankeamisen toki olin kuullut ja oli Lukekin nimenä tuttu).
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Teacup kirjoitti:
Kai nuo olisi pitänyt nähdä lapsena tai edes silloin kuin nuo olivat huikeaa uutuutta. Nyt jäi karvas pettymys kun hehkutusta oli riittänyt.

Näinhän se on. Ne kerkesivät nousta pienenä lähelle jumal-asemaa, joten sitä ei hevillä heiluteta. Mutta jos olisin sinun tilanteessa niin voisin kuvitella että itse ajattelisin aika samalla tavalla.

Mutta pienenä kun ekan kerran näki, niin huhhuh. Se oli ihan oma maailmansa. Ja kyllähän ne loistavilta tuntuu edelleen, mutta on siitä aika vienyt hiukan hohtoa pois.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tälläinen ketju on myös olemassa, missä varmaan parempi puhua tästä uudesta elokuvasta:

Tähtien Sota Disneylle - Jedien todellinen paluu

Olen kahden vaiheilla pitäisikö katsoa uusi traileri vai ei. Ne usein tuppaa hieman liikaa paljastamaan juttuja ja on sitten vähemmän yllätyksiä... toisaalta pohjattoman utelias luonne kun on, niin...

Edit. jaa, se olikin tuollainen muutaman sekunnin pätkä. No, ei pahalta vaikuta edelleenkään.
 
Viimeksi muokattu:

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
En ollut aiemmin nähnyt "legendaarisia" episodeja 4-6, joten katselin ne eilen ja tänään kaikki melkein putkeen. Uusimmat kolme olin käynyt kunkin vuorollaan elokuvateatterissa tarkistamassa. Olin jo aiemmin päättänyt, että järjestyksessä nämä on katottava.

Pettymys oli melkoinen kun siirtyi uusista näihin vanhoihin, eikä siitä voi syyttää vain kehnoa teknistä tasoa tuona aikana. Myös tarina itsessään oli melkoisen kuivaa ja lisäksi pakkopulla-kohtia sekä ärsyttäviä hahmoja oli aivan liikaa minun makuuni. Jedin paluu oli jo käänne parempaan heikosta aloituksesta huolimatta ja loppu oli oikein mielenkiintoinen. Siinä alettiin päästä kolmen ensimmäisen episodin tasolle. Luke oli jotenkin kömpelö hahmo ja ei tuntunut olevan osa koko tarinaa kun vasta lopussa. Varmasti ajattelisin toisin jos olisin ensin nähnyt vanhat osat. Darth Vaderkin oli tylsä ja väritön hahmo, ei herättänyt tunteita mihinkään suuntaan. Odotin kai pahuuden ruumiillistumalta enemmän.

Kai nuo olisi pitänyt nähdä lapsena tai edes silloin kuin nuo olivat huikeaa uutuutta. Nyt jäi karvas pettymys kun hehkutusta oli riittänyt. Minulle nuo kolme ensimmäistä osaa ja Jedin paluun loppu edustavat Star Warsia, muut ovat täytettä. Makuja on siis monia.

Juuri noin. Tuohon aikaanhan nuo eivät olleet tietenkään vanhentuneen oloisia, vaan komeinta elokuvaa, mitä tuohon aikaan oli tarjolla. Silloin ne efektit todella vakuuttivat. Myös hahmojen osalta ennen riitti vähempi. Darth Vader oli aikoinaan oikeasti pelottava hahmo, mutta aika ja uudemmat, rajummat ja häijymmät hahmot saavat Vaderin tuntumaan jo hieman hassulta. 20 luvullahan ihmiset pyörtyilivät jossain Nosferatu- leffassa, vaikka enää se ei tunnu kovin pelottavalta;) Sama ilmiö Vaderinkin kohdalla.

Mutta mitä muuten sarjoihin tulee, niin minusta nimenomaan uusissa näyttelijät pönöttävät trilogian läpi ilman mitään fiilistä. Liam Neesonhan sanoi jopa suoraan, että vihasi näytellä tuossa digihirvityksessä, jossa näyttely oli lähinnä sinisen kankaan edessä keekoilua.
 
Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Mielipiteet ovat tietysti mielipiteitä, mutta kyllä alkuperäisen trilogian tehosteet ja ulkonäkö (siis niiden ihan alkuperäisten, ilman ysärilisiä) ovat käytännössä ajattomia ja uuden kolmikon, varsinkin Phantom Menacen efektit näyttävät osittain lähinnä kiusallisilta ja pahasti vanhentuneilta. Juonellisesti kumpikaan trilogia ei ole mitenkään ihmeellinen, mutta ah miten paljon asiaan voikaan vaikuttaa kelvollisella ohjauksella. Toinen tuntuu hienosti nivotulta avaruusoopperalta ja toinen on varsin pökkelö tekele, joka lyö lapsellisuusruoskalla naamaan heti kun homma alkaa vaikuttaa kelvolliselta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös