Star Wars Episode III: The Revenge of The Sith

  • 28 330
  • 191

Decimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Enpä tiiä. Edellinen osa oli jo ihan mukavaa viihdettä. Tietenkin vanhojen SW leffojen tasolle on lähes mahdoton päästä mutta silti usko että voisin jopa maksaa nähdäkseni tuon rainan.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Ooohh!
Huikeata!

Tästä puhuttiin jo eräs päivä irkissä jamppojen kanssa, ja mietittiin juonta. Olis Lucasin sedän paras sitten tehdä sellainen "pimeä" leffa kun on puhunut. Rakkausjutut hiuksista...

Itseäni kiinnostaa todella paljon se, että miten Lucas saa yhdistettyä kaikki jutut ja juonet niin, että nelonen alkaa ilman puuttuvia tietoa. Siinä on hommaa, mutta toivottavasti hän sen selvittää.
Nimittäin yksi mielenkiintoinen kohta on se, että miksi C-3PO ja R2D2 eivät tunnista Obi-Wania nelosessa. Kuitenkin ovat olleet hänen kanssaan tekemisissä.
Pyyhitäänkö robottien muistit vai mitä? Aikaa tosin kuluu parikymmentä vuotta välillä, mutta silti..
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Viestin lähetti B1
Nimittäin yksi mielenkiintoinen kohta on se, että miksi C-3PO ja R2D2 eivät tunnista Obi-Wania nelosessa. Kuitenkin ovat olleet hänen kanssaan tekemisissä.
Pyyhitäänkö robottien muistit vai mitä? Aikaa tosin kuluu parikymmentä vuotta välillä, mutta silti..

Spoileri, jonkunsorttinen ainakin.

Lucashan on sanonut, että robottien muistit nimenomaan pyyhitään kolmosen lopussa. Tiedä sitten näytetäänkö sitä itse leffassa, mutta näin kuitenkin tapahtuu.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Viestin lähetti Tj
Spoileri, jonkunsorttinen ainakin.

Lucashan on sanonut, että robottien muistit nimenomaan pyyhitään kolmosen lopussa. Tiedä sitten näytetäänkö sitä itse leffassa, mutta näin kuitenkin tapahtuu.

Mua ei haitannut. Mietin sitten että oisko ns. turvallisuussyistä, koska robotit kuitenkin tiesivät paljon Jedeistä?
Nojoo, sen näkee sitten ensi vuoden puolella.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Itse ainakin pidin kakkosesta jonkun verran, vaikka se nurmella kirmailu onkin melkosen siirappia tavaraa, mutta toisaalta se aurinkoinen hetki todennäköisesti luo pohjan Anakinin lopulliselle vajoamiselle pimeyden puolelle.

SW faneille voi suositella erinomaista tietokone- ja konsolipeliä Star Wars: Knights of the Old Republic... Taisi olla aika useissa yhteyksissä mainittu vuoden pelinä 2003.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Viestin lähetti vilpertti
Itse ainakin pidin kakkosesta jonkun verran, vaikka se nurmella kirmailu onkin melkosen siirappia tavaraa, mutta toisaalta se aurinkoinen hetki todennäköisesti luo pohjan Anakinin lopulliselle vajoamiselle pimeyden puolelle.

SW faneille voi suositella erinomaista tietokone- ja konsolipeliä Star Wars: Knights of the Old Republic... Taisi olla aika useissa yhteyksissä mainittu vuoden pelinä 2003.

Joo, nuo Anakin/Padmé lepertelyt oli kakkosen heikointa puolta, mutta muuten leffa oli selvä parempi kuin eka.

Taidan jättää SW: KOTORin ja sen kakkososan väliin ja säästää rahani joko SW: Republic Commandoon tai SW: Battlefrontiin.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti Master Chief

Taidan jättää SW: KOTORin ja sen kakkososan väliin ja säästää rahani joko SW: Republic Commandoon tai SW: Battlefrontiin.

Ei kannata, KotOR on paitsi paras Star Wars -peli koskaan, myös erinomainen peli kaikilla mittareilla. Kunpa näiden uusien Star Wars -leffojen juoni olisi ollut tasoltaan edes lähellä KotORin kiemuroita.... Noh, aina ei voi voittaa. Lucasin kanssa ei näemmä koskaan.


Tuota droidien muistamista mielenkiintoisempaa on se, miksei Darth Vader tunnista/muista C3PO:ta vaikka kakaran häkkyrän rakensi. Tai miksi Owen Lars ei tunnista Episodi 4:n (siis Tähtien Sodan, sen aidon&alkuperäisen) alussa droideja vaikka kummatkin siellä aavikkokämpillä aiemmin olivat. C3PO oli ilmeisesti kyseisessä majassa viettänyt useita vuosiakin episodien 1 ja 2 välillä, mutta tämä Luken kasvatusfaija ei roboa tunnista. Jossakin haisee pissi ja sen lähteenä taitaa olla Lucasin kuihtunut luovuus ja epäonnistunut yritys nivoa kaksi mitäänsanomatonta elokuvan irvikuvaa yhteen populaarikulttuurin klassikon kanssa.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Viestin lähetti Juhaht


Tuota droidien muistamista mielenkiintoisempaa on se, miksei Darth Vader tunnista/muista C3PO:ta vaikka kakaran häkkyrän rakensi. Tai miksi Owen Lars ei tunnista Episodi 4:n (siis Tähtien Sodan, sen aidon&alkuperäisen) alussa droideja vaikka kummatkin siellä aavikkokämpillä aiemmin olivat. C3PO oli ilmeisesti kyseisessä majassa viettänyt useita vuosiakin episodien 1 ja 2 välillä, mutta tämä Luken kasvatusfaija ei roboa tunnista. Jossakin haisee pissi ja sen lähteenä taitaa olla Lucasin kuihtunut luovuus ja epäonnistunut yritys nivoa kaksi mitäänsanomatonta elokuvan irvikuvaa yhteen populaarikulttuurin klassikon kanssa.

Jospa Keisari pyyhkii jotakin asioita Anakinin mielestä ja/tai muuttaa niitä (tyyliin "Obi-Wan was never your friend etc.")? Tää oli puhdas arvaus, en ole lukenut Episodi 3:n kässäriä (paljoa) vaikka se netistä löytyy.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Ei kannata, KotOR on paitsi paras Star Wars -peli koskaan, myös erinomainen peli kaikilla mittareilla. Kunpa näiden uusien Star Wars -leffojen juoni olisi ollut tasoltaan edes lähellä KotORin kiemuroita....

Totta puhut, koukkuun en oo koskaan noin pahasti peliin jäänyt..pahimmillaan/parhaimmillaan 16 tuntia meni putkeen, ja hassuinta oli että unissa pelaaminen jatkui..onneksi oli kesäloma. Kaikinpuolin erinomaista viihdettä, ja hyvin elokuvamaista toimintaa. Hinta-laatusuhde oli kans ihan kohtuullinen..Stockan halpiskorissa 12 euroa, kävin piruuttaan Anttilasta katsomassa hinnan, siellä hinta oli 69,90e. Taitaa saada enemmän vaihdossa kun alunperin maksoin.

Jottei olisi aivan off-topic, niin kyseisessä pelissä pääsee tutustumaan hyvin sith-kulttuuriin, joka taas antaa elokuvaa varten uusia odotuksia. (SW-pelejä en ole aiemmin kunnolla pelannut)
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Juhaht

Tuota droidien muistamista mielenkiintoisempaa on se, miksei Darth Vader tunnista/muista C3PO:ta vaikka kakaran häkkyrän rakensi. Tai miksi Owen Lars ei tunnista Episodi 4:n (siis Tähtien Sodan, sen aidon&alkuperäisen) alussa droideja vaikka kummatkin siellä aavikkokämpillä aiemmin olivat. C3PO oli ilmeisesti kyseisessä majassa viettänyt useita vuosiakin episodien 1 ja 2 välillä, mutta tämä Luken kasvatusfaija ei roboa tunnista.
Näitä samoja asioita on itsekin tultu mietittyä ja onhan se niin että aikamoisia aukkoja on, joita on hankala oikein millään logiikalla selittää. Tosin, ehkä Anakin Vaderin muodossa ei pistänyt enää juurikaan painoa entiselle elämälleen tai tekemisilleen ja niillä eikä ylipäätään kiintymyksellä mihinkään ollut sijaa enää siinä ontossa elämässä. Ainoa seikka jolla oli merkitystä, oli Keisarin palveleminen. Näin siis selitettäen sen miksi C-3PO, sinänsä vain yksi merkityksetön droidi ei hänelle liiemmin mitään ajatuksia tuonut. Lisäksi tuli tässä mietittyä että kohtasiko Darth Vader kyseistä droidia yhdessäkään alkup. SW trilogian leffassa? Mielestäni näiden kahden tiet eivät ristenneet selkeästi missään vaiheessa. Olisiko Anakin tunnistanut droidin jos olisi naamat vastatusten kohdannut?
Sitten vielän Owen juttuun. Näitä C-3PO:n ja R2-D2:n tyylisiä ja sinänsä ihan täysin samannäköisiä vipeltäjiähän on tuossa SW:n universumissa useitakin. Ei siis olisi välttämättä mahdotonta että Owen, joka nyt muutenkin tuntui episodi IV:ssa olevan melko välinpitämätön droidien suhteen, ei osannut yhdistää näitä kahta tai siis tarkemmin C-3PO:ta siihen joka aiemmin työskenteli farmilla.

Itseäni kummastuttaa, miten myöhemmin R2 ei osannut enää tehdä niitä lentotemppuja mitä esitteli epis. II:ssa? Onko systeemit pöntön sisällä hajonneet niin täysin, vai miksi ei mm. tuo lentäminen enää onnistu?

Noin ylipäätään episodi III:sta. Pitäähän se käydä teatterissa vilkuilemassa, joskaan nyt siltä ei ihmeitä uskalla mennä toivomaan. Aika väsähtänyttä tarinaahan nämä uudet episoodit ovat olleet ja jotenkin vaikea kuvitella että kolmas muuttaisi kaavaa toiseen suuntaan. Tosin, se on sen mahdolliseksi eduksi sanottava, että sinänsä ontuva episodi II oli parempi kuin täysin yhdentekevä ensimmäinen episodi. Ehkä tuon kaavan mukaan ajateltuna kolmas on edellisiä parempi. Toivotaan näin. Millään kunnialla ja puhtailla papereilla nämä uudet SW-leffat ei kyllä minun kirjoissani pääse.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vai että semmonen traileri. No paha tuon pohjalta on vielä yhtikäs mitään sanoa, ei oikein mitään kiinnekohtaa ollut mihin tarttua. Sen verran nopsakoita välähdyksiä, kuten tässä vaiheessa voidaan vielä odottaakin. Kovin viuhuivat valomiekat kilvan siellä taas ja näytti että mestari Yoda pääsee jälleen taas tekemään volttejaan yleisön suureksi "riemuksi". Ihan kuin olisi itse Darth Sidiouskin viuhahtanut miekan kanssa? Saatoin nähdä väärinkin. No sittenhän tuokin nähdään.
Tuskinpa tuo nyt niin yltiösynkkä elokuva kuitenkaan on, en jaksa uskoa sitä. Itse en ainakaan Darth Vaderin syntymää näe synkkänä asiana, ainakaan ei tarvitse sitten Christensenin nassua katsella. Tosin epäilen että Vader nähdään vain elokuvan loppupuolilla? Toivottavasti olen väärässä...

Nimenomaan tuo Vaderin hengitys, ääni ja profiili sai vanhan fanin sydämen liikahtamaan. En ihmettele jos kyynel tai toinenkin vierähtää sitten aikanaan elokuvateatterissa kun kaikkien aikojen särmikkäin ja tummanpuhuvin paha poika marssii jälleen valkokankaalle. Darth Vader vaan on kaikkein rankin jehu, ei siitä pääse yli eikä ympäri.

Wookiearmeijasta tuli jostain syystä Braveheart mieleen aika elävästi. Long live the Chewbacca!
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Hienoja kohtia ko. teaserissa on aika lailla, mutta pelon sekaisin ajatuksin odotan miten Lucasin poika on saanut koottua kaikki osaset yhteen ja luotua toimivan juonikaaren joka kattaisi koko sarjan. Epäilen Lucasin mahdollisuuksia, mutta eiköhän tästä osasta tule uusista sarjan osista paras. Ainakin teaseri näyttää todella hyvältä. Ollaan menty takaisin vanhojen arvojen äärellä, sillä Star Wars on ennenkaikkea avaruus-seikkailu.

- Tinke-80
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Miten se voi olla niin että pieni lyhyt teaser saa tälläisen aikuisen miehen vinkumaan ja sanomaan: "Tahtoo."? Jotenkin vaan tämä mielestäni kaikkien aikojen paras elokuvasarja saa allekirjoittaneen sellaiseen euforiseen tilaan. "Tämähän on parempaa kuin mikään huume." On tullut ajateltua useammin kuin kerran Tähtien Sota -elokuvia katsellessa, useimmin kuitenkin alkuperäistä trilogiaa katsellessa. Silti, joka kerta kun uusi elokuva on tulossa (ilmeisesti viimeistä kertaa nyt) sitä tekisi melkein mitä tahansa jotta pääsisi katsomaan tuota uutta Tähtien Sodan osaa heti välittömästi heti trailerin/teaserin katsomisen jälkeen.

Mitä Lucasin ammattitaitoon tulee niin luotan siihen täydellisesti. Kuka muistaa mikiä oli ensimmäinen reaktio C-3PO:n kanssa? Sama mikä Jar Jar Binksiä kohtaan oli ja on ehkä vieläkin joidenkin mielestä. Kuitenkin ajan mittaan suurin osa on ymmärtänyt minkä takia 3PO on juuri tuollainen ja kuinka hyvin se toimii osana erittäin hyvää kokonaisuutta. Itse uskon siihen että samanlaista on odotettavissa Jar Jar Binksin kohdalla. Tähtien Sota -elokuvien sanoma on edelleen sama mitä se oli kun ensimmäinen elokuva tuli ulos vuonna 1977, nyt vaan visuaalisemmassa muodossa.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Hieman kyllä koveni kun näki tuon trailerin.
Varsinkin se äänikohta kun keisari käskee Vaderia. Äänetkin olivat kohdillaan. Tuo vaan lisää tuskaa että pääsee näkemään leffan vasta joskus...Suomeen tulee tietysti joskus elokuussa ensi vuonna, kun kesällä ei kannata laittaa mitään uutta?
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Viestin lähetti B1
Suomeen tulee tietysti joskus elokuussa ensi vuonna, kun kesällä ei kannata laittaa mitään uutta?

Eiköhän tän kanssa tehdä samoin kuin edellisen episodin: yleismaailmallinen ensi-ilta, eli heti seuraavana päivänä (tai siis yönä) täkäläisten jälkeen.
 
Viestin lähetti Master Chief
Taidan jättää SW: KOTORin ja sen kakkososan väliin ja säästää rahani joko SW: Republic Commandoon tai SW: Battlefrontiin.

Älä nyt hyvä mies niin tee! Jos ja kun Tähtien Sodan maailma kiinnostaa, niin tuo KOTOR on peli jota ei voi ohittaa. Itse hommasin sen vasta tässä syksyllä Hullujen päivien alelaarista ja olen juuri kahlaamassa sitä läpi. Tähtien Sotaan liittyvien pelien ykkönen ja XBoxin kiistämätöntä parhaimmistoa - minun mielestäni jopa selvästi parempi kuin se peli, johon nimimerkkisi viittaa. Kakkososa menee kyllä hankintaan asap.

Itse olen ikäluokkaa, joka näki Imperiumin vastaiskun isolta kankaalta ja Episodi IV:n Beta-videolta, joten aikaperspektiiviä löytyy. Tulevan leffan suhteen odotukset eivät kovin korkealle nouse, vaikka edellinen filmi sitä kammottavan huonoa ykköstä parempi olikin. Iso homma tekijöillä kuitenkin on edessään, jotta uudet ja vanhat elokuvat saadaan nivottua yhteen edes siedettävällä saumattomuudella.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Viestin lähetti Nännimäinen
Älä nyt hyvä mies niin tee! Jos ja kun Tähtien Sodan maailma kiinnostaa, niin tuo KOTOR on peli jota ei voi ohittaa. Itse hommasin sen vasta tässä syksyllä Hullujen päivien alelaarista ja olen juuri kahlaamassa sitä läpi. Tähtien Sotaan liittyvien pelien ykkönen ja XBoxin kiistämätöntä parhaimmistoa - minun mielestäni jopa selvästi parempi kuin se peli, johon nimimerkkisi viittaa. Kakkososa menee kyllä hankintaan asap.


Joo, tuo Battlefront tuli hommattua heti kun ilmestyi enkä juurikaan ole katunut. SW-faneille tämä peli antanee enemmän kuin muille. Jos unohdetaan omien ja vihollisjoukkojen välillä puutteelinen tekoäly ja se ettei Xboxilla voi pelata 2 vs 2 System Linkin kautta niin kyllä tässä pelattavaa riittää jopa yksinpelissä. Gunganien (lue=Jar Jarin) ja Ewokien lahtaaminen on mukavaa sivupuuhaa. ;)
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itseäni tuo SW: Battlefront on kiehtonut kyllä. Varsin näyttävän näköinen peli ja mukavannäköisiä tehtäviä. KOTOR on hieman vaikea hankittava jos pelialustana toimii PS2 ja olkoot millainen peli tahansa, niin XBoxia en itse ainakaan yhden pelin takia rupeaisi hankkimaan.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti Ted Raikas
Itseäni tuo SW: Battlefront on kiehtonut kyllä. Varsin näyttävän näköinen peli ja mukavannäköisiä tehtäviä. KOTOR on hieman vaikea hankittava jos pelialustana toimii PS2 ja olkoot millainen peli tahansa, niin XBoxia en itse ainakaan yhden pelin takia rupeaisi hankkimaan.


No eikös sulla puuceetä ole? Pulttaa peli kovalevyllesi niin ei tarvii Boksia hommata.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Juhaht
No eikös sulla puuceetä ole? Pulttaa peli kovalevyllesi niin ei tarvii Boksia hommata.
Juu, toki on PuuCee, jolla nytkin tässä nakutellaan. Eriasia riittääkö sitten kunnolla peliä pyörittelemään.
 

M@thieu

Jäsen
Viestin lähetti Ted Raikas
Ihan kuin olisi itse Darth Sidiouskin viuhahtanut miekan kanssa? Saatoin nähdä väärinkin.

Minäkin olin Sidiouksen miekan varressa näkevinäni, joten eiköhän hän siinä ollut.

Kylmät väreet alkoivat meikäläisenkin selkäpiissäni kiiriä, kun tuota katseli. Varsinkin Vaderin hengitys ja puheääni ovat mahtavia efektejä. Mahtava leffa varmasti tulee tämäkin olemaan. Harmi vain, että sen ulos putkahtamiseen menee vielä niin tuskallisen kauan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös