Stand up -komiikka

  • 183 882
  • 682

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Ostavatko ketjun postaajat DVD:nsä lähinnä netistä vai myykö joku levyjä Suomessa ihan livenä? Olen tuota monasti luottokortittomana ihmetellyt että saatavuus on aika heikkoa suosioon nähden. Joskus muinoin hain torrenteista Denis Learyn ja Eddien Murphyn juttuja, mutta kyllähän niitä voisi ostaakin jos eteen tulisi. Jimmy Carria ja Blue collar tourit nyt ainakin.
 

d2uce

Jäsen
Ostavatko ketjun postaajat DVD:nsä lähinnä netistä vai myykö joku levyjä Suomessa ihan livenä?

Omat hankinnat (pl. tietenkin suomalaiset) olen tehnyt lähinnä eBayssä. Tällöin tulee tietysti eteen myös se, että soittimen aluekoodiasetukset pitää olla kohdillaan.

Jos Suomessa joku myy stand-uppia DVD:llä ja vielä kohtuu hintaan niin vinkkejä otetaan vastaan. En ole kyllä kauhean aktiivisesti yrittänyt edes etsiä.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Ostavatko ketjun postaajat DVD:nsä lähinnä netistä vai myykö joku levyjä Suomessa ihan livenä? Olen tuota monasti luottokortittomana ihmetellyt että saatavuus on aika heikkoa suosioon nähden. Joskus muinoin hain torrenteista Denis Learyn ja Eddien Murphyn juttuja, mutta kyllähän niitä voisi ostaakin jos eteen tulisi. Jimmy Carria ja Blue collar tourit nyt ainakin.
CDON.com:sta löytyy jonkun verran stand-up-DVD:tä. Maksaa voit laskulla joka tulee toimituksen mukana.
 

Tuamas

Jäsen
Ostavatko ketjun postaajat DVD:nsä lähinnä netistä vai myykö joku levyjä Suomessa ihan livenä? Olen tuota monasti luottokortittomana ihmetellyt että saatavuus on aika heikkoa suosioon nähden. Joskus muinoin hain torrenteista Denis Learyn ja Eddien Murphyn juttuja, mutta kyllähän niitä voisi ostaakin jos eteen tulisi. Jimmy Carria ja Blue collar tourit nyt ainakin.

Itse olen tilaillut cdon.comista ja Jimmy Carrin levyjä tilasin Amazonista joka tuntuu olevan paras paikka noiden ostamiseen.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Kiitoksia tiedoista, eivät ole edes hinnalla pilattuja.
 

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
En ole nyt satavarma onko tässä ketjussa ollut jo puhetta näistä parista brittikoomikosta (selailin viestejä kyllä, mutta en löytänyt mainintaa), joiden jutuille tuli kesällä useampaankin otteeseen naurettua oikein huolella.

En sen paremmin tunne herrojen taustoja, mutta tämä walesiläinen Rhod Gilbert pitää omaa radio showta BBC Walesin aalloilla ja siellä olen kaverin ääneen joskus törmännyt, mutta tänä kesänä vasta löysin nämä stand up -pätkät.

Rhod Gilbert & luggage
Rhod Gilbert on Royal Variety Performance 2008

Michael MacIntyre on taas tv-kasvo, jolla on oma komediashow. Ennen äijä veti itse jutut koko ohjelma-ajan (muistaakseni), mutta tätä nykyä showssa on aina vierailevia tähtiä (mm. Gilbert).

Michael MacIntyre (kohdasta 1:35 alkava tarina on kyllä NIIIN totta!)

Eli olkoot tämä sitten pieni brittinäkökulma otsikkoaiheeseen...
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Ostin asken liparit Jeff Dunhamin keikalle marraskuussa. Jannun dvd on jo nyt melkeen loppuunpalanut meikalaisen br-soittimessa, joten mahtavaa paasta katsomaan show:ta livena. Je-fe-feee:han tais olla juuri Suomessakin?

Oliks kukaan kattomassa? Oliko edelleen samaa settia kun "Spark of Insanity":ssakin?

Miehelta on tulossa myos tv-show:ta ja uutta dvd:ta lahiaikoina...
 

Timppa73

Jäsen
Ostin asken liparit Jeff Dunhamin keikalle marraskuussa. Jannun dvd on jo nyt melkeen loppuunpalanut meikalaisen br-soittimessa, joten mahtavaa paasta katsomaan show:ta livena. Je-fe-feee:han tais olla juuri Suomessakin?

Oliks kukaan kattomassa? Oliko edelleen samaa settia kun "Spark of Insanity":ssakin?

Miehelta on tulossa myos tv-show:ta ja uutta dvd:ta lahiaikoina...
Paikalla oltiin Helsingissä ja setti oli suurimmaksi osaksi samaa kuin Sparkissa, tosin kiertue olikin "Spark of Insanity European tour".
Uusia juttujakin oli kyllä ja aina tapahtuu kaikkea spontaania hauskaa, varsinkin kun GuitarGuy on lavalla. Älä pilaa tulevaa esityksen huumaa youtubesta katselemalla viikkoa aikaisempia keikkoja.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Perjantaina tuli nähtyä Sami Hedberg ja olihan se loistava.

Stand Up- huumori on aika rehellinen viihteenlaji ja helppo todeta upposiko vai eikö, onko yleisöllä hauskaa vai joutuuko häpeämään koomikon aina vaan harskimpiä vitsejä ihan kuin muita aiheita ei olisikaan.

Sami Hedberg oli piristävä poikkeus.

Ei tainnut olla yhtään navanalusjuttua setissä jonka itse näin ja yleisö ulvo naurusta, itse olen ollut tosi skeptinen suomalaiselle stand upille ja ajatellut kauan ettei ne mua saa nauramaan. Ja vitutus lähtiessä on suuri, miksi tästä maksoin jne.

Hedbergin jutut iski meikäläiseen ja moniin muihin keikalla olleisiin erittäin hyvin.

Jos palstalla on kokeneempia stand up - kävijöitä niin suositelkaa Helsingissä esiintyviä koomikoita jotka saattaisi toimia jos Hedberg toimii ja huumoria ei tehtäisi pelkästään härskeistä aiheista.

Ainakaan itse en jaksanut nauraa samassa illassa olleen Niko Kivelän kaikenmaailman orgasmi/pano-jutuille...


_
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Tänään olis sitten Eddie Izzard. Pari lippua polttelee jo taskussa! Onko joku kuullut ennakkojuttuja, kuinka hyvä nykyinen kiertue on? Itse olen koittanut elää täydellisessä Izzard-pimennossa lippujen ostosta lähtien, etten vahingossakaan spoilaisi parhaita juttuja etukäteen.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Lopuksi pakko mainita, että YouTube-scouttauksien ja yhden DVD:n perusteella kotimaisista nimistä Teemu Vesterinen on alan ässä. Harmi että lopettaa ensi vuonna.
Eihän Teemu voi lopettaa. Nordean tädit pitää huolen siitä että Teemu ei lopeta.

Suomalaisista tosin ehkäpä parhaan setin, jonka olen livenä seurannut, on vetänyt Harri Lagström. Se oli ihan suoraa naurua koko setti. Jopa itse Teemu on todennut Harrin olevan Suomen paras koomikko. Ilari Johanssonin ja Sami Hedbergin setti pitää joskus käydä tsekkaamassa. Kunhan tänne Jyväskylään tulevat, niin onhan ne tsekattava!

Ja jos jotain ajankohtaista vielä haluaa, niin Suomessa vieraileva Jason Rouse aiheutti kukkahattutädeissä pahennusta kertomalla suorassa radiolähetyksessä sensuroimatonta settiä mm. kehitysvammaisten nuorten naisten hyväksikäytöstä. Wanha kunnon Jasoni.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Jasonhan tulee helmikuussa vissiin ihan kunnon Suomen rundille... (lähes vissiin ehkä varma tieto=huhu)

Pablon näin Hesassa 07 ja olihan se uskomattoman kovaa setiä. Tosin silloin melkein samalle tasolle ylsi Flip Schultz. Todella hauska mies ja nojaa vahvasti improon ja yleisöönsä.

Niin ja Pakikselle tuohon yläpuolelle tiedoksi että Johansson ja Lagerström (vitun ruottalaiset by. zaani) tulevat molemmat Seisomapaikkaklubille. Lisää inffoa www.seisomapaikka.com
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Niin ja Pakikselle tuohon yläpuolelle tiedoksi että Johansson ja Lagerström (vitun ruottalaiset by. zaani) tulevat molemmat Seisomapaikkaklubille. Lisää inffoa www.seisomapaikka.com
Toki tiesin tämän ja hieman olen siihen jo valmistautunut että luonnollisesti molempia menen klassiseen Seisomapaikkaklubiin katsomaan, samana iltana kun ovat paikalla. Lähdetkö kaveriksi mukaan?
 

Buzz

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Tuli ostettua vuoden paras dvd. Nimittäin Sami Hedbergin Total Comedy dvd. Aivan loistavaa settiä. Muutamat vitsit olen aikaisemminkin kuullut, mutta Samin tapa esittää on jotain huikeaa. Suosittelen kyllä kaikille todella paljon tuota kyseistä julkaisua. Extrana dvd:llä oli vielä kuvaus Samin työpäivästä. Keikkaa keikan perään. Nyt täytyy kyllä suunnata katsomaan Samia livenä! Marraskuussa näytti olevan Helsingissä keikka mihin itsekin ehdin paikalle.

Ovatkohan nuo muut Total Comedy kaverit hyviä? Hedbergin lisäksi dvd:n ovat julkaisseet Ilari Johansson, Niko Kivelä, Andre Wickström ja Teemu Vesterinen.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Vesterisen vastaava DVD löytyy hyllystä ja onhan se hyvää settiä, mutta ei niinkään "perinteistä" (tuttua & turvallista) stand upia.
Teemun oma oli mullekin pienoinen yllätys. Odotin sellaista ns. "ajatonta huumoria" kuten Hedberg veti oman settinsä dvd:llä. Sen sijaan olikin sellaista hyvää tämän hetkistä yhteiskuntakriittistä huumoria. Okei, se toimii erittäin hyvin juuri nyt mutta miten esimerkiksi viiden vuoden päästä? Hedbergin setti toimii varmasti silloinkin, mutta en olisi ihan niin varma Teemu Vesterisen jutuista tuolla kyseisellä dvd:llä.

Johanssonin ja Kivelän versiot on pakko vielä ostaa. Sen verran hyvää settiä on ollut Total Comedyn lähetyksissä Tv Vitosella. Kai sitten se Wickströmin dvd on hommattava jotta saa sarjan täyteen.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Monta vuotta on jo tarkoitus ollut lähteä katsomaan stand-upia livenä, mutta aina on tullut jotain eteen. Nyt näyttää vahvasti siltä, että kesäkuun alkupuolella tämä toteutuu, kun on tarkoitus mennä kaverin kanssa katsomaan Kuopion komediafestivaaleja. Tapahtuman ohjelma. Hedberg on aivan ehdoton nähdä, mutta kaverin maku otettiin myös huomioon. Toivottavasti nyt ei mikään tätä estä.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Huomenna toteutuu sitten pitkäaikainen haave, kun pääsee ensimmäistä kertaa paikan päälle seuraamaan stand upia. Ensin alkuillasta olutta ja syötävää niin sanotusti firman piikkiin ja sitten kaverin kanssa nauramaan. Saa nähdä, miten se iskee paikan päällä, televisiosta katsottuna ainakin erinomaista viihdettä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Siellä nähdään. Tai ainakin samoille "festareille" on tarkoitus mennä. Esityksiä ja paikkojahan on suht.runsaasti.
 

Räpylätassu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Avalanche
Stand Up koomikko nimeltä Samuel Comroe, jonka ura on huikeassa nousussa hänen esiintyttyään Youtuben ykkösnimen Ray William Johnsonin vlogissa on yksinkertaisesti aivan helvetin hauska. Tällä nuorella miehellä on aivan erilaatuinen tyyli: Hänellä on toureten oireyhtymä, josta hän vitsailee kaiken aikaa. Tuossa linkki herran viiden minuutin videoon: http://www.youtube.com/watch?v=z4sSGZWhRoI (saatan toisaalta olla ainut joka nauraa koska tajuan touretikkona nuo ongelmat :D)

OT. Onko palstalla ketään muuta touretikkoa? Onko lapsillanne tai tuttujenne lapsilla tai jollain muulla tutulla tätä ongelmaa? Vai olenko minä täällä aivan yksin?
 

Siiklake

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viimeisin stand uppiin liityvä dvd jonka ostin oli tuo Riku Sottisen Total Comedy dvd. Hyvää settiä mielestäni, pari kertaa naurattii oikein urakalla. Suosittelen ostamaan, koska niin Sottinen haluaisi minun tekevän, niinkuin myös muidenkin. Kerran on tullut kaveri livenäkin nähtyä. Veti niin hyvin, että täytyy käydä katsomassa joskus uudestaan. Toivottavasti on kehittänyt paljon uutta materiaalia nyt kun tuo dvd:kin ilmestyi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös