Stand up -komiikka

  • 206 438
  • 792

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nordmannin grilliaus-ohjelma upposi ainakin meikään aika hyvin. Joitain läppiä nauroin veet silmissä. En edes muista kuka roustasi Jahangiriä "Suomen ainoa lähikauppias joka talloo taatelit itse" Ei jumalauta. Myös Shirlyyn kohdistuneeseen osuuteen sai nauraa tosissaan.

Jotenkin mielikuva että tässä toisella kaudella roustataan paljon rajummin kun ensimmäisellä kaudella joka muistutti vähän että tullaan kertoon pari vitsiä mutta varotaan sanomasta mitään pahaa muista. En tiedä onko varsinkin Joonas saanut jostain itseluottamusta vai onko nyt annettu olla muutakin kun koko perheen ohjelma.
 

pallero

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jatkoajan keskustelupalstalla on nollatoleranssi rasismiin. Tämä rasistinen viesti on johtanut kuukauden pelikieltoon.
Olen roasteista tykännyt, mutta kun vajaaälyinen koukkunenä Gilbert Gottfried heitteli juttuja Robin Quiversile Robinin kokemasta hyväksikäytöstä, niin meni vähän mielenkiinto, että missä se raja kulkee. En tätä Gottfriedin suosiota muutenkaan ymmärrä, ukko näyttää sellaiselta, joka vahtailee lapsia koulujen läheisyydessä. Mutta juutalainen voi tietenkin sanoa mitä tahtoo, koska keskitysleiri.

Nyt ei ole enää asiallista, viesti on kurinpitokäsittelyssä.

T.Modet
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kuis pitkiä settejä Jussi Simola yleensä heittää? Kesäksi otin liput, kun mullakin someen klippejä keikoiltaan tasaisesti tulee.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Tuosta Komedia klubin jaksosta. Hedbergin osuus oli vähän outo. Mies oli kovin vaisu ja vakava, ihan erilainen kuin ennen..

Tuo avausjakso oli huono. En Hedbergiä siedä mutta nyt kun oli rauhallisempi ja ääniefektejä vähemmän niin oli jopa jakson paras. Kertoo toki jakson tasostakin jotain.
 

TheSirPena

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pentti Matikainen
Tuosta Komedia klubin jaksosta. Hedbergin osuus oli vähän outo. Mies oli kovin vaisu ja vakava, ihan erilainen kuin ennen. Toki uudistua pitää, mutta ihan kuin häntä ei olisi kiinnostanut. Kertoi menestyksestään Masked Singerissä "pitkään", ilman että siinä oli mitään vitsiä. Josta toki sitten kulki Tuupasen hahmon takapuoleksi. En tiedä, koska tuo jakso oli kuvattu, mutta mikähän tuntuu että miestä vaivaa jokin.
Hedberg oli aivan helvetin huono ja luulen, että häntä vaivaa se, kun kovinkaan monet katsojat eivät jaksa enää innostua jostain sata kertaa kuulluista kettu- ja oravaimitaatioista. Eihän tuo ole pystynyt uudistumaan 15 vuodessa tippaakaan.

Näin Hedbergin esiintyvän viimeksi Apollossa vuonna 2017 (Kaisaniemen ulkoilmaottelun jatkot). Muistan siitäkin keikasta sen, kun Hedbergiä silminnähden vitutti ettei saanut luotua kunnon kontaktia yleisöönsä paskoilla jutuillansa. En muista tarkkoja yksityiskohtia, mutta siitä jäi todella ylimieliset vibat. ”Paska yleisö kun ette naura mun jutuille.”

Marraskuussa hän aloittaa näköjään HE’S BACK -kiertueensa..



 
Viimeksi muokattu:

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Hedberg oli aivan helvetin huono ja luulen, että häntä vaivaa se, kun kovinkaan monet katsojat eivät jaksa enää innostua jostain sata kertaa kuulluista kettu- ja oravaimitaatioista. Eihän tuo ole pystynyt uudistumaan 15 vuodessa tippaakaan.

Näin Hedbergin esiintyvän viimeksi Apollossa vuonna 2017 (Kaisaniemen ulkoilmaottelun jatkot). Muistan siitäkin keikasta sen, kun Hedbergiä silminnähden vitutti ettei saanut luotua kunnon kontaktia yleisöönsä paskoilla jutuillansa. En muista tarkkoja yksityiskohtia, mutta siitä jäi todella ylimieliset vibat. ”Paska yleisö kun ette naura mun jutuille.”

Marraskuussa hän aloittaa näköjään HE’S BACK -kiertueensa..



Hedberg on kuin stand upin huutokauppakeisari. Hype ympärillä oli ja meni, mutta hänen mielestään yleisön pitäisi edelleen tulla sankoin joukoin kuuntelemaan samat vanhat vitsit. Mikäli ketään ei kiinnosta, niin sitten vittuunnutaan ja se on yleisön vika. Ei kukaan enää osta Palsanmäeltäkään kuparipannua 700€ siksi, että se oli joidenkin mielestä 10 vuotta sitten joku hauska läppä. Pitäisi pystyä uusiutumaan eikä koittaa vain ratsastaa vanhalla maineella.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Näin Hedbergin esiintyvän viimeksi Apollossa vuonna 2017 (Kaisaniemen ulkoilmaottelun jatkot). Muistan siitäkin keikasta sen, kun Hedbergiä silminnähden vitutti ettei saanut luotua kunnon kontaktia yleisöönsä paskoilla jutuillansa. En muista tarkkoja yksityiskohtia, mutta siitä jäi todella ylimieliset vibat. ”Paska yleisö kun ette naura mun jutuille.”

Erehdyin viime vuonna tuhlaamaan työnantajan ePassi-rahaa Hedbergin kiertueen keikkaan ja samat fiilikset jäi.
Saimme mm. kuulla olevamme kuulemma kiertueen huonoin yleisö.
 

TheSirPena

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pentti Matikainen
Erehdyin viime vuonna tuhlaamaan työnantajan ePassi-rahaa Hedbergin kiertueen keikkaan ja samat fiilikset jäi.
Saimme mm. kuulla olevamme kuulemma kiertueen huonoin yleisö.
Ei helvetti :D

40€ näyttäisi maksavan liput tuon hänen kiertueensa keikalle. Kaipa sinne edelleen riittää jotain keski-ikäisiä naisia, koska Sami Hedberg hihihi hihihi. Omassa kuplassani oikein kukaan ei taida pitää häntä enää hauskana. Ei edes sellaiset, jotka ovat aiemmin pitäneet Hedbergiä Suomen hauskimpana.
 
Viimeksi muokattu:

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Erehdyin viime vuonna tuhlaamaan työnantajan ePassi-rahaa Hedbergin kiertueen keikkaan ja samat fiilikset jäi.
Saimme mm. kuulla olevamme kuulemma kiertueen huonoin yleisö.

Ei helvetti, eihän noin voi sanoa yleisölle.

Kävin Samin keikoilla useamman kerran tuossa 2010 -luvun alussa. Kävin muutenkin silloin paljon tiheämpään katsomassa stand upia. Hedbergin keikoillakin on hauskoja hetkiä koettu, kun Sami on ollut kontaktissa yleisön kanssa ja on sattunut ja tapahtunut. 2012 tai 2013 tuli häneen väsähdys ja mietin, että tauko on paikallaan, kun jutut olivat samat. No näin joskus 2017 vai 2018 hänen jonkun uusimman spesiaalin ja vieläkin oli samoja juttuja. Monta vuotta mennyt ja vieläkin siis samaa materiaalia tai variaatiota siitä. Koostuuko vielä vuonna 2024 Hedbergin materiaali ketuista ja oravista sekä ostostelevisiosta?

Muistan kanssa, että Hedbergillä ja Kivelällä oli joku oma sketsisarja. Oli ihan järkyttävää kamaa, mitä pystyin katsomaan.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Hedberg oli aivan helvetin huono ja luulen, että häntä vaivaa se, kun kovinkaan monet katsojat eivät jaksa enää innostua jostain sata kertaa kuulluista kettu- ja oravaimitaatioista. Eihän tuo ole pystynyt uudistumaan 15 vuodessa tippaakaan.

Näin Hedbergin esiintyvän viimeksi Apollossa vuonna 2017 (Kaisaniemen ulkoilmaottelun jatkot). Muistan siitäkin keikasta sen, kun Hedbergiä silminnähden vitutti ettei saanut luotua kunnon kontaktia yleisöönsä paskoilla jutuillansa. En muista tarkkoja yksityiskohtia, mutta siitä jäi todella ylimieliset vibat. ”Paska yleisö kun ette naura mun jutuille.”

Marraskuussa hän aloittaa näköjään HE’S BACK -kiertueensa..



Mielestäni Hedbergin komiikka on aina ollut tämän tyylistä settiä:
- Hyvää iltaa hyvää iltaa. Jaha, sitä on lähdetty vähän tyttöjen kanssa bilettämään siinä etupenkissä, "hihihi, nii". *Heiluttelee lantiotaan**+ Jorma siellä sivussa katseleekin jo, taas, että "mmmm, kjäh maistuishan tuo!" *Lipoo huuliaan* Tiedättekö kun käy Tallinnan-laivalla, niin joka kerta terminaalissa on ne laput että "Teretulemasta höijatulemine Eestis valgestus!" Joo, en mäkään ikinä muista niitä. *Irvistelee ja puhaltelee krapulaisen näköisenä* Samanlaista kun avaat radion ja "RADIOOO SPUTNIKAAAA! BABUSHKA HARASHOO VODKA SMIRNOFF, GRABUSHKII BABUSHKII!" FSB kuiskii taas takarivissä että "Njet, tavaritsh" Siis ne agentit jotka ei ole vielä sammuneet tai ostamassa suolakurkkuja. Tai molempia yhtaikaa. Seppo siellä keskellä hämmästelee, että "Miten voi olla yhtä aikaa sammunut ja ostoksilla?" No sitä varmaan Schrödingerkin olisi miettinyt Ruotsinlaivan karaokessa vartti ennen pilkkua. PRRRTTRTTTTTTTÖÖÖÖÖÖ *Vääntää duckfacea* Mihinköhän tää efekti nyt liittyi, heheh? Muuta kuin mopoiluun tai bajamajailuun. Nekin on vähän hankalia samanaikaisesti, mutta mahdollisia. *Tuijottaa silmät ammollaan ja hivelee vatsaansa* ... Ainakin... insinööreille. Onks kukaan täällä insinööri? Silmälasipäinen espoolaisherra katselee sieltä, että *muuntaa äänensä nasaaliksi* "Anteeksi vain, mutta minä olen DIPLOMI-INSINÖÖRI. Vaimoni poikaystäväkin tietää sen." *Juoksentelee pari askelta ympäri lavaa* PiuPiuPiu, hän on diplomi-insinööri! ÖÖEEEEEEEE
 
Viimeksi muokattu:

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mielestäni Hedbergin komiikka on aina ollut tämän tyylistä settiä:
- Hyvää iltaa hyvää iltaa. Jaha, sitä on lähdetty vähän tyttöjen kanssa bilettämään siinä etupenkissä, "hihihi, nii". *Heiluttelee lantiotaan**+ Jorma siellä sivussa katseleekin jo, taas, että "mmmm, kjäh maistuishan tuo!" *Lipoo huuliaan* Tiedättekö kun käy Tallinnan-laivalla, niin joka kerta terminaalissa on ne laput että "Teretulemasta höijatulemine Eestis valgestus!" Joo, en mäkään ikinä muista niitä. *Irvistelee ja puhaltelee krapulaisen näköisenä* Samanlaista kun avaat radion ja "RADIOOO SPUTNIKAAAA! BABUSHKA HARASHOO VODKA SMIRNOFF, GRABUSHKII BABUSHKII!" FSB kuiskii taas takarivissä että "Njet, tavaritsh" Siis ne agentit jotka ei ole vielä sammuneet tai ostamassa suolakurkkuja. Tai molempia yhtaikaa. Seppo siellä keskellä hämmästelee, että "Miten voi olla yhtä aikaa sammunut ja ostoksilla?" No sitä varmaan Schrödingerkin olisi miettinyt Ruotsinlaivan karaokessa vartti ennen pilkkua. PRRRTTRTTTTTTTÖÖÖÖÖÖ *Vääntää duckfacea* Mihinköhän tää efekti nyt liittyi, heheh? Muuta kuin mopoiluun tai bajamajailuun. Nekin on vähän hankalia samanaikaisesti, mutta mahdollisia. *Tuijottaa silmät ammollaan ja hivelee vatsaansa* ... Ainakin... insinööreille. Onks kukaan täällä insinööri? Silmälasipäinen espoolaisherra katselee sieltä, että *muuntaa äänensä nasaaliksi* "Anteeksi vain, mutta minä olen DIPLOMI-INSINÖÖRI. Vaimoni poikaystäväkin tietää sen." *Juoksentelee pari askelta ympäri lavaa* PiuPiuPiu, hän on diplomi-insinööri! ÖÖEEEEEEEE
Tämä Samin komiikkaa kuvaaja kirjoitus oli hauskempi juttu kuin Samin oma komiikka.
 

Barney

Jäsen
Hedberg nyt ei ole ollut mielestäni koskaan hauska ja jos komiikka perustuu hassuihin ääniin sekä ilmeisiin, niin aika nopeasti tuo alkaa kyllästyttämään myös niitä, joita tuo on joskus naurattanut. Itse en ainakaan muista koskaan kuulleeni yhtään hauskaa vitsiä Hedbergiltä.

Leikola tuli myös nähtyä viime vuonna firman juhlissa ja oli kyllä valtava pettymys. Joskus tullut netissä katsottua noita Leikolan klippejä ja esimerkiksi tämä lyhyt pätkä sisältää ihan hauskoja juttuja. Tämä livenä nähty setti oli sitten yhdistelmä noita vuosia vanhoja juttuja, jotain vasemmalla kädellä tehtyjä vitsejä meidän firmasta ja valtaosa vitseistä olikin sitten ihan alapäähuumoria. En tiedä oliko noiden "odottelen keikan jälkeen naisia invavessassa" -juttujen pitänyt olla hauskoja, mutta ainakin itsessäni ne aiheuttivat lähinnä ällötystä ja myötähäpeää.

Paras livenä nähty stand up -keikka on ehdottomasti Jukka Lindströmin keikka, joka toimi lavalla lähes yhtä hyvin kuin aikoinaan Noin viikon uutisissa. Videoklippien perusteella Jussi Simola ja Matti Patronen ovat myös sellaisia kavereita, jotka pitää joskus käydä tsekkaamassa livenä.
 

Rautanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, New Jersey Devils
Hedberg on kuin stand upin huutokauppakeisari. Hype ympärillä oli ja meni, mutta hänen mielestään yleisön pitäisi edelleen tulla sankoin joukoin kuuntelemaan samat vanhat vitsit. Mikäli ketään ei kiinnosta, niin sitten vittuunnutaan ja se on yleisön vika. Ei kukaan enää osta Palsanmäeltäkään kuparipannua 700€ siksi, että se oli joidenkin mielestä 10 vuotta sitten joku hauska läppä. Pitäisi pystyä uusiutumaan eikä koittaa vain ratsastaa vanhalla maineella.

Vertaus Hedbergiin on Palsanmäelle herjaus. Toinen sentään yrittää tosissaan.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hedberg oli aivan helvetin huono ja luulen, että häntä vaivaa se, kun kovinkaan monet katsojat eivät jaksa enää innostua jostain sata kertaa kuulluista kettu- ja oravaimitaatioista. Eihän tuo ole pystynyt uudistumaan 15 vuodessa tippaakaan.

Oon nähnyt Hedbergin show'n kahden eri työpaikan tyhy-päivän yhteydessä, eka kerta n. 5 vuotta sitten oli ihan ok, vähän vaivaannuttava, toinen kerta 2 vuotta sitten lähinnä aiheutti myötähäpeää. Samaa läppää, ennalta-arvattavaa jne.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Joskus 5 vuotta sitten oli Jethro Rostedtin "huumorishow" meidän firman tyhy-tapahtumassa. Sen 15-30 minuutin aikana kukaan ei nauranut. Turusta kotoisin olevat hörähtivät jollekin Tampere-vitsille. Siinä se. Se oli helvetin vaivaannuttavaa.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Joskus 5 vuotta sitten oli Jethro Rostedtin "huumorishow" meidän firman tyhy-tapahtumassa. Sen 15-30 minuutin aikana kukaan ei nauranut. Turusta kotoisin olevat hörähtivät jollekin Tampere-vitsille. Siinä se. Se oli helvetin vaivaannuttavaa.

Miksi Jethro veti komediashowta? Eikö hän ole kiinteistövälittäjä?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Miksi Jethro veti komediashowta? Eikö hän ole kiinteistövälittäjä?
Meidän firma (keskisuuri valtionhallinnon organisaatio) oli häneltä tilannut jonkun "stand up -shown" kun oltiin Turun seudulla tyhyilemässä. En luonnollisestikaan itse ollut tästä päätöksestä vastuussa.

Laitoin heittomerkkeihin, koska kyseessä oli huonoin komediashow ,ja yleisestikin huonoin show mitä olen koskaan nähnyt.

Tuli vaan mieleen kun täällä keskusteltiin Hedbergistä. Molempia en ole koskaan voinut sietää.

Joonas Nordmanin roastiohjelma on ihan hauska, vaikkakin ohjelman kakkosjakso oli mielestäni selvästi huonompi kuin eka jakso.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oles

L. Öysä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valioliiga
Meidän firma oli häneltä tilannut jonkun "stand up -shown". En luonnollisestikaan itse ollut tästä päätöksestä vastuussa. Laitoin heittomerkkeihin, koska kyseessä oli huonoin komediashow ,ja yleisestikin huonoin show mitä olen koskaan nähnyt.
Tämä on vain osa Jethron kokonaisshowta, johon linkittyy kaikenlaista muutakin. Show-kokonaisuuden nimi on Epäonnistunut. Tuohon sitten liitetään lisäosia, sinä kaiketi näit "Epäonnistunut stand-up koomikko" -osan. Saatavilla myös muita, kerää koko sarja.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Tämä Samin komiikkaa kuvaaja kirjoitus oli hauskempi juttu kuin Samin oma komiikka.
Suosittelen tutustumaan Punk In Finlandin "Keksi itse Sami Hedberg -vitsi" -ketjuun: Linkki tässä.

Noistakin jutuista 99 % on hauskempia kuin miehen omat radiosputnik-jutut. Hatunnosto silti Samille siitä, että on tuotteistanut itsensä hyvin. Suomen stand-upin Pyhimys.
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onko kukaan käynyt Jussi Simolan keikalla? FB ryhtyi syöttämään hänen yleisönroustauspätkiään keloihini ja sen verran veikeän oloinen kaveri, että tekisi mieli käydä tsekkaamassa. Näyttää olevan Stadissa seuraavan kerran syyskuussa.
Siitä on aikaa kun olen Simolan keikalla käynyt, mutta uskoisin, että tyyli on säilynyt samana. Todella intensiivinen ja paljon keskustelua yleisön kanssa. Kaava taitaa jokaisessa keikassa olla pitkälti sama. Eli joku vitsi perustuu mopoautoihin ja vaikka nuorin yleisöstä olisi 30-vuotias, niin silti sieltä yritetään löytää mopoautoilla keikalle tulleita. Tai vaikka paikalla olisi pelkästään hitsareita, niin kyllä se insinööri sieltä etsitään, vaikka semmoista ei paikalla olisi. Silti tykkäsin todella paljon ja melkeinpä uskaltaisin suositella eturiviä, niin saa täyden kokemuksen.
 

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Suosittelen tutustumaan Punk In Finlandin "Keksi itse Sami Hedberg -vitsi" -ketjuun: Linkki tässä.
"Ootteko huomannu, mitä eroo miehillä naisilla on Prismassa?"

"Miehet on vaan että tänään syödään nakkia ja muussia joo hrrmmmröööh"

"Naiset taas sillee khikhikhikhihiii, ihanaa meikkejä mut voi ei hyi testeri en koske!"

*naurua ja aplodeja yleisöstä*"

Ai saakeli! Kuolen toimistoon just!
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Suosittelen tutustumaan Punk In Finlandin "Keksi itse Sami Hedberg -vitsi" -ketjuun: Linkki tässä.

Noistakin jutuista 99 % on hauskempia kuin miehen omat radiosputnik-jutut. Hatunnosto silti Samille siitä, että on tuotteistanut itsensä hyvin. Suomen stand-upin Pyhimys.
Hieno ketju. Tuli vielä klikattua auki tuo ”palomiesvitsi” jossa ei ollut päätä eikä häntää. Silti yleisö nauraa vedet silmissä ja Sami saa raikuvat aplodit. Herää kysymys siitä, että nauraako yleisö koska kuuluu nauraa (eli säälistä), vai onko jutut oikeasti näiden mielestä noin hauskoja.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hieno ketju. Tuli vielä klikattua auki tuo ”palomiesvitsi” jossa ei ollut päätä eikä häntää. Silti yleisö nauraa vedet silmissä ja Sami saa raikuvat aplodit. Herää kysymys siitä, että nauraako yleisö koska kuuluu nauraa (eli säälistä), vai onko jutut oikeasti näiden mielestä noin hauskoja.
Ymmärrän, että ihmiset nauravat eri asioille, mutta silti joskus ihmettelen, mikä tuossa porukkaa niin hitosti naurattaa. Vai onko tämä just sitä että nauretaan, kun pitää nauraa ja katsokaa minäkin nauran, näettekö ja kuuletteko.

En ymmärrä muutenkaan, kun muutamilla on niin paska pokka, että hirnuvat kuin hullut, kun itse saattaisin ehkä hymyillä. Onko tämä yhdessä ääneen nauraminen vähän kuin läpsyttimien käyttäminen kiekko-ottelussa, että läpsytetään eli tässä tapauksessa nauretaan nyt, kun maksettu on.

Toisaalta mua saattaa alkaa naurattaa, kun joku on oikeasti tosi huono eli en naura hänen hauskuudelleen vaan alkaa naurattaa, kun toinen on tosi huono eli vähän kuin Visulahden vahakabinettia katseli tai kuuntelisi surkeaa imitointia, jossa pitää arvata juttujen sisällöstä, ketä tyyppi muka esittää. En silti naura pilkatakseni vaan joskus vain on pokassa todella pitelemistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös