Stadin herruus

  • 17 260
  • 127
Tila
Viestiketju on suljettu.

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Viestin lähetti JHag


Ja siltikin, kun voittaja lopulta löytyy tästä 28 joukosta, on NHL:llä munaa jättää kylmästi jakamatta hopea, pronssista puhumattakaan.


Höpöhöpö. "Hopea" ja "pronssi" kyllä jaetaan (ja mestaruusviirit kattoon päälle) NHL:ssäkin, ne jaetaan vain jo ennen seuraavia otteluita, ja lisäksi koko potin voittaja saa päälle ne "hopeat ja pronssit", kosmeettinen ero SM-liigan tyyliin jossa palkinnot jaetaan otteluiden jälkeen. Se siitä munasta. Tällainen on perinne siellä.



"NHL:ää ei tietenkään siinäkään mielessä voi verrata 13 joukkueen SM-liigaan, että siellä tahkoaa vajaat 30 joukkuetta ja pelkät länsi- ja itälohkot ovat yksinään koko SM-liigaa suuremmat. Pärjääminen sellaisessa joukossa, eli vaikkapa läntisen/itäisen divisioonan voitto pitääkin palkita jotenkin."

Mitä ihmettä? Mitä merkitystä joukkuemäärällä muka on? NHL:n olosuhteissa on 30 sopiva määrä, Suomessa 12-14. Suomen mestaruudesta taistelee sitäpaitsi kymmenkertainen määrä joukkueita NHL:ään verrattuna, kaikkia ei voi Suomen oloissa samaan aikaan toisia vastaan peluuttaa, joten järjestelmä on porrastettu menestyksen mukaan.

Pelkät SM-liiga ja divari ovat kaksinaan joukkuemääriltään lähes yhtä suuria kuin koko NHL, puhumattakaan alemmista sarjoista.

Ja vai vielä NHL:ssä menestymisestä "pitääkin palkita jotenkin", ja vain siksi, että osallistujia on enemmän (joka on kaiken lisäksi näköharhaa), mutta SM-liigassa ei pidä palkita? Vai niin.

En minä oikein ymmärrä miksi neljän parhaan joukkoon pääsystä palkitaan mestaruusviirillä, mutta se kuuluu heidän kulttuuriinsa ja sitä on kunnioitettava.


"Kyllä minä hopean jotenkin sulatan SM-liigassakin, mutta pronssiottelu on täyttä nysväämistä ja pelleilyä. Pronssijoukkue? Se on SM-liigassa jättänyt taakseen peräti 10 joukkuetta."

Suomen mestaruudesta taistelee satoja joukkueita, NHL:ssä on vain 30 joukkuetta. Kolmanneksi paras ansaitsee palkinnon, 10 joukkueen (oikeasti siis paljon useamman) taakseen jättäminen ei ole helppo tehtävä.

Perinteisesti jaetaan kultaa, hopeaa ja pronssia, luonnollisesti kolmanneksi paras saa niistä sen huonoimman mitalin ja neljänneksi paras ei mitään. Näin on menetelty ammoisista ajoista lähtien. En tiedä kuka keksi aikanaan, että juuri kolmelle parhaalle ojennetaan mitali, eikä esimerkiksi viidelle tai kahdeksalle, mutta näin kuitenkin keksittiin ja järkevintä se himmein mitali on ratkaista pelaamalla ja näin onneksi tehdäänkin.



Se, että NHL:ssä jaetaan näiden sijaan sormuksia, pokaaleja ja mestaruusviirejä on heidän oma asiansa ja siellä perinne.
 
Viimeksi muokattu:

Zeppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Tinde
Voi vitsi, ihan tulee melkeen tippa linssiin.... Seppäri.... Johari....

Ite Rööperistä, nyt pitkänsillan toisella puolella vanhempieni kotikonnuilla, kun ei enää oo varaa asua siellä :mad:


Täällähän on kohtalotovereita! Minä olen asunut kolmosen
spåran varrella koko nuoruutnei. Mäkin olen Rööperin kundi Viiskulmasta mutta olosuhteiden pakosta asun nyt Kalliossa'koska pankkitili ei riiitä Eteläisissä Kaupunginosissa
asumiseen
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
Re: Re: Paljasjalkaiset

Viestin lähetti Rebel

Antiikin kreikkalaiselle sen verran, että oletko käynyt tarkistamassa kaikkien tiedot, jotka kummassakin hallissa istuvat?

Tarkoitin lähinnä, jos stereotypioisimme kannattajat, niin vastaus olisi hyvinkin erinäköinen, jolla sinänsä ei ole mitään väliä?
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Socrates

Mainitsit tuossa muutama sivu taaksepäin nuo ärsyttävät gloryhunterit. Tässä sinulle ja miksei muillekin todella surkuhupaisa esimerkki gloryhuntereista: Elettiin 90-luvun alkupuoliskoa, jolloin Jokerit oli ns. muotia. Tuo "jokeribuumi" tavoitti valitettavasti myös tämän kotoisen Etelä-Karjalamme. "jokerifaneja" jokerilippiksineen rupesi ilmestymään niin Imatran kuin Lappeenrannankin katukuvaan. Ja kun näille "aidoille jokerifaneille" koitti tuo ihanuuden päivä ja Jokerit voittivat mestaruuden, saimme kuulla heidän suustaan aidolla karjalan murteella: MYÖ VOITETTII MESTARUUS!, miettikääpä Helsinkiläiset miltä tuo kuulostaa. Lopuksi mainittakoon, ettei nuo säälittävät menestysloiset ole täysin vieläkään kokonaan täältä hävinneet, sen saimme havaita edellisessä SaiPa-Jokerit ottelussa, jossa karjalan murretta puhuvien "jokerifanien" iloset lärvit loistivat kilpaa tulostaulun kanssa.
 

Janecky #91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eiköhän nuo gloryhunterit ole jokaisen seuran 'vitsaus', joka joskus on menestynyt. Kyllä minä muistan 90-luvun alussa kuinka ennen Julleina pitämiäni ihmisiä alkoi sikiämään jokeripeleihin.
Sama tapahtui sitten käänteisesti HIFK:n mestaruuskaudella kun kaikenmaailman 'ikipetoja' alkoi sikiämään katukuvaan jokaisesta kivenkolosta - tai jos ei ihan kivenkolosta, niin ainakin Areenan uumenista.

Ei noita Rotseja kukaan voi vakavissaan ottaa. Kaverit alkavat tuossa joulun jälkeen arpomaan kumman joukkueen matseihin menevät - sen mukaan tietty, kumman juhliminen vaikuttaa keväällä todennäköisemmältä.
Luusereiden puolella kun kunnon Rotsi ei missään tapauksessa ole. Onhan se toki mukavaa olla joka kausi Stadin ykkönen, kumpi se nyt sitten kulloinkin onkaan.

Paremmin ymmärrän nämä ulkopaikkakuntalaiset fanit joilla ei ole omaa liigajoukkuetta, taikka ovat muuten vaan syystä tahi toisesta päätyneet kannattamaan helsinkiläisiä. Huvittaavahan tuokin on täältä katsoen, mutta mikäs siinä.
Takavuosina nauroimme aina kesäisin makeasti Mikkelin -turnauksessa, kun paikalliset tosifanit kinastelivat savoksi kumpi on kovempi, Jokerit vai HIFK. Ja kaikilla omiensa fanipaidat päällä tietysti :)
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Änäristä, pronssista ja faniudesta

Mane, et taida olla NHL-fani?;)

Joo, voihan sen tosiaan niinkin laskea, että Suomen mestaruudesta kamppailee monta kymmentä seuraa, kun otetaan mestis + alatasot mukaan. Faktisesti Suomen mestaruus ratkaistaan kuitenkin 13 joukkueen suljetussa sarjassa, joka toivon mukaan avataan jälleen jossain vaiheessa. Mestiksen ja muiden divisioonien mukaan laskeminen on pelkkää semantiikkaa.

Ja tokihan NHL:äänkin (Pohjois-Amerikan mestaruus) voidaan liittää IHL, ECHL ja lukemattomat muut alasarjat.

Ei se ole oikeastaan mikään pointti. Kussakin maassa ja kulttuurissa tavallaan, sopii minulle.

NHL:n otin esiin siksi, että se on useimpien mielestä maailman korkeatasoisin jääkiekkosarja. Joten Stanley Cup -voittajaa voidaan hyvällä syyllä pitää seurajoukkueiden maailmanmestarina. Tästä lienemme yhtä mieltä, vaikka esimerkiksi Venäjän liiga onkin korkeatasoinen. SM-liigan parhaat joukkueet olisivat NHL:ssä keskitasoa korkeintaan, koska money talks. Joten NHL:n "pronssi" on urheilullisesti kiistattoman kova saavutus. Kolmas sija maailman parhaassa sarjassa. Siltikään sitä ei pelaajien taholta pahemmin arvosteta, mistä lisää myöhemmin.

Se, että seuroille siellä jaetaan ne viirit sun muut jutut, on lähinnä markkinoinnillinen toimenpidet. Niin myös SM-liigan pronssiottelu. Ja mainos/markkinamiehenä ymmärrän tämän täysin. Miksi ei kerättäisi hallia täyteen vielä pronssiotteluunkin, kun kansa = maksajat niin haluavat. Niin minäkin tekisin, jos SM-liiga olisi minun bisnekseni.

Mutta urheilullisia periusteita ei pronssiottelulle mielestäni ole, eivätkä pelaajat itsekään pääsääntöisesti janoa pronssia. Finaalista putoaminen on aina takaisku - ja se on tapahtunut juuri ennen pronssiottelua. Olen haastatellut useita pelaajia monenlaisiin medioihin, ja mm. Raipe Helminen ei edes muistanut pronssiensa määrää meillä ja muualla, koska "mitä niitä laskemaan, ei niillä oo merkitystä"

Huippu-urheilijan pitääkin tavoitella voittoa ensisijaisesti. Hopea ei ole häpeä eikä pronssikaan, jos on kaikkensa antanut.

Siitäkin huolimatta väitän, että jos pelaajat saisivat äänestää, jaettaisiin muodollinen pronssi runkosarjassa paremmin sijoittuneelle. SM-liiga, media, yhteistyökumppanit ja suuri yleisö haluavat pronssiottelun - siksi se pelataan ja ihan ok siis sinänsä. Mutta ei siinä mitään suurta urheilujuhlan tuntua ole.

Muuten, jos HIFK pelaisi pronssiottelussa kotihallissaan, niin voisin ehkä mennäkin. Mutta esim. Hämeenlinnaan keväällä -00 en jaksanut vaivautua, vaikka aikaa ei olisi mennyt kuin tunti. Kaikki runkosarjan HPK-HIFK matsit kävin kyllä katsomassa.

Yksi juttu, mitä Suomessakin voisi miettiä Suomen mestaruuskamppailun lisäksi olisi futiksesta tuttu Suomen Cup. Siinä olisivat tietenkin cup-hengessä mukana myös ainakin Mestiksen jengit. Jos kinkerit olisivat hyvin suunnitellut, siten, että cuppiakin pelattaisiin ensin alasarjoissa syksyn mittaan ja liigajengit tulisivat mukaan vaikka joulutauolta ja kaikki huipentuisi myös maaliskuun loppuun, olisi se aika asiallinen ja mukava lisäelementti. Ja mikäpä olisikaan hienompaa kuin Mestisjengien menestyminen tässä lajissa. Toisi varmaan lisää potkua SM-liigan sulkemista vastustaville tahoille = Mestisjengeille, jos heillä olisi tilaisuus näpäyttää isoa ja mahtavaa SM-liigaa.

Cup on jännittävin ja paras tapa ratkaista mestaruuskin. Siksi NHL:n voittokin kisaillaan nimenomaan Stanley Cupin nimikkeellä. Meilläkin sarja alkaa kunnolla vasta pleijareissa - ja kestää kovin lyhyen aikaa! Voi kun tätäkin nautintoa voisi jotenkin pidentää.

Olen runkosarjasta samaa mieltä kuin Jortikka: se pelataan vain siksi, että saadaan 8 joukkueen parit jaettua. HIFKin suhteen minulla ei ole runkosarjassa koskaan mitään muuta intressiä kuin 1) pleijareihin pääseminen 4:n joukkoon 2) menestys Jokeri-matseissa 3) pleijareihin pääseminen ylipäätään - Eli aika nolo kausi tämä 01/02 tämän suhteen. Koko sarja alkaa vasta pleijareista - ja se on kiekkoviihdettä ja huumaa parhaimmillaan.

Mitä tulee noihin ulkopaikkakuntalaisiin Jokeri- ja HIFK-faneihin, niin vähän ymmärrystä, jooko? Onhan meilläkin täällä Suomessa intohimoisia ManU-, Liverpool, Everton- etc. faneja. Oikea fanius ei kysy synnyin- tai asuinpaikkaa. Kävin aikoinaan Kuopiossa katsomassa pari Kalpa-HIFK -matsia ja tapasin kuopiolaisia HIFK-faneja (kyllä, HIFK-paidat päällä!) ja nämä jässit tiesivät HIFKin asioista enemmän kuin keskimääräinen HIFK-fani! Myös Oulussa on paljon aitoja, elinikäisiä HIFK-faneja joista yhden kanssa meilaillaan vakiktuisesti aiheen tiimoilta.
 
Suomen Cupista

Minäkin kannattaisin tuota cup-kilpailua. Eri asia on taas, mitä seurat siitä pitäisivät. Tuossa tapauksessa ainakin runkosarjaotteluiden määrää täytyisi vähentää jota ei varmaan kovin hyvällä katsottaisi.

Minä ottaisin seuraavat joukkueet mukaan "Suomen Cupiin":
SM-liiga (13)
Mestis (12)
Suomi-sarja (7)

Näin mukana olisi 32 joukkuetta.
32 joukkuetta - 1. kierros
16 joukkuetta - 2. kierros
8 joukkuetta - 3. kierros
4 joukkuetta - 4. kierros
2 joukkuetta - finaali

Otteluparit tietenkin arvottaisiin ja kukin ottelupari pelaisi normaalipituisen ottelun sekä kotona että vieraissa. 1. osaottelu päättyisi 60 minuutin jälkeen, vaikka se olisikin tasan. Jos 2. osaottelun 60 minuutin jälkeen yhteismaalit olisivat tasan, pelattaisiin heti esim. maks. 20 minuutin maalista poikki-jatkoaika, ja mahdollisesti vielä sen jälkeen rankkukisa.

Finaali voitaisiin pelata vaihtoehtoisesti Elyseellä tai Hartwall Areenalla, koska ne ovat Suomen isoimmat jäähallit. Sillä edellytyksellä tietenkin, että Jokerit ja/tai TPS eivät olisi finaalissa. Tarkoitan siis tietenkin sitä, että jos TPS olisi cupin finaalissa ottelu pelattaisiin Hartwall Areenalla ja "päinvastoin". Sitten täytyisikin miettiä joku toinen ratkaisu, jos TPS ja Jokerit olisivat finaalissa.

Noh, nämä nyt ovat vain turhia pohdintoja. Joka tapauksessa näin minä järjestäisin "jääkiekon Suomen cupin".

Edit: Ai niin sori. Tämä viestinihän oli aivan off-topic. Mutta tuli aihe vain mieleen, kun JHag mainitsi edellisessä viestissään kys. aiheesta.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Snowraven: niin oli minunkin viestini alkuosaltaan off-topic, mutta loppuun yritin edes muodon vuoksi vääntää jotain aiheestakin;) Toisaalta keskustelun rönsyily mielenkiintoisiin suuntiin on vain rikkaus. Ennemmin kunnon keskustelua vaikka vähän aiheen vierestä kuin paririvisiä "Jokerit on kingi!" tai "HIFKi on stadin ykkönen!" -kuitteja, vaikka ne topiciin liittyvätkin.

Ei sm-liigan matsimäärää tarvitsisi välttämättä paljon vähentää, vaikka Jortikka niin haluaisikin
;)
Minun kuviossani alasarjalaiset ratkoisivat ensin vaikka rautalankamallisesti 13 parasta ja sitten viimevaiheessa tulisivat liigajengit mukaan pelaten paras kolmesta periaatteella alasarjalaisia vastaan. Matseja ei välttämättä olisi kuin kaksi/kierros ja olisi loistavaa PR:ää lajille, kun joku Mikkelin Jukurit esimerkiksi saisi ainakin yhden kotiottelun esimerkiksi HIFKiä/Jokereita/Tepsiä vastaan.

Niissä futismaissa, missä cuppia pelataan, Englannissakin peräti 2 cuppia, on cup hyvinkin arvostettu pelimuoto ja jopa virkistävä välipala sarjan kahlaamisen yhteydessä. Kokeilemisen arvoinen minun mielestäni ja alasarjojen statusta nostava.

Finaali pelattaisiin tietenkin meidän Nordiksen hallissa;)
 

Remo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Cupit kuuluvat jalkapalloon

Vaikka periaatteessa jotain kiinnostavaa näenkin tällaisen cupin järjestämisessä, jääkiekkoon se ei kuitenkaan mielestäni kuulu. Minä olen vankkumaton play-offsien kannattaja ja sillä tavalla pitäisi pitkän sarjan mestaruus mielestäni ratkaista. En myöskään arvostaa vanhaa tapaa Suomessa, jossa pelattiin suora sarja jonka voittaja oli mestari.

Nykyaikana ollaan liikaa muuttelemassa sääntöjä ja pelimuotoja vain pelin kiinnostavuuden nimissä (lue: businessajattelu) jotka ovat mielestäni aivan turhia. Minulle riittää hyvin tuo vajaan 30 vuoden takainen muutos, kun SM-liigaa ruvettiin pelaamaan. Tässä välillä tulleet välisarjat ja muut ovat mielestäni aivan turhia.

Jos ja kun tätä businessajattelua kuitenkin joudutaan kuitenkin SM-liigassakin toteuttamaan, toivoisin sen tapahtuvan oheispalvelujen, fanikrääsän sun muun kustannuksella, eikä itse pelin kustannuksella. Ymmärrän liigan halun ja tarpeen useampiin otteluihin, mutta sen voisi toteuttaa paremmin ja mielenkiintoisemmin, kuin välisarjoilla. Esimerkiksi lisäämällä play offs-ottelujen määrää, muuttamalla ne neljän voiton sarjoiksi. Itse play offseja voisi muuttaa mielenkiintoiseksi ns. Ruotsin mallin mukaisesti, jossa neljä ensimmäistä joukkuetta saa kotiedun, mutta sijoilla 5-8 olevat arvotaan pelaamaan 1-4 sijoittuneita vastaan. Itse kotietuakin voisi muokata neljän voiton sarjoissa niin, että ottelusarja alkaisikin vieraista ja varsinainen kotietu saataisiin mahdolliseen 6. ja 7. otteluun, jossa sen merkitys on suurempi.

Tämä kaikki off-topic ? Ei suinkaan...

Stadin herruus ratkaistaan ja on aina ratkaistu keskinäisissä otteluissa. Ainoan poikkeuksen tähän voisi kuvitella tapahtuvan, jos kohdataan play offseissa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Remo; Aivan oikein sanottu stadin herruudesta. Jos nyt HIFK kohtaisi Jokerit pleijareissa (mitä ne on?) ja löisi Jokerit, niin minun mielestäni stadin herruus tältä kaudelta olisi silloin kiistatta HIFKin. Ja sama päinvastoin - myös otteluiden tärkeyskerroin ratkaisee.

Cup sopii mielestäni kaikkiin kahden joukkueen kilpailumuotoihin. Se tuntuu sopivan futikseen siksi, että sillä on pitemmät perinteet siellä. Kun SM-liiga ja pleijarit alkoivat, narisi moni vanha kiekkoniilo silloin, että ei tällainen homma sovi kiekkoon, pitkä sarja ja pisteet ratkaisevat on paljon parempi systeemi...No, nyt ei näitä narinoita ole enää kuulunut.

Suomessahan vastustetaan AINA ENSIN KAIKKEA uutta lajissa kuin lajissa. Kuten hiihdossa - lasikuitusuksia, luisteluhiihtoa, V-tyyliä, sprinttihiihtoa....täällä ollaan vähän sellaisia jörriköitä ja metsäläisiä:mad:

Olen ihan varma, että cup olisi ainakin kokeilemisen arvoinen asia. Ennakkoluulot nurkkaan, eihän siinä itse jääkiekon sääntöihin koskettaisi. Kokeilu voisi johtaa pysyvään käytäntöön, kuten pleijareidenkin tulo, luulen näin.
 

Tumba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
JHag

Jos Hopea ja pronssi on merkityksettömiä, niin mitä Hifkille jää? Hifkille ei jäisi, kuin kuusi mestaruutta, joka ei ole kovin paljon vanhalle seuralle Suomen suurimmasta kaupungista. Ilves, Tappara ja TPS ovat Suomen selvästi menestyneimmät seurat. Hifk kuuluu sarjaan ynnämuut. Hifk on Suomen yliarvostetuin jääkiekkoseura.

Mitä väliä sillä on, millä maalierolla playoff-ottelun voittaa? Häviäjällehän se on täysin sama monellä byyrillä häviää, vai mitä? Ja ei lätkän Euroopan Cup tietenkään futiksen vastaaville pärjää, mutta onhan lätkä muutenkin kääpiölaji, joten vertailu Kuningas Jalkapalloon on turhaa. Ymmärrän ettet arvosta Euroopan Cupia, tai runkosarjan voittoa, koska Hifk ei ole niitä koskaan voittanut. Joko rahansäästö 200-vuotisjuhliin on alkanut?
 

boretus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hoki Klupi, Saipalle sympatiaa
Re: Socrates

Viestin lähetti Birkku
Mainitsit tuossa muutama sivu taaksepäin nuo ärsyttävät gloryhunterit. Tässä sinulle ja miksei muillekin todella surkuhupaisa esimerkki gloryhuntereista: Elettiin 90-luvun alkupuoliskoa, jolloin Jokerit oli ns. muotia. Tuo "jokeribuumi" tavoitti valitettavasti myös tämän kotoisen Etelä-Karjalamme. "jokerifaneja" jokerilippiksineen rupesi ilmestymään niin Imatran kuin Lappeenrannankin katukuvaan. Ja kun näille "aidoille jokerifaneille" koitti tuo ihanuuden päivä ja Jokerit voittivat mestaruuden, saimme kuulla heidän suustaan aidolla karjalan murteella: MYÖ VOITETTII MESTARUUS!, miettikääpä Helsinkiläiset miltä tuo kuulostaa. Lopuksi mainittakoon, ettei nuo säälittävät menestysloiset ole täysin vieläkään kokonaan täältä hävinneet, sen saimme havaita edellisessä SaiPa-Jokerit ottelussa, jossa karjalan murretta puhuvien "jokerifanien" iloset lärvit loistivat kilpaa tulostaulun kanssa.

Liigajoukkueiden paikkakunnilla varmaan tuntuu oudolta muiden joukkuiden kannattajat...mutta todellisuudessa mäkin olen synynyt Hyvinkäällä ja kannattanut Jokereita jo 80-luvulta...(Kun ei ollut rakkaissa Ahmoissa paljon hurraamista) ... silloin joskus Jokereissa oli tiettyä sympatiaa kun ilkeä IFK yritti "hajoita ja hallitse" periaatteella murskata paikalliskilpailijaansa... nykyään täytyy myöntää että Jokeritouhusta on hävinnyt se fiilis mistä kaikki aikoinaan lähti...

...nykyään ihan ehta Stadilainen :)
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Entä jäähyt?

Taitaa IFK viedä kirkkaasti stadin herruuden mikäli se mitataan jäähyminuuteilla.

Boretus: Mikäli olet syntynyt Hyvinkäällä sinusta ei saa tekemälläkään Stadilaista. Se on fakta, sorry.
 

Tumba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
Juuri näin

Viestin lähetti Svante
Entä jäähyt?

Taitaa IFK viedä kirkkaasti stadin herruuden mikäli se mitataan jäähyminuuteilla.

Boretus: Mikäli olet syntynyt Hyvinkäällä sinusta ei saa tekemälläkään Stadilaista. Se on fakta, sorry.
Kerro se myös Frank Mobergille, joka kuvittelee olevansa Stadilainen, vaikka on syntynyt Turussa. Frank Mobergin lapsetkin on vasta hesalaisia, mutta Frank on stadista, siis jos siltä kysytään.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä olen itse syntynyt Stadissa, mutta kaveri on syntynyt Turussa, koska oli siellä silloin perheensä kanssa, mutta seuraavina päivinä tuli takaisin kotiin Helsinkiin. Onko hän siis turkulainen?
 

bystander

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki, Mika Saukkosen lenkkikengät
Viestin lähetti Tumba
Joko rahansäästö 200-vuotisjuhliin on alkanut?

Jo vain on alkanut. Rahat on jemmattu sinne samaan mestaan missä ne teidän Ilmalan apinahäkissä voittamat mestaruusviirit ovat.
 

Tumba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
Auts outs!

Viestin lähetti bystander


Jo vain on alkanut. Rahat on jemmattu sinne samaan mestaan missä ne teidän Ilmalan apinahäkissä voittamat mestaruusviirit ovat.
Sä voitit.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Suomen Cuphan ei ole mikään uusi keksintö, vaan cup-mestari on ratkaistu 12 kertaa (ensin 1955-58 ja sitten 1964-1971). Lahden halli taitaa olla ainoa, jossa cup-voitto on arvostettu peräti kattoon vedetyn viirin arvoiseksi.

Hallitseva cup-mestari on tällä hetkellä, voisi sanoa jopa itseoikeutetusti, Tampereen Ilves.

TPS 1955,1956
Ilves 1958,1971
Lukko 1964,1969
Tappara 1957
RU-38 1965
Lahden Reipas 1966
Ässät 1967
KooVee 1968
HJK 1970


Jalkapallosta jääkiekko eroaa siten, että tasoerot ovat suuremmat ja parempimateriaalinen voittaa todennäköisemmin. Sellainen cup, jossa joku kolmosdivarijoukkue kohtaisi liigajoukkueen, ei olisi millään muotoa järkevä, mutta cup jossa olisi mukana divari-joukkueet ja parhaat Suomi-sarjajoukkueet olisi ehkä kokeilemisen arvoinen.


Tuohon pronssikeskusteluun sen verran, että JHag:n viimeisimmästä viestistä ei löydy osaltani enää huomautettavaa
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tumba hei, älä nyt viitti, tota sä et usko itsekään....HIFK Suomen yliarvostetuin seura? HIFK on, väittäisin, Suomen kiinnostavin seura, josta jokaisella on joku mielipide. SM-liiga ilman ongelmalapsi HIFKiä? Sitä ei haluaisi erkkikään. Enkä minäkään SM-liigaa ilman Jokereita. Ilman Pelicansia voisin kuitenkin elää.

Mutta minä olenkin kerettiläinen, sillä en ole minkään seuran ANTIfani, vaan ensisijaisesti HIFK-fani, joka tänään muuten turhaan toivoi LA-areenan katsomossa Narrien voittoa...mad:

Tuotan pettymyksen runkosarjan ja EC.n suhteen - kiinnostuksen puutteeni ei johdu HIFKistä ja sen menestyksestä. Minua kiinnostaa vain lopullinen kisa, ei alkukierrokset.

Kivaa, että HIFK on voittanut paljon hopeaa ja pronssia ja on monia, joita se lämmittää. Minua ei. Minä haluan VAIN kultaa. Olkoon se minun vikani ja puutteeni;)

PS.
Eräs hyvin tuntemani Narrifani ajattelee täsmälleen samoin kuin minä; runkosarja ja muut sijoitukset kuin 1. ei kiinnosta. Luulen, että tällainen tapa ajatella ei liity kovinkaan paljon siihen seuraan, minkä fani sattuu olemaan. Se on vain muunlainen arvostuskysymys. Itse en edes muistanut HIFKin sijoitusta 97-98 runkosarjassa kuin autettuna ja Jokereiden sijoitusta siellä en muista vieläkään. Osaan sen sijaan ulkoa molempien taipaleen pleijareissa tuona keväänä.
 

Tumba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
Lue uudestaan

Viestin lähetti JHag
Tumba hei, älä nyt viitti, tota sä et usko itsekään....HIFK Suomen yliarvostetuin seura? HIFK on, väittäisin, Suomen kiinnostavin seura, josta jokaisella on joku mielipide. SM-liiga ilman ongelmalapsi HIFKiä? Sitä ei haluaisi erkkikään. Enkä minäkään SM-liigaa ilman Jokereita. Ilman Pelicansia voisin kuitenkin elää.

Mutta minä olenkin kerettiläinen, sillä en ole minkään seuran ANTIfani, vaan ensisijaisesti HIFK-fani, joka tänään muuten turhaan toivoi LA-areenan katsomossa Narrien voittoa...mad:

Tuotan pettymyksen runkosarjan ja EC.n suhteen - kiinnostuksen puutteeni ei johdu HIFKistä ja sen menestyksestä. Minua kiinnostaa vain lopullinen kisa, ei alkukierrokset.

Kivaa, että HIFK on voittanut paljon hopeaa ja pronssia ja on monia, joita se lämmittää. Minua ei. Minä haluan VAIN kultaa. Olkoon se minun vikani ja puutteeni;)

PS.
Eräs hyvin tuntemani Narrifani ajattelee täsmälleen samoin kuin minä; runkosarja ja muut sijoitukset kuin 1. ei kiinnosta. Luulen, että tällainen tapa ajatella ei liity kovinkaan paljon siihen seuraan, minkä fani sattuu olemaan. Se on vain muunlainen arvostuskysymys. Itse en edes muistanut HIFKin sijoitusta 97-98 runkosarjassa kuin autettuna ja Jokereiden sijoitusta siellä en muista vieläkään. Osaan sen sijaan ulkoa molempien taipaleen pleijareissa tuona keväänä.

Kirjoitin vähän huolimattomasti, sillä tarkoitus oli viitata näihin himmeimpiin mitaleihin, joita vähättelet. Eli 6 mestaruutta ei edelleenkään ole paljon joukkueelle, joka "sai" hääriä Suomen suurimman kaupungin ykkösjoukkueena niin kauan. Jos taas otetaan muut mitskut mukaan, niin Hifk nousee "suurten" joukkoon heittämällä, vai mitä? Kyllä noi hävityt mitalit juuri sillä hetkellä tuntuu turhilta, mutta vuosien päästä ne kertoo kuitenkin jonkinlaisesta menestyksestä. Eli pelkillä mestaruuksilla katsottuna Hifk ei kummoinen seura olisi, mutta muut sijat ynnäämällä saadaan jo täysin eri kuva, vai mitä?

Hifk on minulle rakas vihollinen. Sitä enempää ei vastustajaa voi enää arvostaa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tumba: veit jalat suustani. Tänään kannustin teitä LA-areenalla ja samalla minua vitutti, että kannustin teitä. 1 maali?????? Ja sekin Panda Törmäsen läpiajosta. McHulda, missä olit kun HIFK-mies odotti sinun ratkaisevan koko fucking touhun?

Jatketaan harjoituksia
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä mä ainakin aion huomenna railakkaasti kannustaa HIFK:iä Ilvestä vastaan...
Mielummin haluan rakkaan stadilaisen naapurin pleijareihin kuin jonkun Raipe Helmisen tähdittämän Tamperelaisseuran.

Mullekin HIFK on se rakas vihollinen. Ne on ihana voittaa ja niille on vittumaista hävitä. Muutoin, jollei HIFK ole uhka Jokereille, olen heidän puolellaan. Mitään muuta jengiä en arvosta Jokereiden jälkeen niin paljon kuin HIFK:iä. Loistofanit, loistojengi, upeat perinteet. Kateutta herättävä tietyissä asioissa...

Edelleen jatkan sitä JHag:n perseennuolemista (vain kuvainnollisesti), ja sanon etten ole niin hauskaa, asiallista ja tietävää lätkäfania koskaan kohdannut.
Ilman HIFK-faneja tää jatkoaika ois suoraansanottuna täyspaska.
SM-liiga ilman HIFK:iä ois aivan turha.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Lusikka kauniiseen käteen.

No niin jos sitä kerrankin kirjoittais asiaakin.
Myönnän kaikille, joille tällä palstalla on tullut paha mieli Svanten vinoilusta koskien Stadia, Hesalaisuuttaetc. etc. etten todellakaan ole tätä mieltä mitä olen kirjoittanut. Tämä oli oma pieni "kokeilu" miten täällä voi provosoida ja sitä kautta saada hieman "väriä" juttuihin.
Siis IFK ja Jokerit ovat kummatkin Helsinkiläisiä, eikä muuta. Fanit, jotka sitten ovat syntyneet tai asuneet muualla ja nykyään asustelee pääkaupungissa ovat kaikki tervetulleita Hesalaisia, Stadilaisia tai sivistyneemmin Helsinkiläisiä (Helsingforsare).
Pääasia mielestäni on se, miltä itsestään tuntuu.

Ja samalla myönnän, että ilman Jokereita (entistä Töölön Vesaa) ei IFK olisi sitä mitä se on tänään - ja päin vastoin. Kummatkin tarvitsevat toisiaan. Mitä olisi ellei sais vinoilla Jokeri kannattajille tai mitä olisi ellei Jokereilla olisi Patea isoine hanskoineen ??
Muistetaan kaikki niitä kovia aikoja kun kummatkin pelas DDR-hallissa ja Otto oli kaikkien IFK fanien hampaissa. Mahtavia tunnelmia aina paikallispeleissä. Ei olis kovinkaan hauskaa Jokereiden kannattajilla mikäli ei olisi julleja kannattamassa IFK:ta - eihän?

Lyhyesti sanottuna: Hyvä että on Jokerit ja IFK ja niitten kannattajia. Lätkäkulttuuria parhaasta päästä!!
Verratkaa esim. Englannin valioliigaan. Lontoosta on vaikka kuinka monta joukkuetta - ja hyvä näin. Loistavia tunnelmia ja loistavia pubi-keskusteluja vain ja ainoastaan siksi, että on riittävästi kotipaikkakunnan joukkueita ja niitten kannattajia.

Minä ainakin olen sen verran STADILAINEN, että ellei IFK voita mestaruutta niin sitten Jokerit. Kannua ei viedä täältä rakkaalta IFK / Jokerit kotipaikkakunnalta.
 

Zeppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti girlzilla15
Kyllä mä ainakin aion huomenna railakkaasti kannustaa HIFK:iä Ilvestä vastaan...
Mielummin haluan rakkaan stadilaisen naapurin pleijareihin kuin jonkun Raipe Helmisen tähdittämän Tamperelaisseuran.

Mullekin HIFK on se rakas vihollinen. Ne on ihana voittaa ja niille on vittumaista hävitä. Muutoin, jollei HIFK ole uhka Jokereille, olen heidän puolellaan. Mitään muuta jengiä en arvosta Jokereiden jälkeen niin paljon kuin HIFK:iä. Loistofanit, loistojengi, upeat perinteet. Kateutta herättävä tietyissä asioissa...

Edelleen jatkan sitä JHag:n perseennuolemista (vain kuvainnollisesti), ja sanon etten ole niin hauskaa, asiallista ja tietävää lätkäfania koskaan kohdannut.
Ilman HIFK-faneja tää jatkoaika ois suoraansanottuna täyspaska.
SM-liiga ilman HIFK:iä ois aivan turha.




Kiitos vaan Girlzilla myötätunnosta!!, mutta
Meidän on pakko vaan kestä tämä tappiomme, ja ensi kaudella
toivottaasti päästään korkeammalle. Et taida kuulua kuitenkaan tähän rääväsuuteinityttöjengiin jotka huuteli joskus
98 syksylllä näitä paveaanien lanseeramia homoruotaslaisjengi juttuja
Niille ei voinut kun nauraa päin naamaa.........
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös