Stadin herruus

  • 16 945
  • 127
Tila
Viestiketju on suljettu.

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Stadi vs. Helsinki

Hjallis teki aikoinaan (ellei stadilaisen muisti petä pahasti) tutkimuksen, markkinamies kun on, missä Jokereiden kannattajat asuvat/mistä tulevat. Tulos kertoi, että suurimmalta osin kannatusta löytyy pääkaupungin itä- ja pohjoisosista = "Helsinki". IFK:n kannatus löytyy pääasiassa kantakaupungista = "Stadi".
Näin me, stadilaiset, tulkitsemme eron Jokereiden ja IFK:n välillä.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mutta entäs Stadissa asuvat jokerifanit? Keitä he sitten ovat?
Tää on oikeesti mielenkiintoista.
Entäs HIFK-fani joka asuu Itä-Helsingissä?
Jokerifani joka on stadilaisen HIFK-fanin lapsi?
HIFK-fani joka on stadilaisen HIFK-fanin serkku, mutta hänen isänsä on Itä-Helsinkiläinen jokerifani?


Mä en periaatteessa usko tähän jakoon enää kauheasti. Joskus se on toki voinu pitää paikkansa. Mutta juuri tällä Eiran/Rööperin alueella valtaosa skideistä on jokerifaneja. Ja aikuisistakin löytyy. Asuuhan täällä toi Törmäsen Anttikin...:)
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Miten on jos Jokerifani on asunut Töölöössä, Varkaudessa, Espoossa, Vantaalla ja nyt Itä-Helsingissä, mutta on syntynyt ja asunut ensimmäiset vuodet Hakaniemessä niin onkohän stadilainen? Itse en nimittäin tiedä enkä ole edes vittinyt ottaa selvää koska jos IFK on Stadista ja Jokerit ei niin en minäkään halua olla sieltä.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Niin ja onhan Hjallis käynyt Lauttasaaressa ruotsinkielistä koulua.
En jatka enää koska asia on minulle täysin selvä.
Mikäli ette näe eroa tai asia on teille aivan samantekevää niin miksi sitten ottaa pulttia?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Öh, mäkin oon asunut Eirassa ja siellä seudulla oli silloin 80-luvulla pääasiassa HIFK-faneja. Asuin muuten Pietarinkadulla, liekö vaikuttanut asiaan.

Mutta mitä voidaan sanoa yhtiökumppanistani, syntyperäinen lahtelainen, mutta kiivas ja elinikäinen Manchester United -fani oikein pitkän kaavan mukaan
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Viestin lähetti Svante
Niin ja onhan Hjallis käynyt Lauttasaaressa ruotsinkielistä koulua.

Niin on moni muukin käynnyt, ja eivät kuitenkaan kannata kaikki IFK:ta :D
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti hull16


Niin on moni muukin käynnyt, ja eivät kuitenkaan kannata kaikki IFK:ta :D

Juu, esim. Tony Halme. Kannattaa tPS:ää.

Muuten tästä topicista. Tuntuu olevan tämä ketju epävarmojen hesa/stadilaisten keskustelualue. Kyllä jokainen tietää stadilaisuutensa tai junttiutensa. Turha sitä on täällä buustata. Ei se mistään joukkueesta ole kiinni, molemmista halleista löytyy niin juntteja, kuin aitoja stadilaisia. Samoin hurreja ja finskejä, tää on iso kaupunki(ainakin Suomen mittakaavassa, muuten ei juurikaan), että julleja on sekä narreina että julleina.
 
Viimeksi muokattu:

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Viestin lähetti Rebel


Juu, esim. Tony Halme. Kannattaa tPS:ää.

Nonii, heti tuli vahvistus :)
 

äijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itähelsinkivantaan Jokerit
Historianopettajani viisaat sanat:

Valhe,

emävalhe,

...ja tilasto.

P.S. Tähän stadiläppään en vaivaudu edes kommentoimaan.
Eikö se jo riitä, että saa puhista junantuomien kanssa ko. aiheesta?
 

HÄI

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jokerit on tällä kaudella stadin herra, siitä ei päästä mihinkään, mutta ei päästä myöskään siitä että jos katsotaan kokonaisuudessaan koko stadin historiaa niin herrasta ei liene ainakaan vielä epäselvyyttä, ja sekös tuntuu joitakin narri-faneja kyrsivän. HIFK on perinteiltään sm-liigan ehkä mahtavin joukkue ja narrit on siihen verrattuna pelkkä kärpäsen kakka. 20 vuoden kuluttua tilanne voi olla jo toinen jos meidän kaikkien rakastama takatukka vielä söhlää HIFK:n johdossa.

Ps: Joku heitti mulle että stadi loppuu siihen mihin spora- kiskot eivät enää ylety. Eräänlainen määritelmä sekin. Itse asun juuri ja juuri sporakiskojen vaikutus alueella joten olen tällä määritelmällä stadilainen.
 

Zardoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karhu-Kissat
Paljasjalkaiset

Viestin lähetti Svante
Stadi vs. Helsinki

Hjallis teki aikoinaan (ellei stadilaisen muisti petä pahasti) tutkimuksen, markkinamies kun on, missä Jokereiden kannattajat asuvat/mistä tulevat. Tulos kertoi, että suurimmalta osin kannatusta löytyy pääkaupungin itä- ja pohjoisosista = "Helsinki". IFK:n kannatus löytyy pääasiassa kantakaupungista = "Stadi".
Näin me, stadilaiset, tulkitsemme eron Jokereiden ja IFK:n välillä.


IFK on perustettu alkujaan 1895 Tukholmassa ja HIFK 1897 Helsingissä. Jos juuret on muualla kuin Stadissa niin mitä ihmeen Stadilaisia te ootte....:p

Myönnetään, oli haettu aika kaukaa. Pannaan tähän hymiöitä kevennykseksi:D :cool: ;)
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
Re: Paljasjalkaiset

Viestin lähetti Zardoz



IFK on perustettu alkujaan 1895 Tukholmassa ja HIFK 1897 Helsingissä. Jos juuret on muualla kuin Stadissa niin mitä ihmeen Stadilaisia te ootte....:p

no etkös tuossa juuri maininnut että HIFK on perustettu _Helsingissä_ ?
 

äijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itähelsinkivantaan Jokerit
No mutta!

Missäs Jokrut tai siis Vesa on perustettu?

Sama mesta, eri aika, hä?
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Re: Voi pihkale

Viestin lähetti Oiva
En taatusti ole teihin koskaan törmännyt, sillä aina olemme - minä ja muut tapaamani jääkiekon ystävät - laskeneet stadin herruuden keskinäisistä otteluista. Tottakai on tärkeämpää sijoittua sarjataulukossa hyvin kuin voittaa paikallismatsit, mutta se stadin herruus - ei sitä katsota sarjataulukosta. Ehei!

Kyllähän minäkin lasken asian kuten Oiva, keskinäiset pelit ne tämän herruuden ratkaisee. Tosin sen jälkeen on sitten heitettävä näitä kuittauksia esim. viimekaudesta jolloin narrit oli ollut pitkään kesälomalla, kun HIFK taisteli vielä pleijjareissa. HIFK moraalisesti 5. ja narrit 6.;) ;) ;)
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
Ja vielä aiheesta

Olen pystynyt myöntämään että Jokerit ovat olleet viimeaikoina Helsingin herroja vaikka vaikeaa oli, en tiedä miksi, mutta en voi sallia 'heidän' sanovan 'Stadin ykköset', molemmat joukkueet Helsingistä, mutta HIFK on stadilaisten joukkue, katso katsomon väkeä, niin erotat _stadilaiset_ ja helsinkiläisen, katso tunnelmaa (kyllä kyllä, on teillä isompi halli ja meilä mikrofonit katossa).

Ei, tämä ei ollut provoa vaan mielipiteeni josta ei tarvitse vetää hernettä klyyvariin, Jokerit ovat minulle vastustaja muiden joukossa, ainut mikä saa minut tuntemaan inhoa heitä kohtaan ovat nämä ns. gloryhunterit joita osa Jokeri faneista on, en usko että kukaan 'gloryhunteri' ryhtyy HIFK faniksi penan aikana :)

Kamraterna: laitappas takaisin, En gång HIFK, alltid HIFK, oli hieno lause.
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
Re: No mutta!

Viestin lähetti äijä
Missäs Jokrut tai siis Vesa on perustettu?

Sama mesta, eri aika, hä?

Olenko väittänyt muuta, Zardozhan tuossa 'väitti' että Jokerit on se alkuperäinen Helsinkiläis joukkue, minulle molemmat ovat Helsinkiläisiä tätä nykyä, molemmat ovat ostojoukkueita, ainoa ovat fanien eroavaisuus..
 

äijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itähelsinkivantaan Jokerit
Voi sinua, oi antiikin suuri ajattelija!

Miksi turvaudut tuohon perusteluun, että tunnelma erottelee joukkueet, puhumattakaan niiden kannattajista, ja kuka sitäpaitsi määrittelee sen niin kutsutun tunnelman? Sinäkö?
En paljoa sano, mutta sen sanon, että on se näköjään vaikea myöntää, että sinun stadilaisuusteoriasi on ihan oikeasti aikamoista puppua...
Siis skeidaa.
Ei se vielä, että on stuidu, meinaa tasan yhtään mitään.
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
Harva samoin ajattelee...

turha ketju, kuka milloinkin vetää herneen klyyvariin...

enkö sanonut jutussa tarpeeksi selvästi:

'...vaan mielipiteeni josta ei tarvitse vetää hernettä klyyvariin'

Ja tunnelmasta vielä, olen käynyt molempien joukkueiden kotiotteluissa, tosin viimeaikoina on H-Areenallakin alkanut olemaan kiitettävää tunnelmaa, varsinkin paikallispeleissä, muttei kumminkaan samaa kuin HIFKn peleissä.Väitän vieläkin, että jos pitäisi streotypioida jokeri ja hifk fani niin tulisi hyvinkin erilaiset henkilöt...

minun osaltani - Case Closed

p.s nämä 'nakitsilmillä' postaukset voivat mennä väsymykset piikkiin, aamulla edittiä :)
 

äijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itähelsinkivantaan Jokerit
Ookoo,

arvon kundi.

Hyvällä siis!

P.S. Herneet on kyllä ollu lautasella, sen verran on jo tullut syötyä sitä kuuluisaa teflonia noin niinkuin paistinpannun "sivuaineena".
Edit.
 

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim
Tosin sen jälkeen on sitten heitettävä näitä kuittauksia esim. viimekaudesta jolloin narrit oli ollut pitkään kesälomalla, kun HIFK taisteli vielä pleijjareissa. HIFK moraalisesti 5. ja narrit 6

Niin muistelenko väärin, että olisivat samana iltana lähteneet nämä molemmat jengit kesän viettoon. IS siitä laittoi otsikon, joka meni jotenkin näin: "Helsingin jääkiekon täystyrmäys!"

no olihan tossa kyllä niitä hymiöitä:D
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Viestin lähetti Mane
Korjataan nyt tännekin, eli:

otteluita 148

HIFK 68 voittoa
tasan 13 kertaa
Jokerit 67 voittoa

maaliero 552-535

pisteet 150-147

pudotuspelit:

HIFK 3 voittoa
Jokerit 2 voittoa

maaliero 21-20

ääh, korjataan nyt vielä kerran. Tarkasteltuani tarkemmin paljastui, että korjasin oikean vääräksi.


Siis, tämä on oikea tilasto:

HIFK 68 voittoa
tasan 14 kertaa
Jokerit 66 voittoa

maaliero 552-535

pisteet 151-146 (HIFK:lla siis yksi jatkoaikatappiosta saavutettu piste)

pudotuspelit:

HIFK 3 voittoa
Jokerit 2 voittoa

ottelusarjat 1-0

maaliero 21-20
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Buccaneer
Niin muistelenko väärin, että olisivat samana iltana lähteneet nämä molemmat jengit kesän viettoon. IS siitä laittoi otsikon, joka meni jotenkin näin: "Helsingin jääkiekon täystyrmäys!"

no olihan tossa kyllä niitä hymiöitä:D


Muistat ihan oikein. Isakssonin laskuopin (copyright Isaksson) mukaan HIFK voitti tässäkin väännössä Stadin herruuden, sillä kello oli enemmän samana päivänä kun HIFK:n loma alkoi :cool:
 
Suosikkijoukkue
Ykkönen on Jokerit HCja FC Liverpool, hyvänä kak
Asumisesta

Viestin lähetti JHag
Öh, mäkin oon asunut Eirassa ja siellä seudulla oli silloin 80-luvulla pääasiassa HIFK-faneja. Asuin muuten Pietarinkadulla, liekö vaikuttanut asiaan.

Mutta mitä voidaan sanoa yhtiökumppanistani, syntyperäinen lahtelainen, mutta kiivas ja elinikäinen Manchester United -fani oikein pitkän kaavan mukaan

Niin, mä asuin -70 ja -80 luvuilla myös Eirassa, tarkemmin Neitsytpolulla. On totta että melkeimpä 95% prosenttisesti kaikki olivat HIFK-faneja. Tosin oli meitä kai muutama joka ei paljoa "poikien" suun soitosta välittänyt ja urhoollisesti puolustimme Jokereiden värejä. Tulkitsenkin tilanteen niin, että koska Ifki silloin menestyi sai se paljon kannattajia. Nyt myöhemmin taasen Jokerit on menestynyt ja saanut kannattajia. Ei mitään uutta auringon alla. Tosin aina on niintä urpoja jotka puhuu asioista joista ei mitään tiedä. Yleensä kun on niin että vaaditaan jonkin sortin "hype" jotta ihmiset saadaan innostumaan aiheesta.

Tehtikseltä Johariin.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Väiskillä

Ja minä taasen 50-, 60- ja 70-luvulla Väiskin nurkilla, eli samoilla alueilla missä asui legendaariset IFK-laiset Murtsi (Matti Murto), Kalja (Henry Saleva), Jore (Jorma Virtanen) sekä Stubu (Seppo Kinnunen), Simolan Seppo, Wahlbeckin "Rymy" ja nykyään Kiffenin fudisvalmentajana toimiva Jari "Kille" Hakala ja monia monia muita "legendaarisia" IFK-laisia.
Hyvää viikonloppua kaikille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös