Stadin herruus

  • 16 918
  • 127
Tila
Viestiketju on suljettu.

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Tutkiskelin tossa ajankulukseni tilastoja Stadin paikallispeleistä
Tässä tulokset aikahaarukalla 1996-2002

1995-1996:

Jokerit-HIFK 2-0
HIFK-Jokerit 0-5
HIFK-Jokerit 1-1
Jokerit-HIFK 1-1
Jokerit-HIFK 6-2
HIFK-Jokerit 1-7

1996-1997:

HIFK-Jokerit 2-7
Jokerit-HIFK 10-2
Jokerit-HIFK 3-0
HIFK-Jokerit 3-1
HIFK-Jokerit 2-5
Jokerit-HIFK 4-2

1997-1998:

Jokerit-HIFK 3-0
HIFK-Jokerit 4-1
HIFK-Jokerit 3-6
Jokerit-HIFK 1-4
Jokerit-HIFK 2-1
HIFK-Jokerit 4-0

1998-1999:

HIFK-Jokerit 2-3ja
Jokerit-HIFK 3-2
HIFK-Jokerit 0-4
Jokerit-HIFK 4-1
HIFK-Jokerit 4-1
Jokerit-HIFK 1-0

1999-2000:

Jokerit-HIFK 4-1
HIFK-Jokerit 3-1
Jokerit-HIFK 3-3
HIFK-Jokerit 4-5
Jokerit-HIFK 4-4
HÍFK-Jokerit 3-1

2000-2001:

HIFK-Jokerit 2-5
Jokerit-HIFK 3-2
HIFK-Jokerit 4-1
Jokerit-HIFK 4-2
HIFK-Jokerit 3-1
Jokerit-HIFK 7-5
HIFK-Jokerit 6-1
Jokerit-HIFK 10-3

2001-2002:

Jokerit-HIFK 5-2
HIFK-Jokerit 2-4
HIFK-Jokerit 0-5
Jokerit-HIFK 5-1
Jokerit-HIFK 2-2
HIFK-Jokerit 2-2
Jokerit-HIFK 3-2ja
HIFK-Jokerit 2-4

Siinä siis listaa tuloksista, Jokerivoittoiselta näyttää, kotihallissaan HIFK on ollut selkeästi vahvempi kuin vieraissa. Selkeimmin Jokerit vei Stadin herruuden kausina 1995-96 ja 2001-2002. HIFK on vienyt herruuden kaudella 1994-95, elikkä näin, kommentteja?
 

äijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itähelsinkivantaan Jokerit
Noh!

Katsopa Johannes tilastoja vaikka kolkyt vuotta taaksepäin, niin huomaat, ettei se Hifk nyt sentään niin ylivoimainen ole ollut huolimatta materiaali- ja fyrkkaeroista...


Tosin, kun kyseessä ovat ko. ajat, en puhu "herruudesta" mitään.
(Eivätköhän ne liity tuonne ala-saksin maille silloin "kultaisella" 20-ja 30-luvulla...)
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Niinpä, uusi sukupolvi on saanut nähdä selvääkin selvempia paikallispelejä:) Itse aloin kannattamaan Jokereita kaudella 1993-1994 ollessani 9 vuotias, joten onhan näitä paikallispelejä useampiakin tultu nähtyä. Uskomattomin peli mitä olen nähnyt oli kaudella 1993-94 HIFK-Jokerit päättyi 9-5!!! Se oli ensimmäinen näkemäni paikallispeli paikan päällä, ja siitä on vieläkin muistikuvia.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Re: Noh!

Viestin lähetti äijä
Katsopa Johannes tilastoja vaikka kolkyt vuotta taaksepäin, niin huomaat, ettei se Hifk nyt sentään niin ylivoimainen ole ollut huolimatta materiaali- ja fyrkkaeroista...


Tosin, kun kyseessä ovat ko. ajat, en puhu "herruudesta" mitään.
(Eivätköhän ne liity tuonne ala-saksin maille silloin "kultaisella" 20-ja 30-luvulla...)

Oi niitä kultaisia 80-luvun vuosia. Hjallis oli ifk-fani ja jokerit juuri sopivan pieni ja kivuton kilpailija. No back to 2002 ja tilanne on juuri päinvastoin, myönnettäköön. Kyllä me tullaan vielä, joskus.
 

äijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itähelsinkivantaan Jokerit
Totuus on kuin märkä pyyhe vasten kasvoja!

Viestin lähetti Ikijokeri
Niinpä, uusi sukupolvi on saanut nähdä selvääkin selvempia paikallispelejä:) Itse aloin kannattamaan Jokereita kaudella 1993-1994 ollessani 9 vuotias, joten onhan näitä paikallispelejä useampiakin tultu nähtyä. Uskomattomin peli mitä olen nähnyt oli kaudella 1993-94 HIFK-Jokerit päättyi 9-5!!! Se oli ensimmäinen näkemäni paikallispeli paikan päällä, ja siitä on vieläkin muistikuvia.

En oikein tiedä, mihin "sukupolveen" kuulun, mutta minun uskomattomin "peli" on edelleen itseasiassa koko finaalisarja 1983-keväällä... (olin silloin 11-vee)

Kaikki kunnioitus vastustajalle. Aina.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Re: Totuus on kuin märkä pyyhe vasten kasvoja!

Viestin lähetti äijä


En oikein tiedä, mihin "sukupolveen" kuulun, mutta minun uskomattomin "peli" on edelleen itseasiassa koko finaalisarja 1983-keväällä... (olin silloin 11-vee)

Kaikki kunnioitus vastustajalle. Aina.


No äijä, kun kerran näit nuo kuuluisat 1983 finaalit, niin sano nyt ihan suoraan, mitkä olivat ensitunnelmasi kun Lehtosen Pepe heitti sen typerän ratkaisumaalin? Tuliko itku? Jos olisin ollut sun ikäises tuossa tilanteessa niin... olisi tullut.
 

äijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itähelsinkivantaan Jokerit
Tosimies(hän ei itke, vai mitä?)

Itseasiassa en muista...

Kaikki, mitä tuosta muistan oli se tajuton, sanoinkuvaamaton raivo, sekoittuneena kateuteen ja siihen (no tietenkin; siinä iässä!) faktaan, että saan kuunnella vittuilua seuraavat kaksi vuotta!
No, vittuiluahan tulee vieläkin, mutta sehän on elämän suola!

Tosin täytyy kyllä sanoa, että se on hyväksyttävissä vain ja ainoastaan vain "asianomaisilta" eli ko. joukkueen kannattajilta.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Viestin lähetti Johannes
Kaikille alle 7-vuotiaille jokerifaneille olen uskomattoman kateellinen.

Ei meillä vanhemmillakaan huonosti ole 90-luku mennyt :)
 

Jantse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Totuus on päässyt monilta unohtumaan...

A-duurissa: "Kärpät stadin ykkönen - Kärpät stadin ykkönen - Kärpät - Stadin ykönen - Kärpät - Stadin ykkönen"
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Re: Totuus on päässyt monilta unohtumaan...

Viestin lähetti Jantse
A-duurissa: "Kärpät stadin ykkönen - Kärpät stadin ykkönen - Kärpät - Stadin ykönen - Kärpät - Stadin ykkönen"

Tänä vuonna on kaikki toisin Jantse :mad:
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Noh!

Viestin lähetti äijä
Tosin, kun kyseessä ovat ko. ajat, en puhu "herruudesta" mitään.
(Eivätköhän ne liity tuonne ala-saksin maille silloin "kultaisella" 20-ja 30-luvulla...)

Voihan näitä tietysti pyrittää kuinka haluaa ja tuntuu naapurileirissä olevan tuo lähihistoria hieman suositumpaa kuin hieman kaukaisempi.

Mutta onko Jokerit todella LÄHIHISTORIASSA ollut jotenkin selvä hallitsija. Vaikka viimeisen viiden vuoden aikana (tämä kausi mukana).

Keskinäiset ottelut: Jokereille 3-1, yksi tasan.
Playoffseissa kauemmin mukana: IFK:lle 3-1, tämä kausi kesken
Mitalit: IFK kultaa, hopeaa. Jokerit hopeaa, pronssia.

Minusta ei mitään kovin selvää naapurileirin hallintaa edes tässä lähihistoriassa.
 

boretus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hoki Klupi, Saipalle sympatiaa
All time records

Osaisiko kukaan heittää tähän ketjuun paikallispelien saldot 60 -luvulta lähtien...
tyyliin:

Kotona
Otteluita xx IFK xx voittoa xx tasapelia xx tappiota
----- Jokerit
Vieraissa jne..

Olisin kiitollinen :)
 
K

kangaroo

Luehan boretus tuo HIFK-Jokerit 26.2. -viestiketju huolella, Mane jo laittoi nuo all-time tilastot sinne...
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Otin vapauden itselleni ja kopioin Manen tilastot tänne:

Tämän hetken tilanne:

otteluita 148

HIFK 68 voittoa
tasan 14 kertaa
Jokerit 66 voittoa

maaliero 552-535

pudotuspelit:

HIFK 3 voittoa
Jokerit 2 voittoa

maaliero 21-20
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Niinpä. Jos lähihistoriaa tarkastelee voidaan katsoa viimeisen helsinkiläisen joukkueen voittaneen jääkiekkoilun Suomen Mestaruuden 1998...
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Me ollaan voitettu viimeinen stadiin tullut mestaruus v.1998.
Me johdetaan kaikkien aikojen tilastoa teitä vastaan 68-14-66.
Me lyötiin teidät finaaleissa 1983.
Me lyötiin teidät ehl-playoffeissa 1999.
Meillä on 6 mestaruutta, teillä 5.

Kovaa on yritys, mutta vielä ollaan edellä, historiallisesti.
 

xps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit (silloin ennen.. ja taas kerran)
Viestin lähetti Johannes
Me ollaan voitettu viimeinen stadiin tullut mestaruus v.1998.
Me johdetaan kaikkien aikojen tilastoa teitä vastaan 68-14-66.
Me lyötiin teidät finaaleissa 1983.
Me lyötiin teidät ehl-playoffeissa 1999.
Meillä on 6 mestaruutta, teillä 5.

Kovaa on yritys, mutta vielä ollaan edellä, historiallisesti.

Meillä 2 Euroopan Mestaruutta,teillä ei yhtään.
 

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Paskanjauhajat turpa kii

Hifk ei ole ollut stadin herra sitten kauden 94-95. Kun puhutaan stadin herruudesta, niin puhutaan KESKINÄISISTÄ peleistä, eikä mistään mikki hiiri-sarjoista.

Näiden pelien valossa Jokerit on ollut seitsemisen vuotta ja on yhä Stadin herra.

Mikäli joku yrittää vääntää viimeistä seitsemää vuotta muuksi Hifkin 98 mestaruudella tai muilla vippaskonsteilla, niin huomioikoon, että vertailukohtia syntyy tätä kautta tuhottomasti. Eikä pienin niistä ole talous, katsojaluvut jne.

Siksi, niinkuin on aina ollut tapana, huomioikaamme vain keskinäiset pelit. Sitten, kun Hifk on stadin herra, minulla on vara se myöntää. Joten nyt suut suppuun.
 
Suosikkijoukkue
Ykkönen on Jokerit HCja FC Liverpool, hyvänä kak
Re: Paskanjauhajat turpa kii

Viestin lähetti Oiva
Hifk ei ole ollut stadin herra sitten kauden 94-95. Kun puhutaan stadin herruudesta, niin puhutaan KESKINÄISISTÄ peleistä, eikä mistään mikki hiiri-sarjoista.

Näiden pelien valossa Jokerit on ollut seitsemisen vuotta ja on yhä Stadin herra.

Mikäli joku yrittää vääntää viimeistä seitsemää vuotta muuksi Hifkin 98 mestaruudella tai muilla vippaskonsteilla, niin huomioikoon, että vertailukohtia syntyy tätä kautta tuhottomasti. Eikä pienin niistä ole talous, katsojaluvut jne.

Siksi, niinkuin on aina ollut tapana, huomioikaamme vain keskinäiset pelit. Sitten, kun Hifk on stadin herra, minulla on vara se myöntää. Joten nyt suut suppuun.

Hyvä Oiva, miehen puhetta! :p

Hannu Kapasesta Jari Kapaseen
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Myönnän, että OIKEAOPPINEN stadin herruus lasketaan joka kausi VAIN keskinäisistä otteluista muista sijoituksista riippumatta.

SIITÄKIN huolimatta vilpittömästi pidän suotavampana kuitenkin mahdollisimman hyvää sijoitusta LOPULLISESSA sarjataulukossa.

Minun prioriteettini menevät aina näin:

1. HIFKin lopullinen sijoitus

2. Matsit Jokerien kanssa

...muulla ei ole niin väliä, ei myöskään Jokerien loppusijoituksella suuntaan tai toiseen. Jokerien mahd. rämpiminen ei aiheuta minulle orgasmia, korkeintaan pienen esileikin häivähdyksen, minua kiinnostaa ensisijaisesti ensin HIFK. Ja jos ei HIFK, niin lue allekirjoitukseni.

Jos minä saisin valita, niin ottaisin runkosarjassa daijuun Jokereilta keskinäisissä otteluissa, jos saisimme vastineeksi mestaruuden.

Mitä tulee talouden mukaan ottamiseen herruudesta kamppailemiseen, niin mielestäni se on mauton aspekti. Menestys jäällä ratkaiskoon. Näin ajattelin silloinkin, kun HIFK oli isompi myös sillä sektorilla.

Stadin herruus - koko käsite haiskahtaa 70- 80-luvuilta nykyliigassa, jossa tahkoavat ammattipelaajat ympäri maailmaa seuraa kuin paitaa vaihtaen.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Paskanjauhajat turpa kii

Viestin lähetti Oiva
Hifk ei ole ollut stadin herra sitten kauden 94-95. Kun puhutaan stadin herruudesta, niin puhutaan KESKINÄISISTÄ peleistä, eikä mistään mikki hiiri-sarjoista.

Kyllä IFK vei mestaruusvuonnaan myös keskinäiset. Voitot taisi olla tasan, mutta maaliero jäi IFK:lle.
 

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hyväksyn

Mikäli todella noin on, niin hyväksyn Isaksonin huomautuksen. Enpä ole itse tosin koskaan maalieroja vielä laskenut, mutta ehkä on syytä jatkossa tehdä niinkin. Olen ajatellut kyseisen kauden kohdalla olleen "jaettu herruus".

Tämä ei silti muuta pätkän vertaa edellä kirjoittamaani. Siis suut siististi suppuun.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
ja vielä

Ei nyt ihan 7 vuotta Jokeri-herruutta ole nähty putkeen, mutta viisi yksittäistä kautta kuitenkin, jos kerran keskitytään pelkästään keskinäisiin otteluihin. 1997-98 pelit meni tasan ja maaliero niissä HIFKille . 1999-2000 pelit taas tasan ,samoin maaliero. Tasuri ei ole kenekään herruutta eikä huonoutta. Laiha lohtu tämä silti, mutta eihän me nyt sentään "ilmaiseksi" anneta krediittiä naapurille...

Aivan kuten JHag jo ehti todeta, ei minuakaan lohduttaisi keskinäisten matsien paikallisherruus esim. juuri nyt, kun kuitenkin jäädään sarjataulukossa Narrien taakse. Itse arvostan enemmän menestymistä pääsarjassa kuin keskinäisiä otteluita. Vahinko vaan, että Hjallikset pitää jo kolmatta vuotta peräkkäin piikkipaikkaa kaikkien kriteerien mukaan...

Vielä näihin seuravertailuihin ilman tätä keskinäisten pelien painotusta. Yksi perinteinen tapa verrata joukkueiden keskinäistä voimasuhdetta on ollut katsoa,kumpi on sijoittunut paremmin vuosittain sarjassa, siis koko suomalaisessa jääkiekkosysteemissä. HIFK-Jokerit meni 90-luvulla 4-6, 80-luvulla 10-0 , 70-luvulla 8-2 , 60-luvulla 1-0 . Nyt 2000-luvulla tilanne näyttäisi olevan meneillään olevan kauden päätyttyä HIFK 0 Jokerit 3 , joten kokonaistilanne tällä katsantokannalla on 23 - 11 HIFKille.

Tässä on vähän sama tilanne kuin Tampereella, kun Tapparalla on tuoreemmat menestymiset kuin Ilveksellä, mutta IPAa ei silti voida seurana vakavissaan aliarvioida aikaisempien saavutustensa takia. Sitä paitsi muu Suomi ei paljon korviaan lotkauta sille seikalle, kumpi paikallisvastustajista on keskinäisissä peleissä vahvempi - minäkin noteeraan tamperelaisten rankingin ainoastaan sarjataulukon perusteella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös