Tuima

Jäsen
.
.
.
Muistetaan kuitenkin se, että katsojamäärä ei ole sama suhteessa kuin lisääntynyt myynti samassa suhteessa. Lentokoneissakin olisi vain business-paikkoja, jos niille riittäisi matkustajia. Turistiluokka on mukana vain siksi, että kone saadaan täyteen. Sama se on tavallaan tässäkin. Kalliimmat istumapaikat tuo enemmän rahaa kuin seisomapaikkalainen.
Jos lentokoneissa olisi vain business-luokan paikkoja, rajaisi se asiakkaiden määrän murto-osaan. Sama jos meillä olisi vain istumapaikkoja.
Turistiluokan ja erilaisen comfort-luokan lippujen hinnoittelu on kuitenkin dynaamista, joka yrittää varmistaa volyymin ja koneen täyttämisen mahdollisen tuottavalla tavalla.
-> lento tuottaa enemmän rahaa suuren volyymin ”halpapaikoilla” kuin business-paikoilla.
Sama toimisi myös täällä (ilman dynaamista hinnoittelua).
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Paljon hyvää pohdintaa @Tuima ja kumppanit. Vaikka kysymys onkin rahasta - samalla myöskään ei ole, sillä vaikka joku aurinkoenergiasheikki kuittaisi tappiot ja maksaisi jokaisen vaasalaisen sähkölaskut siihen päälle, niin Sportin yleisömäärät ovat häpeällisiä. Se on ongelma itsessään. Se ei liene sattumaa, että kaikki entiset mestisjoukkueet ovat yleisömäärissä pohjalla. Näillä kolmella seuralla ei ole pitkiä liigaperinteitä eikä siitä kumpuavia maanlaajuisia kannattajamääriä. Tämä on myös osasyy, miksi Seinäjoelta mennään Tapparan, Ässien ja JYPin peleihin. Toki Seinäjoella on varmasti niitäkin, joille mikään vaasalainen seura ei missään olosuhteissa kelpaa, mutta Sportilla on aika pitkä matka Tapparan, Ässien ja JYPin perinteisiin liigatasolla. Tähän perinteiden puuttumiseen täytyy vaan jotenkin sopeutua. Tokikaan ei pidä unohtaa käydä kalassa myös E-P:llä.
 
Kun järki loppuu, alkaa taide.

everon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, KHL Jokerit, sympatiat Kärpät
En näe järkeä lähteä alentamaan lippujen hintoja. Pahimmillaan vain pahennetaan taloudellista tilannetta. Jonkinlaisia sarjalippuja voisi kuitenkin harkita myytävän. Esim. 10 ottelun sarjalippu 8 ottelun hinnalla istumapaikalle tms. Voisi myös harkita loppukauden kausikortteja hintaan X, varskin nyt kun pelit ovat sujuneet ehkä monen mielestä jopa yli odotusten.

Jotain pitää ehdottomasti keksiä, mutta minä välttäisin kuin ruttoa yksittäisen ottelun alennusmyyntejä. Jos lähdetään alennuskampanjaan, silloin pitää myydä määrää.
 

Tuima

Jäsen
En näe järkeä lähteä alentamaan lippujen hintoja. Pahimmillaan vain pahennetaan taloudellista tilannetta. Jonkinlaisia sarjalippuja voisi kuitenkin harkita myytävän. Esim. 10 ottelun sarjalippu 8 ottelun hinnalla istumapaikalle tms. Voisi myös harkita loppukauden kausikortteja hintaan X, varskin nyt kun pelit ovat sujuneet ehkä monen mielestä jopa yli odotusten.

Jotain pitää ehdottomasti keksiä, mutta minä välttäisin kuin ruttoa yksittäisen ottelun alennusmyyntejä. Jos lähdetään alennuskampanjaan, silloin pitää myydä määrää.
Eikai tässä kukaan yksittäisten otteluiden alennusmyyntejä tarkoittanut.
Se kusee mm. kausarin omistajien muroihin.

Tätä pitää pohdiskella kokonaisen kauden osalta. Ja nimenomaan volyymia peräänkuuluttaen. Liian halvalla ei itseään kannata kuitenkaan myydä.

Toki asia vaatii hyvät laskelmat omista kipu- ja riskirajoista, sekä viilausta budjetointiin. Nykyisessä budjetissa 3k ottelukohtainen yleisömäärä on ylioptimistinen. Ollaanko siihen keskiarvoon päästy kertaakaan?
 

Rocco

Jäsen
Jos lentokoneissa olisi vain business-luokan paikkoja, rajaisi se asiakkaiden määrän murto-osaan. Sama jos meillä olisi vain istumapaikkoja.
Turistiluokan ja erilaisen comfort-luokan lippujen hinnoittelu on kuitenkin dynaamista, joka yrittää varmistaa volyymin ja koneen täyttämisen mahdollisen tuottavalla tavalla.
-> lento tuottaa enemmän rahaa suuren volyymin ”halpapaikoilla” kuin business-paikoilla.
Sama toimisi myös täällä (ilman dynaamista hinnoittelua).
Väärin. Jos lentokoneessa on 100 paikkaa, mitkä maksaa 500€ per paikka, ja kaikki ovat tilavia business-paikkoja, lentoyhtiö saa enemmän rahaa kuin 200 matkustajasta, ketkä maksaa 200€ per paikka, vaikka jokainen ostaisi halvan lipun lisäksi vielä oluen tai kaksi.

Kun vertaa vaikka jäähallin lippujen hintoja, niin halliin pitäisi tulla melkein tuplasti seisomapaikkalaisia että pääsylipuista saataisiin sama raha, jos kaikki katsojat olisi istumapaikalla. Kallein seisomapaikka maksaa 17€. Halvimmat istumapaikat on 20€, mutta isoin osa istumapaikoista on Silver- tai Gold-paikkoja, mitkä maksavat tuplasti seisomapaikkaan nähden. 31€ tai 37€.
 
"Aina nähdessäni kaljupäisen ihmisen, mietin lusikkaa ja miten sillä napsautan keitetyn kananmunan rikki."
- SamSpade

Tuima

Jäsen
Väärin. Jos lentokoneessa on 100 paikkaa, mitkä maksaa 500€ per paikka, ja kaikki ovat tilavia business-paikkoja, lentoyhtiö saa enemmän rahaa kuin 200 matkustajasta, ketkä maksaa 200€ per paikka, vaikka jokainen ostaisi halvan lipun lisäksi vielä oluen tai kaksi.

Kun vertaa vaikka jäähallin lippujen hintoja, niin halliin pitäisi tulla melkein tuplasti seisomapaikkalaisia että pääsylipuista saataisiin sama raha, jos kaikki katsojat olisi istumapaikalla. Kallein seisomapaikka maksaa 17€. Halvimmat istumapaikat on 20€, mutta isoin osa istumapaikoista on Silver- tai Gold-paikkoja, mitkä maksavat tuplasti seisomapaikkaan nähden. 31€ tai 37€.
Joo, 1+1=3. Vähennä paikkoja ja nosta hintaa.

Tiivistä halpalennon istuinrivejä, laita lisäpaikkoja ja nosta volyymia vaikka 50 henkilöllä. Kaikkien ei tarvitse ostaa edes yhtä olutta, silti bisnispurkista mentäisiin ohi. Lisäksi siellä on 150 potentiaalista oluen ostajaa enemmän.

Sinun voittojen maksimointi -strategialla parasta olisi siis pelkät istumapaikat.
Tämä rajaisi pois ne, kenellä ei ole varaa, tai eivät halua maksaa.

Tässä ei ollut kyse miltään ultimaattisen profitin tekemisestä, vaan katsojamäärien nostamisesta.
 

Kilpiliima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Väärin. Jos lentokoneessa on 100 paikkaa, mitkä maksaa 500€ per paikka, ja kaikki ovat tilavia business-paikkoja, lentoyhtiö saa enemmän rahaa kuin 200 matkustajasta, ketkä maksaa 200€ per paikka, vaikka jokainen ostaisi halvan lipun lisäksi vielä oluen tai kaksi.

Kun vertaa vaikka jäähallin lippujen hintoja, niin halliin pitäisi tulla melkein tuplasti seisomapaikkalaisia että pääsylipuista saataisiin sama raha, jos kaikki katsojat olisi istumapaikalla. Kallein seisomapaikka maksaa 17€. Halvimmat istumapaikat on 20€, mutta isoin osa istumapaikoista on Silver- tai Gold-paikkoja, mitkä maksavat tuplasti seisomapaikkaan nähden. 31€ tai 37€.
Joo, 1+1=3. Vähennä paikkoja ja nosta hintaa.

Tiivistä halpalennon istuinrivejä, laita lisäpaikkoja ja nosta volyymia vaikka 50 henkilöllä. Kaikkien ei tarvitse ostaa edes yhtä olutta, silti bisnispurkista mentäisiin ohi. Lisäksi siellä on 150 potentiaalista oluen ostajaa enemmän.

Sinun voittojen maksimointi -strategialla parasta olisi siis pelkät istumapaikat.
Tämä rajaisi pois ne, kenellä ei ole varaa, tai eivät halua maksaa.

Tässä ei ollut kyse miltään ultimaattisen profitin tekemisestä, vaan katsojamäärien nostamisesta.
Uskoisin että nostamalla katsojamäärää saavutettaisiin tuo erotus oheismyynneissä. Todennäköisesti mentäisiin ohi. Ostajia lihiksille, oluelle, fanituotteille jne. olisi huomattavasti enempi.
Pitäisi vaan uskaltaa kokeilla uutta lähestymistapaa, mutta kuten ennenkin vedetään vanhalla tutulla, turvallisella kaavalla. Siksi tuo toiminta ei kehity seurassa. Ei mennä pois epämukavuusalueelta, haasteta itseä, kokeilla rohkeasti jotain uutta. Uskalletaan epäonnistua, annetaan kokeilulle aikaa alkaa toimia.
 

sportsfan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Ongelma on varmaan juurikin se, että asioita ollaan analysoitu tuon Roccon matematiikan mukaan, unohtaen että ison yleisön luoma tunnelma on osa tuotetta. Jos pyritään ensisijaisesti mukavaan istuimeen, toimiviin oheispalveluihin, ym. niin kilpaillaan suoraan kotisohvan ja jääkaapin kanssa. Livekiekon lisäarvo keskivertoporukalle (joka ei seuraa taktisia hienouksia ym) tulee isosti paikallaolon tunnelmasta. Lentokonehinnoitteluvertaus on hauska. Itse arvostan väenpaljouden ja mökän luomaa tunnelmaa lätkämatsissa, mutta en niinkään matkustellessani.
 

castorpollux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spårt, VPS, Wasa Royals, Suomen maajoukkueet
S-Kiekon junioreille voisi oikein hyvin olla ilmainen sisaanpaasy Sparan kotipeleihin jos tulee esim. vanhemman mukana - joku 1 junnu per 1 vanhempi ja saman perheen lisajunnu puoleen hintaan tms - paketti. Naille kauempaa junnujen kanssa tuleville voisi tarjota pakettia niin istumaan kuin seisomaan, parkkipaikka kuuluu hintaan.

Lisaksi voisi myyda seura-alennuksella erityisesti naille kahvit, limsat ja makkarat samalla kertaa ennakkoon maksettuna. Samoin Sparan fanituotteista nama voisivat saada seura-alennuksen - ja jotain Sparaan liittyvaa erityista tavaraa / pelaajien tapaamisia tms ihan ilmaiseksi.

Sama tarjous myos Hermeksen, Jeppis HT:n Munsala IK:n ja ihan minka tahansa naapuriseuran juniorille vaikka nyt 150km sateella. Ensin voisi tsekkailla toimiiko ja sitten jos homma pelittaa, niin voi selvitella myos bussikyyteja juuri naille vaikka nyt Sjoki-Lapua-Vaasa, Kristiinankaupunki-Narpio-Maalahti-Vaasa, Kokkola-Jeppis-Vaasa jne. Bussikyydista maksetaan erikseen - samalla periaatteella - 1 junnu ilmaseks yhden aikuisen mukana ja etukateen vaikka jollain lippusysteemilla myytyja ravintolatuotteita - ohjattuna ostamaan ulkopisteista.

Naapurikuntien junnut on meille alyttoman tarkeita ja niita pitaa alkaa "ehdollistamaan" heti skidista lahtien etta ne ei automaattisesti lahde sinne Treelle/Ouluun tai kasitieta alaspain.

Hallin ulkopuolelle on helposti mahdollista jarjestaa myyntipisteita kahvia, mehuja ja makkaraa varten - miksei jopa anniskelualuetta bissea varten - en tieda miten suomalaiset syovat keittoja ulkona, mutta taalla Pelkiassa ma tarjoan yleensa talvitilaisuuksissani jonkun helpon soppajutun ja glogia ulkona ja ne on aina hitteja.

Jos ei ole laitteita, niin siirreltavat palikat joltain kesatilaisuuksien jarjestajalta vuokralle, tai alihankkijoita hoitamaan myyntia ulkona. En tieda miten suuri Foodtruck-ilmio on Pohjanmaalla, mutta ei ole mikaan homma ottaa yhteytta sellaisiin yrittajiin ja tehda dilkkoja heidan kanssaan ulkona tehtavasta myynnista provisiopohjaisella "vuokralla" kotipelipaivina. Myos paikalliset kesalajiseurat voivat olla kiinnostuneita hoitamaan provikkadilkalla toimivia myyntipisteita ulkona. Eika edes talviterassien teon tarvitse olla kallista - kun siihen lisataan pohjalaisia mokki- ja laiturivalmistajia yhteistyokumppaneiksi, niin aika vaivattomasti toteutettavissa.

Naapurikuntien junioriseurojen kanssa voi myos jarjestaa Sparan aloitteesta junnureissuja Sparan peleihin - omat pelipaidat paalla, joku tietty lipunhinta johon kuuluu bussikyyti, limsa ja makkara, pelaajien tapaamista - ja alennukset ULKONA sijaitsevista myyntipisteista.

EDIT: keskustelusta kalliimmat vs halvemmat liput/paikat - molemmat osapuolet ovat "oikeassa". Koko pointtihan on se, etta mita priorisoidaan niilla resursseilla mita on kaytossa. Spara hakee viela tasapainoa paikkojen suhteellisten lukumaarien ja lipunhintojen suhteen.

En tieda minkalainen homma tulevassa halliremontissa olisi suunnitella niin, etta joitakin katsomonosia voidaan muunnella lennosta istumasta seisomaan ja takaisin. Onko tallaista toteutettu missaan?
 
Viimeksi muokattu:
Hyvistä häviäjistä ei tule koskaan voittajia.

everon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, KHL Jokerit, sympatiat Kärpät
S-Kiekon junioreille voisi oikein hyvin olla ilmainen sisaanpaasy Sparan kotipeleihin jos tulee esim. vanhemman mukana
Todella hyvä idea. Kannatetaan! Mutta tämä ei mielestäni voi koskea vain S-Kiekkoa, vaan pitää ottaa laajemmin käyttöön. Kuten jo mainitsitkin...
 

castorpollux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spårt, VPS, Wasa Royals, Suomen maajoukkueet
Todella hyvä idea. Kannatetaan! Mutta tämä ei mielestäni voi koskea vain S-Kiekkoa, vaan pitää ottaa laajemmin käyttöön. Kuten jo mainitsitkin...
Jees, kaikille naapuriseuroille vaikka 150km sateella.
 
Hyvistä häviäjistä ei tule koskaan voittajia.

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Ongelma on varmaan juurikin se, että asioita ollaan analysoitu tuon Roccon matematiikan mukaan, unohtaen että ison yleisön luoma tunnelma on osa tuotetta.
Juuri näin.

Nykyisellä toiminnallaan ja hinnoittelullaan Sport pyrkii luomaan mielikuvaa liigan ottelutapahtumasta ensisijaisesti hyväosaisten ym. 'kokoomuslaisten' viihteenä. Kustaan suoraan sen rahvaan kansan kintuille, joka oikeasti maksaa tämän lajin tässä maassa, ja jotka tulisivat peliin jos hinnoittelu olisi lähempänä tavallista kansalaista.

En näe ongelmaa siinä, että Sport hyysää rikkaita jos muutkin otetaan huomioon. Ongelma on enemmänkin siinä, että olosuhteet eivät mahdollista porrastettuja lipunhintoja, kun nykyinen halli on muovipenkkeineen kolkko. Siksikin premium-tason lipunhinnat jostain peruskommarin muovi-istuimesta on absurdia.
 
Kun järki loppuu, alkaa taide.

Rocco

Jäsen
Ongelma on varmaan juurikin se, että asioita ollaan analysoitu tuon Roccon matematiikan mukaan, unohtaen että ison yleisön luoma tunnelma on osa tuotetta. Jos pyritään ensisijaisesti mukavaan istuimeen, toimiviin oheispalveluihin, ym. niin kilpaillaan suoraan kotisohvan ja jääkaapin kanssa. Livekiekon lisäarvo keskivertoporukalle (joka ei seuraa taktisia hienouksia ym) tulee isosti paikallaolon tunnelmasta. Lentokonehinnoitteluvertaus on hauska. Itse arvostan väenpaljouden ja mökän luomaa tunnelmaa lätkämatsissa, mutta en niinkään matkustellessani.
Tässähän se onkin. Sekä lentoyhtiöiden että urheiluseurojen tulee saada maksimoitua asiakkaiden tuoma rahamäärä. Se paljonko maksavia asiakkaita on, ei kerro sitä paljonko rahaa tulee taloon. Paras tilanne molemmille olisi se, että kaikki paikat on myyty loppuun.

Tuossa on alla kuva täyteen myydystä isosta matkustajalentokoneesta, joka toivottavasti vähän selvittää ajatusta.

Perällä on 122 turistipaikkaa, ja ne tuovat rahaa lipputuloina 106.000 taalaa. Premium Economy 40:llä paikalla tuo aika tarkalleen saman määrän rahaa, vaikka se vie tilaa noin puolet turistiluokkaan verrattuna. Sitten on nuo punaiset 48 business-paikkaa, mitkä vievät koneesta lähes saman verran tilaa kuin 122 turistipaikkaa, mutta tuovat kolminkertaisen määrän rahaa lipputuloina. Sitten on vielä nuo keulan 14 ykkösluokan pikkuhyttiä, mitkä nekin tuovat enemmän rahaa noin 2/3 kokoisella tilalla kuin koko turistiluokka yhteensä.

Tässä lentokone-esimerkissä 45% matkustajista tuo 84% matkustajien lipputuloista.

Tämän takia halleissa on enemmän kalliimpia istumapaikkoja, kuin on seisomapaikkoja. Jos halli tai esimerkin lentokone saataisiin myytyä täyteen pelkästään kalliimmilla paikoilla, se tehtäisiin heti. Halvat paikat sekä lentokoneessa että jäähallissa on usein vain ns. pakollinen paha, kun ajatellaan talouspuolta. Se että enemmän yleisöä tarkoittaa enemmän oheismyyntiä, ei pidä paikkaansa. Se antaa vain sille mahdollisuuden, mutta on oikeasti kaukana siitä toteutuuko se.

Nykyisellään Vaasan jäähalli ei tarjoa mahdollisuutta käyttää paljoa rahaa oheismyyntiin, koska käytävät ovat todella ahtaat ja sokkeloiset. Siellä ei usein ihmiset jaksa tai ehdi kuluttaa rahaa, vaikka olisi ehkä intoakin.

Tunnelma tulee edelleen seisomakatsomosta. Sitä ei tässä käsitelty, koska puhe on vain siitä, miten lipputuloja halutaan ja miten se toteutuu.
 

Liitteet

"Aina nähdessäni kaljupäisen ihmisen, mietin lusikkaa ja miten sillä napsautan keitetyn kananmunan rikki."
- SamSpade

Sundomstå

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Sen verran sekaan minäkin paljon arvostamani @Rocco :n lentokonemalliin ja sen käyttämistä esimerkkinä Kuparisaareen, että Sportin hinnoittelu ja paikkajaottelu ei mene ihan yks yhteen esimerkin kanssa.
Esimerkissä turistipaikat vievät 54% kaikista paikoista kertoimella yksi (seisomapaikka n. 15e), tämä osa vielä pitää varmasti paikkansa. Ainakin aika lähellä ollaan. Seuraava ryhmän koko on 18% kaikista paikoista (eli lähes joka viides paikka hallissa) ja paikan hinta kolminkertainen (eli meidän hallissa siis n.45e), Toiseksi parhaat paikat koneessa vievät 21%, eli enemmän kuin joka viides paikka, ja ovat hinnaltaan 7,6 -kertaisia turistilippuun (Kuparisaaressa siis 7,6 x 15e= n. 114e) ja vielä parhaat paikat ,eli meillä aitiot, 6,25% koko yleisömäärästä, eli hallissa esim. 2300 katsojasta 143, ja hinta kymmenkertainen turisti- eli normilippuun (meillä vastaisi siis n. 150e/lippu!)

Linkissä Sportin lippujen hinnat: Otteluliput kaudelle 18-19

Pointtini on siis se, että Sport ei pysty myymään edes kolminkertaisilla luksuslipuilla hallia täyteen, ei tuplahinnalla eikä seisomakatsomossakaan ole ruuhkaa ollut edes siinä ytimessä saati ylhäällä ja reunoilla. Tämä on jo nähty ja koettu useampana kautena. Hitaammankin luulisi sen tajuavan. Niin kuin @t.m.a.l Sportin foorumissa kirjoitti: suuria massoja kiinnostaa pytty, playoffit sekä se, kuka nousee ja kuka putoaa. Mikään näistä ei tahdo toteutua Sportin kannalta. Lisäksi Telia nakertaa 20 e:n hinnalla mukavuudenhaluisia sohvaperunoita.

Kannattaisi mielestäni kerran tempaista teemalla "Kuparisaari täyteen" hyvin edullisilla sisäänheittohinnoilla ja saada ihmiset kokemaan se hyvä livetunnelma, joka syntyy vain paikan päällä, niin kuin @sportsfan myös kirjoitti. Se vaatii myös päädyn (ultrien ja RA:n) totaalisen osallistumisen, myynnin järjestämisen katsomoon esim. myyjien jalkautumisella kylmälaukkujen kanssa sekä tietysti bonuksena vielä Sportin hyvän pelin...

Ei kerta-alennus harmita kausarien ostajiakaan, jos sillä saataisiin n. 4000:n katsojan kannustus ja kenties muutama uusi katsoja tuleviin otteluihin. Epäileväinen suomalainen on vaan saatava kerran sisään lähes hinnalla millä hyvänsä.

Hyviä päiviä olisivat esim. KooKoo -tuplapelit 16.-17.11. tai jos ne tulevat liian nopeasti, niin esim. la 29.12. Tappara-peli!
Kannattaisi kokeilla. Tällä samalla menolla kauden keskiarvo tulee olemaan jotain 2300-2500:n välissä. Se on tuhon tie.
 
"Totuus on se että rönnin ritareiden ansiosta annettiin pisteet hpK:lle tänäänkin, jatkuuko tämä peresily vouodesta toiseen siinpä otsikko osaaville."
Tiukkaa asiantuntemusta ja sujuvaa suomen kieltä Sportin palstalta joulukuussa 2019.

teba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Sen verran sekaan minäkin paljon arvostamani @Rocco :n lentokonemalliin ja sen käyttämistä esimerkkinä Kuparisaareen, että Sportin hinnoittelu ja paikkajaottelu ei mene ihan yks yhteen esimerkin kanssa.
Esimerkissä turistipaikat vievät 54% kaikista paikoista kertoimella yksi (seisomapaikka n. 15e), tämä osa vielä pitää varmasti paikkansa. Ainakin aika lähellä ollaan. Seuraava ryhmän koko on 18% kaikista paikoista (eli lähes joka viides paikka hallissa) ja paikan hinta kolminkertainen (eli meidän hallissa siis n.45e), Toiseksi parhaat paikat koneessa vievät 21%, eli enemmän kuin joka viides paikka, ja ovat hinnaltaan 7,6 -kertaisia turistilippuun (Kuparisaaressa siis 7,6 x 15e= n. 114e) ja vielä parhaat paikat ,eli meillä aitiot, 6,25% koko yleisömäärästä, eli hallissa esim. 2300 katsojasta 143, ja hinta kymmenkertainen turisti- eli normilippuun (meillä vastaisi siis n. 150e/lippu!)

Linkissä Sportin lippujen hinnat: Otteluliput kaudelle 18-19

Pointtini on siis se, että Sport ei pysty myymään edes kolminkertaisilla luksuslipuilla hallia täyteen, ei tuplahinnalla eikä seisomakatsomossakaan ole ruuhkaa ollut edes siinä ytimessä saati ylhäällä ja reunoilla. Tämä on jo nähty ja koettu useampana kautena. Hitaammankin luulisi sen tajuavan. Niin kuin @t.m.a.l Sportin foorumissa kirjoitti: suuria massoja kiinnostaa pytty, playoffit sekä se, kuka nousee ja kuka putoaa. Mikään näistä ei tahdo toteutua Sportin kannalta. Lisäksi Telia nakertaa 20 e:n hinnalla mukavuudenhaluisia sohvaperunoita.

Kannattaisi mielestäni kerran tempaista teemalla "Kuparisaari täyteen" hyvin edullisilla sisäänheittohinnoilla ja saada ihmiset kokemaan se hyvä livetunnelma, joka syntyy vain paikan päällä, niin kuin @sportsfan myös kirjoitti. Se vaatii myös päädyn (ultrien ja RA:n) totaalisen osallistumisen, myynnin järjestämisen katsomoon esim. myyjien jalkautumisella kylmälaukkujen kanssa sekä tietysti bonuksena vielä Sportin hyvän pelin...

Ei kerta-alennus harmita kausarien ostajiakaan, jos sillä saataisiin n. 4000:n katsojan kannustus ja kenties muutama uusi katsoja tuleviin otteluihin. Epäileväinen suomalainen on vaan saatava kerran sisään lähes hinnalla millä hyvänsä.

Hyviä päiviä olisivat esim. KooKoo -tuplapelit 16.-17.11. tai jos ne tulevat liian nopeasti, niin esim. la 29.12. Tappara-peli!
Kannattaisi kokeilla. Tällä samalla menolla kauden keskiarvo tulee olemaan jotain 2300-2500:n välissä. Se on tuhon tie.
Hyvin sanottu. Kerran pitäisi tosiaan yrittää tosissaan hallia täyteen, ja itse hoidan kyllä tarvittaessa oman osani, saan n. 10 henkeä mukaani. Pahin pelko tässä kaudessa on nyt se että Sport pelaa hyvää lätkää ja saattaisi päästä jopa playoffeihin mutta joutuu keväällä pakosta myymään pelaajia koska yleisöä on niin vähän ja tulisi liian rajusti takkiin. Kyllä nyt Sport täytyy panostaa myymiseen ja jalkautua kadulle ymsyms, rajut keinot käyttöön pohjalaisten herättämiseksi. Kohta on jo talvi ja lätkä sais ruveta kiinnostamaan (toki ymmärrän että viime vuodet ovat olleet raskaita seurata), mutta niistä tomekin ajoista pitäisi nyt päästä yli. Levittäkää sanaa, että mikä on nyt homman nimi jos yleisömäärät ei nouse. Mestiksessäkin oli enemmän.
 

Kilpiliima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Kannattaisi mielestäni kerran tempaista teemalla "Kuparisaari täyteen" hyvin edullisilla sisäänheittohinnoilla ja saada ihmiset kokemaan se hyvä livetunnelma, joka syntyy vain paikan päällä, niin kuin @sportsfan myös kirjoitti. Se vaatii myös päädyn (ultrien ja RA:n) totaalisen osallistumisen, myynnin järjestämisen katsomoon esim. myyjien jalkautumisella kylmälaukkujen kanssa sekä tietysti bonuksena vielä Sportin hyvän pelin...
Ei liian nopealla aikataululla, mutta lähiaikoina toteutukseen.
Heräs ajatus että JOS pukumiehet (Hiltunen, Kutén) uskaltais lähtea kokeilemaan "Kuparisaari täyteen" hanketta ja istumapaikkalippu maksaisi 10€. Firma X (edustamani yritys) vois maksaa jokaisesta 10€ lipusta bonuksena vaikka 5€ seuralle. Seisomalippu 5€ ja bonus 2,50€. Ei ilmaislippuja jaettavaks, vaan jokin tän tyylinen. Esim. 1000 lippuun tuki, ja jokin toinen yritys 500 lippuun jne.
 

Redi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Royals, Vepsu
Tappara on aikoinaan muodostunut Seinäjoen suunnalle ykkösseuraksi. En muista tarkasti menikö se niin, että Tapparassa oli seinäjokelainen valmentaja vai Seinäjoella tamperelainen valmentaja.
Tarkoitat varmaan nykyistä(kin) valmentajaa Jukka Rautakorpea, kaverilla on ainakin vahvat juuret E-P:llä. Osin Tapparan vahva kannatus juontaa huonoon historian tuntemukseen... ;D

Minun mielestä maakunnasta tulisi olla henkilöitä mm. Sportin taustajoukoissa. Minun mielestä Sport on edelleen organisatoorisesti liian sisääpäin lämpiävä, valitettavasti..
Onhan tätä yhteistyötä, esim. Sportin johtohenkilöitä on ollut taustajoukoissa vaikuttamassa Seinäjoen mestisprojektissa, rempattu kriteerit täyttävä halli valmistui tälle kaudelle. Sportin junnujen taitovalmentaja Piilikangas kouluttaa valmentajia ympäri maakuntaa (tämä toki liiton avustuksella). Tuskin sattumaa, että eräs Suonpää vastaa Lapualla koko jääkiekko-organisaation kehittämisestä edarin valmentamisen ohella jne.
 
Viimeksi muokattu:

Redi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Royals, Vepsu
S-Kiekon junioreille voisi oikein hyvin olla ilmainen sisaanpaasy Sparan kotipeleihin jos tulee esim. vanhemman mukana - joku 1 junnu per 1 vanhempi ja saman perheen lisajunnu puoleen hintaan tms - paketti.
Jees, kaikille naapuriseuroille vaikka 150km sateella.
Maakunta on aika paljon muutakin kuin Seinäjoki... Vanha Vaasan läänin alue voisi olla hyvä pohja kampanjoinnille.

Voihan tosiaankin olla, että firma tuottaa saman verran riippumatta siitä, onko paikalla korkeilla hinnoilla 2800 versus matalammilla hinnoilla 4000, mutta tuossa täydessä hallissa on niin paljon rinnakkaisvaikutuksia. Parempi tunnelma = tullaan herkemmin uudestaan vaan sitä pöhinää ihmettelemään vaikkei niin lätkästä ymmärrettäisikään, mökä auttaa kotijoukkuetta, etc.
Matemaatikkoja tuntuu ryhmässä olevan useampiakin, menee välillä jo sumean logiikan puolelle :) Katsojamäärä ka. näyttää asettuneen nyt pysyvästi alle 3000, tähän tulee reagoida vihdoin. Joko menestymällä välittömästi tai laskemalla lipun hintaa. Jälkimmäinen lienee realismia. Taskulaskin ei tosiaan ota huomioon tunnelmaa, pöhinää ja muita rinnakkaisvaikutuksia.
 
Viimeksi muokattu:

everon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, KHL Jokerit, sympatiat Kärpät
Eipä tuo perhelipputarjous tuonut yhtään lisää yleisöä, mutta varmasti söi lipputuloja. Kuten aikaisemmin sanoin, en lähtisi yksittäisten otteluiden hintoja laskemaan, koska vaikutus yleisömäärään on pieni.

Täytyy kyllä myös sanoa, että nyt on äärimmäisen huono viikonloppu kotituplalle. Ilmeisesti toimistolla odotettiin juuri päinvastaista, kun on tällainen otteluohjelma menty laatimaan.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Täytyy kyllä myös sanoa, että nyt on äärimmäisen huono viikonloppu kotituplalle. Ilmeisesti toimistolla odotettiin juuri päinvastaista, kun on tällainen otteluohjelma menty laatimaan.
Itse en kyllä tykkää näistä kotituplista. Toki käyn itse molemmissa peleissä, mutta voin hyvin ymmärtää, että vähän vähemmän hardcore kannattaja valitsee vain toisen ja tänä viikonloppuna tämä valinta lienee varsin selvä. En siis ole yllättynyt, että eilen jäätiin alle keskiarvon.
 
Yo Buddy. Still alive?

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Liverpool FC
Ei Vaasalaisia näköjään vaan kiinnosta, vaikka miten hyvin pelaisi.
Turkulaisia kiinnostaa aivan vitusti kun TPS menestyy, vai mitä? Painu he*****iin täältä typerillä kommenteilla!

Täällä on jo todettu monta kertaa että viimeisien vuosien Tomek-räpellys on aiheuttanut paljon enemmän hallaa kun kukaan olisi voinut uskoakaan.
 
"Sport tekee maalin ajassa... kun toista erää on pelaamatta viisitoista nollakymmentäkuusi"
"Sport voitti tärkeän aloituksen maalialueella"

The Joonas

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Kauden ennätysyleisö ja vaikka peli ei aivan eilisen tasolle noussutkaan niin toivottavasti oli kuitenkin tarpeeksi viihdyttävä, että tulevat hallille useamminkin.
 
Yo Buddy. Still alive?

Golffari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Täytyy sanoa, että ihailtavaa kiekkoa pelataan Vaasassa. Kyllä Pajuluoma on saanut joukkueen pelaamaan toisilleen. Sitten tämä yleisömäärä. Ikävä kyllä viimekausi jätti monelle paskan maun kiekosta. Jossain palstalla tais joku jo nostaa esille tuon sportin johtamisen. Urheilupuolen johtamisen siis. Porukka oksentaa vieläki sellasista asioista kuten minkälaista palkkaa polakki nosti täällä yms. Eli siis tavallaan omiin muroihin kusemista ja liian pitkälle mentiin sen asian suhteen. Nuo asiat pitäis unohtaa, mutta ne ei hetkessä unohdu ja se on sääli. Toinen asia on toi hyvävelikerho mikä tos hallilla pyörii. Pienet on piirit ja puheet liikkuu. Miksi ei markkinoida s-jokea? Maakuntaa ylipäätänsä? Eikö riitä resurssit vai ollaanko tyytyväisiä tähän? Vastaus; ei olla tyytyväisiä. Eli siis kyllä sportin JOHTO SEKÄ MARKKINOINTI SAA KATSOA PEILIIN. Toki myös pohjanmaan yleisö saa katsoa peiliin ja antaa mahdollisuus Pajuluomalle ja tulla kattoo peliä. Se kun pääset hallille kattoon tommosta peliä niin siinä unohtuu kaikki ahtaat käytävät ja jokseenki hitaat taukopalvelut.

VALMENNUS JA PELAAJAT SEKÄ JÄMSÄ JA VIRMANEN ovat tälläkaudella onnistuneet.

Itse kohdistaisin kyllä sormea sportin myyntiin. KURTEN, AHO, AUTIO. Pitää myös pystyä olemaan NÖYRÄ. Ei saa yhtään leijua tuolla kun liikkuu. Mun mielestä AHO ei ole nöyrä. Liian ylpeä omalla tontillaan joka myös veetuttaa osaa ihmisiä. Myös Somessa enemmän rummutusta. Kanavia on vaikka kuinka paljon missä rummuttaa. Videoita pelaajista ja vaikka mitä maan ja taivaan väliltä. Nyt varsinki kun tämmönen kausi menossa niin vähä pelaajien fiiliksiä miks tämmönen fiilinki ja mistä se johtuu yms..ei luulis olevan hirveän vaikeaa.

Siinä muutamia omia ajatuksia...joka tapauksessa huikea kevät tulossa. :) kiitos
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy