Tähän haluan faktaa, että ainoastaan Kouvolassa toimittaisiin näin, kiitos!
Edit: Viestistäsi voisi päätellä että oikeasti betonikaupungissa on yleisöä aivan vitusti ja muualla vaan huijataan. Ja todellakin haluan mielelläni jotain todisteita että, vain ja ainoastaan Kouvostoliitossa lasketaan oikeasti kaikki oikein, ja kaikilla muilla paikkakunnilla lasketaan miten sattuu.
Ja vielä pienenä toisena edittibonuksena: kun olet kaiken lisäksi laittanut päälle asetuksen että viestihistoriaasi ei voi hakea, niin sanoisin että uskottavuus on täysi nolla. Eli painu muualle provoilemaan.
No, eikö ne huutamasi faktat riitä että virallisissa tiedotusvälineissä tämä asia on kerrottu ja se että KooKoon toimitusjohtaja Sakari Välimaa on tämän useaan kertaa vahvistanut.
Kukaan ei väitä mitään siitä mikä on OIKEA TAPA ilmoittaa yleisömäärä. Jokainen seura kai voi ilmoittaa ihan miten haluaa, koska Liigalla ei ole virallista linjaa varasinkaan niin että se pakottaisi eri seurat samaan muottiin yleisömäärän ilmoittamisessa.
KooKoo ilmoitaa siis vain ne katsojat, jotka kulkevat lukulaitteiden ohi. KooKoo ei ilmoita niitä katsojia, jotka livahtavat pummilla sisään, katsovat peliä Old Tom -pubissa, kuuntelevat ottelutunnelmaa hallin ulkopuolella eikä niitäkään lasketa mukaan, jotka notkuvat lähiökapakassa kausikortti perstaskussa kun eivät jaksa kävellä hallille eikä taksikuski ottanut kyytiin oksennusten pelossa. Myöskään striimien seuraajia ei lasketa yleisöksi eikä kotisohvatöllöttäjiä.
On tämä nyt helvetin hankalaa ymmärtää muualla Suomessa. Tätä KooKoon tapa kyseenalaistetaan jatkuvasti täällä, kun itsellä on halli tyhjä ja silti saadaan yli 2500 katsojaa Liigan sivuille.
Olen kirjoittanutkin että kannattaisi KooKoon siirtyä toimimaan kuten muualla kun joissain peleissä EI OLE PAIKAN PÄÄLLÄ eli hallin sisällä kun se raipas 2600 katsojaa. Mutta minä kyllä kannatan KooKoon "Katsojia tänään" - ilmoitustapaa joka siis kerrataan vielä tarkoittaa niitä katsojia, jotka ovat tulleet hallin sisään järjestysmiesten ohi ja piippauttaneet lippunsa, kausikorttinsa, vapaalippunsa, lisenssinsä ja mitä kaikkea niitä onkaan siihen lukulaitteeseen.
Joko ymmärtäisitten muuallakin???
Muokkaan tähän vielä sellaisen FAKTAN (joka voi olla huijauskin) että olen itse kysynyt henkilökohtaisesti (tosin sähköpostilla) KooKoon toimitusjohtaja Sakari Välimaalta tuota yleisömäärän laskutapaa ja saanut vastauksen, johon tuossa viittaan.
Voittehan tekin siellä Vaasassa, kuten tietysti muullakin kysyä omilta nokkamiehiltänne tätä asiaa niin ei jää vaivaamaan. Eivät ne Liigapomot ihan taivaskorkeuksissa leijaile ainakaan pienemmissä seuroissa.