Sportin yleisömäärät – täyttyykö Kuparisaari kuin wanhoina hywinä aikoina?

  • 136 896
  • 496

rekufa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Josko nyt tehdään se uudenvuoden lupaus, tehdään tästä kaudesta uuden alku, käännetään lehteä sille seuraavalle aukeamalle jossa ei ole kuvia viimekausista.

Nautitaan tästä tilanteesta jota olemme lähes kolme vuotta odottaneet.

Minä olen ainakin valmis talkoisiin, voisin omalta osaltani tulla Turusta vähintään kahtee loppukauden (runkosarja peliin) se on jo 2*edellisten kahden kalenteri vuoden saldo.


Tuohon haluan uskoa. Nyt Pajuluoman vetämänä on tapahtunut suuri muutos ainakin tähän asti. Sikäli nyt voidaan elää uuden alkua. Nyt on aika nauttia. Voi hitsi, kun ihmiset ymmärtäisivät tulla hallille. Siellä on käytännössä koko kauden eletty tosi makeita hetkiä. Tietysti myös jokunen pettymys tullu mutta ei ollenkaan siinä määrin mitä Tomekin aikana. Itse käyn kaikissa matseissa mihin suinkin on mahdollisuus kausarilla. Lisäksi ilmanen kahvi pullolla (3€) ja minimin 1 helapää (3€). Joululahjaksi sain tyttäreltäni/vävyltä Telian koodit seurata myös netistä matseja joten vieraspelitkin kuuluu nyt ohjelmaan (€?) Olen talkoissa mukana.
 
Viimeksi muokattu:

muuttohaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Wasa Royals
Tähän fani katsomon opettamalla nuotilla ja rytmillä: Paskaa ja sä tiedät sen (itsekkin)

Lainaan vain tuon viimeisen, koska koko kirjoituksesi oli täyttä sitä itseään.

Miten se voi olla Sportin vika, että Vaasa mielletään E-P:llä (virheellisesti) lähes täysin ruotsinkieliseksi? Ei mitenkään, eikä Sport tähän mielikuvaan juurikaan voi vaikuttaa. Jos ihmisillä on antipatioita Vaasaa kohtaan, niin Sportin pyyhkiminen pois nimestä ei auta pätkääkään.

Jos taas ainoa mikä saisi nämä ihmiset kääntymään Sportin taakse on pyyhkimällä kaikki vähääkään ruotsinkielisyyteen viittava pois organisaatiosta, niin voin kyllä sanoa että näitä kannattajia ei kyllä kaivatakaan. Ruotsinkieliset ovat tärkeä osa Sportin ydinkannattajia, siis määrällisesti, en lähde muuten arvottamaan, joten olisi täyttä typeryyttä lähteä karsimaan sitä vähää mitä Sport tänä päivänä tekee ruotsinkielisten kannattajiensa eteen.

Päin vastoin, olen aika varma että Sport saisi huomattavasti pienemmällä vaivalla lisättyä kannattajakuntaansa jos nostaisivat ruotsinkielisen markkinoinnin tasoa. Esimerkkinä somessa ei käytetä ruotsia lainkaan, otteluraportit on saatu ruotsiksi sivuille vain yksityisten tahojen ponnisteluiden ansiosta, ruotsinkieliset mainokset ovat hyvin usein Google translate - tasoisia. Jopa tämän kauden iskulause, Kotkasydämellä - Med Örnhjärtat on väärin käännetty. Nämä ovat asioita jotka saa ruotsinkielisiä potentiaalisia kannattajia - ihan lähialueelta - jäämään kotiin. Tämän tiedän faktana.
 

nevins

Jäsen
Sekä Vaasasta että Sportista välittyy suurelle yleisölle liian ruotsinkielinen käsitys. Kaksikielisiä molemmat, mutta kun olen kysynyt muualla asuvilta, käsitys on että reilu enemmistö ruotsinkielisiä. Viime viikolla kysyin Hesaria puhelinmyyneeltä hemmolta että arvaappa paljonko Vaasassa asuu suotsinkielisiä hän vastasi että n 60%. Todellisuus on n 23%.
Vaasan jalkapallon kieli kuvioista en tiedä muuta kuin sen että GoogCompany (vai mikä se tarkalleen on) lehti on 2 kielinen siis myös ruotsiksi. Jos on täysin pimennossa elävä voi tietysti luulla että Vaasalainen Sport-nimi on englantia. Samalla tavallahan se kirjoitettaisiin mutta ilmeisesti tässä erehtyneet ovat marginaaliporukkaa. Hyvä että kannattajia löytyy noista kunnista. Imagomuutoksella heitä olisi paljon enemmän.
Tappara on Seinäjokelaisten pitkäaikainen fanitus kohde. Tampere on muutenkin kaikessa etelä-pohjalaisten Amerikka. Sinnehän ne haluaa yhteistyötä sairaala- ja kouluasioissakin. Vaasa on liian ruotsinkielisenä tässä täysin paitsiossa.

Lainasin koko tekstin, koska puhelimella vastailen.

Nyt sinä puhut eri asioista. Alkuun kommentoit minun ymmärtääkseni sanasta Sport. Nyt puhut Vaasasta kokonaisuudessa. Kaikki tietää sen jotta Seinäjoelta ei tulla Vaasaan, koska kilpaillaan kumpi on parempi kaupunki. Tämä ei taas liity mitenkään seuran nimeen.

Jalkapallosta tarkoitin lähinnä VPS / Vifk näin esimerkkinä. Toki siellä on muurit kaatunut aikoja sitten. Esim Strandvall, Björk ja ketäs muita on tullut Vifkin puolelta Vepsuun. Tässä on meidän suomenkielisten ahdasmielisisten hyvä huomata jotta ruotsinkieliset pystyy siirtymään seurasta toiseen vaikka on tämä kielisyys ongelma.

Seinäjoen yliopistoa en löytänyt googlella nopean etsinnän jälkeen. Muistaakseni siellä on joku haarakonttori? Ymmärrettävää on jotta johonkin suuntaan he kumartavat tai pyllistävät anellen sille jatkoa. TAYS taas nyt on ihan luonnollinen valinta keskussairaalan näkökulmasta. Eihän Seinäjoella ole yliopistollista sairaalaa? Kannattaa mennä TAYS alaisuuteen niin näkee hyvin mitä keskittäminen tarkoittaa..

Asia on karannut sinulta niin kauas sanasta Sport joten tämä oli minun puolelta tässä.
 

rekufa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Lainasin koko tekstin, koska puhelimella vastailen.

Nyt sinä puhut eri asioista. Alkuun kommentoit minun ymmärtääkseni sanasta Sport. Nyt puhut Vaasasta kokonaisuudessa. Kaikki tietää sen jotta Seinäjoelta ei tulla Vaasaan, koska kilpaillaan kumpi on parempi kaupunki. Tämä ei taas liity mitenkään seuran nimeen.

Kyllä Sportista tässä on kyse mutta sama perussyy pätee myös Vaasan kaupunkiin. Molempia kartetaan mm etelä-pohjalaisten toimesta ja syyt ovat historiassa ja suomenkielisten itsetunnossa. Kyse Seinäjoen ja Vaasan välisessä kärhämässä ei ole vain kilpailussa vaan myös historiallisessa kielten aiheuttamassa skimassa.

Jalkapallosta tarkoitin lähinnä VPS / Vifk näin esimerkkinä. Toki siellä on muurit kaatunut aikoja sitten. Esim Strandvall, Björk ja ketäs muita on tullut Vifkin puolelta Vepsuun. Tässä on meidän suomenkielisten ahdasmielisisten hyvä huomata jotta ruotsinkieliset pystyy siirtymään seurasta toiseen vaikka on tämä kielisyys ongelma.

Jos VPS:ssä voi sanoa muurien kaatuneen ajat sitten sillä perusteella että seurassa pelaa molemman kielisiä pelaajia niin samaa voisi sanoa myös Sportista, mutta kun näin ei ole minä puhun suomenkielisen potetiaalisen yleisön antipatioista ruotsikielistä seuraa kohtaan. Muuten suomalaisia pelaajia pelaa ihan ruotsissakin, jossa kieli on käytännössä puhtaasti ruotsia. Toki tietysti englannillakin pärjännee.

Seinäjoen yliopistoa en löytänyt googlella nopean etsinnän jälkeen. Muistaakseni siellä on joku haarakonttori? Ymmärrettävää on jotta johonkin suuntaan he kumartavat tai pyllistävät anellen sille jatkoa. TAYS taas nyt on ihan luonnollinen valinta keskussairaalan näkökulmasta. Eihän Seinäjoella ole yliopistollista sairaalaa? Kannattaa mennä TAYS alaisuuteen niin näkee hyvin mitä keskittäminen tarkoittaa..

Seinäjoella ei ole yliopistoa, vaan Tampereen-, ja taitaa olla Helsingin yliopistojen "haarakonttoreita". Eikös Vaasanyliopistollakin ole joku osasto Seinäjoella, tästä on itsellä tuollainen tuntuma.


Asia on karannut sinulta niin kauas sanasta Sport joten tämä oli minun puolelta tässä.

Sopii kyllä, jos asiaa ei ole, anna olla. Mutta siis kyse on laajasta kielten ja kulttuurin aiheuttamasta skismasta jossa Sport on vain 1 ilmenemismuoto ja siitähän siis, Sportista, tällä palstalla Sport fanit keskustelevat.
 

rekufa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Jostain syystä vastaukseni menivät "sulkupalkin" sisään jota pitäisi napsauttaa jotta laajenee näytölle. Lisään noihin 3:een ensimmäiseen väitteesesi vastaamani vielä tähän:

Kyllä Sportista tässä on kyse mutta sama perussyy pätee myös Vaasan kaupunkiin. Molempia kartetaan mm etelä-pohjalaisten toimesta ja syyt ovat historiassa ja suomenkielisten itsetunnossa. Kyse Seinäjoen ja Vaasan välisessä kärhämässä ei ole vain kilpailussa vaan myös historiallisessa kielten aiheuttamassa skimassa.




Jos VPS:ssä voi sanoa muurien kaatuneen ajat sitten sillä perusteella että seurassa pelaa molemman kielisiä pelaajia niin samaa voisi sanoa myös Sportista, mutta kun näin ei ole minä puhun suomenkielisen potetiaalisen yleisön antipatioista ruotsikielistä seuraa kohtaan. Muuten suomalaisia pelaajia pelaa ihan ruotsissakin, jossa kieli on käytännössä puhtaasti ruotsia. Toki tietysti englannillakin pärjännee.





Seinäjoella ei ole yliopistoa, vaan Tampereen-, ja taitaa olla Helsingin yliopistojen "haarakonttoreita". Eikös Vaasanyliopistollakin ole joku osasto Seinäjoella, tästä on itsellä tuollainen tuntuma.
 

rekufa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Lainaan vain tuon viimeisen, koska koko kirjoituksesi oli täyttä sitä itseään.

Miten se voi olla Sportin vika, että Vaasa mielletään E-P:llä (virheellisesti) lähes täysin ruotsinkieliseksi? Ei mitenkään, eikä Sport tähän mielikuvaan juurikaan voi vaikuttaa. Jos ihmisillä on antipatioita Vaasaa kohtaan, niin Sportin pyyhkiminen pois nimestä ei auta pätkääkään.

Jos taas ainoa mikä saisi nämä ihmiset kääntymään Sportin taakse on pyyhkimällä kaikki vähääkään ruotsinkielisyyteen viittava pois organisaatiosta, niin voin kyllä sanoa että näitä kannattajia ei kyllä kaivatakaan. Ruotsinkieliset ovat tärkeä osa Sportin ydinkannattajia, siis määrällisesti, en lähde muuten arvottamaan, joten olisi täyttä typeryyttä lähteä karsimaan sitä vähää mitä Sport tänä päivänä tekee ruotsinkielisten kannattajiensa eteen.

ä Sport saisi huomattavasti pienemmällä vaivalla lisättyä kannattajakuntaansa jos nostaisivat ruotsinkielisen markkinoinnin tasoa. Esimerkkinä somessa ei käytetä ruotsia lainkaan, otteluraportit on saatu ruotsiksi sivuille vain yksityisten tahojen ponnisteluiden ansiosta, ruotsinkieliset mainokset ovat hyvin usein Google translate - tasoisia. Jopa tämän kauden iskulause, Kotkasydämellä - Med Örnhjärtat on väärin käännetty. Nämä ovat asioita jotka saa ruotsinkielisiä potentiaalisia kannattajia - ihan lähialueelta - jäämään kotiin. Tämän tiedän faktana.


Vastaus 1:
Vastasin Nevinsille paljolti tähän kysymykseen, joten osittain voit lukea vastausen tuosta ylempää. Sportin vika jos niin vois sanoa, kieliasiassa, on se että esim nimen muutoksella saataisiin viesti seuran suomalaisuudesta esiin.

Vastaus 2:
En ole missään vaiheessa väittänyt että kaikki ruotsalaisuuteen viittaava pitäisi pyyhkiä pois. Päinvastoin. Olen tuonut esiin että olen seuran historiasta ylpeä, eikä pidä piilotella sitä tosiasiaa että seura on perustettu ruotsinkieleisten toimesta. Samaa mieltä että olisi todella typerää lähteä karsimaan ruotsinkieltä ja kielisiä mitenkään Sportin toiminnasta. Olen puhunut vain seuran nimestä.

Vastaus 3:
En tunne ruotsinkielisen markkinoinnin tilannetta joten en osaa ottaa kantaa, mutta jos noin on sitä kannattaa lisätä. Molempien kielten käyttö markkinoinnissa ei mitenkään sorra toista kieltä puhuvaa, joten ihan samoilla linjoilla tässä.
 
Viimeksi muokattu:

P Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avoimen liigan karsinnat, Marcin Kolusz
Rekufan ehdottamia, arvauksiin perustuvia markkinointivetoja on Suomen epäonnistuneiden yritysten historia täynnä. Samaa esiintyy myös muunmaalaisissa markkinoinnin oppikirjoissa, kun tarvitaan varoittavia esimerkkejä.

Nykyinen Pohjanmaan maakunta on se realistinen alue, kun katsotaan mistä väkeä tulee eniten hallille. Alueella asuu Wikipedian mukaan reilut 180000 ihmistä (Pohjanmaan maakunta – Wikipedia, ruotsiksi enemmänkin numeroita tarjolla). Näistä 50 prosenttia on ruotsinkielisiä, Miksi pitäisi riskillä huonontaa jo olemassa olevien kannattajien fiilistä, jos toisessa vaakakupissa on joku arvaus kauempaa tulevien Tappara-fanien käännyttämisestä?

Ei seuran historiaa "kunnioiteta" häivyttämällä sitä lisää! Virallisesti "Vaasan Sport", josta ruotsinkielisessä tekstissä saa ja kuuluu käyttää epävirallista muotoa Vasa Sport, heijastaa täydellisesti seuran toimintaa ja fanipohjaa - Vaasahan on pääpaikka ja siellä ollaan isolla prosentilla suomenkielisiä. Muualla ei olla, ja hallilla ollaan - niin kuin myös Vaasan kaduilla - huomattavasti lähempänä 50-50 kuin 80-20 -kielitasapainossa.

Seura, firma, yhteisö, startup... Noista vain yksi on pääasiassa olemassa siksi, että löydettäisiin uusia asiakkaita. Ne perinteisemmät muodot eivät lähde lentoon sillä, että hylätään perusarvot.

Siitä olen lähes samaa mieltä Rekufan kanssa, että Sportin nimeä voitaisiin viljellä julkisessa keskustelussa enemmän. "Vaasan Sport" ei minua haittaa, kun se on seuran koko nimi, mutta junttivalmentajien pressitilaisuuksissa viljelemä "Vaasa" ottaa päähän, ja reilusti. Vepsulla sama ongelma, kun esimerkiksi HJK-miehet aloittaa lauseensa näin: "Vaasa tuli kovaa alussa". Vaasa? Tuliko Vapaudenpatsas valmentajan kimppuun, häh?
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Lauantaina mökki täyteen. Sportin joukkue on sen ansainnut. Vähän jopa nappaisi lähteä itsekin Vaasaan ihmettelemään.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Lauantaina mökki täyteen. Sportin joukkue on sen ansainnut. Vähän jopa nappaisi lähteä itsekin Vaasaan ihmettelemään.
Ainakin itselleni alkaa nousta jo pieni buumi ja uskoisin, että tuularitkin alkaa pikkuhiljaa uskoa, että tässähän on oikeasti mahdollisuudet menestyä. Viime lauantaina oli jo yli 3900 ja tammikuun alku on yleensä ollut hyvä yleisömäärien kannalta. Odotan, että 3500 menee vähintään rikki.

Viikon päästä perjantaina sitten Kärpät ja Osalan paluu Vaasaan. Olisiko silloin parin vuoden tauon jälkeen loppuunmyyty lato?
 

rekufa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Rekufan ehdottamia, arvauksiin perustuvia markkinointivetoja on Suomen epäonnistuneiden yritysten historia täynnä. Samaa esiintyy myös muunmaalaisissa markkinoinnin oppikirjoissa, kun tarvitaan varoittavia esimerkkejä.

Nykyinen Pohjanmaan maakunta on se realistinen alue, kun katsotaan mistä väkeä tulee eniten hallille. Alueella asuu Wikipedian mukaan reilut 180000 ihmistä (Pohjanmaan maakunta – Wikipedia, ruotsiksi enemmänkin numeroita tarjolla). Näistä 50 prosenttia on ruotsinkielisiä, Miksi pitäisi riskillä huonontaa jo olemassa olevien kannattajien fiilistä, jos toisessa vaakakupissa on joku arvaus kauempaa tulevien Tappara-fanien käännyttämisestä?

Ei seuran historiaa "kunnioiteta" häivyttämällä sitä lisää! Virallisesti "Vaasan Sport", josta ruotsinkielisessä tekstissä saa ja kuuluu käyttää epävirallista muotoa Vasa Sport, heijastaa täydellisesti seuran toimintaa ja fanipohjaa - Vaasahan on pääpaikka ja siellä ollaan isolla prosentilla suomenkielisiä. Muualla ei olla, ja hallilla ollaan - niin kuin myös Vaasan kaduilla - huomattavasti lähempänä 50-50 kuin 80-20 -kielitasapainossa.

Seura, firma, yhteisö, startup... Noista vain yksi on pääasiassa olemassa siksi, että löydettäisiin uusia asiakkaita. Ne perinteisemmät muodot eivät lähde lentoon sillä, että hylätään perusarvot.

Siitä olen lähes samaa mieltä Rekufan kanssa, että Sportin nimeä voitaisiin viljellä julkisessa keskustelussa enemmän. "Vaasan Sport" ei minua haittaa, kun se on seuran koko nimi, mutta junttivalmentajien pressitilaisuuksissa viljelemä "Vaasa" ottaa päähän, ja reilusti. Vepsulla sama ongelma, kun esimerkiksi HJK-miehet aloittaa lauseensa näin: "Vaasa tuli kovaa alussa". Vaasa? Tuliko Vapaudenpatsas valmentajan kimppuun, häh?

Tietysti nyt juuri kun yleisömäärä on ollut parikertaa hyvä Jukureita vastaan 3827 ja Tapparaa 3945, tuntuu tarpeettomalta lähteä säätämään mitään. Todellisuudessa on mahdollista että tulee laihempia aikoja vielä. Tuota en tietenkään toivo.

Ja kyllä, tämä nimiasian vaikutus yleisömäärään ei perustu mihinkään minulla tiedossa olevaan tutkimukseen tms, vaan todellakin arvailuihini.
Mihin tutkimukseen oma mielipiteesi perustuu, en tiedä. Joka tapauksessa minulle on erittäin selvää mitä puhtaasti suomenkielisellä alueella n 20-100 km ruotsinkieliseltä alueelta asuvalle suomenkieliselle merkitsee kun seura on ruotsinkielinen. Se ei tiedä hyvää jos ajatellaan kannattaja kunnan määrää.

Minusta siis Sportin julkikuva on väärä, liian ruotsinkielinen. Historiaa en voi enkä haluakkaan muuttaa. Nimen muutos ei historiaa mitenkään poista. Me halutaan että ruotsinkieliset fanit/tukijat pysyvät seurantakana. En usko että heihin, paremmalla itsetunnolla varustettuihin, nimenmuutos vaikuttaisi juurikaan.

Listassasi Seura, firma, yhteisö, startup. Minusta kaikille on tärkeää saada seuraajia, faneja tai asiakkaita.

Mutta pannaan pää pensaaseen ja toivotaan että yleisömäärä nyt jämähtää tuohon minimissään 3800. Tuollahan pärjättäisiin. Onneksi meillä on nyt joukkue ja valmentaja jotka ovat mahdollistaneet tämän positiivisen tilanteen.

Kuitenkin tulevia kausia varten olisi tärkeää miettiä seuran nimi uusiksi. Tietysti jos uusittu halli ja kohtuullinen menestys toisi pysyvästi yli 3500 tai 3800 katsojaa nimenvaihtoa ei tarvita. Se ei ole minulle mikään itseisarvo, mutta laajemman kannattajakunnan saamiseksi pakollista.
 

makke246

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Joka tapauksessa minulle on erittäin selvää mitä puhtaasti suomenkielisellä alueella n 20-100 km ruotsinkieliseltä alueelta asuvalle suomenkieliselle merkitsee kun seura on ruotsinkielinen. Se ei tiedä hyvää jos ajatellaan kannattaja kunnan määrää.
Olen kotoisin täysin suomenkieliseltä alueelta ja itse täysin suomenkielinen.
Ikinä en ole miettinyt tai kuullut, että Sport on nimenä jollekkin katsojalle niin kauhea, että ei vain siksi pysty tulemaan matsiin.
 

ReijoRotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsänreuna since 1975!!
Sport – Ilves pelin yleisömäärä 3827 on komea luku, ja aloinpas muistelemaan kuinka Vaasassa on saatu joskus mökki täyteen, ja Vaasa oli tunnettu ”yleisökaupunkina”. Vietin kaupungissa nuoruuteni (80-90 lukujen taite), ja seuraavat muistelot perustuvat 100% mutuun ja sisältävät taatusti asiavirheitä. Seuraavassa tajunnanvirtaa paljolti ohi otsikon.

Jääkiekko. Sport. Tuolloin oltiin tottakai divarissa, ja Sport oli kova juttu. Hallille aina kun vaan kyyti järjestyi. Muistan kun ala-asteella meidän luokalle jaettiin vapaaliput Lukko-peliin, niin koko luokka oli aivan fiiliksissä! Siihen peliin oli muistaakseni Sundomin puoleiseen päätyyn (se puoli mistä jäädytyskone aina kaartoi kaukaloon) rakennettu väliaikainen lankkukatsomo..? Tuolloin taisi koko Laihian puoleinen sivu olla seisomokatsomoa. Erityisesti jäänyt mieleen Sport- Ässät peli joka päättyi 6-6 tai sinnepäin. Ässillä Tapio Levo ja karsea lämäri, Sportilta taisi maalinteossa onnistua ainakin Kari Teräväinen.. Kuitenkin päällimmäisenä mieleen jäi se että jäähalli oli ihan perkeleen täynnä! Olikohan jotain 4500? Tuolloin Urheiluruutu tuli to,la ja su, ja divaritulokset kerrottiin Kankaan, Salmen tai Jokisen luotettavalla äänellä lähes aina. Jos missasit urkkiruudun niin sitten piti odotella seuraavan aamun Vaasa- lehteä mistä tulokset kurkittiin.

Jalkapallo.VPS. 2-divarin paikallispeli joskus kasarin lopulla VPS- ABK-47, ja porukkaa ihan vitusti! Silloin taisi VIFK olla myös kakkosessa joten paikallismatseja oli useampi yhteen kauteen. Viimeisin peli paikanpäällä Hietalahdessa taitaa olla 90-luvun lopussa VPS –HJK, jolloin molemmat taisteli mestaruudesta, Klubihan sen taas vei. Vepsulla oli kova puolustuslinja tuohon aikaan, Jimi Huhtamäki, Mike Peltola, Marko Suoste ja kumppanit.

Pesäpallo. Vaasan Maila. Pesäpallo oli tuolloin varmaankin Vaasan suosituin laji yleisömäärissä mitattuna. VM- SMJ peli Hietalahdessa ja taas jengiä ihan vitusti, molemmat jatkeet täynnä melkein takarajalle asti. Mailalla oli hyvä jengi ja voittivat runkosarjan, mutta noutaja tuli hei puolivälierissä kun Kitee pudotti Mailan tylysti mitalipeleistä. Taisi pomppupeli tehdä tuloaan ja ainakin Imatralaiset oli siinä ihan jäätäviä.

Naisten lentopallo. Vaasan Vasama. En muistaakseni käynyt katsomassa kuin yhden pelin (oliko tuolloin gloryhuntterismia?), ratkaiseva viides finaali vuonna jotain Kauppaoppilaitoksella. Peli oli jännittävä ja tunnelma aivan sairas, lopuksi vielä Vasama kampesi kultaan(Yksi niistä monista mestaruuksista). Sari Korpi, Catharina Svenlin ja Heli Prepula jäänyt mieleen joukkueesta.

Vaasan ravirata ja moottoriurheilu. Tuohon aikaan raviskalla järjestettiin ravien lisäksi ahkerasti kaikenlaisia moottoriurheilutapahtumia: speedway, jokkis, maarata sekä tietysti Vaasan Vauhtiajot. Ja tottakai, yleisöä riitti tapahtumasta toiseen.

Sitten nykypäivä. Sport ja VPS edelleen kirkkaana kaupungin urheiluscenessä, ja Urheiluruutukin tulee monta kertaa päivässä. Pesäpallo kuoli jossain vaiheessa pois, ja nyt taitaa Vähäkyrö tehdä jotain nousua alasarjoissa. Vaasalaisesta naislentopallosta en ole kuullut mitään pitkään aikaan (ei sillä että olisin seurannutkaan). Ravirata vissiin kaavoitettu joksikin asuinalueeksi.

Tuo 80-90 lukujen taite edustaa RR:n omassa historiikissä penkkiurheilun kulta-aikaa, jolloin urheilu kiinnosti, sitä seurattiin suurella intohimolla ja se sai ihmiset liikkeelle. Maailma muuttuu ja aika kultaa muistot, Eskoseni.
 

Entrosantier

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Saadaan taas hieno yleisömäärä huomiseen otteluun, kun kaukalon pitkiltä sivuilta on katsomot aivan reunimmaisia sivuja lukuunottamatta loppuunmyyty. Ei ole kaukana, että huomenna menee 4000 rikki. Kärpät ja Osalan paluu kiinnostaa.
 

teba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Jos loppukauden yleisömäärä pysyy näissä lukemissa niin sata varmasti saadaan vielä playoff vahvistuksiakin jos KUN sinne päästään ;)
 

Entrosantier

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Tällä kellonlyömällä yhteensä 221 istumapaikkaa myymättä kaikissa katsomoissa. Jos hallin kapasiteetti on se 4100, niin eiköhän "nelonen" mene rikki kun nuo loputkin saadaan myytyä.
 

Ice71

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Ikävänkantaja, Jerry100, Hereworth
Tällä kellonlyömällä yhteensä 221 istumapaikkaa myymättä kaikissa katsomoissa. Jos hallin kapasiteetti on se 4100, niin eiköhän "nelonen" mene rikki kun nuo loputkin saadaan myytyä.
Hienoa! Vaasa alkaa heräileen. Eikä siihen tarvittu edes sitä nimen muuttamista suomalaisemmaksi *hymiö*.
 

Raju Erkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport & Vegas Golden knights & Jokerit
Enää 11 istumapaikkaa jäljellä kun hetki sitten tarkistin. Päivässä meni 210 lippua kaupaksi, että heilahti. Säpinää!
Nyt todellakin toivon, että tänään ei sitten tule mitään 5-0 voittoa Kärpille, jossa ollaan ihan vastaantulijana...Kun nyt tehtäisiin muutama maali, niin siitä jo paljon iloa katsojille.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Kaksi viikkoa sitten oli keskustelua jos nimenvaihdos saisi porukkaa hallille.

Muutos ~2500 => Täysi halli on uskomaton suoritus tässä ajassa. Kyllä se vain on niin että suoritukset vaikuttavat hallin täyttöön, ei seuran nimi. Tai oikeastaan päinvastoin, kun puhutaan seuran nimestä: Perinteet kunniaan! Sport ei katoa mihinkään, sanoi pohjoisesta muuttanut mies mitä tahansa!
 
Suosikkijoukkue
Entisen pääkaupunkiseudun oma joukkue
Kaksi viikkoa sitten oli keskustelua jos nimenvaihdos saisi porukkaa hallille.

Muutos ~2500 => Täysi halli on uskomaton suoritus tässä ajassa. Kyllä se vain on niin että suoritukset vaikuttavat hallin täyttöön, ei seuran nimi. Tai oikeastaan päinvastoin, kun puhutaan seuran nimestä: Perinteet kunniaan! Sport ei katoa mihinkään, sanoi pohjoisesta muuttanut mies mitä tahansa!
Niin eihän sitä tiedä minkäkälaista porukkaa se varsinainen provokointi sai herätettyä?
Ollaan varmaan jonkinlainen Hobbittikansa tämä pohjanmaa :)
 
Viimeksi muokattu:

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Viimeiseen runkosarjan kotiotteluun 4037 katsojaa, jolla keskiarvo nousi tasan 3000:een. Yleisötavoite taisi olla 3100, joten ei pitäisi tulla taloudellista katastrofia.

Liiganousun jälkeen yleisömäärät ovat laskeneet joka kausi, mutta nyt tuli ensimmäistä kertaa parannusta edelliskauteen verrattuna.
 
Suosikkijoukkue
Ässät, SaiPa, Ketterä
jolla keskiarvo nousi tasan 3000:een.

Mistä johtuu, että Vaasassa vaikea saada väkeä hallille? En kysy mitenkään provona vaan ihmettelen vain koska muistan, että Mestis aikoina siellä kävi lähes yhtä paljon. Onhan tuo 3000 melkoisen surkea määrä liigatasolla.

Vaan hyvää ja pitkää kevättä teille.
 

teba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Mistä johtuu, että Vaasassa vaikea saada väkeä hallille? En kysy mitenkään provona vaan ihmettelen vain koska muistan, että Mestis aikoina siellä kävi lähes yhtä paljon. Onhan tuo 3000 melkoisen surkea määrä liigatasolla.

Vaan hyvää ja pitkää kevättä teille.
Ahdas halli, hyviä istumapaikkoja ei ole paljoa. Onneksi remontti on jo alkanut.
 

Ylikovaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Palstan trolli ja Vaasan öyhöttäjät
Ahdas halli, hyviä istumapaikkoja ei ole paljoa. Onneksi remontti on jo alkanut.

Hallin sijainti ja pysäköintipaikat. Remontti ei vaan poista tätä ongelmaa, jos eivät keksi sit jotain ratkaisua noihin poistumisteihin.
 

Harppuuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Islanders/Kraken ja Doro Wierer
Hallin sijainti ja pysäköintipaikat. Remontti ei vaan poista tätä ongelmaa, jos eivät keksi sit jotain ratkaisua noihin poistumisteihin.

Harvoin samaa mieltä tämän nimimerkin kanssa, mutta tämä on yksi todella iso ongelma. Huomenna all in jälleen kerran.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös