Sportin talous

  • 1 043 232
  • 3 440

muuttohaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Wasa Royals
IFK:n anti sai paljon enemmän näkyvyyttä mediassa.

En tiedä, itse en olisi koko IFK:n antia huomannu ellei se olisi pyörinyt tuolla samoilla Invesdorin sivuilla Sportin osakeannin kanssa. Sportin anti on mielestäni saanut ihan kiitettävästi huomiota Pohjanmaalla. Luonnollisestikin IFK:n anti on saanut huomiota pääkaupunkiseudulla. Laajan näkyvyyden saavuttaminen vaatisi liian suurta panostusta suhteessa mahdollisiin tuottoihin. Pitkälti tällaisella kampanjalla pyritään tavoittamaan ne, joilla jo valmiiksi on jonkinlainen suhde seuraan. Tässä varmasti on onnistuttu. Vallitsevassa taloustilanteessa raha vaan on kaikilla tiukassa, jopa vaurailla pohjalaisilla.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Ainakin se on varmistunut, että ne Mestisaikoina esiin nousseet "miljonäärit", jotka olisivat halukkaita tukemaan joukkuetta ovat osoittautuneet ihan paskapuheeksi. En sitten tiedä onko tämä vain pohjalainen vai ihan koko suomen ominaisuus, että pientäkään summaa ei voi lahjoittaa mihinkään, mistä ei saa merkittävää vastinetta itselle. Kyllä tämäkin kampanja on saanut niin paljon näkyvyyttä, että siitä tämä ei jää kiinni.
 

t.m.a.l

Jäsen
Suosikkijoukkue
SPORT
Pohjalainen uutisoi, että yliopiston markkinoinnin opiskelijat ovat antaneet Sportille vinkkejä suuremman yleisömäärän saavuttamiseksi. Opiskelijat ovat taitaneet lukea näitä Jatkoajan juttuja, kun samoja asioita kertovat...

Markkinoinnin opiskelijoilta vinkkejä Sportille: Hinnoittelu uusiksi, jonot pois | Pohjanmaa | Uutiset | Pohjalainen
Linkki vie Pohjalaisen juttuun.

Vittu mitä jargonia toi teksti linkin takana. Siinäkö se nyt sitten on opiskelijatyöryhmän mietinnän tulos? Uskomattomia innovaatioita. 5 vuotiaskin keksisi ihan samat ideat.

Keskustelupalstoilla pyörineet jutut osittain samoja, mutta paljon enemmän ja parempia ideoita saa täältä ja Sportin forumilta lukea. Kuten tänään juuri "Prudden" oli heittäny ideaa Sportin forumilla talous-osioon. Todella hyvä ja toteutuessaan todella tuottava juttu. Opiskelijoilta (näköjään) ihan turha kysellä mitään, jos ei ton parempaa saa ulostettua.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Opiskelijat ovat taitaneet lukea näitä Jatkoajan juttuja, kun samoja asioita kertovat...

Heti alkuun peukkua siitä, että Sport on aiankin jollain tasolla tekemässä yhteistyötä alueen oppilaitosten kanssa. Parhaassa tapauksessa tuo tuottaa uusia faneja ja vakkareita hyvien ideoiden päälle, pahimmassa tapauksessa pari vapaalippua eivät tuo kassavirtaa. Aktiivista korkeakoulujen "hyväksikäyttöä" olen jo pidempään toivonut omalta jengiltä.

Vähän tuo tosin haiskahtaa siltä, että ainakin itse uutisessa mainittiin ne "perheystävälliset" vaihtoehdot. Onhan se joo mukava esimerkiksi erätaukoaika käyttää "yhteisöllisesti", mutta valtaosa matseista ei vain varsinaisesti sovi perheen pienimmille. Arkena nyt esimerkiksi pelit loppuvat yleensä siinä vähän ennen ysiä. Tuohon matka hallilta himaan, iltatoimet ja kello lähenee kymppiä vaikkei kaukaa tulisikaan. Myy siinä sitten tuota perheille kun peliohjelmasta riippuen se 20-24 matsia on noita arkipelejä.

Toki perhepelejä voi hyvinkin järjestää esimerkiksi viikonloppuisin. Noissa alkamisajat ovat skidien kannalta paljon parempia ja todennäköisemmin viikonloppu sopii koko perheelle paremmin kuin arki. Vähän jotain kotka-asuista hahmoa hyppimään pihalle, vähän muuta tapahtumaa ja kas kummaa, ne skidit viihtyvät kummasti hallin pihalla "alkushowssa". Tuollaisen matsin jälkeen sitten pari koulukäyntiä ja uusi sukupolvi on koukutettu. Mä nyt esimerkiksi muistan vieläkin Wade Immosen vastauksia koulukäynnin yhteydestä ja tuosta on aikaa 20 vuotta. Ja tuolloin ei kuitenkaan takana ollut pari viikkoa aiemmin koettua lätkämatsia tai nykyaikaisia markkinointikanavia.

Yksi mitä itse olen toivonut jo pidempään on ns. vieraskausari. Miksi ei esimerkiksi sille Vaasan yliopistossa opiskelevalle porilaiselle anneta helppoa mahdollisuutta ostaa suoraan "kausaria" kaikkiin Ässien matseihin Vaasassa? Miksi ei sille rantaruotsalaiselle farmarille myydä kausaria kaikkiin HIFK:n matseihin? Ei sen kaiken markkinoinnin ja myynnin tarvitse kohdistua oman jengin faneille, vaan myös ns. taviksista, sitoutumattomista ja vierasjengien faneista tulee euroja kassaan. Oikein vielä kohdistettuna ja hoidettuna tuo voisi tuoda tervettä "kilpailuhenkeä" katsomoon ja aktivoida omia faneja. Yleensä aktiivinen vierasfanien porukka saa kotikatsomonkin syttymään vaikka noin muuten kyseessä ei mikään kiinnostavin matsi olisikaan.

Noin muutenkin lippujen hinnoittelua voisi miettiä uusiksi. Jokereilla esimerkiksi lippujen hinnat ovat eläneet vahvasti kysynnän mukaan ja homma on toiminut. Kovasti väkeä vetävistä matseista on raavittu jopa törkeitä lipunhintoja ja ns. tylsiin matseihin on lippuja saanut halvalla. Tuossa kynnys lähteä ensimmäisen kerran on varsin matala kun lipun saa inhmimilliseen hintaan. Samoin kiinnostavia vastustajia vastaan se lippu on ostettava nopeasti ellei halua maksaa itseään kipeäksi. Toki Sportin kohdalla jo pelkästään hallikoko estää Jokerien systeemin "suoran kopioinnin", mutta perusperiaatteiltaan tuota voisi soveltaa rajummin. Homma tuntuu melko jäyhältä jos esimerkiksi KalPA, Kärpät ja HIFK ovat hinnoiteltu lähes samoin. Tuo ohjaa kuluttajien kysyntyää pois vähemmän kiinnostavista matseista ja "keskittää" väkeä toisiin matseihin. Joku femman halvempi lippu KalPaa vastaan houkuttelee varmasti enemmän ja esimerkiksi HIFK myynee hyvin femman kalliimmallakin.

Mutta joo, kuten tuossakin artikkelissa tuli esille, Sport pyrkii kehittämään yhteistyötä eri lafkojen kanssa. Kun halli vetää vain sen 4500 ihmistä parhaimmillaan, ei loppujen lopuksi isoa eroa tule eri markkinointitempauksista. Jos se 3000 katsojaa menee "vaivatta" rikki, jää jäljelle se 1500 lippua. Prosentuaalisesti tuo on paljon, mutta euroissa sitten vähän vähemmän. 3500 keskiarvolla kasvuvaraa jää se 30*1000 = 30 000. Kympin tuotolla per extralippu tuo tarkoittaisi 300 000e tiliä yksinkertaistetulla matematiikalla. Suuri raha tuo on, mutta kertonee mistä haarukasta puhutaan. Ja jos joku markkinointispede saa luotua täyden hallin keskiarvolla vetävän spektaakkelin, oletettavasti jo pelkästään kuluja syntyy "mukavasti". Maksimituotto täydellä hallilla on varsin maltillinen ellei lippujen hintaa saada hilattua selkeästi ylöspäin. Kipuraja taas tulee nopeasti vastaan jos lippuja kautta linjan nostetaan. Tämän takia näkisinkin paremmaksi hankkia "helppoa myyntiä" vierasfaneista ja pienellä hinta"kikkailulla" kasvattaa hieman keskimääräisen lipun tuottoa.

Sen sijaan toimivalla yritysmyynnillä ja -yhteistyöllä kasvupotentiaali on suurempi ja yhtä selkeää rajaa (vrt. yhteistyön mahdollisuudet ja muodot vs hallin kapasiteetti) ei heti tule vastaan. Firmojen kannalta mulla mitään suurempaa sapluunaa ole valmiina. Vaasan yritysmaailmasta mulla on vain joitain mielikuvia ja sen verran vähän faktaa ja kokemusta, että tuossa paikalliset opiskelijat voisivat tarjota parempaa vastinetta. Tuskin nyt kuitenkaan mikään mahdoton homma olisi toteuttaa vaikka "asiakasvastuullisten" toimijoiden roolia. Miksi ei esimerkiksi Tomek Valtosta "myydä" jollekin firmalle ns. omaksi mieheksi? Vastineeksi sitten Tomek pariin mainokseen, firman tapahtumaan ja vaikka vetämään "firman virkkarien" jatkoille jotain ohjelmaa. Oikein aikataulutettuna tuo ei veisi valmentajien, pelaajien tai muiden edustajien aikaa kohtuuttomasti, mutta yhteistyölle saataisiin selkeät kasvot ja hyötyjä eri muodoissa. Firmakin saisi näkyvyyttä vähän eri muodossa jos yleisön silmissä henkilö X on yhtä kuin kyseinen yritys; ero esimerkiksi muiden paitamainosten joukkoon katoavaan patchiin on suuri. Toki tuossa sitten pitäisi pitää "asiakasvastuullisten" määrä ja "taso" (ts. vain myyvät henkilöt) sellaisena, että tuossa on jotain preemiumia mukana.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Parasta myyntiä on mielenkiintoinen ja agressiivinen pelitapa, joka meillä jo on. Tätä pitäisi tosin edelleen lisätä. Olen noita pleijareita katsonut ja aika perkeleen unettavaa on pelkkä läpsyttely, mitä noissa on tarjottu. Varsinkin Tappara - HIFK sarja on ollut yhtä paskaa. Tänään ei edes jaksanut sitä väijyä yhtään, sen verran väsynyttä olivat pari ekaa matsia. En kyllä jaksaisi koko kautta tollasta "taitokiekkoa" katsoa ilman minkään valtakunnan tunnetta. Eri se oli Ipan ja HIFKn välinen sarja, mutta sehän saikin porukkaa liikkeelle, otsikoita ja puhetta kahvipöytiin. Sitä kansa haluaa ja siitä se on valmis maksamaan.

Sanoo kukkahatut mitä tahansa, kyllä se veri jäällä vaan myy. Brennanin kaulapanta ensi kaudella kokonaan narikkaan, joku jakomielitautinen stuntti vielä varotoimena reserviin, kun Radio Mike istuu kakkua. Ja eiku isoja juttuja valtakunnan mediaan, niin saa foliohatut kirjoittaa, kun ei muuten pärjätä. Totuus on kuitenkin se, että sitä tullaan uudelleen ja uudelleen katsomaan, josko tänään olisi taas se ilta, kun isojen medioiden uutiskynnys ylittyy ja olisi itse todistamassa ihan livenä tätä tarinaa. Saisi siitä hiukan duunissakin kahvipöytä tarinaa aikaiseksi, kun ei sen Jorman ja Alman kanssa muuten mitään asiaa toisille ole.
 

Tuima

Jäsen
Toi markkinoinnin opiskelijoiden vinkkilista on ihan yhtä tyhjän kanssa.
Jokainen varmasti tietää samat asiat.
Kaikki noi pointit esiinty mm. Pohjalaisen kyselyn tuloksissa "miksi et käy peleissä" (vai millä nimellä se kysely nyt menikään
Noh, ainakin voidaan sanoa että markkinointiopiskelijoiden porukasta joku osaa lukea jatkoaikaa tai Pohjalaista - ellei jopa molempia.

Yksi erittäin tärkeä asia liikahti eteenpäin tuossa vuoden vaihteen jälkeen, kun opiskelijahinnat tulivat vihdoin opiskelijaystävällisiin mittoihin.
8€/ottelu on halpa. 199€ ensi kauden opiskelijakausarista ei ole mitään.
Toki nämä tämän kauden haalarimarssit jäähallille olivat myös hyviä.
Opiskelijoissahan on hyvää se, että ottelun aikana myös kaljahanat virtaavat. Rahaa kyllä tulee sisään kun opiskelijat saadaan kunnolla imettyä mukaan.. onhan heitä täällä lukukausien aikana 20% koko Vaasan väkiluvusta (karkeasti).

Pat toi esiin kyllä hyvän pointin, "veri jäällä myy". Näin se on aina ollut ja tulee aina olemaan.
 

muuttohaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Wasa Royals
Sen sijaan toimivalla yritysmyynnillä ja -yhteistyöllä kasvupotentiaali on suurempi ja yhtä selkeää rajaa (vrt. yhteistyön mahdollisuudet ja muodot vs hallin kapasiteetti) ei heti tule vastaan. Firmojen kannalta mulla mitään suurempaa sapluunaa ole valmiina. Vaasan yritysmaailmasta mulla on vain joitain mielikuvia ja sen verran vähän faktaa ja kokemusta, että tuossa paikalliset opiskelijat voisivat tarjota parempaa vastinetta. Tuskin nyt kuitenkaan mikään mahdoton homma olisi toteuttaa vaikka "asiakasvastuullisten" toimijoiden roolia. Miksi ei esimerkiksi Tomek Valtosta "myydä" jollekin firmalle ns. omaksi mieheksi? Vastineeksi sitten Tomek pariin mainokseen, firman tapahtumaan ja vaikka vetämään "firman virkkarien" jatkoille jotain ohjelmaa. Oikein aikataulutettuna tuo ei veisi valmentajien, pelaajien tai muiden edustajien aikaa kohtuuttomasti, mutta yhteistyölle saataisiin selkeät kasvot ja hyötyjä eri muodoissa. Firmakin saisi näkyvyyttä vähän eri muodossa jos yleisön silmissä henkilö X on yhtä kuin kyseinen yritys; ero esimerkiksi muiden paitamainosten joukkoon katoavaan patchiin on suuri. Toki tuossa sitten pitäisi pitää "asiakasvastuullisten" määrä ja "taso" (ts. vain myyvät henkilöt) sellaisena, että tuossa on jotain preemiumia mukana.

Tässä on asiaa. Vaasan talousalueella yritysten rahoista kilpailee muun muassa kolme pääsarjatason jalkapallojoukkuetta sekä liuta tosissaan panostavaa pienemmän lajin jengiä. Lisäksi VIFK nousee futiksen ykköseen ja todennäköisesti Hermes kipuaa Mestikseen. Tiukassa kilpailussa ja tässä taloustilanteessa yritykset haluavat panostukselleen vastinetta. Firman logo peliasun tilkkutäkkiin ei mitenkään riitä, vaan täytyy pystyä tarjoamaan todellista lisäarvoa. En tiedä missä määrin esimerkiksi Tomek on valmis myymään itseään (pitkälti sopimusasia), mutta onhan hän näkyvästi mukana esimerkiksi osakeannin markkinoinnissa jääkiekkokouluineen. Ei päävalmentaja kuitenkaan voi ainoa myyntivaltti olla. Tämä vaatii myyntitiimiltä todellista näkemystä ja varmasti kaikki saatavilla oleva apu on tervetullutta.

En ampuisi suoralta kädeltä opiskelijoiden tekemää työtä alas, kun en ole nähnyt raporttia kokonaisuudessaan. Katsojamäärien kasvattamisessa ei loppujen lopuksi ole kyse mistään rakettitieteestä. En siis ole yllättynyt, että he ovat tulleet samoihin johtopäätöksiin kuin me täällä foorumeilla sekä Pohjalainen kyselyissään. Tyhmiähän he lisäksi olisivat ellei he ole näihin molempiin tutustuneet huolella. Suurin haaste on siis yritysmyynnissä. Töitä se vaatii, ei muuta.

Suurin potentiaali mielestäni on sosialisen median hyödyntämisessä. Tässä ollaan toki menty kauden aikana huimasti eteenpäin, mutta edelleen kaipaan sitä yhteisöllisyyttä mitä parhaana esimerkkinä Jokerit on pystynyt luomaan. Paikallisella tasolla myös Royals on tehnyt pienillä resursseilla todella hienoa työtä.
 

båbby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Toi markkinoinnin opiskelijoiden vinkkilista on ihan yhtä tyhjän kanssa.
Jokainen varmasti tietää samat asiat..

Tottahan tämä on. Mutta itsekin yliopistossa opiskelevana tiedän, että tämäkin "tutkimus" saattaa olla ns. pakollinen työ kurssinumeron saamiseen. Eli näillä tekijöillä ei välttämättä ole minkään luokan kiinnostusta Sportia kohtaan, vaan ovat ottaneet sen aiheen joka helpoimmalta on tuntunut. Tulos on myös sen näköistä, pelkkää jargonia niinkuin useimmat vastaavanlaiset. Ei kukaan keksi pyörää uudestaan.

Eri asia olisi, jos Sport henkilökohtaisesti lähestyisi esim. yliopistoa ja pyytäisi selvitystä tai markkinointistrategian luomista. Silloin uskoisin, että asiasta oikeasti kiinnostuneet henkilöt voisivat puhaltaa yhteen hiileen.

Kyllähän se on peli itsessään, joka on myynnin takeena. Uskon, että näillä ensimmäisillä kausilla ei paljon "gloryhunttereita" katsomossa nähdä, mutta jos ja kun sijoitukset paranevat, voittoja tulee enemmän, se myös innostaa väkeä enemmän hallille.
 

Pervert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiitospaidat
Kyllähän nämä tutkimukset ja asioiden pyöritykset ovat aika yhtä tyhjän kanssa vielä. Suurin asia kuitenkin tässäkin asiassa on se että halli ja oheistilat ovat aivan liian pienet vielä. Nämä tutkimukset kuitenkin antavat sitä kuvaa että jotain olisi tekeillä, mutta tuskin mitään mullistavaa nykyisessä hallissa aletaan toteuttamaan.
 

SPORTTIKOTKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
67 tonttua pitäisi vielä saada fyrkkaa liikkeelle niin osinkoanti toteutuu. Toivottavasti nyt nähdään suuri loppukiri. Kyllä olisi sääli mikäli nyt jo yli 83 tonttua jouduttaisiin palauttamaan.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Olisi kyllä todella harmi, mutta ollaan nyt luottavaisia, että joku tai jotkut tahot on lupautuneet ostamaan loput, mitä tarvii min. rajaan. Tää ei siis ollut tieto, vaan toive. Olishan se nyt noloa, jos tätäkään ei saataisi kunnialla maaliin tässä kylässä.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Yllättävän hyvin noussu eilisestä kuitenki ku eilen katoin ni oli +60k kasassa ja nyt ko 83. Toivottavasti loppukiri kiihtyy! :)
Katoppa perkele. Tosiaan 83400€ nyt kasassa. Saatiinhan sitä loppukiri aikaiseksi. Saas nähä, mihin saakka riittää ja ilmoitetaanko huomenna vielä jatkokuukaudesta. Toivottavasti!

Väittäisin melkeen, että RAn sijoittaminen seuraan ja sitä seuranneet lehtijutut ovat saaneet buustia hankkeeseen. Ei huano!

E: ja samalla "Salomonin tuomio" ja 440€ lisää sisään. Seura kiittää kannattajan suulla! Tätä lisää...
 
Viimeksi muokattu:

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Jep, luulisi että olisi jokin plan B olemassa, jos anti jää vajaaksi. Sen verta paljon tähän on panostettu mm. hienoja mainoksia myöden, että olisihan se aika karua, jos anti ei toteutuisikaan.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Ei päävalmentaja kuitenkaan voi ainoa myyntivaltti olla.

Valtonen oli vain yksi esimerkki sellaisesta henkilöstä, joka saattaisi ehkä jopa yritysmaailmaa kiinnostaa. Hänellä kuitenkin on jonkin verran nimeä kiekkopiireissä, koutsin oppeja voisi pienessä mittakaavassa (vrt. Tamin oman lafkan yritysvalmennukset) käyttää vaikka jonkun duuniporukan koulutustilaisuudessa ja vastaavaa. Pointti ei kuitenkaan ollut nojautua täysin Valtoseen, vaan aivan hyvin tuohon voisi pistää vaikka toimaria, pelaajia tai cheerleadereitä. Pointti oli siinä, että seuran toiminnassa mukana olevien ihmisten kautta voitaisiin tuoda tietyille firmoille enemmän lisäarvoa kuin nämä saisivat pelkästä paitamainoksesta, nettisivujen logosta ja jostain erätaukokuulutuksesta.

Mun mielestä positiivista on se, että Sport on edes jollain tavalla tehnyt yhteistyötä opiskelijoiden kanssa. Tuo raportti voi olla joko liirumlaarumia noppien takia tai jotain vastaavaa, mutta mitä sitten? Sportille kustannukset ovat nollatasoa, hyvällä tuurilla jotain käyttistä (Kontiovaara kuittaa) voi tulla ja samalla saadaan tuotua Sportia osaksi opiskelijoiden arkea. Tämän päivän köyhät opiskelijat ovat niitä tulevien vuosien työtä painavia kunnollisia ihmisiä, joiden rahat kelpaavat ja joiden kanssa voidaan jopa vääntää yhteistyötä. Opiskelijoihin yhteyden pitämisen näen seurajoukkueiden kannalta helvetin tärkeänä asiana, vaikka kesken opintojen näistä ei välttämättä vielä liikaa jäisi viivan alle.

Sportin ongelmat ovat periaatteessa selkeät: halli ja puitteet tuovat rajoituksia, taloudellisesti heikkoina aikoina yhteistyökumppaneiden taholta vaaditaan enemmän vastinetta rahalle ja alueen elämysbisnes on melko kilpailtua eri lajien edustajien takia/ansiosta. Halliin ei ole mitään nopeaa ja helppoa ratkaisua, vaan tuon kohdan parantaminen vaatisi paljon pääomia ja aikaa. Laajennusmahdollisuuksia en tuon hallin osalta tarkemmin tiedä, mutta rajattomasti tuskin voidaan laajentaa järkevin kustannuksin. Uutta hallia taas ei tuosta vain pistetä kasaan, aivan kuten viimeisen 20 vuoden aikana rakennetut tai suunnitellut hallit ovat näyttäneet. Samoin kilpailijoiden läsnäoloa ei tuosta vain voi estää ja hieman ironisesti jopa näiden läsnäolo voi tukea omaakin myyntiä. Sen sijaan tuomalla enemmän lisäarvoa yhteistyökumppaneille voi sieltä suunnalta saada enemmän irti.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Halli laajennetaan 5400 vetäväksi ja samalla oheistilat sekä pukukopit ym tulee kuntoon vuosien 2017-2018 aikana. Kokonaisbudjetti alustavasti 5.9milj EUR, mutta venynee rakennusfirman mukaan 7milj. EUR hujakoille.
 

SPORTTIKOTKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Reilut 88 tonnia annista on nyt kasassa. Pieni toivonkipinä on että loppukirillä hanke saataisiin vielä vietyä maaliin asti. Olisi sekin pieni onnistuminen seuralta ja kasvattaisi hauista.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Tuskin on ostanut. :)

Mitäs siitä kampanjasta muuten toitotettiin? Jatkuuko sen ylimääräsen kk:n?
 

SPORTTIKOTKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Näin on. Silti vielä on kurottava 40 prosenttia kiinni ja se on aika huomattava rahamäärä. Näinköhän sitten jo olemassaolevat omistajat laittavat loput mitä ei saada kiinni. Aika iso summa jo nyt olisi jättää vastaanottamatta.
 

muuttohaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Wasa Royals
Valtonen oli vain yksi esimerkki sellaisesta henkilöstä, joka saattaisi ehkä jopa yritysmaailmaa kiinnostaa.

Ymmärsin kyllä pointtisi, jatkoin vaan siitä. Olen kanssasi harvinaisen samaa mieltä, joka sanasta.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Nätisti paukkui kuusinumeroinen rikki Investorin sivuillakin. Jaksaa, jaksaa. Havuja saatana!

Eikö me tää klaarata, vaikka taistellaankin aikaa vastaan? Nyt taistellaan...
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Päivän positiivinen, nro 2.
Pohjalaisessa oli juttua laman vaikutuksista Liigassa. Espoo ja Lahti on jäämässä meidän jalkoihin pelaajabudjetissa ja Sport on itseasiassa ensi kaudella jo keskikastia tuolla 1.8m€.

Mikä on se positiivisin seikka, Hiltzu kertoi, että meillä tullee jopa parempi yhteistyöpotti ensi kaudelle ja liikkumavara kasvaa täten. Ei huoano! Muut ottaa taka-askelia ja me porskutetaan vastakarvaan. Alkaa visiin myyntityöhön panostetut lantitkin tuottaa tulosta.
 

SPORTTIKOTKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
On kyllä hienoa olla tälläkin tavoin Sportin kannattaja kun muut tulee taloudessakin selkä vastaan. Hitto kun meillä olisi vielä modernisoitu halli niin tulovirta olisi vielä voimakkaanpi. Noh luotetaan tänä talouden kulta-aikana että sekin puoli järjestyy tavalla tai toisella.

Mutta neljä päivää vielä aikaa ajaa kiinni minimitavoite. Joko kaikki kynnelle kykenevät on haastettu messiin? 46320 puuttuu vielä minimistä. Eiku taalaa pöytään.
 

Kermamunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Jokerit, Kiekko Vantaa
Täällä myös uskoa riittää vielä. Joku pohatta luvannut ostaa viimeisenä päivänä vähintään sen mitä jäljellä on. Pakko tuon on onnistua.

Edit: typoja
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös