Sportin talous

  • 1 068 428
  • 3 486
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Aika kova väite, kun huomioidaan että toissa kaudella Sport tyhjennysmyi puoli joukkuetta ja veti silti tyhjennysten jälkeisiin viimeisiin kotipeleihin katsojia näin:

2428 (KalPa, la)
2702 (Lukko, pe)
2892 (Ilves, ke)
2803 (Tappara, ke)
3138 (Ässät, pe)

Olisko realistisempi arvio, että tyhjennyksellä Ilves-peli olisi vetänyt 4k ja loput matsit 3k/peli.
Toissakaudella tyhjennysmyynti oli oikeastaan ensimmäinen laatuaan, ainakin tuossa mittakaavassa ja tuon yhden kerran siitä selvisi ”kuivin jaloin”. Viime kaudella kannattajat ja yhteistyökumppanit tekivät hyvin selväksi ettei tyhjennysmyyntiä voi toistaa ja hyvin todennäköisesti katsojamäärät olisivat jääneet alle 2000, jonka lisäksi yhteistyökumppaneita olisi lähtenyt menemään.
 

Jiikoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Kysytään nyt täällä kun en mistään suoraa vastausta löydä… Onko kausikortit voimassa jo huomisessa ässät pelissä?
 

Sundomstå

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Näitäkin lukuja on hyvä kerrata, kun oikein v###ttaa se mahdollinen maalin tappio esim. HIFK:lle tai Kärpille ja sen jälkeen ne ulinat valmentajasta ja pelaajahankinnoista. Realismi on vaan niin tylsää meidän kantilta.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Kymmenen vuotta sarjassa, ja edelleenkin sarjan pienimpiä pelaajabudjetteja. Totuus sattuu, auts. Toisaalta vertailu muihin perinteisiin liigajoukkueisiin pelaajabudjeteissa on siläli epäreilua, että niillä on 15 vuoden etumatka linnoituksen vahvistamisessa Sportiin ja muihin uusiin tulokkaisiin verrattuna suljetun sarjan ansiosta. Mutta ei tuo silti mitenkään mairittele, että jopa betonikaupungissa on enemmän massia laittaa joukkueeseen kuin kauniissa Vaasassa.

Pohjanmalla rahaa riittää, vai miten se meni, köh...

Noh, toivottavasti rokki kaikesta huolimatta vielä joskus soi Vaasassakin.
 

Nebelwerfer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Sanoisin kyllä että nuo luvut on ihan hatusta vedetty, esim. se että SaiPan pakka muka maksaa tuo sama 2 milliä kuin Kookoo:n nippu. No way.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Sanoisin kyllä että nuo luvut on ihan hatusta vedetty, esim. se että SaiPan pakka muka maksaa tuo sama 2 milliä kuin Kookoo:n nippu. No way.
Älä aliarvoi edellisen toimitusjohtajamme kykyä antaa nelos-vitosketjun miehillä sadan kilon lappuja...
 

Lätkä-Lasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Sparta Praha, Sodankylän Pallo, KooKoo
Kymmenen vuotta sarjassa, ja edelleenkin sarjan pienimpiä pelaajabudjetteja. Totuus sattuu, auts. Toisaalta vertailu muihin perinteisiin liigajoukkueisiin pelaajabudjeteissa on siläli epäreilua, että niillä on 15 vuoden etumatka linnoituksen vahvistamisessa Sportiin ja muihin uusiin tulokkaisiin verrattuna suljetun sarjan ansiosta. Mutta ei tuo silti mitenkään mairittele, että jopa betonikaupungissa on enemmän massia laittaa joukkueeseen kuin kauniissa Vaasassa.

Pohjanmalla rahaa riittää, vai miten se meni, köh...

Noh, toivottavasti rokki kaikesta huolimatta vielä joskus soi Vaasassakin.
Ilman pienintäkään vittuilun makua täytyy sanoa, että minä olen ollut aika helkatin pettynyt Sportin Liiga-taipaleeseen. Minä uskoin kymmenen vuotta sitten Sportin vakiinnuttavan noin viidessä vuodessa paikkansa pleijarijoukkueena ja tekevän kohtalaista tulosta ottaen huomioon Vaasan talousalueen. Valon pilkahdukset ovat olleet valitettavan vähäisiä, mutta toivossa on hyvä elää. Se vaatii muutoksia toiminnassa ja yksi hyvä askel on otettu hallituksen puolella.
 

eljustus

Jäsen
Ilman pienintäkään vittuilun makua täytyy sanoa, että minä olen ollut aika helkatin pettynyt Sportin Liiga-taipaleeseen. Minä uskoin kymmenen vuotta sitten Sportin vakiinnuttavan noin viidessä vuodessa paikkansa pleijarijoukkueena ja tekevän kohtalaista tulosta ottaen huomioon Vaasan talousalueen. Valon pilkahdukset ovat olleet valitettavan vähäisiä, mutta toivossa on hyvä elää. Se vaatii muutoksia toiminnassa ja yksi hyvä askel on otettu hallituksen puolella.
Näinhän tämä on mennyt.

Voidaan vaan nyt Vaasassa toivoa, että nämä viime aikojen muutokset eivät ole liian vähän ja ihan liian myöhään!
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Ilman pienintäkään vittuilun makua täytyy sanoa, että minä olen ollut aika helkatin pettynyt Sportin Liiga-taipaleeseen. Minä uskoin kymmenen vuotta sitten Sportin vakiinnuttavan noin viidessä vuodessa paikkansa pleijarijoukkueena ja tekevän kohtalaista tulosta ottaen huomioon Vaasan talousalueen. Valon pilkahdukset ovat olleet valitettavan vähäisiä, mutta toivossa on hyvä elää. Se vaatii muutoksia toiminnassa ja yksi hyvä askel on otettu hallituksen puolella.

Paikallisena olen ehkä jäävi arvioimaan, mutta kyllä täälläkin koettiin, että viidessä vuodessa kyettäisiin haastamaan ainakin Pori, Kuopio, Lahti, Hämeenlinna ja Jyväskylä. Siis nimenomaan taloudellisin mittarein. Alusta asti omavaraisen pelaajatuotannon haasteet ovat olleet toki tiedossa. Sen synkät perinteet ovat valitettavasti syvällä, ja senkin elvyttäminen on osoittautunut odotettua vaikeammaksi. Keskiössä on ollut paikallisen valmennusosaamisen puute.

Verrokkeina Pori, Kuopio, Lahti, Hämeenlinna ja Jyväskylä hengittävät kiekkoa, mikä näkyy varmasti myös käytettävissä olevissa rahasummissa. Kyllä Sportkin on Vaasassa tärkeä, mutta lajikulttuuri ei ole ehkä ihan yhtä syvällä perimässä kuin näissä verrokeissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös