Onneksi tuli Tami ja pelasti kurimuksesta... ainakin omien höpinöidensä mukaan. Iltalehdessä seuraavaa:
"Tamminen sanoo, että hänellä oli Sport-vuosinaan hallitus, jonka puheenjohtajana toimi alkuvaiheessa Tarmo Pajuluoma.
- Myöhemmässä vaiheessa siihen tuli sitten Heikki Hiltunen, jonka minä pyysin mukaan tehtyäni seuran historian suurimman yhteistyösopimuksen Vacon Oy:n kanssa. Hiltunen oli Vacon varatoimitusjohtaja, Tami kertoo.
Tamminen painottaa myös, että hänen omalla yrityksellään on korkein viiden tähden luottoluokitus. Lisäksi Tami muistuttaa, että hän on ollut rakentamassa Kärpistä Suomen vahvinta urheilubrändiä Juha Junnon ja Seppo Arposen kanssa.
Tamminen sanoo, että halusi vuonna 2004 lähteä nostamaan ylös pohjalaista kiekkoa, joka oli alamaissa muuhun Suomeen nähden.
- Vein joukkueen legendaariseen finaaliin Kalpaa vastaan. Tuolloin kuopiolaisten NHL-miehet Timosesta (Kimmo) ja Kapasesta (Sami) lähtien olivat kuitenkin liian kovia.
Tami kertoo tarttuneensa Sport-vuosiensa välissä Zürichin tarjoukseen, koska kyseessä on Länsi-Euroopan kovin kiekko-organisaatio.
- Sitten Sportista taas soitettiin, kun pakka oli sekaisin. Kaikki varmasti muistavat yhä, että se kausi (2008-09) päättyi legendaarisen liigakarsintaan Ässiä vastaan.
Tamminen sanoo, että hänellä on aina huippujuristit apuna sopimuksia laatiessa.
- Hallitus palkkaa toimitusjohtajan, joka vastaa taloudesta. Päävalmentaja vastaa urheilupuolesta, Tami paaluttaa.
- Kun tulin seuraan 2004, liikevaihto oli 600 000 euroa, lähtiessäni se oli 2,4 miljoonaa. Minä ja toimitusjohtaja Juha Saari myimme jokaisen yhteistyösopimuksen.
- Muun ohessa nostimme myös Sportin A-juniorijoukkueen SM-sarjaan. Minä palkkasin valmennusjohdon ja annoin edustusjoukkueesta pelaajia tarpeen mukaan. Vaasasta lähti tuolloin myös Oskar Osala maailmalle, Kärpistä puoli joukkuetta minun vuosinani. Osalan NHL-korvaus tuli myös Sportille.
Tamminen sanoo, että hän haluaisi nähdä Sportin hallituksen pöytäkirjat Hiltusen sanojen tueksi.
- Siellä on käyty joukkueen asiat läpi. Minulla on omat päiväkirjat, joissa on kaikki ylhäällä.
Tamminen kertoo, että hänen Sport-vuosinaan Hiltunen oli välillä matkoilla, mutta varmistus päätöksille haettiin tarvittaessa sihteerin kautta.
- Sitä kautta saatiin se kuuluisa lupa toimiin."