Sportin pelaajia syytetty seksuaalisesta häirinnästä

• 56 302
  • 199

Bulvaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Sinällään Tamilta ihan suoraselkäistä toimintaa, tuomita tapahtuma ja laittaa tekijä vastuuseen. Rangaistuksen (2 viikon palkka) kovuuteen en ota kantaa. Se on Sportin oma asia. Ainoa asia joka vähän jäi kummastuttamaan, oli tuo kutsu VIP-aitioon. Siis luuleeko joku, että tytskä vapaaehtoisesti menee esittäytymään tuonne aitioon. "Minä se olin".

Elina54321

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki ja muut lappilaiset joukkueet
On täysin suhteeton ajatuskin, että pikku kouraisun vuoksi pelaajasta tehtäisiin julkisuudessa syntipukki ja annettaisiin vieläpä kenkää. Elämähän siinä jo tuhoutuisi. Järki käteen.

Olen kanssasi aivan samaa mieltä. Tästä maailmasta loppuisi jääkiekkoilijat, jos kukaan ei koskaan panisi kättä kapakassa pyllyn päälle. Ne jotka tätä karsastavat voivat mennä vaikka kirkon penkkiin yksin istumaan, niin saa olla rauhassa. Suurin osa meistä naisistakin lähtee kapakkaan huomiota hakemaan eikä itkuvirsiä laulamaan. Julkisuus on kuitenkin se paha, jonka vuoksi uhraa parhaatkin nautinnot.

Rocco

Jäsen
Siis luuleeko joku, että tytskä vapaaehtoisesti menee esittäytymään tuonne aitioon. "Minä se olin".
Veikkaan että luulee. Onhan näitä vastaavia nähty Seiskassa yms. Enkä yhtään ihmettelisi vaikka tämä kyseinen tapaus viikon tai parin päästä Seiskassa olisikin.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen kanssasi aivan samaa mieltä. Tästä maailmasta loppuisi jääkiekkoilijat, jos kukaan ei koskaan panisi kättä kapakassa pyllyn päälle. Ne jotka tätä karsastavat voivat mennä vaikka kirkon penkkiin yksin istumaan, niin saa olla rauhassa. Suurin osa meistä naisistakin lähtee kapakkaan huomiota hakemaan eikä itkuvirsiä laulamaan. Julkisuus on kuitenkin se paha, jonka vuoksi uhraa parhaatkin nautinnot.

Nyt täytyy muistaa, että seksuaalinen häirintä on väärin, myös kapakassa. Joka kerta kun tällaista taputtelua tapahtuu, taputtelija ottaa riskin. Ja kun kyseessä on julkisessa ammatissa työskentelevä, riski on vielä suurempi.

Toisaalta on erikoinen ajatus, että nainen puolustaa lääppimistä (mikäli Elina on nainen?), mutta ehkä se on tämän ajan moraalia.

Viljuri

Jäsen
Aika hyvinhän Tami ja pelaaja hoitivat tämän.

Tilannehan on sellainen, että palkkaan kohdistuva sanktio ei esitetyn työsuhteeseen liittymättömän tapahtuman valossa ole perusteltavissa pelaajan ja työnantajan välisen työsopimuksen ehdoilla tahi työsuhteeseen liittyvällä työnantajan direktiovallalla, mutta on varmasti parempi asianosaisten kannalta, että monella tapaa sairas julkisuus saa "omansa", ja voidaan siirtyä eteenpäin. Hyvä jälkikaneetti Tamilta vielä loppuun!

Muutoin ihmettelen itse asiaa enemmän sitä, että miksi toimittajia ja muita median edustajia pidetään ilmeisesti jotenkin ihmiskunnan produktiivisina ja moraalisina jäseninä?

Rocco

Jäsen
Toisaalta on erikoinen ajatus, että nainen puolustaa lääppimistä (mikäli Elina on nainen?), mutta ehkä se on tämän ajan moraalia.
Olen ainakin itse sitä mieltä, että jos kyseessä olisi ollut kuka tahansa perusmies, olisi reaktio ollut korkeintaan käsky painua pois, maksimissaan portsarille ilmoitus. Mutta kun kyse sattui olemaan Sportin pelaaja niin asiasta tehtiin julkinen. Tällaisia tilanteita kun sattuu ja tapahtuu niin maan tuhannesti joka ilta jokaisessa Suomen baarissa.

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ainoa asia joka vähän jäi kummastuttamaan, oli tuo kutsu VIP-aitioon. Siis luuleeko joku, että tytskä vapaaehtoisesti menee esittäytymään tuonne aitioon. "Minä se olin".
en tiedä montako VIP-aitiota Sportilla on, mutta ei kai tarkoitus olekaan julkaista, että missä pelissä ja missä aitiossa tuo korvaus tapahtuu. Tai toisaalta jos niin ei tehdä, niin eikös siinä leimata kaikki kaikki Sportin VIP-aitioissa pelejä katsovat naiset ahdistelun uhreiksi samalla tavalla kuin kaikki Sportin pelaajatkin ovat nyt leimattu ahdistelijoiksi, kun syyllistä ei tiedetä.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen ainakin itse sitä mieltä, että jos kyseessä olisi ollut kuka tahansa perusmies, olisi reaktio ollut korkeintaan käsky painua pois, maksimissaan portsarille ilmoitus. Mutta kun kyse sattui olemaan Sportin pelaaja niin asiasta tehtiin julkinen. Tällaisia tilanteita kun sattuu ja tapahtuu niin maan tuhannesti joka ilta jokaisessa Suomen baarissa.

Olen kanssasi aivan samaa mieltä. Mielestäni pelaaja on tehnyt hölmön virheen, koska hän riskeeraa jopa työpaikkansa, tietäen nykyisen seiska päivää ja kännykkäkamera kulttuurin.

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Nyt täytyy muistaa, että seksuaalinen häirintä on väärin, myös kapakassa. Joka kerta kun tällaista taputtelua tapahtuu, taputtelija ottaa riskin. Ja kun kyseessä on julkisessa ammatissa työskentelevä, riski on vielä suurempi.

Vaihtoehtoisia reagointitapoja toki löytyy, esimerkkeinä henkilökunnalle ilmoittamisen lisäksi välitön litsari, täräytys polvella haaroihin ja/tai käsky painua työntämään (olematon) vehkeensä lähimpään pistorasiaan, mutta kaikki eivät osaa tai halua näitä käyttää. Asia ei ole suurensuuri, mutta joukkueen sisäinen rangaistus on oikea signaali siitä, ettei ko. kaltaista käytöstä hyväksytä. Kähmivät känniurpot ovat sukupuoleen katsomatta vastenmielistä ja käytöstavoiltaan ala-arvoista sakkia.

Viimeksi muokattu:

dwarfish

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nyt täytyy kyllä sen verran puuttua keskusteluun, että vaikka olen nainen, en ole koskaan kuvitellut perseen puristelua seksuaaliseksi ahdisteluksi.

Ehkä sitten, jos se puristelu tapahtuisi toimistossa keskellä päivää, tai joku kadulla hyökkäisi perseeseen kiinni. Mutta baarin tanssilattiallahan muutenkin kiehnätään, hinkataan ja tönitään ahtaudessa toisia, niin yksi perseenpuristus harvoin saa tällaisia mittakaavoja. Etenkin, kun ei ole yhtään baarireissua, ettei naista joku mies puristaisi perseestä, ja todistaisi sillä alkukantaista idioottimaisuuttaan. Yleensä puristelijan karkoittamiseksi kyllä riittää pelkkä pitkä ja viileä katse, tai mahdollisesti terävä tönäisy kyynärpäällä taaksepäin..

No, taisi kyseinen nainen ainakin taata sen, ettei hällä ole lähiaikoina vientiä, koska kukaan tuskin uskaltautuu lähelle, ettei vaan joudu radioon..

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Jatkoajan keskustelupalsta on oikeasti mieltä avartava paikka. Vielä muutama tunti sitten kuvittelin, että käden työntäminen väkisin naisen farkkujen sisään olisi seksuaalista häirintää, mutta onneksi naisihmiset ovat valistaneet että asia pahimmillaankin neutraalia toimintaa. Turha tässä olla paavillisempi kuin paavi itse, vaan uskoa naissukupuolta.

Nyt vaan harmittaa nämä kaikki hukatut vuodet kun olen ollut kusi sukassa baarin takanurkassa tajuamatta jos mä haluan jotain, niin voin sen ottaa, eikä sormella koettamisessa ole mitään vikaa.

Elina54321

Jäsen
Suosikkijoukkue

Hetkinen! Seksuaalinen häirintä? Ei minua ole koskaan kukaan seksuaalisesti häirinnyt. Ei kapakassa eikä sen ulkopuolella. Voi johtua koostani, koska olisin vetänyt ko. henkilön pusuhuulet uuteen uskoon. Päinvastoin, jos joskus on iskenyt silmänsä väärään hevoseen, niin omapa on ollut häpeä. Minusta on hienohelmaisen hameväen hurskastelua se ettei mies saa naista lähestyä ennen kuin pappi on aamenensa sanonut. Kyllä näitä pääministerin rakkaita riittää ihan poliisin harmiksi asti, mutta iltapäivälehtien iloksi. Mikä perhanan julkinen ammatti? Jos kyseessä olisi vaikka Rokin pelaaja, niin ei mitään hätää, mutta kun on Sport ja ennen kaikkea Tamminen, niin johan sopulit vikisee. Sanon sinulle suoraan, että jos kukaan ei koeta ”lääppiä” minua, kun lähden kapakkaan sillä tarkoituksella, niin olkoon se viimeinen kerta. Tällä ei ole mitään tekemistä moraalin kanssa. Jo Aatami ja Eeva uskoakseni koskettelivat toisiaan ennen kuin pappi heidät vihki, koska pappi syntyi vasta jälkikäteen. Luullakseni olen enempi Suppilovahvero kuin Mustesieni, jos se sinua kiinnostaa.

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Nyt täytyy kyllä sen verran puuttua keskusteluun, että vaikka olen nainen, en ole koskaan kuvitellut perseen puristelua seksuaaliseksi ahdisteluksi.
Onko jollain tarkempaa tietoa, siitä että mistä tämä tieto, että teko olisi nimenomaan ollut tyyliin "perseen puristelua"?

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hetkinen! Seksuaalinen häirintä? Ei minua ole koskaan kukaan seksuaalisesti häirinnyt...

Mikä perhanan julkinen ammatti? Jos kyseessä olisi vaikka Rokin pelaaja, niin ei mitään hätää, mutta kun on Sport ja ennen kaikkea Tamminen, niin johan sopulit vikisee. Sanon sinulle suoraan, että jos kukaan ei koeta ”lääppiä” minua, kun lähden kapakkaan sillä tarkoituksella, niin olkoon se viimeinen kerta...

Jos se hitsari-Pena lääppii paikallisessa kapakassa, se ei mediaa kiinnosta. Mutta jos sen tekee paikallinen pikku-julkkis, urheilija tms., tilanne onkin jo huomattavasti kiinnostavampi. Näissä "julkisissa" ammateissa työskentelevien pitäisi tämä tiedostaa.

Täällä on puhuttu perseen puristelusta, mutta tästä uutisesta voisi kuvitella, että kysymys on jostain muusta:

"- Pelaajat alkoivat käpälöidä ja kähmiä minua. Se oli tosi inhottavaa, nainen kertoi maanantaina Radio X3M:ssä". lainaus IS

Me emme tiedä mitä on tapahtunut ja tästä syystä on mielestäni väärin tuomita uhri, kuten täällä on tapahtumassa.

Onhan se kivaa jos kaunis nainen minua lähestyisi, mutta toivoisin kyllä älyllistä lähestymistä enkä lääppimistä, se on mielestäni enemmän teinijuttuja, mutta jokainen tavallaan...

Hanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, alasarjat.
Entäpä JOS ilmoitus "seksuaalisesta häirinnästä" onkin yritys rahastaa ? Ehkäpä ilmoituksen tekijä on kuullut/luullut, että jääkiekkoilijat tienaavat ruhtinaallisesti ja nyt olisi mahikset iskeä "kultasuoneen" ? Ainoa pieni vika on, että JOS asia olisi näin, ei kyseinen kähminnän kohde tiedä, että Mestis-pelaajan tulot ovat varsin rajalliset... usein jopa surkeat...joskus jopa olemattomat.
Oli miten oli niin luulen, että tässä jutussa on tehty kärpäsestä härkänen. Pientä kähmintää tapahtuu varmasti joka ilta jossain diskossa ilman, että siitä seuraa palkan menetyksiä tai muuta älytöntä. Kähmijöinä molemmat sukupuolet. Älyttömintä tässä on, että joku on mennyt ja tehnyt jutusta julkisen.

Rocco

Jäsen
Tamin sanoin:

"Samalla totean, että kokeneena suomalaisena valmentajana ja urheilujohtajana vihaan aikakauden ilmiötä, jossa anonyymit ihmiset ampuvat puskista ja mediat siunaavat ko. käyttäytymisen täysin kritiikittömästi ja sensaatiohakuisesti. Kyseisen asian olen julkituonut tänä aamuna, niin anonyymille naiselle kuin jutun tehneelle nuorelle toimittajalle."

Rivien välistä voi lukea mitä mieltä Tami on koko jupakasta.

Elina54321

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entäpä JOS ilmoitus "seksuaalisesta häirinnästä" onkin yritys rahastaa ?

Justiinsa! Serkkuni on Rovaniemen pooliisissa rikospuolella ja hän sanoi, että on paljon tapauksia, joissa naiset yrittävät juurikin rahastaa tällaisella täysin valheellisilla perusteilla.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tamin sanoin:

"Samalla totean, että kokeneena suomalaisena valmentajana ja urheilujohtajana vihaan aikakauden ilmiötä, jossa anonyymit ihmiset ampuvat puskista ja mediat siunaavat ko. käyttäytymisen täysin kritiikittömästi ja sensaatiohakuisesti. Kyseisen asian olen julkituonut tänä aamuna, niin anonyymille naiselle kuin jutun tehneelle nuorelle toimittajalle."

Rivien välistä voi lukea mitä mieltä Tami on koko jupakasta.

Miksi Tamminen lyö lisää löylyä kiukaalle, kun laineet tyyntyisivät parissa päivässä? Miksi antaa medialle lisää materiaali?

Tamminen on kyllä oikeassa, mutta tästä joku nuori toimittaja saa jutun aihetta otsikolla "Tamminen väheksyy seksuaalista häirintää!". Ja edelleenkään emme tiedä mitä on tapahtunut ja tästä syystä on ikävää, että täällä tuomitaan tämä tyttö rahastajaksi, lutkaksi jne. Tuomitaan sitten kun siihen on aihetta.

SPORTTIKOTKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Vai niin...

Lukemattomat naistenlehdet ja nettikeskustelut ovat täynnä naisten fantasioita, joissa toivotaan kunpa joku tuntematon mies tulisi salaa ja koskisi. Noh tapahtunut on ollut yksilön henkilökohtainen kokemus. Ehkä tätä naista on nolottanut kun tapahtumalla on saattanut olla silminnäkijöitä - ehkä jopa oma mies. Fakta on vain se, että naiset koristautuvat luontaisesti miestä viehättääkseen - juopunut mies on monasti niin verbaaliköyhä että keinoksi tutustua vastakkaiseen sukupuoleen jää fyysinen koskeminen. Toisista se on mukavaa ja toisista töykeätä. Olisit nyt hyvä nainen ilmoittanut tälle pelaajalle siellä baarissa näkemyksesi asiasta sekä saattanut asian henkilökunnan tietoon. Mikä tästä teki sellaisen, että asia piti saattaa julkiseen keskusteluun? Apua.

Ja eikun pääasiaan eli huomenna savolaasia pässinpäitä nekkuun Talvisalossa!!!
Ps. Naisille vapaapääsy lauantaiseen otteluun Kiekko-Vantaata vastaan heh...

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Justiinsa! Serkkuni on Rovaniemen pooliisissa rikospuolella ja hän sanoi, että on paljon tapauksia, joissa naiset yrittävät juurikin rahastaa tällaisella täysin valheellisilla perusteilla.

Eli sinä tiedät siis, ettei tuo seksuaalinen häirintä -tapaus pidäkään paikkaansa, vaikka pelaaja sen itse myönsi? Faktaa sitten vaan tiskiin, kiitos.

Ja kiitos muuten vinkistä. Minä siis saan mahdollisesti rahaa, jos menen kyttiselle tekemään ilmoituksen seksuaalisesta häirinnästä. Wau! Kerrotko vielä miten prosessi etenee? Saanko rahat heti siinä poliisin tiskillä?

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Jatkoajan keskustelupalsta on oikeasti mieltä avartava paikka. Vielä muutama tunti sitten kuvittelin, että käden työntäminen väkisin naisen farkkujen sisään olisi seksuaalista häirintää, mutta onneksi naisihmiset ovat valistaneet että asia pahimmillaankin neutraalia toimintaa. Turha tässä olla paavillisempi kuin paavi itse, vaan uskoa naissukupuolta.
Ilmeisesti sinä tiedät asiasta sitten enemmän, koska itse olen ollut siinä uskossa että kyseessä on ollut joku viaton persauksille taputus. Jos kerran on tehty noin kuin kirjoitat niin mielestäni pelaaja kuuluu saattaa rikosoikeudelliseen vastuuseen asiasta.

Jos taas kyseessä on ollut viaton takapuolen taputus niin mielestäni se ei aiheuta rikosepäilyjä.

Toisaalta, tuskin Sport olisi uskaltanut pidättää pelaajan palkkaa jos pelkästä taputuksesta olisi ollut kyse.

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Jotain sielä on siis tapahtunut. Ilmeisesti ei mitään sen kummempaa kuitenkaan. Onneksi tässä nyt ei ole kyse mistään raiskauksesta ym. isommasta.

Ne jotka perää pelaajan vastuuta tulla julki, niin ihmettelen. Mieti sama homma itsellesi, tulisitko itse julki kun homma voi vaikuttaa tuleviin työpaikkoihin?

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Toisaalta, tuskin Sport olisi uskaltanut pidättää pelaajan palkkaa jos pelkästä taputuksesta olisi ollut kyse.

Ei kai sielä kenenkään palkkaa olla pidätetty? Ei ainakaan ole osunut silmään, mitä tässä nyt olen lukenut.

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onko jollain tarkempaa tietoa, siitä että mistä tämä tieto, että teko olisi nimenomaan ollut tyyliin "perseen puristelua"?
Onko tietoa että kyseessä olisi jotain muuta? Minä en ainakaan ole kuullut mitä on tapahtunut ja siltikin täällä jotkut nimimerkit sanoo suhteellisen tiukasti:
Pelaajan teko on tuomittava, josta olisi kuulunut potkut perseelle..

En toki puolustele ketään kun en asiasta mitään tiedä, mutta ei kai sitä nyt kaveria kannata lynkata/antaa potkuja tms jos ei edes tiedä mitä on tapahtunut?

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Ilmeisesti sinä tiedät asiasta sitten enemmän, koska itse olen ollut siinä uskossa että kyseessä on ollut joku viaton persauksille taputus. Jos kerran on tehty noin kuin kirjoitat niin mielestäni pelaaja kuuluu saattaa rikosoikeudelliseen vastuuseen asiasta.
Tähdennettäköön, että en tiedä mitä on tapahtunut eli naisen häpykarvoituksen karheusasteen testaamiset ovat vain arvauksia. Lehtitietojen mukaan nainen oli istunut pelaajien kanssa ja nämä olivat käyneet käsiksi. Ottaen huomioon millä lihaksilla istuminen yleensä tapahtuu, niin veikkaisin enemmän tisseihin tai rämpsään kohdistuvaa offensiiviä.

Mutta mistä juontaa oma uskosi, että kyse on persposkien taputtelusta?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy