Sportin pelaajia syytetty seksuaalisesta häirinnästä

• 56 303
  • 199

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Mutta jotenkin on fiilis että on revitty rankat otsikot suhteellisen pienestä jutusta.

Seksuaalinen ahdistelu on pieni juttu? Miettikää nyt vähän. Koko seuran maine tossa on kärsinyt ja syyllinen on päässyt mitättömillä rangaistuksilla. Se on kai oikein? Niin, tämähän onkin Vaasan Sport ketju.

Rocco

Jäsen
Seksuaalinen ahdistelu on pieni juttu? Miettikää nyt vähän. Koko seuran maine tossa on kärsinyt ja syyllinen on päässyt mitättömillä rangaistuksilla. Se on kai oikein? Niin, tämähän onkin Vaasan Sport ketju.
Mies kouraisee kännissä baarissa naisen persettä? Huh huh, näitähän ei kukaan koskaan tee missään...

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Mies kouraisee kännissä baarissa naisen persettä? Huh huh, näitähän ei kukaan koskaan tee missään...

Hyväksyt siis tälläisen Sportin pelaajilta? Kukin tyylillään, minä en hyväksy Sportin enkä minkään muunkaan joukkueen pelaajilta.

Kysymys kuuluu, miksi pitäisi? Kyse ei ole mistään poliisin tutkimasta rikoksesta, vaan lähinnä pienestä puuhastelusta jota poliisi ei edes ottaisi tutkittavaksi. Pitäisikö pelaajan tulla julkisuuteen toteamalla "minä se baarissa hieman tisseistä puristin ja sormella koitin". Ei todellakaan tarvitse.

Koska tämän teon tekijä on jokainen Sportin pelaaja siihen asti, kunnes teon varsinainen tekijä ilmaantuu. Vaikkei tulisikaan julkisuuteen, niin joukkueen takana lymyily osoittaa kuinka munatonta hänen käytöksensä on. Eikö hänessä ole miestä kertomaan tekojaan, kun hän katsoi olevansa oikeutettu ahdistelun yhteydessä käyttämään Vaasan Sportin nimeä?

Rocco

Jäsen
Hyväksyt siis tälläisen Sportin pelaajilta? Kukin tyylillään, minä en hyväksy Sportin enkä minkään muunkaan joukkueen pelaajilta.
Hyväksyn sen ihmisiltä, riippumatta siitä kuka se on. Tottakai pelaajan tulee ajatella omaa seuraansa, ja hän sai seuralta rangaistuksen. Case Closed. Enemmän halveksun tätä naista, joka tekee asiasta julkisen viemällä asian radioon kun sai tietää että Sportin pelaaja oli kyseessä. Normaalisti olisi korkeintaan ilmoitettu asiasta ravintolan henkilökunnalle ja poistettu henkilö baarista. Näin olisi varmasti tapahtunut minulle tai sinulle, jos meistä jompikumpi olisi moisen tempun tehnyt.

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa

Sorry että puutun keskusteluunne, mutta nyt sinä mielestäni saivartelet. Olen Roccon kanssa samaa mieltä. Loppupelissä pikkujuttu. Huonoa käytöstä, eikä millään tavoin hyväksyttävää, mutta edelleen pikkujuttu. Kun mies tekee noin, on se seksuaalista häirintää. Ja kun joku ei niin viehättävä leidi tarttuu baarissa miestä munista ja saa vastaukseksi, suksi kuuseen narttu on mies syyllistynyt kunnianloukkaukseen. Näinhän se nykysuomessa menee.

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Nimenomaan tekee ja sen takia tuohon seksuaaliseen häirintään tulee ehdottomasti puuttua kovalla kädellä.

Aika uskomatonta Tammiselta toivoa naisen tulevan omalla nimellä esille. Toisaalta ihan ymmärrettävää, ilmapiiri kun Suomessa on sellainen, että esimerkiksi raiskaus on usein naisen oma vika. Tämähän on poliisijohdon tasoltakin myönnetty.

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Hyväksyn sen ihmisiltä, riippumatta siitä kuka se on. Tottakai pelaajan tulee ajatella omaa seuraansa, ja hän sai seuralta rangaistuksen.

Jokaisella oikeus omaan näkökantaansa. Meidän vaan eroaa aika helkkaristi tässä asiassa. Kännissähän saa toki tuollaista, silloinhan se on luvallista...? Pelaajan teko on tuomittava, josta olisi kuulunut potkut perseelle. Näin toimien Sport ja Tamminen olisi saanut hyvää mainetta suoraselkäisestä toiminnastaan. Nyt Sport saa tämän myötä hyvin kyseenalaista mainetta, myös ne syyttömät pelaajat.

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Iltalehden otsikko

Paskamedialla laadukkaat otsikkokuvat... not. Naiset ovat pilanneet maailman.

Makopide

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo FOREVER, Liverpool
Ei hiljaista päivää vaasalaisleirissä. Kyllä tässä on tehty taas kärpäsestä härkänen. Olen itsekin kouraissut akkaa perseestä baarissa, eipä ilmottanut ämmä siitä radioon. On minuakin lääpitty akkojen toimesta baarissa mutta en ole ilmoittanut radioon. Onkohan mussa jotain vikaa? En mä tiennytkään aiemmin että näistä pitäis ilmottaa radioon.

Mutta on nyt muijalla VIP-paikat matsiin! Nyt on kiva.

Rocco

Jäsen
Eikö hänessä ole miestä kertomaan tekojaan, kun hän katsoi olevansa oikeutettu ahdistelun yhteydessä käyttämään Vaasan Sportin nimeä?
Mehän ei tiedetä mitä tilanteessa on tapahtunut. Voi olla kyseessä on ollut, kuten epäilen että onkin, normaali "mies haluaa tutustua naiseen" tilanne. Ainakin näin saa ymmärtää naisen omasta kertomuksestakin. Tottakai siinä kerrotaan usein oma nimi ja mitä tekee yms että saadaan kontaktia aikaan. Niin minä olen ainakin aina tehnyt tehdessäni tuttavuutta naisiin baarissa. Jos tässä on tutustuttu, lähestytty, otettu kontaktia ja nainen pistää jarrut päälle... mikä tästä tekee sellaisen teon että nimi pitäisi tuoda julkisuuteen? Siksi että kaveri sattuu pelaamaan työkseen jääkiekkoa?

"Moi, olen Esko, olen kolmekymppinen tietokoneasentaja. Olin baarissa lauantaina ja kävin kokeilemassa Sirpan tissejä hämyisessä kulmauksessa, katsoin salaa Marikan takapuolta kun hän käveli pois minun luota, hitaita tanssiessani Maijan kanssa kokeilin hänen takapuoltaan."

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Pelaajan teko on tuomittava, josta olisi kuulunut potkut perseelle. Näin toimien Sport ja Tamminen olisi saanut hyvää mainetta suoraselkäisestä toiminnastaan. Nyt Sport saa tämän myötä hyvin kyseenalaista mainetta, myös ne syyttömät pelaajat.
Jaah puututaan nyt itsekin tähän keskusteluun / vääntöön.

Mutta tapahtuiko sielä edes mitään niin vakavaa, josta voisi ainakaan laillisia potkuja edes antaa? Jos sielä on vähän kourittu (mitä nyt valitettavasti tapahtuu aika monen suomalaisen känniääliö miehen toimesta) eikä mitään vakavampaa, esimerkiksi rikosilmoitukseen aihetta antavaa ole tapahtunut, niin on kenties aika vaikeaa potkia edes pelaajaa pihalle.

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Pikkujuttu, toisaalta taas ei. Tämä ovat oikeastaan aika vaikeita juttuja selvitettäväksi, kun jokin sosiaalinen kanssakäyminen sukupuolten välillä saakin toisen silmissä vääränlaisia muotoja. Mielestäni teon vakavuutta vähentää aina se, jos se tapahtuu baarissa, kuten tälläkin kertaa. Kyllä jokaisen baariin uskaltautuvan neidon täytyy ottaa huomioon se, etteivät kaikki miehet osaa käyttäytyä korrektisti, varsinkaan pienessä sievässä.

Sitten jokaiselle naispuoliselle se kouraisukaan ei ole välttämättä se juttu, vaan kuka kouraisee. Eli jos neitoa olisi kourinut joku toinen pelaajista, olisiko se johtanut nettipalstapaljastusten sijaan vällyjen väliin?

Onneksi tämä on "vaan" syytös seksuaalisesta häirinnästä, eikä raiskauksesta. Eiköhän ole parempi että Sportin pojat kourivat vain omia naisiaan. Ei ehkä niin jännittävää, mutta selviääpä ikäviltä jäkiseurauksilta.

Aidosti harmistunut nainen ei tästä ensimmäisenä kyllä radiojuttua olisi tehnyt.

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

Normitapauksessa tuollaisesta ei olisi seurannut mitään, korkeintaan huono omatunto. Kuinka paljon kovempia rangaistuksia on kohtuullista vaatia sillä perusteella, että tekijä on jääkiekkoilija? Kyllä sillä tietysti vaikutusta on jo julkisuuden takia, mutta jossain sekin raja menee. En halua tekoa puolustella, mutta kun rikosta ei tutkita, niin ei me mitään nimiä tarvita.

Elina54321

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki ja muut lappilaiset joukkueet
Kyllä jokaisen baariin uskaltautuvan neidon täytyy ottaa huomioon se, etteivät kaikki miehet osaa käyttäytyä korrektisti, varsinkaan pienessä sievässä.

Kuka helekatti välittää jäykistä korrektisti käyttäytyvistä miehistä?

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Mehän ei tiedetä mitä tilanteessa on tapahtunut. Voi olla kyseessä on ollut, kuten epäilen että onkin, normaali "mies haluaa tutustua naiseen" tilanne.
Monet miettivät turhaan usein nasevia aloitusrepliikkeja (tyyliin "käytkö usein täällä"). Oikeasti jään saa parhaiten murrettua iskemällä kouran muijan hameen alle. Samalla saa ensikäden tietoa millaisista pikkuhousuista nainen pitää ja onko tällä kenties parhaillaan kuukautiset. Samalla nainen saa tietää onko mies käsistään kätevä.

Juttu on julkisuudessa, koska se kiinnostaa joitain medioita. Aivan samalla tavalla, kun Lauri Tähkä lensi pihalle karaokebaarista kun koetti etuilla laulujonossa. Asia ei olisi uutinen jos sama olisi käynyt hitsaaja-Sepille, mutta näinhän media toimii.

Vaasan talousalueen ulkopuolella asia kiinnostaisi vähemmän ellei valmentajana olisi Tamminen. IS:n toimittaja haistaa loistavan jutun kun samaan 2000 merkin juttuun saadaan sanat seksuaalinen häirintä, jääkiekkoilija ja Aurinkokuningas.

mikä tästä tekee sellaisen teon että nimi pitäisi tuoda julkisuuteen? Siksi että kaveri sattuu pelaamaan työkseen jääkiekkoa?

"Moi, olen Esko, olen kolmekymppinen tietokoneasentaja. Olin baarissa lauantaina ja kävin kokeilemassa Sirpan tissejä hämyisessä kulmauksessa, katsoin salaa Marikan takapuolta kun hän käveli pois minun luota, hitaita tanssiessani Maijan kanssa kokeilin hänen takapuoltaan."

Mikä tästä tekee sellaisen teon, että kyseinen kaveri ei pysty sitä sanomaan, jos/kun se on tuonut edustamalleen organisaatiolle negatiivista julkisuutta?

Ei tietenkään pidä tulla julkisuuteen, mutta olisi osoittanut olevansa kykenevä kantamaan vastuun teoistaan, jolloin häntä voisi pitää miehenä.

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Iltalehden otsikko

Paskamedialla laadukkaat otsikkokuvat... not. Naiset ovat pilanneet maailman.
tuon kuvan perusteella Vaasan Sportin pelaaja onkin kähminyt perseestä toista miestä.

Ketju osoittaa aika paljon tänne kirjoittajien arvomaailmasta. Kun alussa ei kellään ollut mitään faktoja asiasta, niin moni kirjoittelija ehti jo kirjoittelemaan etteivät usko että mitään on sattunut ja nyt kun joku tunnusti, niin sitten porukalla on mietitty keinoja että millä tavalla se kuitenkin on naisen oma vika (huomion hakeminen ymsp). Tosi hienoa!

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mielestäni on turha vähätellä tapahtunutta, seksuaalinen häirintä on aina väärin. Tätä tapahtuu varmasti yökerhoissa ja aika usein siitä selviää nopealla palautteella (Älä lääpi tai kaunis hymy...). Tästä huolimatta pelaaja on se osapuoli, joka toimi tässä väärin.

Toisaalta julkisessa ammatissa toimivan pelaajan pitäisi ymmärtää olla varovaisempi touhuissaan, tämän tyyppisistä tapauksista on esimerkkejä maailma täynnä. On turha itkeä otsikoita, kun on itse ensiksi mokattu. Nyt onkin kysymys seuran toimista negatiivisen julkisuuden minimoimiseksi ja tässä Sport on mielestäni epäonnistunut.

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Sitten jokaiselle naispuoliselle se kouraisukaan ei ole välttämättä se juttu, vaan kuka kouraisee. Eli jos neitoa olisi kourinut joku toinen pelaajista, olisiko se johtanut nettipalstapaljastusten sijaan vällyjen väliin?
Vaikka tämä ihan totta varmasti onkin, niin ei se mikään lieventävä asianhaara ole. Jokainen joka ilman lupaa kourii ottaa siinä riskin. Ei kaikki miehetkään katso tarpeellisiksi alkaa pikku baaritappeluista poliiseja paikalle kutsumaan tai varsinkaan rikosilmoitusta tekemään, erityisesti jos kumpaakaan osapuolta ei satu. Kuitenkin jos tuntemattoman kanssa tappelun menee aloittamaan, niin rikossyytteen riskihän siinä on olemassa.

Elina54321

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki ja muut lappilaiset joukkueet
Minun mielestäni se on naisessa vika, jos ei saa miehiä kokeilemaan tuuriaan.

Jof

Jäsen
Huvittava tuo Iltalehden otsikko "Vaasan Sportin pelaaja tunnusti naisen kähminnän." Otsikossa kaksi viimeistä sanaa isommalla fontilla.

Ymmärtäisin eri fonttikoon paremmin, jos siinä olisi pelaaja kähminyt toista miestä. Vai onko se Sportin poikien keskuudessa normaalimpaa ja vasta naisen kähmintä aiheuttaa pienimuotoisen skandaalin?

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
On tuota nälänhättää, sikainfluenssaa, sotia ja nyt vielä tämäkin.

Ihanpa tuota tosissaan, turhan iso asia tästä on tehty. Yhtälailla itse olen tullut humalaisten naisten kourimaksi ja ahdistelemaksi. Tätä sattuu Suomessa ihan koko ajan, ja se on täysin fakta joka ei miksikään muutu kukkahattuilemalla. Toiset siitä ahdistuvat, toiset eivät. Kolmannet sitten näkevät, että radiojulkisuus on oikea paikka hoitaa nämä hommat. Jokainen tyylillään.

On täysin suhteeton ajatuskin, että pikku kouraisun vuoksi pelaajasta tehtäisiin julkisuudessa syntipukki ja annettaisiin vieläpä kenkää. Elämähän siinä jo tuhoutuisi. Järki käteen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy