Artsi kirjoitti:
Toivottavasti luit myös tuon jäljempänä olleen kuvaukseni sinusta, etkä pelkästän tuota lainamaasi kohtaa .
Itse asiassa luin vasta nyt.
Tuo maininta "fanista" sieppasi kyllä aamutuimaan aika syvältä, sillä fanina sitä on taas tänä kautena saanut ottaa aika paljon paskaa niskaan.
Mutta - no hard feelings, old buddy...
Itse tosiaan myönnän epäonnistuneeni pahaakin pahemmin tämän kauden etukäteisanalyysissäni.
Minähän ihan julkisesti uskoin tänä kautena taisteltavan mitaleista!
Ja kirjoitin sen pohjalta hävettävän monta ylistysjuttua kootusta rosterista... Ihan oikeinhan se minulle on että nyt sataa sontaa niskaan.
Ja se perusvirheeni juontuu viime talvesta.
Kari Eloranta ei missään tapauksessa ole suosikkivalmentajani, mutta tämän vuoden alussahan Piri oli saanut joukkueemme noudattamaan todella hyvin sitä strategiaa, mihin hän uskoo.
Kun tähän kuvioon tulee lisäksi se, että Ilves pystyi hankkimaan pari hyvää pelimiestä ja pitämään Koistista lukuunottamatta kaikki, jotka se halusikin pitää, niin näyttihän tilanne tällaisesta kolmannen tasoluokan maallikko-sihvosesta aivan erinomaiselta.
Vaan mitä sitten tapahtui?
Ehkä lopullisen analyysin paikka ei ole vielä. (Raipen loukkaantuminen on paljon, todella paljon pahempi isku kuin moinen veteraanin poistuminen kokoonpanosta edes saisi olla)
Mutta lähtökohtana on se, että todella kummallisella tavalla valmennusjohto kerran toisensa jälkeen kääntää selkänsä hävinneelle Ilvekselle ja on löytävinään virheitä ihan jostain muualta kuin valmennuksesta.
Tämä aivan liian usein toistuva löpinä:
"Otan vastuuni, mutta otan vain osan vastuusta" on kyllä niin karsea klisee ja epätotuus, että moisen suustaan julkisesti päästänyt johtaja lähtisi alta aikayksikön kaikkialta muualta paitsi kiekkobisneksen tärkeimmältä paikalta.
Ilveksen ongelmia ei pidä missään tapauksessa kaataa Ulkkien niskaan.
Darzins oli hankintana vikatikki, mutta moniin mokiin verrattuna kuitenkin halpa sellainen - ja syntipukiksi ihan liian keppoinen kaveri.
Ja mitä hemmetin älyä on ajaa tämä nuori kaveri koko joukkueen ulkopuolelle - sekö on tapa saada Lauriksesta edes vuokrarahat divarista?
Missä uskoisin jätkän pärjäävän ihan mukavasti.
Ulkeista Sinun halveksimasi Kurka pelaa Piri-peliä niin hyvin kuin ikinä osaa.SDe syö tehoja rotan lailla.
Mutta toisaalta jokunen suomalainen ei voisi vähempää välittää valitusta "pelikirjasta".
Ja Kudroc on päässyt omalle tasolleen.
Kyse on siitä että koko joukkue ei toimi joukkueena!
Ja jos joku on sitä mieltä että se ei ole koutsien vika, niin heidän pitäisi hieman tarkemmin miettiä sitä, mikä ihan oikeasti on valmennustiimin vastuu
(Ja tästä vastuusta on maalivahtivalmentaja vapautettava - oli itse asiassa täysin uskomatonta, kuinka hyvään vireeseen vähääkin vähemmän pelannut kakkosmolarimme oli Hämeenlinnan reissua varten saatu!)