Ja tiputtaa varmasti! Viimeistään seuraavassa derbyssä hakee itselleen tanssikaveria, ja saa sillä tempulla loputkin Ilvesfanit puolelleen.
...
No varmasti ei saa.
Itse kuulun siihen äänettömään enemmistöön ( tästä olen varma) Ilves-kannattajia, joka ei lainkaan ymmärrä Nickerssonin hankkimista. Olen puhunut asiasta hyvin monen peruskannattajan kanssa ja kaikki ovat ihmetelleet ja tuominneet.
He edustavat aikuisempaa kannattajakuntaa, monet heistä ovat yrityselämän edustajia, heillä pelaa omia lapsia Ilveksen junioreissa. Sanalla sanoen he ovat tavallisia suomalaisia, rauhaarakastavia ja väkivaltaa inhoavia. He eivät kuitenkaan kirjoita tänne kiekkopalstoille, joten heidän äänensä ei täällä kuulu.
Hankkimalla Nickerssonin Ilves asetti omat puheensa noin kuukausi sitten kummalliseen valoon. Miten mielipiteitä ja julkisia sanomisia voidaan tuosta noin vaan unohtaa ja kääntää päälaelleen.
Linjakkuus on nykyajan maailmassa yksi tärkeimmistä yrityksen perusarvoista ja yrityksiähän nämä liigaseuratkin ovat. Epätietoisuus omasta linjasta ja sen heittelehtiminen on merkki siitä, että kaikki ei ole kunnossa.
Tämä sama asia pätee myös brandin mukaiseen toimintaan. Ilveksen selkeä brandi on ollut taitokiekko, mutta sitä ollaan muutenkin vahvasti muuttamassa. Tähän brandiin ei Matt sovi mitenkään.
Yrityskumppanit ovat liigaseuroille elintärkeitä. Suomalaiselle jääkiekolle taas lajin julkisuuskuva, joka ei saa olla liian väkivaltainen tai negatiivinen. Näille taas Mattin tempaukset tältä ja aiemmilta kausilta ovat erittäin ei-toivottavia.
Paljon on jo nyt yrityksiä, jotka eivät halua laittaa tukeaan huippu-urheilulle, ei varsinkaan, jos siihen liittyy negatiivista julkisuutta. Tässä on myös iso riski Ilveksen kannalta.
Ikävä tulee, kun katsoo Leinon kiemuroita ja syöttöjä, Enlund - Lehterä kaksikkoa naapurissa, Lee Sweattia Tepsissä, jne. Muut ovat omineet meidän aiemman tyylin.
Surullista on myös se, että jatkoajan ketjussa Heleniuksen ja jonkun O:n tappelusta on 11 sivua sitä ihannoivaa tekstiä. Huh, mihin jääkiekko on menossa ja Ilves siinä mukana.
Omien lapsieni en halua ihannoivan jääkiekon tappeluita. Sen vuoksi en halua heidän myöskään menevän Ilveksen peliin odottamaan, tappeleeko Matt, kuten niin monet odottavat. Myös itse aion pysyä poissa hallista, tällainen homma ei minua kiinnosta. Tulevana lauantaina on taas paikallispeli, mutta silloinkin taitaa Valioliiga Canalilta voittaa ja jään kotiin. Hyvää esimerkkiä nuorille Ilves-junioreille ei tämä pelaajapolitiikka myöskään tarjoa.
Ikävää on myös se. että Nickerssonin tulon myötä Näppilän pelit liigassa päättyivät, vaikka hän on pelannut erinomaisesti. Eilen jo komennus A-n peliin ja se on varmasti edessä jatkossakin.