Sotilasarvo ja tehtävä

  • 84 953
  • 422

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
1. Tyhmä saa olla vaan ei tykkimies, minä olen molempia.
2. KaiPr / TasPtri - eli ihan perus-tykkijulli.
 

efektimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Alikersantti ja rajajääkärikomppania. Tehtävänä sissiryhmän/-partion johtaminen. Sodanajan sijoitus jossain metsässä.
 
Viimeksi muokattu:

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
lavos kirjoitti:
Pakko kommentoida tohon, et intin kohokohta oli kyl kun pääs Apilaksella paukauttamaan :)
Oma intin kohokohta, tai kohokohdat olivat:
Nähdä muutaman km päästä kun kova merimiina räjäytetään, nähdä kiikareilla noin 8 km päästä kun merimaaliohjus tärähtää maalilauttaan ja höyrystää sen.
Viimeinen kohokohta oli vetää vanhempana matruusina päiväunia presidentin "kultaranta II" veneessä. Vene oli talvitelakalla Pansiossa eräässa hallissa missä nuoremmat matruusit rasvasivat tykkejä ym kun vanha "valvoi" toimintaa nukkumalla kys. veneessä :)
 

M10

Jäsen
SpolK Alikersantti Panssariprikaatissa, jossa vääpelinä toimi televisiossakin yleistä pahennusta herättänyt vääpeli Pablo Järvinen.
 

pavenro8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Montreal Canadiens, Tottenham, Englanti.
Viestimies kelaperse. Tehtävänä oli lähinnä olla paikalla, eikä sitäkään aina jaksanut. Tehtäviin kuului myös näkymättömissä oleminen ja yleisen merkityksettömyyden tunteen pohtiminen.

Voi, nuo ajat kultaiset ei enää koskaan palaa.
 

kalma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vänrikki
Huoltopalvelujoukkueen johtaja.
aseistuksena soppakauhat, pienet/kevyet (lv241 taijotai) komppaniaradiot ja runsaasti kunnioituspulaa.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
1. Res. alik.
2. PsPr/PsjK, ryhmänjohtaja
 

Animal

Jäsen
TBK kirjoitti:
Tämä taitaa olla se sama Lohiniemi, joka oli minun aikanani Spollissa kouluttajana. Polkupyöräsulkeiset polkupyörävajan katolla oli kuulemma liikaa ja hänet siirrettiin lääkintäpuolelle. Tämä tapahtui minun kotiutumiseni jälkeen, joten en päässyt sitä itse näkemään. Olen muutaman kerran Lohiniemen hämptonin baareissa nähnyt ja aina muutaman sanan äijän kanssa vaihtanut. On aika asenne kaveri.

Se on kumma juttu kun näitä suksi- / fillarivajan katolta poistuttajia löytyy joka varuskunnasta. Ja vielä ihmeellisemmäksi jutun tekee se, että aina on lopputuloksena ollut "ylenemiskielto" koska joku on telonut em. tapahtumassa itsensä. Ja se mikä tästä tekee kaikkein kummallisinta on se, että nämä jutut ovat tapahtuneet joko ennen tai jälkeen oman palvelusajan. Yhteenkään suksivajan katolta poistutettuun en vielä henkilökohtaisesti ole törmännyt.¨, mutta monen olen kuullut näitä satuja kertovan.

Armeijassa liikkuu paljon kaikenlaisia juttuja ja nämä suksivajan katolta poistumiset, ylenemiskiellot ja tarinat muukalaislegioonassa palvelleista kapiaisista ovat 95% sitä suurinta legendaa.

Mitä tuohon Lohiniemeen tulee, niin tiedän tapauksen. Pätevä sotilas ja siviilissä varsin leppoisa kaveri.
 

Shelter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
1. Pioneeri

2. Sodan ajan sijoituspaikka Kymenlaaksossa esikuntakuntakomppanian taistelulähettinä. Eihän siinä mitään, varusmiespalveluksen suoritin kirjurina, ja en omista edes ajokorttia, niin onhan se hyvä meikäläinen siihen tehtävään sijoittaa. Kai ne siellä paremmin tietää.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Tulenjohto-au.

1. AUK:ssa koulutettiin normaaliin jääkäri-tyyppiseen etulinja-tulenjohtoon
2. Omien mosien p-kauden aikana pikakoulutus tiedustelu-tulenjohtoon
3. Loppuaika tutkatulenjohtoa. Aika perseestä, että joutui edellisenä iltana opettelemaan itse nuo tutkatulenjohto-hommat ja seuraavana aamuna pitämään niistä rastia suurena eksperttinä.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Animal kirjoitti:
Mitä tuohon Lohiniemeen tulee, niin tiedän tapauksen. Pätevä sotilas ja siviilissä varsin leppoisa kaveri.
Nojaa. Suht leppoisa oli tunnelma, kun Lohiniemi heitti väärään pukuhuoneeseen eksyneen yön timon Hämeenlinnan keskustan salilta niskaperse -otteella ulos ja kirjoitti oveen lapun "EI neekereille, mustalaisille tai kesää varten treenaaville". En tiedä minkälainen kaveri on töissä, kun en itse Parolassa ollut, mutta siviilikäyttäytymisen perusteella tästä kaverista jos jostain voin noita sulkeis- ym. tornareita uskoa.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
1. Alikersantti
2. Sissi/jääkäri

Astuin III/90 saapumiserän mukana isänmaata palvelemaan ja olettaisin olevani sodan aikana metsässä, jos en ole nostanut kytkintä ja paennut esmes Ruotsiin...
 

Haapamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
JyP Ja Suolahden Urho
Juu tykkimies ollaan ja kunniallisesti 8kk palvellut .... (oikeestaan se menee että viestin kuski mutta tykkimies on arvo)

ja tehtävä olis hmmm jaa ehkäpä ajella linnki auto mettään ja niin edes päin ....
 

Habs16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
1. Luutnantti

2. Tulijoukkueen johtaja. Taitaa kyllä ens kertauksesta alkaen olla kranaatinheitinkomppanian päällikkö
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
1.Jälki-AUK:n käynyt, eli alik, lisänä lääkintämiehen koulutus.

2.RjK/KR
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sir von Aulis kirjoitti:
1.Jälki-AUK:n käynyt...
Sama juttu.

Tosin loppujenlopuksi on todettava, tykkimiehenä oli ihan kivaa, aukissa vittumaista. Kyllä ainakin itselläni kovinta ja varsinkin parasta aikaa oli se ensimmäinen puolivuotinen.

Sota-ajan tehtävästä mä en tiedä. Luultavasti jotain tulenjohdon hommia. Niihin mut viime kertausharjoituksissa siirrettiin.
 

Vekurinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki altavastaajat
1. Tkm, HelITR (eliittipaikka, kaikki eivät ehkä tiedä, on nimittäin hyvin salainen)
2. Reggae-bemari. Sotilaspassissa lukee tehtävänä joku tykkijuttu. Elämäni aikana en ole kylläkään yhteenkään ilmatorjunta-aseeseen koskenut.
 

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
1. Jääkäri, PKarPr

2. Prikaatin kävelevä sairaskertomus ja jonkun esikunnan autonkuljettaja. Kutsua takaisin väkeen ei tule, ennenkuin sattuu tosipaikka kohdalle. Eli aika hiljaista varmaan pitelee jatkossa..
 

Naughty_S

Jäsen
1. Res. vänrikki
2. Jotain spesiaalia
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
1. Panssarimies
2. Häröilyä
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös