TBK kirjoitti:
Tämä taitaa olla se sama Lohiniemi, joka oli minun aikanani Spollissa kouluttajana. Polkupyöräsulkeiset polkupyörävajan katolla oli kuulemma liikaa ja hänet siirrettiin lääkintäpuolelle. Tämä tapahtui minun kotiutumiseni jälkeen, joten en päässyt sitä itse näkemään. Olen muutaman kerran Lohiniemen hämptonin baareissa nähnyt ja aina muutaman sanan äijän kanssa vaihtanut. On aika asenne kaveri.
Se on kumma juttu kun näitä suksi- / fillarivajan katolta poistuttajia löytyy joka varuskunnasta. Ja vielä ihmeellisemmäksi jutun tekee se, että aina on lopputuloksena ollut "ylenemiskielto" koska joku on telonut em. tapahtumassa itsensä. Ja se mikä tästä tekee kaikkein kummallisinta on se, että nämä jutut ovat tapahtuneet joko ennen tai jälkeen oman palvelusajan. Yhteenkään suksivajan katolta poistutettuun en vielä henkilökohtaisesti ole törmännyt.¨, mutta monen olen kuullut näitä satuja kertovan.
Armeijassa liikkuu paljon kaikenlaisia juttuja ja nämä suksivajan katolta poistumiset, ylenemiskiellot ja tarinat muukalaislegioonassa palvelleista kapiaisista ovat 95% sitä suurinta legendaa.
Mitä tuohon Lohiniemeen tulee, niin tiedän tapauksen. Pätevä sotilas ja siviilissä varsin leppoisa kaveri.