Sotilasarvo ja tehtävä

  • 85 306
  • 422

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Tämä taitaa olla se sama Lohiniemi, joka oli minun aikanani Spollissa kouluttajana. Polkupyöräsulkeiset polkupyörävajan katolla oli kuulemma liikaa ja hänet siirrettiin lääkintäpuolelle. Tämä tapahtui minun kotiutumiseni jälkeen, joten en päässyt sitä itse näkemään. Olen muutaman kerran Lohiniemen hämptonin baareissa nähnyt ja aina muutaman sanan äijän kanssa vaihtanut. On aika asenne kaveri.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
1. res.vänrikki, takana myös vuosi ma-ylikersanttina palvelemista

2. Varusmiespalvelus KymItR I/95. Sodan ajan ensisijainen tehtävä jaosjohtaja, toissijainen patteriupseeri. Tarkempi sijoituksen kertominen kuuluu jo sitten ETS-asioiden pariin. :)
 

Sumu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sentteri Jumalan armosta Patrik Westerback
Viestin lähetti St. Pat
Eli ei samaan aikaan kuitenkaan... Olikos päällikkönä sillon Honkela vai joku muu jo? kenties Korvanen tai Siivonen??

Honkela oli kapteenina morttiajan mutta vaihtui ylil. Siivoseen. Aika rankka äijä toi Siivonen! Ammuttiin betonipäitä ampumaleirillä niin tää komppanianpäällikkö vaan seisoskeli siinä melkein mustin vieressä ja kusi samalla ku ammuttiin...
 

Tesla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tshekki, Tre Kronor, Frölunda sekä sympatiaa Luleå
Tuleva siviilipalvelusmies, ellen saa keploteltua vapautusta koko sirkuksesta vetoamalla skolioosiin..
 

Broadstreet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Philadelphia Flyers
1. ASTM

2. tykkiryhmän kuljettaja ja tykki tais olla sergei

Sodanajan tehtävä on puolustaa Turun ilmatilaa Salosta käsin.
Vähän ikävä homma kun oon tamperelainen. Turkulaiset saavat kyllä oli levollisilla mielin sodan aikana, vaikka aina välillä kannattaa vilkuilla taivaalle jos sieltä jokunen kone olis saattanut livahtaa ilmatorjunnan ohi.

No kuka sinne Turkuun haluaisi edes hyökätä.
 

Ice Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti TBK
Tämä taitaa olla se sama Lohiniemi, joka oli minun aikanani Spollissa kouluttajana. Polkupyöräsulkeiset polkupyörävajan katolla oli kuulemma liikaa ja hänet siirrettiin lääkintäpuolelle. Tämä tapahtui minun kotiutumiseni jälkeen, joten en päässyt sitä itse näkemään. Olen muutaman kerran Lohiniemen hämptonin baareissa nähnyt ja aina muutaman sanan äijän kanssa vaihtanut. On aika asenne kaveri.

Joo Lohinimestä kyl pyöri ihan hulluja huhuja PsPr:ssä, että oli katkonut jonkun käden ja pitäny suksisulkeisia puuceen katolla yms.
 

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Sumu
Aika rankka äijä toi Siivonen! Ammuttiin betonipäitä ampumaleirillä niin tää komppanianpäällikkö vaan seisoskeli siinä melkein mustin vieressä ja kusi samalla ku ammuttiin...

Tämä aina jaksaa hymyilyttää. Kertoipa kuka tahansa jotain inttimuistoja, niin aina kaikki hänen kouluttajat ovat olleet rankkoja äijiä: vetävät Cooperissa happinaamari päässä 4000 metriä, ampuvat itkolla yhdellä kädellä samalla apilaksen sokkona tusauttaen ja ovat pakottaneet komppanian juoksemaan kasarmin ympäri tuhat kertaa putkeen ilman vaatteita. Ei siinä mitään, itsellänikin olivat kouluttajat melkoisia persoonia, mutta enpä ole kait edes kuullut peruskouluttajasta, joka nyt vain hoiti hommansa.. :-) Jatkakaa vaan.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Ahaa! Täällähän puhutaan Lohiniemestä! Juu olihan mies aika pelottava ilmestys aina kun äijään sattui törmäämään.

Mutta asiani oli tuosta ylenemiskiellosta: satuin olemaan suht hyvää pataa linjani päällikön kanssa ja sitten kerran kaverin kanssa kysyttiin paljon huhutusta kiellosta, niin hän sanoi ettei sellaista kieltoa ole olemassakaan. Voihan tietenkin olla että jossain kabineteissa on päätetty ettei miestä ylennetä, mutta mitään virallista kieltoa ei ole annettu, koska sellaista ei ole.

Olipas sekava teksti, koittakaa ymmärtää (aamu).
 

Lerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Mib, Jortikka, Hanson brothers
Rajajääkärijoukkueen (sissijoukke) johtaja eli Herra Vänrikki.Palveluspaikkana tietenki Ivalo I/99.

Sijoituspaikkana ihan Venäjän rajan pinnassa Ainijärjen Rajajääkärikomppaniassa pohjois Tuntsalla tai Savukosken puolella.Niitä harvoja Suomen erämaa-alueita...
 

keppimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Plankkiapina Kunnari, FC TPS ja aktiivinen HC TPS
Reservin Kersantti&Talousaliupseeri Porin Prikaatin Pioneerikomppaniassa...
 

Zuppana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Jokerit
Kuninkaalinen VIESTIMIES, Vekajärvi 2. Viestikomppania!
Kävelin porteista pihalle 01/2002. Sen jälkeen kahden vuoden aikana pari kerstausta takana! Molemmat 9 päivää! Enkä ole ihan äkkiä menossa uudestaan.. tsekkiläinen puujalka!
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Lääkintämies, sotilasarvo siis tykkimies. Kertauksia ei ole näkynyt eikä kuulunut. Veikkaan, että ei kuulukaan, vaikka mielelläni voisin lähteä vähäksi aikaa tetsailemaan. Saapumiserä 2/00 KymItR/RUK Hamina
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Roomie kirjoitti:
OEEE, 6.12.2006 lukien reservin kersantti Roomie!!

Jaa, että tänään on tullut kirjeitä PV:n logoilla?
Prkl ihan jännittää mennä himaan....tai oikeastaan pitäisi varmaaan mennä vanhemmilla käymään, kun PV ei jostain syystä ole saanut tietoa 4,5 vuotta sitten tapahtuneesta muutostani (huolimatta siitä, että olen jokaisessa kertausharjoituksessa yliviivannut vanhan osoitteen ja muuttanut uudeksi).

~20 päivää kertauksia ja 5 vuoden ylennyskarenssikin on ohi, joten nyt pitää vain toivoa että skapparit eivät vihaa mua, koska ainakin edellisissä kertauksissa sitä pääsi itse tekemään ylennyssuosituksia alaisista.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
varjo kirjoitti:
Jaa, että tänään on tullut kirjeitä PV:n logoilla?

Katos, katos. Onkohan MPKRY ja PV saaneet tietojärjestelmänsä synkronoinnit tehtyä, jos on, niin pitäisi olla myös kirjettä kotona.

* > ** ?
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Reservin kersantti, laskija-au, kuninkaallinen kenttätykistö!!!

...koskahan seuraavat kertaukset, etellisistä jo 3,5 vuotta aikaa, poikia alkaa olla jo ikävä..;)
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Ylikorpraali, odotan ylennystä prinssieverstiksi.

Lääkintämies ei varmaan ole varsinainen sotilasarvo, mutta kuulostaahan se suunnattoman paljon paremmalta kuin jääkäri, heti luulee että on jotain.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Ylimatruusi, miina, raivaus, tväl-mies
Maakuntajoukoissa - "kaupunkikommando"
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Reservin vänrikki
Viestiliikenneupseeri, sodan aikainen sijoituspaikka on (tai ainakin kotiutettaessa -94 oli) Armeijakunnan Esikunnan viestikeskusjoukkue E.
 

super

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvissä kyttäysasemissa
1. Ylimatruusi

2. Tehtävästä ei ole hajuakaan. Kai sitä pitäis joitakin ihmisiä tappaa.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Jii kirjoitti:
Katos, katos. Onkohan MPKRY ja PV saaneet tietojärjestelmänsä synkronoinnit tehtyä, jos on, niin pitäisi olla myös kirjettä kotona.

* > ** ?

No siis kun ylennys ei kait ole kuitenkaan automaatio, vaikka päivät täyttyisivät. Käytännössä siihen vaaditaan esimisten ylennyssuositus ja sitten vielä sopiva tehtävä tms. Tietenkin Jii Joukkueeenjohtajalle(?) vänskästä lutiksi ei ole kait ongelma, mutta allekirjoittaneelle eli ryhmänjohtajalle voivat lutin natsat olla jossain määrin hankala asia, jossei sitten sijoitus muutu samallaa.
 

ennustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks
Korpraali
Panssarijääkärikomppania
Aseistuksena 112 RSKES APILAS ja 7.62 RK 62.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös