Olet kyllä ajanut itsesi miinaan näillä kirjoitukillasi tai sinulla on todella kieroutunut ajatusmaailma tai et ole kovin tietoinen mitä sinulle kävisi joutuessasi venäläisten vangiksi. Ehkä jopa kaikki nämä?
Olen katsonut dokumenttejä Venäläisistä vankilaoloista nykyaikana ja aika hirvittävissä oloissa siellä joutuvat vangit olemaan, uskon, että pahempaan paikkaan joutuisit jos hengissä selviäisit vankileirille, eli siellä joutuisit rakentamaan itsellesi ja muille sotavangeille sotavankileiriä, jonka rinnalla nykyiset Venäjän vankilat ovat lepokoteja. Luuletko, että he armahtaisivat sinut ja pääsisit johonkin Sotsin rannoille nauttimaan auringosta? Ei, jos hengissä selviäisit, niin joutuisit mahdollisimman kauas Suomesta, ettet karkaustilanteessa pääsisi takaisin ja ruoka olisi luokkaa lämmin vesi ja hiirenpaska.
Silti jos suomalaiset rajajääkärit saisi sinut kiinni karusta, niin taistelisit elämän ja kuoleman kamppailua heitä vastaan, mahdollisesti yrittäisit tappaa jonkun vaikka vaihtoehtosi voisi olla vaikka olla Suomessa muonitusjoukoissa tai karkurinakin vankina Suomessa, jossa varmasti olisit paremmassa huollossa, mutta joutuisit ehkä tekemään jotain tukitöitä sotiville joukoille.
Ilmeisesti venäläisillä ei ole naisia kovin paljoa jaossa, kun pitää rumia suomalaisia miehiä alkaa rakastelemaan. Varmasti siellä on kurjat olot vankiloissa ja gulageilla vielä ankeammat, mutta mitä muuta siinä tilanteessa pitäisi alkaa tekemään, hyökätä löylykauhalla kalashnikovia vastaan? Antautumalla ainakin voittaisi lisää aikaa.
Ja jos minun ja Ruotsin rajan välissä olisi jotain vartijoita ottamassa kiinni, niin käyttäisin takuulla kaikki konstit valehtelusta yllätyshyökkäykseen päästäkseni sen rajan yli mahdollisimman kauaksi kuoleman kentiltä. Hehän yrittäisivät lähettää minut surman suuhun, joten siinä tilanteessa kokisin heidät yhtälailla vihollisiksi. Minulla ei ole tässä maassa mitään puolustamista, maksan tänne veroni ja luovutan toisinaan verta, siihen saa jäädä minun kontribuutioni. En kannusta leijonia MM-kisoissa, en ole vannonut sotilasvalaa enkä todellakaan lähde vapaaehtoisesti kohtaamaan suurvalta-armeijaa rintamalle.