"Sotavamma on vapauden hinta"

  • 15 215
  • 92

Teho Ton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Rytin ja Tannerin Suomi oli toki erittäin kaukana täydellisestä, mutta se oli kuitenkin nopeasti pohjoismaalaistuva yhteiskunta, jonne oltiin rakentamassa hyvinvointivaltiota ja jonka hallitus edusti kansan selkeätä enemmistöä (työväestöä ja talonpoikia). Stalinin Neuvostoliitto oli verisen hysterian vallassa oleva terrorivaltio, jossa rutiininomaisesti tuhottiin kokonaisia kategorioita ihmisiä ja jolle järkevä vertailukohta historiassa on lähinnä Hitlerin Saksa (jonka NL tosin murhattujen määrässä selvästi voitti). Siten mikään yhteismitallinen rinnastus silloisen Suomen ja silloisen Neuvostoliiton välillä ei ole minusta järkevää.

Enhän minä mitään tuollaista kirjoittanut. Mistä nämä sinun omat viestini määritelmät?
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Enhän minä mitään tuollaista kirjoittanut. Mistä nämä sinun omat viestini määritelmät?

Jaa, olin näkevinäni tuossa tekstissä aika suoran ja mitenkään rajaamattoman rinnastuksen kahden olennaisesti erilaisen yhteiskunnan jäsenten välillä. Jos jokaiseen Stalinin järjestelmän vastustelevaan (tai vastustelamattomaan) uhriin kiinnitettäisiin yhtä paljon huomiota kuin Pekuriseen (mitenkään sinänsä vähättelemättä tapauksen vastenmielisyyttä) niin planeetalta loppuisivat metsät.
 

Teho Ton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jaa, olin näkevinäni tuossa tekstissä aika suoran ja mitenkään rajaamattoman rinnastuksen kahden olennaisesti erilaisen yhteiskunnan jäsenten välillä. Jos jokaiseen Stalinin järjestelmän vastustelevaan (tai vastustelamattomaan) uhriin kiinnitettäisiin yhtä paljon huomiota kuin Pekuriseen (mitenkään sinänsä vähättelemättä tapauksen vastenmielisyyttä) niin planeetalta loppuisivat metsät.

Ai Pekuriseen kiinnitettiin oikein huomiota? Eipä oikein. Saman kohtalon sai kuin moni muu oikea isänmaansankari. Ja en tehnyt mitään rinnastusta kenenkään välillä.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Ai Pekuriseen kiinnitettiin oikein huomiota? Eipä oikein. Saman kohtalon sai kuin moni muu oikea isänmaansankari. Ja en tehnyt mitään rinnastusta kenenkään välillä.

Sikäli kuin ymmärsin niin teit. Mutta hyvä jos et sillä se ei olisi ollut älyllisesti (tai moraalisesti) puolustettavissa.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Kiitos 1939-1945 paita päälle ja ei muuta kuin leijonakoru kaulaan ja paanalle.

Löytyy, niin hupparina kuin T-paitana. Löytyy myös Suomi-KP paitaa sun muuta alan tavaraa. Löytyy myös rahaa veteraaneille. Löytyy myös muuta tukea lähipiirin veteraaneille.

Leijonakorua ei löydy. Kuten ei myöskään löydy CCCP tai Che Guevara materiaalia, puhumattakaan Stalin hepeneistä.

Näitä jälkimmäisiä voin suositella, kun menet Jaakko Laakson kanssa Tsai-teehetkelle muistelemaan valkobandiittien hyökkäystä Äiti-Venäjälle ja ylistämään Molotovia ja Hrutsevia. Hauskaa tapaamista.
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Löytyy, niin hupparina kuin T-paitana. Löytyy myös Suomi-KP paitaa sun muuta alan tavaraa.
Suomi-konepistooli on tour ja varsinkin lopun Viipuri - siirretty sekä Moskova - peruttu on kaikessa synkkyydessään aika hauska paita. En ehkä ole ko. tuotteen kohderyhmää, mutta kieltämättä huvitti tuo kiertueaikataulu, kun sen kerran duunissa näin.
 

Teho Ton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Leijonakorua ei löydy. Kuten ei myöskään löydy CCCP tai Che Guevara materiaalia, puhumattakaan Stalin hepeneistä.

Näitä jälkimmäisiä voin suositella, kun menet Jaakko Laakson kanssa Tsai-teehetkelle muistelemaan valkobandiittien hyökkäystä Äiti-Venäjälle ja ylistämään Molotovia ja Hrutsevia. Hauskaa tapaamista.

Itseltäni löytyy Guevara materiaalia lähes niin paljon kuin löytyä saattaa. Stalinin hepeneitä ei löydy. Jaakko Laaksoa en tunne, joten tuskinpa menen miehen kanssa teehetkille.

Nauti hupparistasi kun menet Halla-Ahon kanssa muistelemaan kaiholla Natsivainoa, sekä Suomen sisällissotaa. Muista mainita kuinka gutaa mahtoi tehdä raiskata naisia sotatoimien tiimellyksessä. Pidä kivaa!
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Itseltäni löytyy Guevara materiaalia lähes niin paljon kuin löytyä saattaa. Stalinin hepeneitä ei löydy. Jaakko Laaksoa en tunne, joten tuskinpa menen miehen kanssa teehetkille.

Nauti hupparistasi kun menet Halla-Ahon kanssa muistelemaan kaiholla Natsivainoa, sekä Suomen sisällissotaa. Muista mainita kuinka gutaa mahtoi tehdä raiskata naisia sotatoimien tiimellyksessä. Pidä kivaa!

Halla-aho on pelle ja sivari. Mun puolestani voit muuttaa Kuubaan, jos se kerran on niin vitun hyvä maa. Kyllä sielläkin varmasti paremmin viihtyy, kuin Raumalla. Autokantakin on varmasti uudempi.

Suomen sisällissota on surullinen arpi Suomen historiassa, niin punaisine terroreineen, siinä kuin loppuaikojen valkoisten lahtauksineen. Molemmilta puolilta kuoli sukua siinä sodassa, turhaan. Tutustu ihmeessä Laakson Jakkeen, löydät varmasti hyvän ykköspoliitikon itsellesi. Hän tykkää myös herkutella noilla sisällissodan raakuuksilla, mutta vain tietysti toisesta näkökulmasta. Hän tykkää myös dissata sotaveteraaneja joka käänteessä, joten ota ihmeessä selvää.

Mummuni sisko raiskattiin ja tapettiin partisaanien toimesta, joten siinä sulle herkuteltavaa. Iltalukemiseksi suosittelin vaikkapa Painajainen Pielisjärvellä tai Vaiettu sota: Neuvostoliiton partisaanien iskut suomalaisiin kyliin. Muista varata talouspaperia!
 

Teho Ton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Halla-aho on pelle ja sivari. Mun puolestani voit muuttaa Kuubaan, jos se kerran on niin vitun hyvä maa. Kyllä sielläkin varmasti paremmin viihtyy, kuin Raumalla. Autokantakin on varmasti uudempi.

Katsos kun sinun mielipiteelläsi ei ole mitään arvoa minulle, Kuuba ei ensisijainen kohde ole muuton kannalta itselleni. Mielelläni kyllä kävisin kyseisessä maassa lomailemassa, ja varmasti tulenkin käymään. Olen myös Porissa asunut, joten viihtyvyys on laatikkokaupungissa koettu. Ei toimi.

En ole silti Kuubasta puhunut missään vaiheessa, joten taidat nähdä pahasti harhoja lainauksiesi kanssa.

Mummuni sisko raiskattiin ja tapettiin partisaanien toimesta, joten siinä sulle herkuteltavaa. Iltalukemiseksi suosittelin vaikkapa Painajainen Pielisjärvellä tai Vaiettu sota: Neuvostoliiton partisaanien iskut suomalaisiin kyliin. Muista varata talouspaperia!

Miten niin minulle herkuteltavaa? Ja itse en suosittelisi yksipuolisen kannan esittävää kirjallisuutta, ei oikein hyödytä. Mummujen siskoja on raiskattu myös Suomalaisten sekä valkoisten toimesta. Sankareiksi en tuollaisia isänmaanpettureita tahdo myöntää.
 

scholl

Jäsen
Taas päästään tähän samaan aiheeseen. Iltasanomien mukaan 87 meuroa olisi jakamatonta omaisuutta. Tämä on juuri se syy, etten ole vuosiin noihin keräyksiin ole antanut pennin hyrrää, vaikka ihan inttijätkiä myöten kerääjinä tuolla kaduilla rahaa kinutaan. Mielummin sitä antaa rahaa melkein mihin vain verrattuna siihen, että rahaa jo on, muttei sitä haluta käyttää.
 

Saloxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, KGB ja RK-62
Suomi-konepistooli on tour ja varsinkin lopun Viipuri - siirretty sekä Moskova - peruttu on kaikessa synkkyydessään aika hauska paita. En ehkä ole ko. tuotteen kohderyhmää, mutta kieltämättä huvitti tuo kiertueaikataulu, kun sen kerran duunissa näin.

Nyt täytyy nostaa jo vähän vanhempi viesti ylös, mutta kyseinen paita on meikäläisen ideoima vuodelta 2002. Ehkä jopa menestyksekkäin aikaansaannokseni.

Laitetaan viestille myös aiheellista sisältöä sen verran, että itse olen ollut useammassa sotaveteraanikeräyksessä mukana, käynyt laulamassa sotaveteraanisairaalassa ja myös antanut rahaa keräyksille.

Kallis hinta on ollut vapaudella.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
.

Laitetaan viestille myös aiheellista sisältöä sen verran, että itse olen ollut useammassa sotaveteraanikeräyksessä mukana, käynyt laulamassa sotaveteraanisairaalassa ja myös antanut rahaa keräyksille.

Antaisin minäkin, jos ne rahat menisivät 100 prosenttisesti veteraaneille eikä veteraanijärjestöille ja jos veteraanijärjestöt ennen uusia keräyksiä tulouttaisivat omaisuutensa ja jakaisivat ne veteraaneille. Mä en oikeasti käsitä yhtälöä, jossa veteraanit hiljalleen kuolevat pois, veteraanijärjestöjen tilit pullistelevat rahoista mutta silti yhä pitää kerätä lisää.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Antaisin minäkin, jos ne rahat menisivät 100 prosenttisesti veteraaneille eikä veteraanijärjestöille ja jos veteraanijärjestöt ennen uusia keräyksiä tulouttaisivat omaisuutensa ja jakaisivat ne veteraaneille. Mä en oikeasti käsitä yhtälöä, jossa veteraanit hiljalleen kuolevat pois, veteraanijärjestöjen tilit pullistelevat rahoista mutta silti yhä pitää kerätä lisää.

Aivan totta. Itsekään en anna pennin jeniä noihin keräyksiin ennen kuin saan todisteitä pöytään, että noiden järjestöjen keräämä valtava omaisuus aiotaan käyttää oikeasti veteraanien hyväksi. Tosiasiassa tilanne tulee olemaan sellainen, että kun viimeinen veteraani poistuu keskuudestamme, kyseiset järjestöt alkavat pyörittämään ihan normaaleja hoivakoti tms. bisneksiä. Ja kaikki avustustenantajat ovat toimineet näiden bisnesten pääomasijoittajina ilman mahdollisuutta exitiin. Tätä bisnestä on jo aloitettu useiden järjestöjen toimesta.
Onhan selvää, ettei järjestöjen johdossa olevat hyväpalkkaiset henkilöt halua purkaa järjestöään kun veteraanit ovat kuolleet ,vaan pitäähän palkkaa saada nostaa jatkossakin.
Ja tietysti tehdä hyvää voittoa verovapaasti yleishyödyllisen yhteisön varjolla. Kilpailutukset kuntien palvelutoiminnasta voitetaan helposti kun yritykset joutuvat maksamaan verotkin, eivätkä voi kilpailla hinnoilla.

Sylettää kun kusetetaan hyvällä asialla.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Nyt nousussa myös tämä.

Kyllähän Nuijasodan veteraanienkin muistoa kannattaa vaalia. Ehdottomasti oikeutettu talonpoikaiskapina ruotsalaisia riistoverottajia vastaan.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Aivan totta. Itsekään en anna pennin jeniä noihin keräyksiin ennen kuin saan todisteitä pöytään, että noiden järjestöjen keräämä valtava omaisuus aiotaan käyttää oikeasti veteraanien hyväksi. Tosiasiassa tilanne tulee olemaan sellainen, että kun viimeinen veteraani poistuu keskuudestamme, kyseiset järjestöt alkavat pyörittämään ihan normaaleja hoivakoti tms. bisneksiä. Ja kaikki avustustenantajat ovat toimineet näiden bisnesten pääomasijoittajina ilman mahdollisuutta exitiin. Tätä bisnestä on jo aloitettu useiden järjestöjen toimesta.
Onhan selvää, ettei järjestöjen johdossa olevat hyväpalkkaiset henkilöt halua purkaa järjestöään kun veteraanit ovat kuolleet ,vaan pitäähän palkkaa saada nostaa jatkossakin.
Ja tietysti tehdä hyvää voittoa verovapaasti yleishyödyllisen yhteisön varjolla. Kilpailutukset kuntien palvelutoiminnasta voitetaan helposti kun yritykset joutuvat maksamaan verotkin, eivätkä voi kilpailla hinnoilla.

Sylettää kun kusetetaan hyvällä asialla.

Tismalleen!!!

Tätä ketjua lueskellessani, olin kyllä aika hämmästynyt, kun huomasin, että Suomessa on vieläkin sellaisia henkilöitä, jotka halveksivat sotiemme veteraaneja. Sehän oli suurta muotia 60-, 70- ja vielä 80-luvullakin, kun oltiin rähmällään "suuren ja mahtavan" edessä. Ehkä typerin syytös sotaveteraaneille ja - invalideille, mitä taistolaissukupolvi käytti, oli: "Mitäs menitte sinne - oma syynne!!!"

Tällaiseen sortunee nykyisin enää täydellisesti maansa ja naapuriensa lähihistoriaa tuntematon kommari - tai sitten jokin muu idiootti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös