Tuskallisen mustavalkoista ajattelua täällä.
Kuka hitto nyt muuten edes seuraa jotain Esko Seppästä missään? Siis somessa. Ei kannata. Ihan tolkku jätkä, mutta en minä hänen mielipiteitään - joita totisesti riittää - mihinkään tarvitse.
En taputa ruotsalaisille. En nauti hopeasta. Mutta hopea ei vituta. Täällä internetin mustavalkoisessa maailmassa tällaistakin tuntemusta voi olla olemassa. Se oli rehti kilpailu, jossa parempi voitti. Toronton lätkäfinaali vituttaa, koska siellä Suomi oli pääosin parempi kuin Ruotsi, mutta jäi toiseksi, osin senkin vuoksi, koska kävi huono tuuri. Nythän mestarishiihtäjä - kuka milloinkin - teki ankkurina sen mitä suurhiihtäjät tavishyviä hiihtäjiä kohtaan tekevät ihan pääsääntöisesti: kuroi hiihdettävissä olevan eron kiinni ja meni lopussa ohi.
Niin on aina ollut ja niin on aina oleva.
Jani Sievisen tapauksen muistan hyvin, sehän tapahtui lähellä Calumetia. Itse hän ne kisat sössi. Atlantassa oli kuumaa ja siitä seurasi ongelmia, joihin Sieviset eivät olleet varautuneet. Ei tuokaan vituta, koska itse tupeksi homman, hyvä, että sai edes sen yhden hopean, kun ennen kisoja puhuttiin jotain viidestä kullasta. Ei olisi töpeksinyt. Ei sitä pitäisi se hopea vituttaa vaan se, että tupeksi ennen kisaa.
Lähteenmäki on kertonut, että oli lopussa niin hapoilla, että vähän horjahti. Ja että sai suoremman linjan loppusuoralle, kun ei taittanut tiukasti sisäradalle, joten vauhti pysyi parempana. Puoli sekuntia on kovassa hiihtovauhdissa pitkä matka. Jos tuo kisa olisi mennyt nilkanvenytyshommiksi, niin sitten horjahduksesta olisi hyödyllisempää spekuloida enemmän, vaan nyt ero oli täysin selvä. Tuo on kuin 5 metriä keihäänheitossa, kun häviää loppusuoralla noin paljon. Ei lähelläkään voittoa.
Saa vituttaa, en minä sillä. Mutta täällä on aistittavissa ilmapiiriä, että jos tuo ei vituta, niin on tyytyväinen hopeaan ja että henkilö on muutenkin hieman luuseri. Niinhän ei monien kohdalla ole. Toisten ihmisten tekemisten menneisyystekoihin takertuminen on noin ylipäänsä täysin turhaa energianhaaskausta, josta tulisi pyrkiä eroon. Eihän se helppoa ole. Ja vituttaahan minuakin edelleen jossain määrin se Toronton lätkähopea. Historiassa on virhe!