Norja – WikipediaHyvinhän Suomi urheilussa muihin samankokoisiin maihin verrattuna pärjää. Miksi Suomella olisi edellytykset pärjätä muita paremmin? Joskus joku aina onnistuu, mutta Suomen kokoisessa maassa on osattava iloita himmeämmästäkin menestyksestä.
Mitalisijat ovat vain yksi tapa arvottaa menestystä. Kulttuuriin on syntynyt ajatus, että kolmossijan saanut on voittanut selvästi enemmän kuin nelossijan saanut, mutta objektiivisesti näin ei ole. Ero on pieni, ei suuri.
Huikeita perseitä naisten luistelussa..
On muuten kova laji tuokin. Voisi olla mielenkiintoista kokeilla ja varmasti yllättyisi lajin vaikeudesta!
Norja – Wikipedia
Hyvä me! Ja ennen kuin kerkee joku jostain kesäkisoista jne. Vuoden 2012 kesäolympialaisten mitalitaulukko – Wikipedia tuolta voi katsoa lisää... molemmat linkit wikipediaan.
Että hyvin pärjää Suomi suhteessa muihin samankokoisiin.Mitä sä nyt ajat takaa?
Norja – Wikipedia
Hyvä me! Ja ennen kuin kerkee joku jostain kesäkisoista jne. Vuoden 2012 kesäolympialaisten mitalitaulukko – Wikipedia tuolta voi katsoa lisää... molemmat linkit wikipediaan.
Että hyvin pärjää Suomi suhteessa muihin samankokoisiin.
Minua kiinnostaa myös? Ja pointti oli?
Janne Ahosen puheenvuoro normaalimäen yhteydessä suomalaisesta kulttuurista tietyssä asiassa osui aivan naulan kantaan kun näitäkin ketjuja lukee.
Oho. Nyt jätkä kyllä ampuu kovilla. Naiset-jalat-alta-vääntöhommia, tiedän.
Että hyvin pärjää Suomi suhteessa muihin samankokoisiin.
No mikäs pitää ottaa? Joku entinen siirtomaa jossa ei ole edes lunta ja joka on vapautunut sorron ikeestä joku 20v sitten tms. niihinkös tässä pitäisi verrata?Kyllä Suomi suhteellisen hyvin pärjääkin. Norja nyt vaan pärjää suhteettoman hyvin suhteutettuna maan kokoon/asukasmäärään.
Jännää vaan että aina kun puhutaan pienistä maista pitää ottaa juuri nämä siperkääpiöt kuten Norja ja Slovenia palloilussa. Sitten argumentoidaan sillä että Suomi on ihan paska kaikkiin pieniin maihin verrattuna.
Huikeita perseitä naisten luistelussa..
On muuten kova laji tuokin. Voisi olla mielenkiintoista kokeilla ja varmasti yllättyisi lajin vaikeudesta!
No mikäs pitää ottaa? Joku entinen siirtomaa jossa ei ole edes lunta ja joka on vapautunut sorron ikeestä joku 20v sitten tms. niihinkös tässä pitäisi verrata?
No kerro nyt joku esimerkki, Mikä kelpaa? Itävalta, Irlanti, Sveitsi, Slovakia, Tanska, Bulgaria, Georgia, Kroatia? Joku muu mikä?Jos nyt verrataan yleisesti eikä pelkästään Norjaan niin saadaan parempi kokonaiskuva Suomen menestykstä suhteessa pieniin maihin.
No kerro nyt joku esimerkki, Mikä kelpaa? Itävalta, Irlanti, Sveitsi, Slovakia, Tanska, Bulgaria, Georgia, Kroatia? Joku muu mikä?
Noista maista missä on edes about samanlaiset olosuhteet kuin meillä.
Janne Ahosen puheenvuoro normaalimäen yhteydessä suomalaisesta kulttuurista tietyssä asiassa osui aivan naulan kantaan kun näitäkin ketjuja lukee.
Mä en osaa sanoa päätä itse. Lajit voit valita myös mielivaltaisesti. Samoin kuinka terävän kärjen mistäkin valitset. Sekä aikajakson millä vertailu tehdään.
Älä nyt ole suuruudenhullu. Ei sinun merkityksesi ole minulle niin suuri, että olisi herne nenässä. Täysin virheellinen päätelmä sinulta.
Juntiksi sinä meitä mielessäsi ajattelet. Teidät tiedetään ja on nähty ennenkin. Ei sinun tarvitse olla mistään pahoillasi, sekin on oman merkityksesi suuruuskuvittelua. Mutta tuo ilakoiminen, että kiva kun suomalainen ei saanut mitalia, se on sitä parempi-kannattaja-täällä-hei -meininkiä. Väsynyttä touhua.
Tsemppiä nyt kuitenkin.
Tuo on edelleen väärää tulkintaasi. Juuri sitä samaa, että sinä olet yläpuolella muiden ja sinä kyllä tiedät. Olen kyllä pureksinut. Älä neuvo miettimään, kun ensin itse höpiset joutavia. Jokainen rivisi huokuu ylimielisyyttä.No hieman liian suuri merkitykseni näytti kuitenkin olevan.
Jos Suomea verrataan suurinpiirtein samankokoisiin talviurheilumaihin, niin ei Suomi kyllä mitenkään hyvin pärjää. Vertailu pitää tehdä muihin pohjoismaihin ja niihin keski-Euroopan maihin joissa talviurheilun harrastajamäärät ja suosio ovat suunilleen samalla tasolla.Hyvinhän Suomi urheilussa muihin samankokoisiin maihin verrattuna pärjää. Miksi Suomella olisi edellytykset pärjätä muita paremmin?
Norja 4+3+6=13
Sveitsi 3+0+1=4
Itävalta 1+4+0=5
Slovenia 1+1+2=4
Slovakia 1+0+0=1
Ruotsi 0+4+1=5
Tsekki 0+2+1=3
[B]Suomi 0+1+0=1[/B]
Latvia 0+0+1=1
Liettua 0+0+01=1
Viro 0
Tanska 0
Tuo on edelleen väärää tulkintaasi. Juuri sitä samaa, että sinä olet yläpuolella muiden ja sinä kyllä tiedät. Olen kyllä pureksinut. Älä neuvo miettimään, kun ensin itse höpiset joutavia. Jokainen rivisi huokuu ylimielisyyttä.
Mutta se siitä. Mielipiteesi ja minun esittämäni fakta on nyt esitetty. Katsellaan nyt vaikka luistelijanaisten perseitä, kansallisuuksista riippumatta. Tai jos tahdot katsoa miesten vastaavia, niin en moiti, en ole foobikko.
Sinulle näyttää olevan tärkeää se, että saat uskoteltua, että se toinen on hermostunut. Sitten vissiin uskot "voittaneesi". No, valheen kautta moni elää. Omituinen tapa, mutta kaikkea ei voi ymmärtää. Tsemppiä sille tielle.Faktaa on vain se, että sie vedit ison kokonaisen herneen nenääsi.
On myös olemassa laji, jossa fanit hehkuttavat pitkän kilpailutauon jälkeistä podiumpaikkaa, hienoa nousua tms. ja itse urheilija toteaa, että meni ihan ok, mutta mitäs tässä sen enempää kun ei voittanut.
Niin. Se on se Kimi-Matias Räikkönen.
Nimimerkillä ei aina jaksa innostua Pitkämäen pronssitiloista, kun 10 parhaan heiton keskiarvo on 90,40.