Vieläkään ei aukene mitä dissaamista on Saarisen nejännessä sijassa. Eikö se ihan oikeasti ollut mielestäsi hyvä suoritus? Eikö se nyt ole kaikille selvää että puitteet ja taustatyö on hoidettu Suomessa heikommin ja lupaavia junioreita ei tahdo hiihtourheilun pariin hakeutua. Voit vaikka vertailla junnukisojen osallistuja listoja Norjassa. Siellä on hiukan enemmän imua.
Jälkimmäinen kappaleesi tuossa väsyneessä mukahassuttelussa kertoo vain sen, että olet liikkeellä trollaamassa tai et omaa minkäänlaista pelisilmää mitä tulee kritiikin antamiseen. Dissaat yhtä kaikkien aikojen suomalaista urheilijaa, joka kaiken lisäksi on ollut loistava esimerkki myös nuorille.
Niinkuin sanottu, niin Suomessa on puutteita taloudellisella puolella, ammattimaisessa valmennuksessa sekä harrastajamäärissä. Ei se silti vie mitään pois Saarisen neljännestä sijasta, joka oli huippusuoritus. Taakse jäi muunmuassa universumin ylivoimaisin hiihtojumalatar.
En minä dissaa Saarisen neljättä sijaa, se vaan ei mielestäni ole millään mittakaavalla verrattavissa mitaliin, jee jee hyvä suoritus, so what? Minä en vain ole tyytyväinen siihen, se ei riitä. Se jos Saarinen olisi ollut neljäs ja sen olisi voittanut kolme suomalaista olisi hyvä suoritus, nyt se oli vain neljäs sija. Juurikin tähän on tää touhu mennyt kun on tarpeeksi kauan jankattu jostain pistesijoista, tätä sillä on haettu, että ihmiset silmät kiinni on innoissaan jostain neljännestä tilasta. Oliko se Saariselle nykykunnolla hyvä suoritus? Oli varmaan, mutta eipä se nyt kuitenkaan ole mitali. Siinä vaiheessa se alkaa olemaan ainakin minulle se ja sama oliko se Saarinen neljäs vai neljästoista.
Ja minä kyllä ihan tarkoituksella kirjoitin Ahosesta sen mitä kirjoitin, silloin kun sillä meni kovaa, niin ei muka oltu takana, koko Suomi istu TV:iden ääressä jännittämässä, eikä taatusti ollut viejistä ja maksajista puutetta, edelleen suomalaiset sitä kannustaa, mutta missä on se vastaus huutoon? Siinä että hän itse näyttää esimerkkiä syyttelemisestä, väärin kannatettu kun ei jakseta riemuita että hän on sijalla 29 tms. jotain muuta.
Eikä mua kiinnosta kuka on hiihtojumalatar ja paljon on rahaa käytettävissä. Minä haluan suomalaisena nähdä suomalaisia palkintopallilla. Suomi on talvilajien siunattu maa ja jos me emme menesty, ja 4 sija ei ole menestymistä, niin ihan aiheesta saan mielestäni olla tyrmistynyt kun jotkut väittävät sitä menestymiseksi.