Minusta on erittäin vastenmielistä, että puolue, joka on hyvin voimakkaasti profiloitunut ”yhdenvertaisuuden, jakamattoman ihmisarvon ja suvaitsevaisuuden” puolustajaksi, hyysää riveissään Al-Taeen kaltaista rasistista kansankiihottajaa ja valehtelijaa.
SDP:hän on riemuen ottanut tällaisen ehdokkaan vastaan, joten virhe on sattunut jo kauan aikaa sitten. Minä näen, että al-Taee on nyt kuula SDP:n jalassa, mikä vaikeuttaa puolueen toimintaa. Itsepähän ovat ongelman antaneet tapahtua olemalla hyväuskoisia, joten pitäköön kuulan nyt jalassaan. Jos siitä aiheutuu kannatuksen lasku, niin se on ihan hyvä rangaistus puolueelle, joka puhuu kauniita, mutta teot ovat epäilyksiä täynnä.
Al-Taeen kirjoitukset olisivat pitäneet tulla ilmi taustaselvityksessä, etenkin kun ottaa huomioon, että SDP ei ole mikään Väyrysen Tähdenlaskuliike, vaan Suomen suurin puolue. Erottamalla al-Taee, pääsisi Rinne aivan liian helpolla pesemään kätensä muka vihapuheesta huolestuneena olevana puheenjohtajana, vaikka vallanhimo on äijällä päällimäisenä mielessä. Minusta puolueen puheenjohtajan pitäisi kantaa vastuu tällaisessa asiassa sen sijaan, että valittelee tulleensa huijatuksi. Nyt on kuitenkin kysymys vihapuheesta, eikä jostain pienestä hölmöydestä, ja siksi kuulutan puheenjohtajan vastuuta.
Lähinnä tuossa al-Taeen anteeksipyytelyssä minua häiritsee se, että hän selitti kirjoittelusta valehteluaan häpeämisellä - tästä jäi sitten vähän epäselväksi se, että olisiko hän tuonut asian itse suoraselkäisesti esiin mikäli asiasta ei olisi noussut näinkin suurta haloota.
Niin-in. Pahoitteleeko dopinginkäytöstä kiinni jäänyt urheilija useimmin huijaamista vai kiinnijäämistä. Tätä pitäisi kysyä myös Antti Rinteeltä.