Näin miehenä on pakko sanoa, että hävettää lukea tällaistä itkemistä.
On totta, että asevelvollisuudessa ja huoltujuusasioissa ei tasa-arvo toteudu, mutta työelämässä tuollaiset asiat kompensoituvat monikertaisesti toiseen suuntaan. Vanhemmuuden kustannukset kaatuvat leijonanosilta naisten työnantajien maksettavaksi ja tästä aiheutuu paljon merkittävämpiä vaikutuksia naisten työllistymiselle kuin jostain asevelvollisuudesta. Samaten lasikaton olomassaolo, hyväveliverkostot jne kääntävät asetelman työmarkkinoilla miesten eduksi isosti.
Yhteiskunnan syyttäminen siitä, että miesten keski-ikä on pääasiassa epäterveiden elämäntapojen ja väkivaltallan takia heikompi on vain säälittävää ruikutusta. TOJ:lta tuollaista voidaan odottaa. Tyhmyydestä sakotetaan.
Sen kuin häpeät, oma on ongelmasi. Erikoista, miten feministipiireistä usein toistetun "naisen on äänestettävä naista"-ajatusmaailman kääntäminen toisin päin eli "miehen kannattaa äänestää miestä"-malliksi onkin sitten itkemistä ja ruikuttamista. Varsinkin kun juuri totesin, että olen äänestänyt naisia ja voin tarvittaessa äänestää vastedeskin, jos tilanne sitä vaatii.
Mitä "lasikattoon" tulee, niin eipä ole ainakaan minun alallani sellaista näkynyt. Itse asiassa kaikki esimiehet ovat naisia lähes tappiin asti (kaupunginjohtajaan asti, joka on Turussa mies), ja hyväpalkkaisia ovatkin. Hyvä veli -kerhot hyödyttävät pientä rikkaiden eliittiä, eivät millään tavalla tavallista palkansaajamiestä, joten niitä on turha tähän vetää.
Yhteiskuntaa en ole "syyttänyt" miesten alhaisemmasta eliniästä, mutta eipä se tule koskaan kohenemaankaan, jos kaikissa asioissa mennään naisnäkökulma edellä ja keski-ikäisten demarinaisten ideologioiden mukaisesti. Ainoa keino, jolla keskiverto vasuritantta saadaan kiinnostumaan työttömän, kouluttamattoman ja syrjäytymisvaarassa olevan miehen (nuori tai vanha) elämästä on se, että tämä kyseinen mies on mustalainen tai mamu. Sitten tulee kyllä romanifoorumia, kotouttamisprojektia, sopeuttamista ja sen sellaista.
Häpeä ja paheksu niin paljon kuin lystäät, mutta se ei Jukka Kärnänkään toteamia tosiasioita miksikään muuta, eikä estä minua ja kymmeniä tuhansia muita suomalaismiehiä jättämättä demarien ja/tai täti-ihmisten äänestämistä väliin.
Jotta ei tulisi epäselvyyksiä, niin munien omistaminen ei sinänsä kenestäkään tee pätevää. Opetusministeri Gustafsson oli sanansa syöjä ja varsin saamaton lajissaan, ja joutikin mennä.