Missä olen selitellyt Hirvilammen pahoinpitelytuomiota?? Todista väitteesi, tai palaan tähän asiaan uudelleen ja uudelleen. Enkä ole muutenkaan Hirvilammea puolustanut, vaan todennut että Pukkisen esimiesvalvonta kosahti pahemman kerran. Minusta on oikein hyvä että molemmat ovat Turun jättäneet.
En väittänyt sinun pahoinpitelytuomiota selitelleen vaan toivoin, ettet tule sitä selittelemäänkään, sanamuoto oli ehkä vähän epätarkka. Olen Pukkisesta samaa mieltä, parempi kaukana Turusta koko mies.
Sinä et osaa suutasi avata ilman demarivihaa, joten turha kainostella. Ottaako noin koville kun joku puolustaa SDP:tä sinun sontakuormasi jälkeen?
On sääli, että et kykene tarkastelemaan aihetta kiihkottomasti vaan tulkitset kaiken kritiikin ja toimintalinjojen kyseenalaistamisen sontakuormaksi tai muuksi. Onneksi et sentään nahkurin orsille toivottele tai puhu Siperiassa tapaamisesta kuten herkkä ja suvaitsevainen Lipponen. Ei ota ollenkaan koville jos puoluettasi puolustat, sinulla on siihen yhtä suuri oikeus kuin minulla on sitä arvostella ja olla puoluepoliittisista linjauksista täysin päinvastaista mieltä. Ei minulla tässä pulssi nouse, toivottavasti ei sinullakaan, vaikka jankuttamisesi jostain traumoista sekä käyttämäsi ilmaukset sontakuormista sun muusta kielivätkin.
Yritetään nyt pitää asiat riitelemässä keskenään, ei henkilöt. Ei minulla ole sinua henkilönä ja persoonana vastaan mitään, en vain ole poliittisesti monestakaan asiasta kanssasi samaa mieltä. Tietääkseni minun ei myöskään tarvitse Lipposta ylistää mikäli koen hänen julkisen imagonsa ja mielipiteensä itselleni erittäin vastenmielisiksi. En ole silti maasta muuttamassa edes siinä lähes mahdottomassa skenaariossa, jossa Lipposesta tulisi presidentti. Tämä tosin edellyttäisi lähinnä sitä, että kaikki muut ehdokkaat menehtyisivät vaalipaneelia kohdanneessa onnettomuudessa ja paneelista poisjääneestä Lipposesta tulisi presidentti muiden ehdokkaiden puutteessa.
Demarivihaa minulla ei edelleenkään ole, en elä missään puoluepoliittisessa poterossa tai määritä eri asioiden ja näkökulmien oikeellisuutta sen mukaan, mihin puolueeseen mielipiteen edustaja sattuu kuulumaan. Demarikyllästymistä ja demaripettymystä minulla kyllä on, samoin kuin demarisääliäkin siitä, että aikanaan tarpeellinen ja merkittävä puolue on rappeutunut nykyisenlaiseksi "rakkauden puolueeksi", jossa Jungnerit sun muut puhuvat toisessa päässä täysin pehmeitä ja toisessa päässä oikeistosiipi kelpaisi sellaisenaan Kokoomukseen.
Ruisrockille ei löydy, tuomiot tulivat ja ne on kärsitty ja sakot maksettu. Loppusosa on taas sitä normaalia shittiä, haukkua saa niin paljon kuin sielu sietää, mutta jos joku vastaa niin se on siilipuolustukseen käpertymistä ja selittelyä. Jep jep, ja suuri omahyväisyys.
Kyllä se on selittelyä, kun vetosit Hirvilammen kuittiepäselvyyksissä siihen, että Pukkisen olisi esimiehenä pitänyt näihin puuttua aiemminkin ja että Pukkinen oli epäpätevä. No niin Pukkinen olikin epäpätevä, mutta ei Pukkinen silti näitä kuitteja kirjoittanut tai edustusvaroja väärinkäyttänyt Hirvilammen puolesta, Hirvilampi teki sen itse. Kummankin lähtö on ollut Turulle hyvä asia, siitä olemme siis täysin samaa mieltä.
Olennaisinta ei nyt ole se mitä on tapahtunut vaan se, onko siitä otettu mitenkään opiksi. Jos taas case Hirvilammista otetaan oppia ja jatkossa moista ei pääse tapahtumaan kiristyneen valvonnan ansiosta, niin sitten tapauksesta on ollut jotain hyötyäkin. Suuri osa virkamiehistä on rehellisiä ja päteviä, oli jäsenkirjaa tai ei, mutta ns. mätämunien varalta täytyy jatkossa kehittää tarkempi valvonta.
Kunnallisvaalit ovat sitten myöhäisempi päänsärky, ainahan voi olla että pahantahtoinen toiveesi toteutuu ja SDP häviää nekin. Siinä on Turun kaupungin työntekijöillä sitten ilon hetki kun perinteinen vasemmisto heikkenee ja Persut nousevat vahvoiksi, onnea vaan ja menestystä.
Sinun näkemyksesi demokratiasta on siis se, että pidät niitä äänestäjiä pahantahtoisina jotka toivovat itselleen parhaiten sopivan puolueen vaalivoittoa? Demarit=hyvä ja muut=paha? Kovin on mustavalkoinen ja polarisoiva lähtökohta.
Ei se nyt ihan niin mene, että valtapuolueiden kuten demarien tarjoamiin vaihtoehtoihin kyllästyminen ja muutoksen toivominen olisi pahantahtoista. Juuri tämänkaltainen muutosvastarintainen asenne demarien ja muiden isojen puolueiden taholta onkin yksi syy, miksi vaikkapa Perussuomalaiset tai muut ovat kannatustaan rajusti lisänneet. Mutta tätä ei haluta myöntää eikä myöskään haluta tosissaan kuunnella äänestäjiä tai selvittää miksi äänestäjä onkin antanut äänensä muille. Ei, sen sijaan mietitään miksi ihmiset olivat niin pahantahtoisia.
Totta kai minä toivon, että puolue, joka on ollut yli 40 vuotta Turussa vallan kahvassa menettäisi asemiaan. Toivon samaa Kokoomuksellekin (ja Kepulle Suomen kaikissa maalaiskunnissa), sillä ei kenenkään kuulu olla jatkuvasti valta-asemassa. Se jähmettää päätöksenteon ja synnyttää pitkäaikaisia, haitallisia klikkejä. Oppositiossa oleminen on eduskunnassakin tehnyt monelle hyvää, miksi siis kunnanvaltuustossa pitäisi olla sukupolvien ajan samat porukat vallan kahvassa? On sitä esim. Raisiossakin nähty eri kokoonpanoja valtuustossa, ja vielä Raisiokin on pystyssä. Onpa sillä kokoluokkansa kaupungeista paras imagokin, ollut parissakin mittauksessa.
Otan siis ennemmin riskin vaikka Perussuomalaisten kanssa kun seuraan demarihenkistä "perinteistä vasemmistolaisuutta", johon on Turussa kuulunut mm. kahden lähikirjaston lakkauttaminen yhdessä Kokoomuksen kanssa. Miljoonia kyllä riittää turhiin kirjastosiltoihin ja toriparkkiin. Viime kunnallisvaaleissa SDP:n ehdokkaiden enemmistöhän vastusti toriparkkia, vaalien jälkeen jo kannatettiinkin ja peesattiin Kokoomusta kuten yleensäkin. Jos sanansa syöminen ja äänestäjien harhaanjohtaminen sekä jatkuva Kokoomuksen kanssa kimpassa toimiminen on perinteistä vasemmistolaisuutta, niin otan sitten riskin ja valitsen jotain muuta.
Näköjään Niinistön propganda on joihinkin uponnut täysillä, minuun se ei ole koska en aio Niinistöä äänestää missään olosuhteissa toisellakaan kierroksella.
Aidosti ihmettelen, että miksi et äänestäisi Niinistöä toisella kierroksella. Olethan itse todennut olevasi demarien oikealla laidalla, ylistänyt aseveliakselia nykyistä hallituspohjaa sekä maininnut nimimerkille Pisin Kääpiö 186 cm, että pienillä modifikaatioilla palanen Kokoomuksen vasemmasta siivestä mahtuisi demareihin tämän mainittua, että palanen demarien oikeistosiivestä mahtuisi pienillä modifikaatioilla Kokoomukseen. Sinusta saamani poliittisen käsityksen mukaan kuulut juuri siihen demarien oikeistosiiven palaseen, josta Pisin Kääpiö 186 cm puhui.
Tekisi kyllä itse asiassa ihan terää kummallekin puolueelle ja niiden tarjoamille poliittisille linjauksille, jos sinun ja Pisimmän kääpiön miettimä vaihto tapahtuisi. Ainakin puolueiden välille tulisi selkeä ero ja politiikkaan tulisi selvästi lisää vastakkainasettelua, jota se kaipaa. Oikeistolinjan demarit vain Kokoomuksen riveihin ja Kokoomuksesta vastaavasti demareihin sirpapietikäisiä ja kumppaneita. Luultavasti sairaanhoitaja- ja poliisikokkareitakin voisi siirtää demarien puolelle. Olen aina ihmetellyt miksi niin monet sairaanhoitajat tukevat puoluetta, joka avoimesti ajaa heidän työpaikkojensa supistuksia ja yksityistämistä. Taitaa monelle mennä hattuun, kun saa jonkun AMK-tutkinnon suoritettua ja pitää itseään "korkeakoulutettuna porvarina", vaikka on loppujen lopuksi keskipalkkainen perustyöntekijä.
Mutta jos et Niinistöä missään olosuhteissa äänestä, niin sittenpähän on sinulla miettimistä jos Niinistön kanssa on toisella kierroksella vastassa vaikkapa Väyrynen tai Soini. Kaiketi äänioikeuttasi kuitenkin käytät, sillä eihän puoluetoiminnassa mukana oleva aktiivi voi hyljeksiä edustuksellista demokratiaa ja jättää äänestämättä, eihän?