Niistä paistaa läpi loppumaton usko tulevaan hyvään. Eikös vaan? Ei, käsittely oli julmaa, pelit olivat aitoa scheibaa jossain vaiheessa ja vain BOL oli loppumaton Nokka-fani koko ajan - josta hänelle reilusti propsit!
Kiitos. Annan itsekin itselleni reilut propsit vankkumattomasta uskostani. Ja olen edelleenkin Nokka-fani eikä sitä tule mikään muuttamaan. Ei mulle tee tiukkaa myöntää, että pelit oli toisinaan paskaa tuolloinkin. Joskus enemmän, joskus vähemmän. Sen siedin siksi, että näin koko ajan punaisen langan koko tekemisessä ja ymmärsin, ettei yhdessä yössä saavuteta mitään suurta. Uskoin vakaasti siihen, että kun suunta muutetaan, se muuttuu pysyvästi. Kuinka typerä sitä ihminen voi ollakaan! Se, minkä Nokka rakensi, saatiin uskomattomasti tuhottua muutamassa kuukaudessa. Perkele. Vituttaa aidosti.
Kun IFK putosi HPK:lle Kari Jalonen haukkui kaikki muut paitsi itsensä. Siitä ei kovasti IFK:ssa pidetty. Jälkikäteen ei ole kamalan vaikea sanoa, että Jalonen oli tuolloin oikeassa. Ja olen edelleenkin sitä mieltä, että IFK tippui HPK:lle vain ja ainoastaan siksi, että pää ei kestänyt. Mikään muu ei selitä totaalijäätymistä. Toisaalta, en ole varma, että mestaruutta olisi tuolla kaudella tullut sittenkään. Että ehkäpä se putoaminen oli lopulta vain positiivinen juttu, koska seuraavalla kaudella tuli Ville ja homma napsui muutenkin mukavasti lopulta uomiinsa.
Mulla on vahva intuitio, kuten olen aiemminkin sanonut. Luotan siihen. Mä uskon edelleenkin, että IFK tulee parantamaan esityksiään huomattavasti nykyisestä riippumatta siitä, loppuuko lock out vai ei. Mulle on täysin vierasta sellainen, että mua vituttaisi IFK:n voitto siksi, että valmentaja saa jatkaa. Jos IFK ei mestaruutta tällä kaudella voita, se ei johdu pelkästään valmennuksesta. Mestaruus on kuitenkin edelleen ihan täysin mahdollinen. IFK:lle ei sovi mikään ennakkosuosikin viitta. Että sikälimikäli ollaan erittäin hyvissä asemissa juuri nyt, kun on perseilty oikein urakalla.