Soppa Sormusen lähtölaskenta

  • 2 177 576
  • 7 196

kamrat

Jäsen
Suosikkijoukkue
urheiluseura HIFK
SOPPATYKKI bongattu. Parkissa Hesarilla Sturenkadun alkupään ja urheilutalon puolessa välissä. Lumikinosten perusteella kukaan ei ole keitellyt hetkeen.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kuvien ottopaikkojen tarkemmat koordinaatit lähetän faksilla tulenjohtopaikalle... Ei muuta raportoitavaa. Kuitti!

Kuva 3 on ainakin vaaraton. Siinä vietetään HIFK:n pikkujouluja ja kaikilla on tonttulakit päässä. Muut kuvat, tai siis tässä vaiheessahan ne kai ovat vielä filmejä, lähtevät päämajan kehittämöön.

HIFK:n valmentajaneuvottelut ovat nyt siinä tilanteessa, että Dinot kertovat muulle jengille kuinka asiat hoidettiin alkuräjähdyksen aikaan. Silloin oli kuulemma kaikki paremmin muutenkin.
 

miikafrans

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Svedu porukka.
Lähden uudelleen tarkastamaan tilannetta Kalliossa. Otan mukaani LV 217:n ja sanlan. Jos minusta ei tänään enää kuulu, olen jäänyt vangiksi, tai vihulainen käyttää radiohäirintää. Toivottakaa minulle onnea.
 

scholl

Jäsen
Punaiselle Koneelle ja miksei muillekin pieni vinkki. Tallentaa pelin kovalevylle ja aina HIFK:n saadessa kiekon haltuunsa laittaa pikakelauksen päälle, jo kuusinkertaisella nopeudella HIFK:n hitaat lähdötkin alkavat näyttää lähes normaalilta jääkiekolta. Huono puoli tässä on tietysti se, että jos ei ehdi muuttaa nopeutta normaaliksi vastustajan saadessa kiekon, niin peli menee jo aivan liian nopeaksi seurattavaksi.

mun videot meni rikki ja heitin ne veke, joten en voi tallentaa. Tässä taloyhtiössä on vain HTV Welho, eikä Sonera kaapelia, joten en näe kuin yhtä Urho-peruskanavaa, enkä Totalia. Niinpä toisin kuin esim. toissa talvena, en edes teoreettisesti näkisi niitä pelejä kuin satunnaisesti. Kaiken kukkuraksi olen usein unohtanut, että matsi on tulossa tai ollut treenaamassa, joten eipä tuo Urhokaan ole tuonut kuin 3,5 sm-liigaottelua minulle tällä kaudella toistaiseksi nähtäväksi. Tuossakin voi olla ehkä hieman arviossa ilmaa, sillä en ole jaksanut seurata matseja kovinkaan keskittyneesti, vaan mennyt välillä esimerkiksi safkaamaan. Mitään en ole menettänyt, sillä se, mitä olen nähnyt, on ollut äärimmäisen piinaavaa skeidaa. Mielummin käyn katsomassa vaikka kakkosen futispelejä kuin katson jotain hidasta lähtöä, jossa ei päästä edes punaviivan yli.

Tosin täytyy todeta, että jos Nokan ja Sopan välissä ei olisi ollut Petua niin voisi tuntua vielä pahemmalta. Parkkiinnuin viime kauden paskan pelin ja huonon yrittämisen sekä itseluottamuksen aikana, eikä se tunnu enää miltään tänä vuonna. Tiedän, ettei panosteta, eikä osata.

Puskaradiosta sen verran, että olen pitänyt tämän kauden hyviä yleisömääriä sen seurauksena, että puskaradio toimii viiveellä. Mestaruus, mm-voitto ja Granlund toivat jengiä viiveellä halliin. Ensin ostaa yksi kaveri kausarin, seuraavalla kaudella mukana on jo toinen ja kolmannella kaudella kolmas, mutta se ensimmäinen on jo luopunut, kun huomaa, että se onkin muuttunut paskaksi. Niinpä puskaradion kautta tulevat vain harvoin kokevat jotain hyviä asioita elämässään, koska he ovat aina jäljessä.
 

LP#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viimeisen parikymmentä vuotta olen uskollisesti juonut *aina aamusumppini valkoisesta IFK -tähtimukista. Ei se enää ole valkoinen, pikemminkin kahvin ja muun paskan polttama harmaa saviastia, josta logokin on haalistunut pois ennen Pena Matikaisen potkuja. Silti päätin vaihtaa n. 300/ krt vuodessa käyttämääni pyhää astiaa hiljaiseksi protestiksi ja juoda aamuplöröni maailman paras äiti -mukista, vittu.

Neuvostoliitto kaatuu, presidentit vaihtuu, maailmassa hyväksytään homot, Suomi voittaa euroviisuissa ja mukit lahoaa mutta Dino elää ja voi hyvin.

Taas Suomen karhu elämöi, se nosti kämmentä ja löi.

Ps. Kapteeninkadulta ei raportoitavaa, ei näy edes Andya.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toinen juttu: Jatkoajassa on enimmäkseen jääkiekosta ymmärtäviä henkilöitä. Kyllä siihenkin pitää luottaa, jos matsin jälkeen kertyy siellä käyneiltä 26 eri versiota siitä, miten paskaa peli oli. Puskaradio on edelleen maailman tehokkain verkosto.

Tästä olen kyllä jokseenkin eri mieltä. Ymmärrän kyllä, että ihmiset eivät näe kaikkea samalla tavalla (ja ne, jotka ovat nähneet minun kanssani eri tavalla, ovat väärässä, mutta olen hyväksynyt senkin), mutta kyllähän tänne kirjoitellaan usein vahvasti "edellisten otteluiden tapahtumista". Eli jos kolmessa aiemmassa pelissä on mennyt kaikki aivan päin helvettiä, niin tokihan siinä viimeisimmässäkin matsissa kaikki meni edelleen surkeasti, vaikka itseasiassa jonkinlaista muutosta parempaan olisi tapahtunutkin. Ja jos joku pelaaja on pääsääntöisesti ollut perseestä, se on pelitapahtumista riippumatta sitä edelleenkin. Aina ja ikuisesti. Tästä hyvänä esimerkkinä vaikkapa Mikko Jokela. Jokela muistetaan hirveän usein toivottaa helvettiin, vaikka edellisessä pelissä olisi suoriutunut omasta tehtävästään hyvinkin. Eli jää levy päälle ja kaikki aiemmat tapahtumat vaikuttavat liian vahvasti siihen, miten suoritukset nähdään. Tämä on se syy, miksi haluan itse nähdä matsit, mieluiten paikan päällä. Vaikka en jostain pelaajasta erityisemmin pitäisikään, osaan kuitenkin olla sen verran objektiivinen, että kykenen antamaan kiitosta silloin, kun siihen on aihetta. Kaikki eivät siihen pysty. Mutta toki, kukin tyylillään.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
NOTHING IS OVER!! We shall never surrender!(maestro laitatko Aces High:n tulemaan)

Viive vain n. 12h kiitos uuden Ericssonin tykkipäätteen. Suunta ja koro asetettu, sekä asianmukainen summa siirretty Rykmentin vääpelin joululahjarahastosta (pari numeroa pienemmät pitsi alusasut saa varmaan halvemmalla, kuin oikean kokoiset?) soppa-pataan. Jumbon ympäristö vaikuttaa oudon rauhalliselta, tyyntä myrskyn edellä...?
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Minä jääkärikessuna, jolla myös räjähde koulutusta, suoritin viime yönä Stadin sisääntuloväylien miinoittamisen kylkimiinoilla, joihin liitin myös viuhkamiinoja, sekä tien pientareiden painaumiin räjähtävää tulilankaa, ettei sinnekään pääse suojaan. Nordiksen ympäristöön kylvin loput poistettavista sakara- ja putkimiinoista. Alkaa The Sir Pentin olla hankala lähestyä officea.

The Sir pystyy ihan mihin vaan. The Sir meni muutama vuosi sitten lomamatkalle Neitsytsaarille ja sieltä palattuaan niitä kutsuttiin enää saariksi. Eikä The Sir:iä edes huimannut. Noi miinat ei Penaa pysäytä, kannattaa kylvää Jenkkipaketteja Nordiksen ympäristöön. Ei nekään Penaa pysäytä mutta niillä pystytään pelaamaan aikaa.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
SOPPATYKKI bongattu. Parkissa Hesarilla Sturenkadun alkupään ja urheilutalon puolessa välissä. Lumikinosten perusteella kukaan ei ole keitellyt hetkeen.

SOPPATYKKI bongattu myös Narinkatorilla. Näytty kyllä siltä että olisi käytössä.
 

Mies-Olavi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään taas jatkui sotakoira Wagnerin koulutus. Hiiviskelimme Espoon metsissä (koira tykkää kusta Espoon päälle, sen takia asutaan täällä) ja harjoittelimme faxin etsintää kun kuului yhtäkkiä rätinää. Onneksi en usuttanut 4kk vanhaa sotakoiranalkua rätinän kimppuun - se oli ilmeisesti JHag joka Sergeliään heilutteli mitä täältä informaatiokeksusta kävi ilmi. Olisi ollut noloa jos ns oma koira puree. Tai Wagnerin tapauksessa, julmasti häntää vispaten olisi mennyt rapsutettavaksi.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
The Sir pystyy ihan mihin vaan. The Sir meni muutama vuosi sitten lomamatkalle Neitsytsaarille ja sieltä palattuaan niitä kutsuttiin enää saariksi. Eikä The Sir:iä edes huimannut. Noi miinat ei Penaa pysäytä, kannattaa kylvää Jenkkipaketteja Nordiksen ympäristöön. Ei nekään Penaa pysäytä mutta niillä pystytään pelaamaan aikaa.

Kaunis ja erittäin fiksu ajatus, mutta tarkoitushan on että The Sir pääsee läpi. Jenkkipaketit tulee kylvää miinakentän turvapolulle noin 80 cm:n välein, näin saadaan hänet yhtenä kappaleena, viikset tallessa ja täydessä valmennusvalmiudessa hallille.
 

scholl

Jäsen
Maikkari lienee saanut vihiä Tiedotteesta. Telkku.comin mukaan illalla tulee Hockey Night Extra. Tuskin mitkään Kummolan eläkkeellejäämiset tai muut vastaavat syyt aiheuttavat ylimääräisen lähetyksen pukkaamisen eetteriin, vaan jotain isoa on tapahtumassa.
 

Smeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mä alan ihan oikeasti toivomaan Penaa loppukaudeksi penkin taakse. Valmennusryhmä saisi ainakin ensimmäistä kertaa tällä kaudella aplodit yleisöltä esittelyssä. Tulee jo kylmiä väreitä, "Tervetuloa kotiin Pentti!""
 

miikafrans

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Svedu porukka.
Ei Matikaisille!

Jyrkkä EI! jokaiselle Matikaiselle Nordikselle. Jos joku, varsinkin P.Matikainen yrittää lähestyä The Halliamme, pitäisi hänet teloittaa siihen paikkaan.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
En tiedä kun en ole ennustaja, mutta jos niin on, niin silti hjallis ja jokerit ovat siellä. Kävin hiljattain Hartwall-areenalla konsertissa ja se jo vitutti. Hjallis ei laittanut sitä showta pystyyn silloin, kun lipussa luki, vaan joku pari h myöhemmin, jotta ihmiset joutuivat sitä löysässä mukissa tarjottavaa kamalaa Karjalaa ostamaan. Päätin silloin että pitäkööt Venäjä Karjalan ja sen oluen ikuisesti. Kiero jätkä kuin mikäkin se Hjalmari ja ankeasti suunniteltu halli. Siihen päälle kun lisäät TUL Jokeri-fanit, Kuseninan ja Loirin niin onpas lystiä olla siellä. Suorastaan ratkiriemukasta. Vähän sama kuin vetäisi itseään turpaan.

Oltiin varmaan samassa kohtuullisen paskassa konsertissa... oltiinkohan jopa samassa aitiossakin ;)

Asian vierestä. Me ollaan aikaisemminkin kinattu näistä pk-seudun jengien kannattajakuntien demografioista. Joo, me narripellet ollaan tietty kaikki jotain dinojakin vanhempia TUL-jääriä ja loput sitten märkäkorvia Keravalta. On se hianoo kun te kaikki ootte suomenruotsalaisia korkeakoulutettuja ankkalammen snobeja ja asutte vielä kaikki kävelymatkan päässä Nordikselta. Happamia sanoi kettu...

Mä ymmärrän sen, että kun oma joukkue ui syvällä ja naapuri poikkeuksellisesti porskuttaa, niin harmittaahan se. Mutta en mä nyt sitä jaksa ymmärtää, että pitää "vihata" jotain hallia ja teidän entistä fania. Jos sinne teidän helskutin pieneen, mutta ah niin moderniin ja viihtyisään, halliinne mahtuisi myös vierasjoukkueen kannattajia, niin kyllä mä menisin katsomaan oman jengin peliä, vaikka ne lipputulot menisikin lopulta dinojen fikkaan.

Peace man. Toivotaan, että saatte siimasoppanne selvitettyä ja päästään taas kiinni tosi peleihin.

PS. Töölöstä ei mitään raportoitavaa. Paitsi että vihreät on hassanneet kaupungin rahat johonkin muuhun, kuin lumiauroihin, joten voipi olla että se valmentajakandi on kypsynyt etsimään parkkipaikkaa ja lähteny menee...
 

TumE#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, suomalaiset NHL:ssä.
Jyrkkä EI! jokaiselle Matikaiselle Nordikselle. Jos joku, varsinkin P.Matikainen yrittää lähestyä The Halliamme, pitäisi hänet teloittaa siihen paikkaan.

Väärin. Levitellään punaista mattoa eteen ja sirotellaan ruusun terälehtiä, kun Sir itse kaikessa mahtavuudessaan astelee toimistolle.
 

scholl

Jäsen
Jos tämä menee neuvotteluksi seurajohdon kanssa niin ehdotan päävaatimukseksi sitä, että jokainen fani saa liittyä Ligaförening ry:n jäseneksi. Silloin Dinot istuvat siellä hallituksessa vain jos nauttivat jäsentensä luottamusta. Niin se on muissakin yhdistyksissä.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Kyllähän Pena olisi Soppaan verrattuna itse Messias!

Toisi koko kauteen ihan uuden ulottuvuuden ja HIFK:n kiinnostavuus nousisi kuudenteen potenssiin. Loppukausi tulisi olemaan todellista tykitystä!
 

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän Pena olisi Soppaan verrattuna itse Messias!

Kyllä, Pena onnistui 2000-luvulla sössimään 7 kautta, Soppa vasta yhden ;)

No, totta puhuakseni ilomielin toivotan Penan tervetulleeksi, siis koutsaamaan. Kyllä se sen Soppaa paremmin osaa, toimiston puolelle kyllä voisi sitten asettaa porttikiellon, lukuunottamatta sopparin allekirjoitusta ja faxihuonetta.

Mutta missä on Raato? Onko näkynyt elonmerkkejä? Vai lähtikö menemään vielä kun ehti?
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Nurmijärven Röykässä kaikki rauhallista. Valintatalon pihalla jututin muutamia mutta mitään tiedotteeseen liittyvää ei ollut kenelläkään tiedossa.


Over and out. Röykkä vaikenee
 

Kayaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Die Mannschaft
Merivalvontapartio on saatu päätökseen, kävin jopa liukastelemassa Uuni ja Sirpalesaaren välisellä aallonmurtajalla. Mutta ei mitään havaintoa, tosin pelästyin että kaksi kameraa räpsivää turistia ovat dinojen agentteja ja saan kuulan kallooni tai myrkkyruiskeen. Mutta hengissä selvittiin.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
BOL: Ymmärrän pointin, varsinkin pelaajan pysyvän dissaamisen. Viime aikoina parantanut Luttinen on yhä monien mielestä aivan kujalla. Yritin painottaa sitä, että jatkiksesta on luettavissa noin 26 erilaista versiota siitä, miksi ja miten peli oli caccaa. Lisäksi katsaus sarjataulukkoonkin paljastaa, että eteenpäin ei ole menty ja pelaaminen on täyttä skeidaa. Ymmärrän ja hyväksyn ns.keskivertofanin päätöksen jäädä pois kuulopuheiden perusteella. HIFK ei ole ansainnut häntä matseihin ja HIFK tarvitsee muitakin kuin meitä elinkautisia. Sitten kun taas joka paikassa puhutaan miten vitun hienosti HIFK pelaa, kyllä sinne jengiä tulee. Mehän ollaan kaikki elinkautista lusivia tyyppejä ja onneksi nykyinen ATK-maailma mahdollistaa sen, että otteluita voi seurata myös kotonaan MikroMikon näytöltä. Hemmetti, kun joku keksisi vielä sellaisen ATK-laitteiston, jota voisi kantaa mukanaan...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös