Nyt jätkät tarkkana.
Täällä on alkanut tulemaan huolestuttavan kuuloisia asioita. Jätkiämme on muilutettu, viety Gardenin keskitysleireille ja propaganda videoita on tuotu julkisuuteen.
Itse olin tänään partioimassa Lahti-Heinola suunnalla (Ei tiedotettavaa) Pirkanmaalta lähdimme aikaisin aamulla ja paluumatkalla Virveeni (Motorola) tuli soitto omilta joukoiltamme, että johtamaani, yhteen Pirkanmaan tiedusteluyksikköön on yritetty hyökkäystä.
Autosta talla pohjaan ja kotiin päästyäni näytti, kuin hylje olisi rimpuillut pihamaalla, eli selkeästi jonkinlaisia taistelun jälkiä näkyi. Menin sitten tarkistamaan kameran kuvaa, sillä olen asentanut tänne ihan uuden kamerajärjestelmän
http://www3.jkl.fi/ksmuseo/haloo/teknologia/kuvat/videonauhuri.jpg (kuva järjestelmästä).
Pihamaalle oli tultu rynnäköllä ja videolle tallentui ainakin Kalervo Kummola, Raimo Helminen sekä Jesse Niinimäki. Onneksi olin miinoittanut pihamaan liukumiinoilla sekä lätkämaaleilla ja Kummola oli ensimmäisenä töräyttänyt suoraan liukumiinaan eikä päässyt ylös maasta. Tämän jälkeen Helminen ja Niinimäki alkoivat syöttelemään toisillensa ja kumpikaan ei saanut vetoa aikaan. Jäljestä tiedustelun toisessa aallossa oli ainakin Alpo Suhonen alasti (hyvä nahkainen lumipuku), joka jähmettyi täysin nähtyään Kummolan taistelun maassa ja kun huomasi hämäykseksi asennetun lumiukon, muuttui Alpo muumioksi.
Muutama tunti tuli videokuvaa kun vihulaiset taisteli päästäkseen Pirkanmaalla sijaitsevaan tiedusteluyksikköömme, mutta onneksi eivät saanet loppujenlopuksi tarpeeksi tiedustelutietoa siitä, että täällä on Pirkanmaan jaoston majapaikka. Hylkeen jäljet tulivat siis tästä vaarallisen tuntuisesta hyökkäysyrityksestä. Loppujen lopuksi pihaan ajoi Pekka-Niska ja nosti kokojoukon ylös ja vihulaiset pakenivat paikalta korvat luimussa ja housut kintuissa (Alpollahan ei housuja ollutkaan).
Kuitenkin sen verran vaarallisen lähelle pääsivät, että täytyy laittaa etuvartiot vähän kauemmaksi ja vahvistaa vartiointia muutenkin. Miinoitteita pitää myöskin kehitellä lisää.
Edit: Oli pakko vähän muokkailla kun on tullut vedettyä Marskin ryyppyä tässä videota katsellessa ja voin sanoa, että ei ollut mitään kaunista katseltavaa. Olin kuullut myös huhua, että Johanna Tukiainen on mahdollisesti Tampereella, mutta on faxilla saamani tiedon mukaan juuttunut juna-asemalle kusihädän yllättäessä kesken kaiken ja kusi on jäätynyt kiinni. Tämän enempää emme varmasti Tukiaisesta halua tietää, mutta todella vaarallisesta merimiinasta on kysymys, sillä pelkkä Tukiaisen näkeminen järkyttää mieliä sekä aiheuttaa sokeutta.