Hei vaan hei
Vuodet vierii, mutta sama meno jatkuu näemmä. Onkohan HIFK:lla yhtäkään yli kolmekymppistä kannattajaa, joka ei ole a) masentunut, b) alkoholisoitunut c) kärsi vatsahaavasta tai d) kaikkia edellisiä. Laitoin oman osani keräykseen.
No itse asiassa, nyt kun mainitsit... :)
Työnnetään nyt sitten omakin lusikka soppaan... Elämässä tulee ilmeisesti juuri siinä kolmenkympin tienoilla usein sellainen filosofinen vaihe, jolloin käydään läpi mikä on tärkeätä. Minulla tämä alkoi surullisen kuuluisassa 27 vuoden iässä, joka ei kaikilla pääty yhtä hyvin kuin minulla (esim. Marilyn, James Dean, Curt Cobain, River Phoenix, mitä näitä nyt on. RIP). Viimeisen neljän-viiden vuoden aikana olen kuitenkin parantunut juurikin noista Muksun yllä mainitsemista, viettänyt parhaat vuodet elämästäni... ja enemmän aiheeseen liittyen olen myös nähnyt 30-vuotissyntymäpäivänäni livenä Villen hattutempun ja "toinen puoli" -huudot, ojentanut Israelissa tuotettuja (diss) ovo-vegetaarisia soijanakkeja Tommi Kovaselle ja Suomalaista kaurapuuroa JHagin adoptiolapselle, Juha-Pekka Haatajalle, nakkikattilassa keitettäväksi. Apollossa Hade kertoi saaneensa siitä jengiltä vittuilua, mutta mitäs meni haastattelussa sanomaan ihan väärin. Olen myös niin monen vuoden IFK-addiktiosta päässyt terveellä tavalla eroon, joskin hieman kyseenalaisella tavalla kesken seitsemänteen peliin menneen narrisarjan. Pumppu ei vaan sitä kuudetta peliä kestänyt, seitsemännen kylläkin. Viime kaudella onnistuin rajoittamaan paikan päältä seuraamani pelit noin 15:een ja tällä kaudella niinkin paljon, että minulla on ihan oikea Elämä(tm)! Suosittelen.
Stigu on, oli ja tulee silti aina olemaan oikeassa. En gång IFK - Alltid IFK. Poistuessani jatkoajasta hieman lapsellisesti puolitoista vuotta sitten, tiesin kyllä itsekin, ettei se lopullista ole.
Sopasta. Mä en ole läheskään niin vakuuttunut, kuin te kaikki kuorossa vaikutatte olevan, että Sopan pitäisi lähteä. Tinke-80:t, TheSirPenat ja muut nimimerkit vakuuttelevat minulle privassa, että se johtuu vain ja ainoastaan siitä, etten ole nähnyt tarpeeksi Sopan valmentamia pelejä livenä. Itse uskon kaikenlaiseen sellaiseen jännään, jonka takia esim. scholl varmasti laittaa minut epäröimättä johonkin kristallifoliohippikategoriaan; kuten siihen, että ihmisyydellä ON toivoa, että rakkaus voittaa pelon, ja että Pasilla on takataskussaan sellaset paletit että Jokerit kaatuu 4-0 puolivälierissä, säälipleijareiden kautta. Niitä paletteja ei vain vielä ole paljastettu! Nyt taitaa kuitenkin olla sellainen tilanne, että johdon on reagoitava. Siksi en näe mitenkään katastrofina, jos sisään tulisi esim. Summanen. Sen sijaan haluisin, että Sormunen jatkaisi valmennustiimissä.
Mä siis laitoin 20e keräykseen, ihan vain niiden soppaa tarvitsevien takia, mutta aion mennä vaikka yksin kannustamaan Sopan IFK:ta ensi tiistaina, kun vastaan asettuu Helsingin Kauppiaat -Areenan soturit Turusta.
Kipinävuoroja en ota, sillä olen reservistä eronnut (kyllä, niinkin jännästi voi tehdä) pasifisti, mutta mä valvon teidän kanssa. Pasifisti ei tässä tapauksessa ole sanaleikki.... mutta soppaa olen kyllä vetänyt. Siis juonut.