Ehdotan, että sm-liigan alku siirrettäisiin lokakuulle. Syyskuu on vielä valoisaa ja ihmisillä on paljon muutakin tekemistä. Jotenkin dorkaa muutenkin alkaa miettimään jääkiekkoa, kun ei ole lumesta tietoakaan. Futiskausikin on vielä hyvin voimissaan silloin.
Futiskaudesta viis ja sekin on Veikkausliigan omaa tyhmyyttä että pelejä yleensä vielä silloin pelataan kiihtyvällä tahdilla.
Samaa mieltä, itsekkään en kovin innoissani uudistuksesta ole. Vaikka tätä nyt perustellaan sillä että parhaat pelaajat saavat tauon pelin keskellä ja valmentajat saavat ylimääräisen aikalisän pelin ohjaamiseen, niin mä sanon: paskat! Mun veikkaus on se että haluttiin oikeasti vain mainoskatkokset eriin, jotta voidaan taas sitten pyöritellä mainoksia kaiuttimista ja sitä kautta saada lisää sponsorirahaa.Itse vihaan tuota tv-aikalisää, mutta sillä on oma etunsa. En kuitenkaan pidä siitä vähääkään.
Toivottavasti tämä koskee siis vain ja ainoastaan suoranlähetyksen kohteena olevia otteluita.
Tämä on hyvä huomio. NHL:ssä annetaan tavallaan anteeksi pari metriäkin, jos kukaan ei ole häiritsemässä päätyyn kiekkoa vetävää pelaajaa. Näin se kuuluisi olla Suomessakin. Asia muuttuu toki heti toisenlaiseksi, jos joku vastustajista ahdistaa kiekollista pelaajaa.Kyllähän pelin intensiteettiä olisi helpohko nostaa ja se lyhentäisi pelitapahtumaakin hieman. Otettaisiin vain NHLlän pitkän kiekon tulkinta. En tarkoita sitä kiekkoon koskemista (vaikka sekään ei haittaisi) vaan sitä, miten pitkiä määritellään. Lukemattomia kertoja yhden pelin aikana siellä tulee "pitkiä kiekkoja", jotka täällä vihellettäisiin automaationa ja siellä katsotaan sormien läpi.
Mun veikkaus on se että haluttiin oikeasti vain mainoskatkokset eriin, jotta voidaan taas sitten pyöritellä mainoksia kaiuttimista ja sitä kautta saada lisää sponsorirahaa.
Ei suomalaisessa jääkiekossa vielä tähän mennessä ole ollut liikaa rahaa. Tällä myös tietyllä tavalla tasoitetaan peliä, kun heikomman porukan parhaat saavat huilata. Toki paremmankin joukkueen pelaajat lepäävät, mutta uskoisin, että heikompi joukkue hyötyy tästä enemmän. Hyvä uudistus.
Näemmä kaudella 08-09 starttaavaan euroliigaan pääsevätkin tämän kauden finaalijoukkueet. Aiemmin uutisoitiin (muistaakseni Jatkoaika uutisoi), että paikat jaetaan runkosarjan perusteella. Tämän myötä muiden kuin Kärppien ja Jokerien mahdollisuudet päästä tahkomaan rahaa ko. liigaan kasvavat huomattavasti. Itse pidän Kärppien tämän kauden tärkeimpänä tavoitteena nimenomaan pääsy euroliigaan.
Joo onhan se taloudellisesti hyvä uudistus, mutta hieman vaan vituttaa se että tätä touhua tehdään nykyään yhä enemmän ja enemmän sponsorien ehdoilla. Nykyään pelipaidat ja jäänpinta on niin täynnä mainoksia joten tämä mainoskatko oli ihan looginen jatko. Jo viime kaudella pisti Länsiautoareenalla korvaan se että jokaisella pelikatkolla tuli aina jonkin mainos, kun ennen tuli sentään jotain musaa. Oikeasti kyllä se musa tuo enemmän tunnelmaa peliin kuin mainokset, ja tää on niiku ihan akateemisestikin tutkittu juttu. Mutta mikäpä siinä, sm-liiga matseissa jo liian hyvä tunnelma muutenkin, eikä sen fanin täydy ottelussa viihtyä. Kunhan ostaa lipun, juo paljon bissee, katselee ja kuuntelee sponsorien mainokset niin hyvä tulee.Rahallisesti hyvä uudistus. Mainoksien takia tuo todennäköisesti pohjimmiltaan tulee, koska itse en näe ylimääräisen minuutin lepuuttavan ketään niin paljoa, että voisi pelata vaikkapa tuplat enemmän.
Eikö NHLlässä ollut useampikin katkos per erä? Sielläkään tuskin on ajatus ollut, että saisi tähdet levätä vaan että saa pullamössöt syödä enemmän. Sekä tietysti se, että kun jenkkifutikseen ollaan totuttu niin muissakin lajeissa katkoja suorastaan pitää olla mahdollisimman paljon. Jos ei muuten ole niin keksitään lisää.