SM-Liigalle: Miksi Salmela ei ole pelikiellossa?

  • 48 038
  • 343
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
Eli siis minä olen töissä myös kaikilla meidän firman asiakkailla, Suomen valtion lisäksi, koska ne kaikki maksavat meille rahaa. Jumankekka, mulla on siis joitain tuhansia työnantajia. Hitto menee CV uusiksi, työkokemusta onkin aika paljon ....

Itse olen rakennusalalla, ja olen mielestäni töissä myös pääurakoitsijalle, joka maksaa minun työllistäjälle joka taas maksaa minulle.
Ei oleellista silti tämä. SM- liigassa nuo "tuhannet työnantajat" olisivat fanit.

Jos oikeen tarkkaan luet noita mitä olen kirjoittanut saatat myös tulla sellaiseen päätelmään, että EN hyväksy liigan ottamaa roolia oikeuslaitoksemme yli.

Toisen asian hyväksyt, toista asiaa et.

Orava kirjoitti:
Pedofilia on todistettavasti sairaus, josta ei oikeastaan parane koskaan. Pedofilia aiheuttaa myös suoraa vaaraa muiden hyvinvoinnille. Jos joku on ollut päiväkodissa ja epäiltynä pedofiliasta tuskin voi tutkinnankaan aikana palata työpaikalle jo ihan siitä syystä johtuen, että työnantaja häntä tuskin päästää. Lisäksi henkilö voi aiheuttaa vaaran muille. Kyse ei ole leikkikoulun tai päiväkodin imagosta.

Pedofiliaa on moniasteista, eikä parantumaton psyykkinen sairaus ole välttämättä syy toimiin.
Eli tämä työnantaja siis toimii kuten SM -liiga Karalahden tapauksessa?

Mitä ihmeen vaaraa on syyttömästä ihmisestä, eikös epäillynalla olla sellaisia, vai miten se meni?
 

joey77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HIFK
En pidä rikokseen lavastamista millään tavalla mahdottomana ajatuksena, eli tuollaisesta voi jopa tuomiota napsahtaa.
Pointtini on kuitenkin, että ymmärrän liigan imagollisen vastuun myös. Itse en ole näkyvässä tai julkisessa ammatissa, eikä omat töppäilyt varmasti vaikuta firman julkisuuskuvaan.

Kyllä, liigan imagollinen näkökulma on myös selkeä, mutta ennenkuin ketään on tuomittu siihen ei vaan voi vedota. Sen jälkeen, kun jere tuomitaan (tietysti jos tuomitaan) niin pelikiellon antamiselle on perusteet imagollisiin syihin vedoten, mutta tässä kohtaa, kun mies on aivan yhtä syyllinen/syytön mihinkään, kun sinä tai minä, se ei vain ole minkään oikeuden mukaista. Tulee mieleen Tuomo Ruudun tapaus tässä pari viikkoa sitten. Olisiko NHL:n pitäny laittaa mies pelikieltoon, kun poliisi poimi kyytiin kun oli verkkarit päällä? Ei olisi, ja nytkään ei pitäisi ennenkuin tuomio tulee, siihen asti mies on syytön.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Asiassa pitänee nostaa syyte aluvuodesta 2008. Kun kyse lienee kokonaisuutena suuresta asiasta, niin käräjäoikeus antanee tuomionsa huhti-toukokuussa 2008 ja käytänössä varmana asiana voidaan pitää sitä, että asiaa käsitellään myös hovissa. Hovin osalta tuomion tulemisen voi laskea tulevan vuosi käräjäoikeuden tuomion jälkeen.
Muistelisin lisäksi, että Korkein Oikeuskin ottaa näitä huumausainetapauksia käsittelyynsä, joten jos sinne saakka mennään, niin sitten kirjoitetaan jo vuosiluku 2010 tai enemmän, ennenkuin lopullista päätöstä saadaan kuulla.

Edelleen toistan sitä samaa, mitä tuossa jo aamupäivällä kirjoitin. Onko liigahallitus saanut poliisilta käyttöönsä jotain tietoa, mitä meillä täällä ei ole, koska päätös oli kuitenkin todella kova Jereä kohtaan?
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
Jos itse hyväksyt Jeren pelikiellon, niin laittaisitko Salmelan pelikieltoon? Entä olisitko jonkun nimeltämainitsemattoman pelaajan laittanut pelikieltoon verosotkuistaan? Huonoa julkisuuttahan nämäkin.

Jos näistä valitsee ainoastaan vaihtoehdon Jere Karalahti, niin olisi mielenkiintoista kuulla perusteluja. SM-liiga ei päteviä sellaisia ainakaan osannut antaa. Siellä kun on puurot ja vellit aina enemmän kuin sekaisin.

Onko pahoinpitely yhtäläinen tapon kanssa, tai näpistys pankkiryöstön?

Itseäni ei vihastuta tai ihastuta Jere Karalahti, ja tahtoisin uskoa että ihminen on syytön kunnes toisin todistetaan, mutta julkisissa viroissa asia on kimurantimpi, ja siksi tässä tapauksessa hyväksyn liigan päätöksen.
Uskoisin että valtaa/mahdollisuus tälläiseen päätökseen myös on, joten asia on liigajohdon päätettävissä, nyt ilmeisesti raja on ylitetty.

Toisteluksihan tämää menee, joten jos ei nyt ihan pakko ole vastailla, jatkan keskustelua myöhemmin.
Minua ei paljon olisi liikuttanut jos Karalahti ei mitään pelikieltoa olisi saanut, kuten ei liikuta nykyinenkään päätös. En vain pidä kumpaakaan vaihtoehtoa oikeusmurhana.
 
Viimeksi muokattu:

lakimies

Jäsen
Sen sijaan on yhtä selvää, että kilpailukielto on taloudellinen riski sen asettajalle. Jos perusteet osoittautuvat jälkikäteen riittämättömiksi, on miehellä täysi oikeus täysimääräisiin vahingonkorvauksiin. Eli perusteita on, mutta mahdollinen arviointivirhe saattaa tulla kalliiksi taloudellisessa mielessä.

Juurikin näin.
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pedofiliaa on moniasteista, eikä parantumaton psyykkinen sairaus ole välttämättä syy toimiin.
Eli tämä työnantaja siis toimii kuten SM -liiga Karalahden tapauksessa?

Mitä ihmeen vaaraa on syyttömästä ihmisestä, eikös epäillynalla olla sellaisia, vai miten se meni?

Edelleen pedofilia aiheuttaa vaaran muiden hyvinvoinnille ja sitä on silloin katsottava eri tavalla.

Jere Karalahden tapauksessa Liiga, joka ei maksa Karalahden palkkaa estää miestä harjoittamasta ammattiaan. Ainoa mitä liigan olisi pitänyt tehdä olisi ollut odottaa mahdolliseen tuomioon. Tuskin Karalahti olisi päässyt muutenkaan enää tällä kaudella liigajäille. Jos ja kun Jere tuomitaan voi liiga asettaa oikeat sanktiot Jerelle.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Itse muistelisin, että liigassa on pelannut useita pelaajiakin poliisitutkinnan alla. Joitain syytteiden ja joitain tuomioiden jälkeen. Rattijuoppoja, tappelijoita, verorikollisia, jnejne. En tosin ihmettele ratkaisua, mutta kyllähän tässä nyt on painanut julkisuus&menneisyys. En siis ihmettele, enkä toisaalta jaksa kauheasti Jereä sympata, mutta eihän tämä tasapuolista ole.
 

ensio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Greg "Paras" Jacina & John "0+2" Lammers
Pedofilia on todistettavasti sairaus, josta ei oikeastaan parane koskaan. Pedofilia aiheuttaa myös suoraa vaaraa muiden hyvinvoinnille. Jos joku on ollut päiväkodissa ja epäiltynä pedofiliasta tuskin voi tutkinnankaan aikana palata työpaikalle jo ihan siitä syystä johtuen, että työnantaja häntä tuskin päästää. Lisäksi henkilö voi aiheuttaa vaaran muille.

Menee jo offtopicin puolelle niin että vilahtaa, mutta: ensinnäkin sanottava, että kirjoittajan kanssa täysin samaa mieltä. Siihen täytyy kuitenkin välittömästi lisätä, etteikö huumausaineiden kanssa tekemisissä oleva / niiden kanssa tekemisissä olemisesta epäilty (jestas mikä lausehirviö) aiheuta suoraa vaaraa muiden hyvinvoinnille? Kun vyyhdissä on mukana myös huumekaupan rahoittaminen, niin eikös se (huumekauppa) aiheuta jo yksistään maailmanlaajuisesti vaaraa muille, ja vieläpä aika p-keleen runsaasti?

Edelleen kannattaa huomioida se, ettei ihmistä Suomessa pidetä vangittuna tuota aikaa, jos siellä ei ole aika vankkoja asioita taustalla. Omaisuuden hukkaamiskielto jo osaltaan kertoo siitä. Epätietoisuushan tässä nyt on kovalla tasolla, mutta tuskinpa viranomaistahot aivat suinpäin lähtevät tekemään ratkaisuja, joiden ansiosta heille voi pahimmassa tapauksessa kertyä maksettavakseen laskuja, joista nollat eivät ihan heti lopukaan. Se tässä nyt kannattaisi muistaa. Toinen hyvä muistettava on sekin, että tuskinpa tässä Kärpät, tai sen paremmin SM-liigan johtokaan on kauheasti yllyttänyt Jereä omiin tempauksiinsa, joten siinä mielessä näiden tahojen syyttäminen on kyllä ihan turhaa. Mutta, katsotaan nyt. Asiahan voi kääntyä vielä ihan päänlaelleen - mihin en kyllä itse ainakaan rehellisesti sanottuna usko.
 

10

Jäsen
Edelleen toistan sitä samaa, mitä tuossa jo aamupäivällä kirjoitin. Onko liigahallitus saanut poliisilta käyttöönsä jotain tietoa, mitä meillä täällä ei ole, koska päätös oli kuitenkin todella kova Jereä kohtaan?
Varmaksihan tuota ei voi sanoa mutta aika todennäköistä on että siellä (ja Kärpissä) on enemmän tietoa koska Junno kommentoi oikeudenkäynnistä näin:
Junno Kalevassa kirjoitti:
Karalahden tapaus on etenemässä vasta syyteharkintaan, mutta Junno tietää jo, mitä vuodenvaihteen jälkeen tapahtuu.
"Tulee pitkä oikeudenkäynti. Jerelle on nyt tärkeintä, että hän keskittyy siihen ja laittaa kaiken peliin."
http://kiekko.kaleva.fi/kiekkok/index.cfm?p=juttu&id=699531&LOGGEDtunniste=0
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Edelleen kannattaa huomioida se, ettei ihmistä Suomessa pidetä vangittuna tuota aikaa, jos siellä ei ole aika vankkoja asioita taustalla.
Mitenkäs pitkään se HKL:n bussikuski niistä Bodomjärven tapahtumista olikaan telkien takana taikka matkustuskiellossa kun en nyt oikein jaksa muistaa?
 

lakimies

Jäsen
Edelleen toistan sitä samaa, mitä tuossa jo aamupäivällä kirjoitin. Onko liigahallitus saanut poliisilta käyttöönsä jotain tietoa, mitä meillä täällä ei ole, koska päätös oli kuitenkin todella kova Jereä kohtaan?

Virallisesti ei varmasti ole tietoa tullut. Enkä usko, että epävirallisestikaan tietoa on tullut. Kyseessä on lain mukaan salassapidettävät asiat ja kunkin asiasta tietävän henkilön kohdalla virkavastuu velvoittaa salassapitoon.
 

joey77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HIFK
Itse olen rakennusalalla, ja olen mielestäni töissä myös pääurakoitsijalle, joka maksaa minun työllistäjälle joka taas maksaa minulle.
Ei oleellista silti tämä. SM- liigassa nuo "tuhannet työnantajat" olisivat fanit.



Toisen asian hyväksyt, toista asiaa et.

1. No kun vaan valitettavasti kyse ei ole siitä uskotko, luuletko, toivotko, mielstäsi olet töissä,vaan selkeistä faktoista. Sinulla on työsopimus jonkun kanssa, olet siellä töissä. Jerellä oli sopimus Kärppien kanssa, oli töissä kärpillä. Se mitä sopimuksia Kärpillä on ei liity Jereen mitenkään, vaikka kuinka olisi sitä mieltä että uskoo oelvansa töissä myös sm-liigalle.

2. Tuota en ymmärrä, hyväksyn, että SM- liiga antaa 2min rangaistuksen omassa tapahtumassaan jos joku kamppaa toisen mailallaan, en hyväksy sitä että SM-liiga antaa pelikieltoja, kun miestä Epäillään siivillissä jostain. Luulen että olet nyt lukenut jotenkin vinoon jotain kirjoittamaani, sillä olen mielestäni hyvin selkeästi tämän ilmaissut.
 

upnorth24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rovaniemen Kiekko, Rebels Rovaniemi
Nyt tapahtunut pelikielto ei käsitykseni mukaan perustu mihinkään pelaajaa sitoviin sääntöihin. Päätöksessä viitatun7.3.1.3 ehtokohdan(D) mukaan:

Rangaistukseen voidaan tuomita pelaaja joka harjoitus- tai pelikaudella on syyllistynyt doping- tai huumausaineiden käyttöön, myyntiin, valmistukseen tai hallussapitoon tai toiminut tavalla, joka on aiheuttanut lajille kielteistä julkisuutta

Täysin selvää on, että SM-liigalla ei ole oikeutta määrätä pelikieltoa epäilyn perusteella. Jotta pelikiellon voisi sääntökohdan mukaan määrätä on Liigalla oltava näyttö kielletystä toiminnasta. Näyttönä ei voi olla poliisin tutkimukset taikka tutkintavankeus. Tältäosin kuin kyse on rikosoikeudellisen vastuun täyttävistä seikoista, näyttönä käy tuomioistuimen langettava päätös. Tähän viittaa jo sana "syyllistynyt".

Lainaan ylläolevan viestin melkein kokonaisuudessaan, koska tässä 'Lakimies' selvittää ytimekkäästi mihin liiga perustaa päätöksensä ja miksi sillä ei tässä tilanteessa ole oikeutta tehdä tällaista päätöstä.

Liigan sääntöjen mukaan tällaisesta rikkomuksesta saadaan antaa pelikielto vasta, kun pelaaja on syyllistynyt liigan sääntökohdassa mainittuun toimintaan. Tämän toteamiseksi ei riitä epäily tai edes syyte, vaan oikeusvaltiossa sen perusteena on tuomio, jonka antaa tuomioistuin.
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Menee jo offtopicin puolelle niin että vilahtaa, mutta: ensinnäkin sanottava, että kirjoittajan kanssa täysin samaa mieltä. Siihen täytyy kuitenkin välittömästi lisätä, etteikö huumausaineiden kanssa tekemisissä oleva / niiden kanssa tekemisissä olemisesta epäilty (jestas mikä lausehirviö) aiheuta suoraa vaaraa muiden hyvinvoinnille? Kun vyyhdissä on mukana myös huumekaupan rahoittaminen, niin eikös se (huumekauppa) aiheuta jo yksistään maailmanlaajuisesti vaaraa muille, ja vieläpä aika p-keleen runsaasti?

Kyse oli siitä voiko kaveria päästää takaisin työpaikalleen. Mielestäni Jere ei työpaikallaan aiheuta suoraa vaaraa muiden hyvinvoinnille, ainakaan eipäilykseen liittyen. Riski ei kasva vaikka Jere olisikin töissä. Pitää vielä ottaa huomioon, että huumekaupan rahoituksesta ei aiheudu SUORAA vaaraa kenenkään hyvinvoinnille.

Vielä sen verran, että jos Jere todetaan syylliseksi toivon, että tuomio on todella kova, sillä niin paljon herra on jo saanut anteeksi.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Kyllä, liigan imagollinen näkökulma on myös selkeä, mutta ennenkuin ketään on tuomittu siihen ei vaan voi vedota.
Miksi ei voisi? Ei imagolla ja lopullisella tuomiolla ole juuri nyt mitään tekemistä toistensa kanssa. Ja kai liiga voi arvioida ja punnita erilaisia imagollisia asioita keskenään eli esimerkiksi tutkintavankeuksia huumausainerikoksista, rattijuopumuksia ja katutappeluita.

Mielenkiinnolla toki lukisin liigan omat säännöt, sopimukset ja vielä osakassopimuksenkin, jos sellaiset jostain löytyisivät luettavaksi.
Kyseessähän on kuitenkin OY, jossa valtaa pitävät liigaseurat osakkeenomistajina.
Ja nämä osakkeenomistajat ovat punninneet asian niin, että epäily ja tutkintavankeus törkeästä huumausainerikoksesta on vakavampi kuin vaikkapa juuri Salmelan tappelut tai useatkin rattijuopumukset.
 

zaluun

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tanska
Varmaksihan tuota ei voi sanoa mutta aika todennäköistä on että siellä (ja Kärpissä) on enemmän tietoa koska Junno kommentoi oikeudenkäynnistä näin:

http://kiekko.kaleva.fi/kiekkok/index.cfm?p=juttu&id=699531&LOGGEDtunniste=0


Varmasti tulee pitkä oikeudenkäynti, koska kyseessä on kuitenkin todella suuresta oikeudenkäynnistä rikollisliigaa vastaan, jossa syytettynä tullee olemaan parisenkymmentä henkilöä. Kärppiä ymmärrän tässä tapauksessa aivan täysin, koska ei Jerestä varmaan heille pelaajaksi olisi, mutta sitä oikeustajuni ei ymmärrä, että miksi SM-liiga antaa sanktioita.

Ja Jeren pitämiseksi noinkin kauan vangittuna vedottiin lähinnä siihen, että kaikkia epäiltyjä ei oltu vielä tavoitettu ja sen takia ei haluttu päästää muita vapaaksi, koska se saattais vaikeuttaa tutkintaa. Jere kuitenkin laskettiin vapaaksi, koska hänen roolinsa tässä koko jutussa ei kuitenkaan ole kovinkaan iso, muuten kuin julkisuudeltaan.

Täysin spekulaatioiden varassa edes se, että Jere tulee aikanaan olemaan syytettyjen joukossa. Itse pidän kyllä todennäköisenä, että Jerelläkin on näppinsä pelissä ja häntä tullaan syyttämään, mutta onneksi yhteiskunta on rakennettu niin, että asiat eivät ole minun uskoni tai todennäköisyyslaskelmieni varassa.
 

jani73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Detroit Red Wings, FC Liverpool
Pitää vielä ottaa huomioon, että huumekaupan rahoituksesta ei aiheudu SUORAA vaaraa kenenkään hyvinvoinnille.
Pakko kommentoida - monta kaveria/tuttua sinulla on jäänyt koukkuun huumeisiin? Ei näköjään yhtään? Minulla on muutama ja aika SUORAAN se on vaikuttanut koko perheen ja lähipiirin hyvinvointiin. Sitten kun vielä diilerit uhkaavat perhettä kun olet jäänyt velkaa, niin eikö se vaaranna ketään? Huumekaupan rahoitus on itse diilaamista rangaistavampi teko! Ilman rahoittajia aineita olisi paljon vähemmän markkinoilla!

Annetaan vaan näiden rahoittajien kulkea rauhassa muiden tavallisten tallaajien kanssa. Ja jos vielä kyseessä ei olisi yksi tunnetuimmista SM-liigan pelaajista, niin kukaan ei täälä kirjoittelisi häntä puoltavia lausuntoja ja kikkailisi lakitermein. Puhumattakaan siitä että jos hänet olisi pidätetty virastaan ... En usko että SM-liiga on tehnyt päätöstä konsultoimatta omia lakimiehiään tai ovat sitten laskeneet plussat ja miinukset yhteen mitä tapahtuu kummassakin skenaariossa ja päätyneet siihen, että jos Jere "todetaan" syyttömäksi, niin imago/rahallinen tappio on pienempi kuin se toinen.

Sponsoroiden sopimuksessa voi olla myös mahdollisia purkupykäliä - ne ovat suuria summia ja kuinka moni yritys haluaa imagoonsa liitettävän huumeleiman? Ja tutkimukset ovat osoittaneet esim. Jäätteenmäki-Manninen tapauksesta että 3/4:stä uskoo että Jäätteenmäki sai tuomion. Samoin Alpo Rusin tapauksessa - vaikka häntä ei edes syytetty, niin hän menee hautaan ainainen vakoojaleima otsassa (vaikka nyt oikeutta perääkin "syyttömyytensä" puolesta).

Joku otti pedofilian esimerkiksi - samalla tavalla hänelle jää leima ikuisesti otsaansa jos hänet on pidätetty ja edes kuulusteltu. Huhupuheet ja iltapäivälehtien ja kyttäruudun Jari Porttila ovat jo tehneet tavallisen kansan silmissä syyllisen - oikeusvaltio tai ei, niin tälle ei valitettavasti voi yhtään mitään. Joku vetosi että laki pitäisi olla sama kaikille? Jos Karalahti todetaan syyttömäksi tai edes syytettä ei nosteta, niin kaikki samat lehdet ja Porttila sen koko kansalle kertoo. Onko näillä tavallisilla tallaajilla sama mahdollisuus - ei? He joutuvat vaihtamaan paikkakuntaa, jotta voivat jatkaa elämäänsä.

Kyllä nyt pitäisi Hannu Karpo kaivaa taas esiin ...
 
Viimeksi muokattu:

joey77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HIFK
Miksi ei voisi? Ei imagolla ja lopullisella tuomiolla ole juuri nyt mitään tekemistä toistensa kanssa. Ja kai liiga voi arvioida ja punnita erilaisia imagollisia asioita keskenään eli esimerkiksi tutkintavankeuksia huumausainerikoksista, rattijuopumuksia ja katutappeluita.

No siksi ei voisi, että onneksi meillä on hiukan korkeampiakin oikeustahoja, kun SadoMaso liigan viksut päättäjät. Ja se taho, nimetään nyt vaikka Suomen valtioksi, tahtoo pitää asiat siinä vireessä , että yksikään kenopäiden perustama pikku organisaatio, yhteisö tai muu aivoriihi ei voi kohdella ketään Suomen valtion toimintavallan piirissä toimivaa ihmistä miten sattuu, vaan näiden yksilöiden perusoikeudet turvataan tämän korkeamman tahon toimesta. Siksi ei SM-liiga voi pelkkiä epäilyjen perusteella aiheuttaa miehelle työttömyyttä jne. Ja se on minusta ihan hyvä juttu, että rangotaan vasta kun on tuomittu.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Jääkiekkoliiton toimitusjohtaja Heikki Hietanen ilmoittaa, ettei Jere pelaa sitten missään muussakaan sarjassa Suomessa, koska liitto tukee liigahallituksen päätöstä tässä asiassa.

lähde: Ilta-Sanomat
 

ajmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kärpät tai Sm-liiga eivät ole tuominneet ketään, sen tekee oikeuslaitos. Kärppien ja Sm-liigan eilisten päätöstenkin jälkeen asianosainen on edelleen syytön. Ovatko ko. tahot todellakin toimineet kohtuuttomasti asettaessaan väliaikaiseen pelikieltoon törkeästä huumausainerikkomuksesta epäillyn henkilön?

Mielestäni nyt olisi olennaista keskustella kilpaurheilun eettis-moraalisista periaatteista, ei oikeusvaltiollisista periaatteista. Asianomainenhan on edelleen syytön. Väliaikaisella kilpailukiellolla Sm-liiga lähettää signaalin ehdottoman kriittisestä kannastaan doping- ja huumausaineita kohtaan. Aivan kuten vastaavassa tilanteessa virkamiehen virastaan pidättävä viranomainenkin viestittää virkamieheltä edellytettävän ehdottoman nuhteettomuuden äärimmäistä tärkeyttä koko yhteiskunnallisen hallintojärjestelmän legitimiteetin perustana.

En ota kantaa siihen kuinka linjassa otsikon urheilijoiden rangaistukset keskenään ovat, mutta eipä sitä ole täällä kommentoinut moni muukaan.

Edit. typo
 

scholl

Jäsen
Liiga auki välittömästi!!! - Jerelle. Syytön kunnes toisin todistetaan eihän tuossa ole kahta sanaa. Jos imagosyyt riittävät pelikiellon langettamiseen niin sarjasta voidaan sulkea ulos Nickerson, Siklenka, Stevenson jne. Kaikki ovat väkivaltaisia sikoja ja haitallisia lajille sekä sitä seuraaville junioreille roolimalleina.

Niin ja Tappara pitää sulkea imagosyistä sarjasta. Jos eivät koe sisäisenä asianaan rangaista tappelijaa ennenkuin tappaa jonkun niin eikö se ole liigalle imagosyistä vahingollista. Johdonmukaisesti kaikki kerralla nyt pois, jotka tuovat huonoa imagoa kun on kerran aloitettu.
 

scholl

Jäsen
virkamiehen virastaan pidättävä viranomainenkin viestittää virkamieheltä edellytettävän ehdottoman nuhteettomuuden äärimmäistä tärkeyttä koko yhteiskunnallisen hallintojärjestelmän legitimiteetin perustana.

Virastapidättäminen on eriasia kuin potkut. Jere sai potkut, yksikään virkamies ei saa ennenkuin mennään oikeuteen.
 

grace

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ
Liiga auki välittömästi!!! - Jerelle. Syytön kunnes toisin todistetaan eihän tuossa ole kahta sanaa. Jos imagosyyt riittävät pelikiellon langettamiseen niin sarjasta voidaan sulkea ulos Nickerson, Siklenka, Stevenson jne. Kaikki ovat väkivaltaisia sikoja ja haitallisia lajille sekä sitä seuraaville junioreille roolimalleina.

Kohtaa hieman omia ajatuksiani tämä malli. Liigassa saa pelata aika monenlaista pelaajaa. Nyt ei kenenkään pidä tarttua pelkkiin nimiin vaan tekosiin. Nickerson pieksee miestä jäähän liigapelissä, Tibbets käväisi täällä pelaamassa vaikka kaikki tiesivät hänen taustansa, VandenBusse kävi kääntymässä narreissa vaikka oli mätkinyt poliiseja(?) ämerikassa. Kukaan ei kieltänyt heiltä harjoittamasta ammattiaan, kuten nyt Jerelle on käynyt.

Onhan Salmelan ja Jeren tapausten ero kuin yöllä ja päivällä, mutta imagollisista syistä liigan olisi pitänyt marssittaa Salmela median eteen kertomaan junnuille ettei ketään saa lyödä edes pilkun jälkeen Puutarhakadulla.
 

ensio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Greg "Paras" Jacina & John "0+2" Lammers
Pakko kommentoida - monta kaveria/tuttua sinulla on jäänyt koukkuun huumeisiin? Ei näköjään yhtään? Minulla on muutama ja aika SUORAAN se on vaikuttanut koko perheen ja lähipiirin hyvinvointiin. Sitten kun vielä diilerit uhkaavat perhettä kun olet jäänyt velkaa, niin eikö se vaaranna ketään? Huumekaupan rahoitus on itse diilaamista rangaistavampi teko! Ilman rahoittajia aineita olisi paljon vähemmän markkinoilla! Annetaan vaan näiden rahoittajien kulkea rauhassa muiden tavallisten tallaajien kanssa.

Piti kommentoida myös samansuuntaisesti, mutta Jani73 ehti ensin. Ilmeisesti tässä Orava hakee "suoralla" sitä, että riskit syntyvät ikään kuin välittömästi. Tosin terminologinen neppailu ei ole tämän palstan pulmia - ylipäätäänkin moinen tuhoaa ihan kiitettävästi ihan minkä tahansa keskustelun maailmassa. Pointtini oli siinä, että ihan millä "varoitusajalla" tahansa aiheutettu vahinko on tosiaankin vahinkoa - ei kai sitä voi arvottaa sen perusteella, miten välittömiä ne vaikutukset ovat? Muuten olen kyllä Oravan kanssa samoilla linjoilla, tosin Jerelle annettakoon se sanktio mikä on linjassa vastaavista asioista annettujen sanktioiden kanssa. Ei ylimääräisiä bonuksia, ei suuntaan eikä toiseen.

Liiga auki välittömästi!!! - Jerelle. Syytön kunnes toisin todistetaan eihän tuossa ole kahta sanaa. Jos imagosyyt riittävät pelikiellon langettamiseen niin sarjasta voidaan sulkea ulos Nickerson, Siklenka, Stevenson jne. Kaikki ovat väkivaltaisia sikoja ja haitallisia lajille sekä sitä seuraaville junioreille roolimalleina.

Viestisi oli toivon mukaan vitsi? Nickersonia tähän keskusteluun on silti vedetty nyt aika vähän, mistä olen jopa yllättynyt. Eilen just äitini kanssa puhuin puhelimessa, että pitäisiköhän Kummolan nyt antaa tästäkin asiasta lausunto. Jos antaa, niin mitähän K "K" K mahtaa sanoa? Parane pian vai kenties jotain muuta? Jäädään odottelemaan...
 

krobbe

Jäsen
Niin ja Tappara pitää sulkea imagosyistä sarjasta. Jos eivät koe sisäisenä asianaan rangaista tappelijaa ennenkuin tappaa jonkun niin eikö se ole liigalle imagosyistä vahingollista. Johdonmukaisesti kaikki kerralla nyt pois, jotka tuovat huonoa imagoa kun on kerran aloitettu.

Et kai vaan se ollut juuri sinä siellä Onnelan edessä tuossa eräänä iltana?

Karalahden kohtelu on lyhyesti sanottuna oikein, mutta väärin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös