Siis se rahamäärä, jonka Sinebrychoff käyttää SM-liigajoukkueiden tukemiseen (onko Koffin mainos noin puolella joukkueista?), niin jos sen käyttäisi ainoastaan yhteen joukkueeseen (sanotaan nyt HIFK).
Tuossa tulee hyvin nopeasti näkyvyys vastaan. Yhden joukkueen "omimisella" muun muassa useiden paikallislehtien sivuilla näkyminen vähenisi reilusti, samoin Tulosruudut sekuntit ja muut vastaavat. Loppujen lopuksi kuitenkin haastatteluissa maininta ei tuo hirveän paljon toistoa kuluttajia ajatellen.
Lisäksi tuossa on pari muuta vaaraa. Mainonnan on tarkoituksena luoda positiivisia mielikuvia tuotteesta. Miten paljon esimerkiksi Turussa, Porissa, "Hesassa" tai Tampereella positiivisia mielikuvia herättäisi se, että ottelun voittomaalin tehnyt pelaaja hehkuttaisi Koffia? Hiukan eri asia kuin tiedostamatta katsella tuotemerkkiä oman joukkueen (ei takerruta pilkkuihin, en tiedä onko noiden alueen seuroilla Koffia sponssina) paidassa.
Tuosta edellisestä päästään sitten hyvin seuraavaan. Periaatteessa paras mainos on sellainen, jota ei mielletä mainokseksi: esimerkiksi eri julkaisujen sivuilla lääkemainoksia pyritään pukemaan lähes uutisiksi. Mainitsemassasi Koff+HIFK esimerkissä mainonta olisi mahdollisesti liian selvää ollakseen kunnolla toimivaa.
Sen sijaan toivoisin enemmän muun muassa ManUn esimerkin mukaisesti yhtä ns. pääsponsoria paitaan. Manulla on ollut Vodafonea ja Sharppia, miksi esimerkiksi HIFK:lla ja Ässillä (jälkimmäinen valittu ilman mietintää esimerkiksi) ei voisi olla paita pyhitetty Koffille? Tällöin mainos tulisi paremmin esiin esimerkiksi lehtikuvissa (ei hukkuisi miljoonan muun joukkoon), paidat pysyisivät tyylikkäinä ja mainostajien välille saataisiin kilpailua.
Mitä Kekäläisen kaavailuihin tulee, niin suunta on oikea. Esimerkiksi nyt tällä kaudella paita on ollut sellaista tilkkutäkkiä, että logo, nimi ja numero häviävät mainosten joukkoon liian tehokkaasti. Pari kertaa onkin kaveriporukan naapuriin kallellaan olevilta kuullut, kuinka meidän maalintekijät voitaisiin kuuluttaa muodossa "Fonecta Sunny - numero". Miten sitten Kekäläisen kaavailut toteutuvat käytännössä onkin aivan eri homma...