SM-liigajoukkueiden peliasut

  • 559 709
  • 1 208

Wiesellike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks & Kärpät
Vuoden kiekkoteko Kekäläiseltä! Toivottavasti muut seurat seuraa perästä. Paitaan vain PÄÄsponsorit, joille varataan paidasta ne 4-5 paikkaa, jotka on kaikille samat. Yhtenäinen pelipaitamalli nostaa koko liigan esteettistä arvoa. Nyt hereillä Junnokin!
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Vuoden kiekkoteko Kekäläiseltä! Toivottavasti muut seurat seuraa perästä. Paitaan vain PÄÄsponsorit, joille varataan paidasta ne 4-5 paikkaa, jotka on kaikille samat. Yhtenäinen pelipaitamalli nostaa koko liigan esteettistä arvoa. Nyt hereillä Junnokin!

Junnon mielestä Kärpillä on 30 pääsponsoria ja kaikille pitää saada paikka peliasusta.

Mutta joo, toivottavasti Kekäläisen linja saa kannatusta laajemminkin. En vieläkään ymmärrä miten yksikään itseään kunnioittava sponsori haluaisi merkkinsä Kärppien tilkkutäkkiin. Se ei mitenkään voi edistää yrityksen brändiä.
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Ässien pelipaita näyttäisi mainoksettomana hyvinkin tylsältä, Ässien punainenkin vaikuttaa kovin 90-lukuiselta. Mielestäni Ässien pelipaitaa pitäisi lähteä uudistamaan kovallakin kädellä. Ei mitään tepsin tapaista fanien päälle kusemista (logokohu), mutta kuitenkin olisi kiva saada uuden näköinen pelipaita edes kerran vaikka kolmanneksi pelipaidaksi.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hieno homma, että Keklu pistää Joukahaisten paidan uuteen uskoon. Narrien paita on parin viime kauden aikana ollut aika hirveän näköinen tilkkutäkki, jossa seuran logo on kutistettu ja isketty jonnekin mahan kohdalle. Siitä oli arvokkuus kaukana.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Innostunut olen minäkin, mutta odotellaan lopullista tulosta ennen kuin hehkutetaan liikaa.

Mainokset ovat omasta mielestäni paidoissa ihan jees ja kieltämättä tuollainen FC Lahden malli olisi ihan lottovoitto esteettisyydessään.

Sormet pidän ristissä että tuollainen Talviklassikon paita sekä hieman punaista ja keltaista olisi ensi kauden paita.
 

Fordél

Jäsen
Oman suosikkiseuran Ilveksen paidast täytyy sanoa sen verran, että tykkään todella paljon tuosta vihreästä väristä ja keltaisista numeroista. Tuo selkeästi persoonallisuutta lätkän puolelle kun aika harvassa on vihreät pelipaidat. Onneksi ei enää pelata mustilla paidoilla, koska niitä löytyy liigassa jo ihan tarpeeksi.

Ongelma on kuitenkin se, että Ilveksen paidassa on aivan liikaa mainoksia eikä niiden sijoitteuluun ole panostettu. Ilveksessä on mallilla ilmeisesti tämä ajattelu, että otetaan kaikki raha pois kuleksimasta. Valitettavasti sen lopputuloksena on tilkkutäkki paita. Toivottavasti tulevaisuudessa pystyttäisiin vähän enemmän panostamaan paitaankin ja päästäisin vaikka saipaiseen menoon, jossa painoksia kyllä löytyy, mutta värit sopii hyvin eikä kokonaisuus kärsi.
 

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
Junnon mielestä Kärpillä on 30 pääsponsoria ja kaikille pitää saada paikka peliasusta.

Näinpä, katsos pääsponsori per pelaaja. :) Joillain on NESTE, joillain K-MARKET jne. Kärppien paitojen mainosmäärä on hirveän suuri ja sitä kautta paita on aika hirveä tilkkutäkki. Toivoisin itsekin, että asialle olisi jotain tehtävissä. Yksi idea olisi sisäänkäynnin eteen rivi sponsoritauluja ja jokaisen katsojan tulisi pysähtyä hetkeksi jokaisen sponsoritaulun eteen hiljentymään ja kumartamaan taululle. "asham, olen rekisteröinyt firmanne/tuotteenne päähäni" ja sitten katsomoon katsomaan pelkällä Kärppälogolla varustettua paitaa matsissa.
 

Wiesellike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks & Kärpät
Näinpä, katsos pääsponsori per pelaaja. :) Joillain on NESTE, joillain K-MARKET jne. Kärppien paitojen mainosmäärä on hirveän suuri ja sitä kautta paita on aika hirveä tilkkutäkki. Toivoisin itsekin, että asialle olisi jotain tehtävissä. Yksi idea olisi sisäänkäynnin eteen rivi sponsoritauluja ja jokaisen katsojan tulisi pysähtyä hetkeksi jokaisen sponsoritaulun eteen hiljentymään ja kumartamaan taululle. "asham, olen rekisteröinyt firmanne/tuotteenne päähäni" ja sitten katsomoon katsomaan pelkällä Kärppälogolla varustettua paitaa matsissa.

Niin ja mediakuution mainoksiin voisi panostaa enemmän ja kadunvarsille mainoksia, joissa esiintyy pelaajia. Ne paidat pilaavat pikkumainokset ovat kuitenkin usein paikallisia yrityksiä ja niiden näkyvyyteen voisi keksiä muitakin väyliä kuin kärpäsen paskan kokoinen mainos jossain kainalossa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä olen vähän eri mieltä. Mainoksetkin saa paitaan menemään, kun ne on sijoiteltu oikein ja oikeilla väreillä. Liigassa on kyllä ihan ok pelipaitoja. Oman suosikkini eli HIFK:n pelipaitoihin olen kyllä tyytyväinen. Pakolliset mainokset joita ei ole liikaa on saatu hyvin sijoiteltua etteivät ne häiritse.

Itse en ole IFK:n nykypaitohin aivan varauksettoman tyytyväinen. Sanotaanko näin, että kyllä se on liigan mittapuulla erittäin ok, mutta edellisen mestaruuden aikaan paita oli todella hieno, kun siinä oli ainoastaan Koffin isot mainokset + rinnassa valmistajan merkki. Oikeastaan koko 90-luvun ajan paita oli ok, vaikka se tähtilogoa edeltänyt paita kieltämättä muistutti kaljatölkin kylkeä. Nykyisessä paidassa on mun makuuni vähän turhan paljon mainoksia. Eniten ehkä ärsyttää ne isot United Bankersin laput olkapäillä. Edestä paita on vielä varsin asiallinen, samoin sivulta. Takana taas se iso Eatonin lappu aivan helmassa jotenkin rikkoo harmonian. Mainoksen voisi edes sulauttaa paitaan pelkkänä tekstinä FC Lahden tyyliin. Sekin auttaisi asiaa.

Jos jotenkin nykyistä paitaa lähtisin kehittelemään, niin hartioilta mainokset pois ja IFK-tähdet tilalle. Sen kuonoonsa saaneen kissimirrin voisi ehkä myös poistaa sieltä. Paidan rintamukseen voisi ehkä laittaa Helsingin vaakunan, kuten muutamissa juhlapaidoissa on ollut.

edit. Samoin Jokereilla oli tuolloin 90-luvun lopussa erittäin tyylikkäät paidat. Siis juuri tuolla IFK:n mestaruuskaudella 97-98 ja oliko vielä seuraavallakin kaudella? Silloin se kilpaili meidän paitamme kanssa liigan tyylikkäimmän tittelistä. Kotipaita oli muistaakseni kokosininen ja vieraspaita vitivalkoinen. Ei punaista eikä keltaista muualla kuin logossa. Nyt reilu vuosikymmen myöhemmin kumpikin paita tuntuu kuitenkin so 90's osastoon kuuluvalta, enkä todellakaan haluaisi roudata paitoja sellaisenaan takaisin. Talviklassikkopaidat muutamalla fiksusti sijoitellulla mainoksella ja that's it!
 
Viimeksi muokattu:

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Ilveksen sivuilta näkee joukkueen ensi kauden pelipaidan mallin. Se näköjään julkaistiin samalla kuin Koistisen sopimus. Ensi kausi on Ilveksen 80-vuotis juhlakausi.

Ilves.com uutinen: Ville Koistinen Ilvekseen pitkällä sopimuksella. Tuolta löytyy kuva.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Näinpä, katsos pääsponsori per pelaaja. :) Joillain on NESTE, joillain K-MARKET jne. Kärppien paitojen mainosmäärä on hirveän suuri ja sitä kautta paita on aika hirveä tilkkutäkki. Toivoisin itsekin, että asialle olisi jotain tehtävissä. Yksi idea olisi sisäänkäynnin eteen rivi sponsoritauluja ja jokaisen katsojan tulisi pysähtyä hetkeksi jokaisen sponsoritaulun eteen hiljentymään ja kumartamaan taululle. "asham, olen rekisteröinyt firmanne/tuotteenne päähäni" ja sitten katsomoon katsomaan pelkällä Kärppälogolla varustettua paitaa matsissa.

Jari Viuhkolalla lukee paidassa varmaankin sitten MEHILÄINEN tai TERVEYSTALO? No ei, mutta samaa mieltä kyllä tästä tilkkutäkkimeiningistä, mainokset mainoksina ja peliasut peliasuina!
 

Viuhahtaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Pittsburg Penguins, Charlestown Chiefs.

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus

Jackie Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreet ja punaset.
Ilveksen sivuilta näkee joukkueen ensi kauden pelipaidan mallin. Se näköjään julkaistiin samalla kuin Koistisen sopimus. Ensi kausi on Ilveksen 80-vuotis juhlakausi.

Ilves.com uutinen: Ville Koistinen Ilvekseen pitkällä sopimuksella. Tuolta löytyy kuva.

Onpahan kyllä aivan järkyttävän hieno paita! Joutuu hommaan heti kun kauppoihin ilmestyvät!

Mainoksista sen verran että ne nyt vaan kuuluvat täällä liigassamme asiaan. Ainakin me joilla ei rahaa löydy tsiljoonia niin eiköhän vaan hyväksytä ne tilkut sellaisina kun tulevat. Raha määrää ja sen yhtälöä tilkkuihin on turha varmaankaan edes selittää. Toki jos palkkaisivat tonnilla jonkun "ammattilaisen" sijoittelemaan ja suunnittelemaan mainosten asettelun niin tulos voisi olla parempi, ehkä... Tai sitten pitää kasvattaa boolseja ja sanoa sponssille että sun mainoksessa saa olla vain näitä tiettyjä värejä, unohda yhtiösi omat värit tai lähde meneen.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hienon näköinen on kyllä tuo uusi Ilves-paita. Toivottavasti mainosten sijoittelussa käytetään hyvää makua ja ammattilaisten apua että tyylikäs yleisilme saataisiin säilytettyä myös mainosten kera.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Onpas tosiaan järjettömän komea paita. Tykkäsin jo edellisestä paidasta, mutta kyllä tämä on selkeä askel siitä eteenpäin. Logo taitaa olla hiukan pienempi kuin edellisissä, mutta tuon raidan kanssa näyttää varsin tyylikkäältä. Mielenkiintoista nähdä miten mainosten asetteluissa onnistutaan.

Sinänsä mielenkiintoista, että eroa edelliseen paitaan ei taida juuri olla muuta kuin tuo paidassa oleva raita. Pienellä vaivalla sitä pystyy parantamaan paidan näköä.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ilveksen uudessa paidassa on selkeät värit, old time hockey-tyyppinen raidoitus (vrt. Habs) ja logo erottuu hyvin. Kun vain tätä ei pilattaisi millään sinivalkoisella tai kirkkaanpunaisella rintamainoksella.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Olenko ainoa jonka mielestä kissalogo näyttää varsin päälle liimatulta tuossa Ilves-paidassa?

Johtunee siitä, että kuva menee noiden keltaisten raitojen päälle. Jos ei menisi, niin sitten kuva olisi jo melkoisen pieni. Tuo on just hyvä noin, ehdottomasti kolmen hienoimman pelipaidan joukossa ensi kaudella.
 

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Johtunee siitä, että kuva menee noiden keltaisten raitojen päälle. Jos ei menisi, niin sitten kuva olisi jo melkoisen pieni. Tuo on just hyvä noin, ehdottomasti kolmen hienoimman pelipaidan joukossa ensi kaudella.
Komea on, mutta eiköhän syyskuussa ole paidassa mainoksia taas enemmän kuin omiksi tarpeiksi.
 

Fordél

Jäsen
Olen näköjään vastarannan kiiski kun totean, että mielestäni Ilveksen juhlapaita ei ole hieno. En arvioi sitä mitenkään perinteistä käsin vaan ihan esteettisin perustein ja lopputulos ei miellytä mua. En oikein osaa sanoa, että mikä tossa edes mättää. Ehkä se on tuo raita, joka on canadiens-tyyppinen, mutta on siinä tarkoituksessa liian paksu. Jos logon takana oleva raita olisi olisi kapeampi ja Ilveslogo vähän isompi, näyttäisi paita ehdottomasti paremmalta.
 

Kaspo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olen näköjään vastarannan kiiski kun totean, että mielestäni Ilveksen juhlapaita ei ole hieno. En arvioi sitä mitenkään perinteistä käsin vaan ihan esteettisin perustein ja lopputulos ei miellytä mua. En oikein osaa sanoa, että mikä tossa edes mättää. Ehkä se on tuo raita, joka on canadiens-tyyppinen, mutta on siinä tarkoituksessa liian paksu. Jos logon takana oleva raita olisi olisi kapeampi ja Ilveslogo vähän isompi, näyttäisi paita ehdottomasti paremmalta.

Sama juttu minulla. Ehkä tuo logon takana oleva raita muistuttaa liikaa Kärppien "mestaruusvyötä", jota olen inhonnut sen käyttöönotosta alkaen.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Philadelphia Flyers
Olen näköjään vastarannan kiiski kun totean, että mielestäni Ilveksen juhlapaita ei ole hieno. En arvioi sitä mitenkään perinteistä käsin vaan ihan esteettisin perustein ja lopputulos ei miellytä mua. En oikein osaa sanoa, että mikä tossa edes mättää. Ehkä se on tuo raita, joka on canadiens-tyyppinen, mutta on siinä tarkoituksessa liian paksu. Jos logon takana oleva raita olisi olisi kapeampi ja Ilveslogo vähän isompi, näyttäisi paita ehdottomasti paremmalta.

Vähän sama, paita on kyllä mielestäni ihan hieno, mutta mainitsemillasi muutoksilla siitä saisi vielä aavistuksen paremman. Saa nähdä mitä mainokset tulevat paidalle tekenään... Mitään tietoa kellään, milloin Jokereiden uusi paita tulisi julki?
 

Ari Gold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Vähän sama, paita on kyllä mielestäni ihan hieno, mutta mainitsemillasi muutoksilla siitä saisi vielä aavistuksen paremman. Saa nähdä mitä mainokset tulevat paidalle tekenään... Mitään tietoa kellään, milloin Jokereiden uusi paita tulisi julki?

Facebookissa Jokereiden sivuilla joku mainitsi että elokuussa, tiedä sitten.
 

Grub

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Nätti, todella!!
Harmi, että paita kuitenkin pilataan mainoksilla, sillä tuollaisena olisi ylivoimaisesti liigan kaunein paita!

Niinpä niin... Paita on ihan vitun nätti! Valitettavasti tuollaista ei näy ensi kaudella kuin fanien yllä katsomossa. Kertoo jotakin, että kun hehkutin tuota paitaa muutama viikko sitten Ilveksen organisaation edustajalle, kun tuon paidan näin, niin tämäkin henkilö totesi: "Niin, onhan se hieno nyt... Syksyllä mainokset ovat sen pilanneet..."
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös