Sipsit

  • 138 824
  • 676

Boogy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tuossa Taffelin joulukalenterissa luukuista tulee vaan muutakin kuin snackseja. Olisin voinut tuon ihan vaan huumorin vuoksi ostaa mutta mikään Taffel-aiheinen muovikrääsä ei oikein innosta.
 

Boogy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Noh jos luukusta ois tullut esim. vain yksi hot rod tai juustonaksu niin kyllä siitä ois varmaan tatin otsaan aamuisin saanut. Jee, yksi sipsi... :D
Olisihan näiden muovikrääsien tilalle voinut laittaa jonkun sipsipussin vaikka samanlainen löytyisikin jostain toisesta luukusta. Nyt tulee vain paha mieli kun illalla avaat luukun suolaisen himossa ja sieltä tulee joku heijastin. :D

Eihän tuollaista kohtaloa voi toivoa edes pahimmalle vihamiehelle.
 
Viimeksi muokattu:

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Noh jos luukusta ois tullut esim. vain yksi hot rod tai juustonaksu niin kyllä siitä ois varmaan tatin otsaan aamuisin saanut. Jee, yksi sipsi... :D
Näistä luukuista voisi tulla erin makuisia sipsejä, joita ei ole myytävänä kaupassa. Olisi heti kiinnostavampi kun olisi uusia makuja ja samalla Taffelille hyvää dataa millaisia pusseja kannattaisi tuoda myyntiin.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Joulukuun alkuun on yli kuukausi. Joko olette huijanneet ja menneet availemaan luukkuja etuajassa? Ihan oikein jos olette pettynett senkin puijjarit!
 

Boogy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans

marse

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En muista milloin nuo sileät grillimaustetut lähtivät kaupoista, mutta on kai siitä jotain 30 vuotta aikaa? Nuo olivat ylivoimaisia suosikkejani aikanaan, enkä syönyt käytännössä muita perunalastuja. En saanut näistä uusista ihan samoja tuntemuksia kyllä nyt, näinköhän on sama mauste kuin silloin aikanaan?

Vertasin poimutettuihin Grillseihin tuoteselostetta ja näyttäisi olevan käytännössä samaa tavaraa. Toisessa on mainittu käytetyn rypsiöljyä ja toisessa rapsia. Mausteet ovat samat. Kun poimutetut Grillsit tulivat, oliko niissä aikanaan muka sama mauste kuin alkuperäisissä sileissä? Jotenkin epäilen sitä, niin paljon huonommilta ne silloin tuntuivat. Toki poimutus pilaa kaikki perunalastut, se on selvä. Ainoastaan tiheä poimutus sallitaan.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
En muista milloin nuo sileät grillimaustetut lähtivät kaupoista, mutta on kai siitä jotain 30 vuotta aikaa? Nuo olivat ylivoimaisia suosikkejani aikanaan, enkä syönyt käytännössä muita perunalastuja. En saanut näistä uusista ihan samoja tuntemuksia kyllä nyt, näinköhän on sama mauste kuin silloin aikanaan?

Vertasin poimutettuihin Grillseihin tuoteselostetta ja näyttäisi olevan käytännössä samaa tavaraa. Toisessa on mainittu käytetyn rypsiöljyä ja toisessa rapsia. Mausteet ovat samat. Kun poimutetut Grillsit tulivat, oliko niissä aikanaan muka sama mauste kuin alkuperäisissä sileissä? Jotenkin epäilen sitä, niin paljon huonommilta ne silloin tuntuivat. Toki poimutus pilaa kaikki perunalastut, se on selvä. Ainoastaan tiheä poimutus sallitaan.
Niitä sai 90-luvun alkupuolella vielä Tallinnasta. Viimeiset, mitkä söin.
Poimutetuissa Grillseissä ei nykyään todellakaan ole sama mauste kuin alkuperäisissä sileissä, eikä edes sama kuin alkuperäisissä poimutetuissa.
Minulla on nyt pussillinen noita uusia Grillsejä, mutta en ole avannut vielä. Saas nähdä, olen aika varma, että tulee pettymys.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Niitä sai 90-luvun alkupuolella vielä Tallinnasta. Viimeiset, mitkä söin.
Poimutetuissa Grillseissä ei nykyään todellakaan ole sama mauste kuin alkuperäisissä sileissä, eikä edes sama kuin alkuperäisissä poimutetuissa.
Minulla on nyt pussillinen noita uusia Grillsejä, mutta en ole avannut vielä. Saas nähdä, olen aika varma, että tulee pettymys.
Ja itseäni lainaten: pettymys. Väärä mauste. Näissä on sama kuin nykypoimu-Grillseissä. Täyttä kusetusta.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Avalanche
Joskus ostettiin vahingossa Pirkan gluteenittomia sourcream & onion sipsejä ja eilen sitten syötiin ne pois. Oli kyllä positiivinen yllätys, mielestäni vahvempi maku kuin perus sourcream & onion sipseissä ja koko pussi oli kunnon lastuja eikä sitä pientä silppua ollut käytännössä ollenkaan. Täytyy ostaa toinen samanlainen pussi ja testata saako samanlaisen testituloksen uudestaan.
 

Anzi

Jäsen
Kyllä. Maistoin. Iso pettymys. Poimut pelkästään poistamalla ei tuoda takaisin sitä originaalia grillimaustettua sipsiä.

Mun mielestä nämä kyllä silti pääsee lähelle sitä originaalia. Ostin nyt toisen pussin näitä Classic Grillsejä, ja hiukan sumutin tai enemmänkin höyrystin niihin kevyesti soijakastiketta, koska mielestäni sellainen vähän tummempi hienoinen vivahdus näistä uusista Grillimaustetuista puuttuu mikä alkuperäisissä oli. Meni näin kyllä mielestäni edelleen parempaan päin tuon hennon kevyen soijakastikehöyrytyksen jälkeen, kyytipoikana jälleen valkoinen suklaa ja Cokis.

Mielestäni näissä sileissä sipseissä tulee mausteen maku vahvemmin esiin ja sipsi myös tuntuu täydemmältä. Ehkä siksi, että kielen makunystyröihin tulee enemmän katetta sileästä sipsistä ja sileän sipsin rakenne on nopeammin hajoava, niin maku tulee vahvemmin esiin? En tiedä onko näin, ihan keittiötiedepohjalta näin kuvittelen.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Mun mielestä nämä kyllä silti pääsee lähelle sitä originaalia. Ostin nyt toisen pussin näitä Classic Grillsejä, ja hiukan sumutin tai enemmänkin höyrystin niihin kevyesti soijakastiketta, koska mielestäni sellainen vähän tummempi hienoinen vivahdus näistä uusista Grillimaustetuista puuttuu mikä alkuperäisissä oli. Meni näin kyllä mielestäni edelleen parempaan päin tuon hennon kevyen soijakastikehöyrytyksen jälkeen, kyytipoikana jälleen valkoinen suklaa ja Cokis.

Mielestäni näissä sileissä sipseissä tulee mausteen maku vahvemmin esiin ja sipsi myös tuntuu täydemmältä. Ehkä siksi, että kielen makunystyröihin tulee enemmän katetta sileästä sipsistä ja sileän sipsin rakenne on nopeammin hajoava, niin maku tulee vahvemmin esiin? En tiedä onko näin, ihan keittiötiedepohjalta näin kuvittelen.
Ja minusta eivät ole lähelläkään. Näissä uusissa maistuu hallitsevina makuina savu ja sokeri. Sama "makupari" vaivaa suurta osaa Taffelin lastuista. Eivät ne tällaisia aikoinaan olleet.
 

Anzi

Jäsen
Ja minusta eivät ole lähelläkään. Näissä uusissa maistuu hallitsevina makuina savu ja sokeri. Sama "makupari" vaivaa suurta osaa Taffelin lastuista. Eivät ne tällaisia aikoinaan olleet.

Mun mielestä ne wanhat, niissä oli juuri tummaa savuisuutta, joka vielä tehostui tuolla mun omalla soijakastikehöyrystyksellä. Ehkä sokerisuutta niissä oli vähemmän, mutta sekin peittyy tuolla mun lisämausteella eli soijakastikehöyrytyksellä.

Mutta kai sekin on persoonakohtaista mitkä maut nousee esille mistäkin tuotteesta.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Mun mielestä nämä kyllä silti pääsee lähelle sitä originaalia.
Samaa mieltä. Söin tossa pari päivää sitten noita normi grillsejä ja oli näiden välillä selvä ero. Mutta päätin varmistaa asian ja seuraavaksi on taas classicin vuoro. Kuitenkin jäi niistä sellainen fiilis että voi näitä syödä toistekki.
 

marse

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Samaa mieltä. Söin tossa pari päivää sitten noita normi grillsejä ja oli näiden välillä selvä ero. Mutta päätin varmistaa asian ja seuraavaksi on taas classicin vuoro. Kuitenkin jäi niistä sellainen fiilis että voi näitä syödä toistekki.

Pakko johtua tämä mielikuva vain poimutuksen aiheuttamasta erosta. Tuoteseloste on kuitenkin lähes sanasta sanaan sama ja ennen kaikkea juuri avatuissa pusseissa tuoksu on tismalleen identtinen.

Minun mielestäni nämä kyllä nyt hävisivät maussa Pirkka grillimaustetuille, joissa toki on poimutus, mutta onneksi tiheä sellainen.
 

BaronFIN

Jäsen
Kyllähän mä jo innostuin kun kuulin näistä Classic Grills sipseistö, mutta sitten petyin kun pussin ostin ja pitkin viikkoa niitä maistelin. Varsin mitäänsanomattomman makuisia. Samoin kuin Taffelin Ranch, eivät ole sitä mitä ne oli 15v sitten.

Ei jatkoon.

Hankalaksi alkaa mennä kun laatu heikkenee. San Diego on tällä hetkellä varma valinta ja sitten kakkosena Merisuola/Balsamico. Ja sitten etikkasipsit järjestyksessä Tesco/Estrella/Pringles kera lagerin. Ja lapset tykkää Manhattaneista.
 
Viimeksi muokattu:

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Makuasioista pitää kiistellä ja kovin.
Hotrodit on parhaita sipsejä... ettäs tiedätte sit :)
Oli, kunnes Taffel pilasi nekin joskus 90-luvun alussa kai. Olivat ennen tulisempia ja maustekin oli oranssisempaa.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Lätkä ST-84
Ei ole sipsi, mut olen löytänyt uuden lempparin näistä snackseistä, Taffelin kuorrutetut ranch pähkinät, aivan sairaan hyviä. Niitä nyt himoitsen jatkuvasti, myös salt&vinegar pähkinät oli kans ihan syötäviä.
 

Tuplatorkkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Jets, Red Wings, Bayern
Onko kukaan sipsinystävä testannut Taffelin uutta cheese&pepperiä? Silmäillyt kaupassa sitä, mutta mahtaako olla mitään uutta auringon alla.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Onko kukaan sipsinystävä testannut Taffelin uutta cheese&pepperiä? Silmäillyt kaupassa sitä, mutta mahtaako olla mitään uutta auringon alla.
Ostin eilen kun muistutti aiemmin myynneistä olleista pippuri juustosnackseista. Oli ihan jees. Jos pidät Taffelin muista juuston makuisista tuotteista niin suosittelen näitäkin kokeilemaan. Se pippuri siinä maistui ihan hyvin, että jos ei mustapippurista pidä niin ei ehkä sitten kannata näitä ostaa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Faktahan on se, että tällä hetkellä Oikia-merkkiset sipsit vievät Taffelia ja Estrellaa miten haluaa. Peli on, jos ei nyt ihan 6-0 niin ainakin 5-1.
Just söin pussin Oikian Sähäkkää Sabrinaa. Namnam.
 

Tuplatorkkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Jets, Red Wings, Bayern
Faktahan on se, että tällä hetkellä Oikia-merkkiset sipsit vievät Taffelia ja Estrellaa miten haluaa. Peli on, jos ei nyt ihan 6-0 niin ainakin 5-1.
Faktahan on se, että tällä hetkellä Oikia-merkkiset sipsit vievät Taffelia ja Estrellaa miten haluaa. Peli on, jos ei nyt ihan 6-0 niin ainakin 5-1.
Olen tullut samaan tulokseen. Juurikin Sähäkkä-Sabina ja se musta "hevipussi" on mainioita. Eeppisin perunalastukuvitus siinä mustassa pussissa, jonka olen ikinä nähnyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös