Itsekin avasin tuon Hot Habaneron ja samaa mieltä. Söin sunnuntaina pienen jäätelökipollisen noita ja sitten kun osui oikein erityisen mausteinen sipsi suuhun, niin kyllä sen huomasi kun alkoi todenteolla kutittaa kurkkua. Muiden kommentti oli, että miten noita voi ihminen syödä.
Loppupussin söin eilen ja sen myötä tulisuus ylitti vähän sietorajaa, ja piti jääkaapista hakea viilennystä kun vesi alkoi valua silmistä. Yhteistä näille molemmille syöntikerroille on myös se, että seuraavana aamuna on masu vähän herkkänä. Ei tule toista kertaa osteltua, mutta en nyt kyllä muutenkaan ole erityisesti tulisen ruoan ystävä. Mielenkiintoinen kokemus yhtäkaikki.
Minä taas olen tulisen ruuan ystävä, mutta sipseissä tuo tulisuus jotenkin tykittää kovemmin, kun se ei ole nestemäisenä soosina vaan hienon hienona jauheena joka tuntuu pureutuvan suoraan kieleen. Nyt kun luin viestejänne yllä, on kyllä pakko kokeilla noita Poppamiehen tarjokkaita. Aiemmin kirjoittelinkin Blair'sin Death Rain Habaneroista, jotka kanssa laittavat seuraavan päivän vessareissun hikeä puskevaksi kokemukseksi ja ovat kyllä tulisia omaankin makuun. Kirjoittaessa ajatuskin nostaa syljen suuhun.
"Ongelma" on siinä, että ovat saaneet maun niin hyväksi, että se pieni pussi tulee vedettyä kyyneleet silmissä, aivastusta pidellen ja otsa hikikarpaloilla joko kerralla tai yhden pysähdyksen taktiikalla. Ehdotonta plussaa noissa tulisissa sipseissä taas on, että kalorit jäävät väkisin alle puoleen suomalaisesta Megapussista ja elämystä saa vähintään yhtä paljon.
Juustonaksuissa olen kyllä täysin brändiuskollinen Taffelille. Kyllä joskus on jotain muidenkin valmistajien tuotteita tullu kokeiltua, mutta ne on yleensä ollu kun on kutsuttu jonnekin kisastudioon jonne sitten isäntä on ostanut naposteltavat.
Tässä samat. Olen miettinyt, miksi Taffel vie Estrellaa juusto-osastolla joka naksussa. Juustosuikeroissa ei mitään kisaa vaihtoehtojen kanssa. Maustesekoitus Estrellalla ei toimi lainkaan ja itse maissitaikinasta tehty suikero tuntuu ja maistuu lähinnä silputulta pahvilta maissiesanssilla. Juustosipseissä olen maistanut kelvollista muiltakin merkeiltä, mutta yleensä itsellä juustonaposteltavat ja sipsit vedetäänkin erillään.