Silloin harvoin, kun ketuttaa...

  • 888 514
  • 5 354

Byyrman

Jäsen
Suosikkijoukkue
PTDT in memoriam 23.-30.9.2023
Omalla tavallaan hyvä, että tulee muikkaria siitä vaatimustasosta, jonka ennakkosuosikki asettaa kamppailupelaamiselle. Jos tästä olis kaikkien näiden heikompia vastaan takaajaohi -voittojen jälkeen riipastu voitto jollakin tuuripompuilla ja tuomarien avustuksella (ei taida olla enää mahdollista Tampereella), niin olisi varmaan tehnyt Lukon joukkueelle pahempaa kuin tämä tulos, jota nyt pitää kunnioittaa.

Periaatteessa vituttaa se toisen erän tehottomuus, mutta vielä enemmän se tapa, jolla 3-1 maalin jälkeen luovutettiin koko touhu. Parhaalle maalintekosektorille päästäminen monasti on sekin korventava asia, mutta se on helpommin laitettavissa kuntoon kuin asennepuoli.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Roku

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Okkul kirjoitti:
Miksi keskustelua pitää rauhoittaa keskustelupalstalla?
Käsin vedetty lainaus, @Okkul pingi vielä perään että menee varmasti perille, kun ei saanut lainausta kunnolla tehtyä suljetusta ketjusta. Ei kai se rauhoittamista olisi että vaikka yhteen paikkaan laittaisi nuo listat ja vastaavat? Menee ehkä taas yhden nimimerkin syyttämiseen, mutta oliko tuossa 2+4vko palstalla kuitenkin aktiivista keskustelua aiheesta ja palstan yleinen ilmapiiri selkeästi erilainen.

Okkul kirjoitti:
Jotenkin tuntuu että joillekin on tärkeää että täällä on hiljaista ja kaikki jatkuvasti samaa mieltä ja pelkkiä kehuja saa vain kirjoittaa kun kerran johdetaan sarjaa
Tuossa ylemmässä kohdassa tätä jo sivusin, ihan samanlaisesti käyttäjiltä tuli moitteita vaikka Tarelle, Piipposelle ja Repolle yms. Eikä perusteltuja haukkuja vastaan kenelläkään varmaan mitään ole, mutta jos lähdetään keksimään päävalmentajalle uusia nimiä ja ainoa peruste on että peli on "aistiköyhää" (mitä helvettiä tuokin oikeasti tarkoittaa?), niin onko ihme että haukkuja tulee? Jos voitetaan Tappara, niin Lukko on paska koska pitää vahvistua kevättä kohden ja tarvitaan X määrä pelaajia. Jos hävitään, niin sitten vasta tarvitaankin pelaajia lisää. Tai kun on kysytty että millainen pelaaja kyseessä, niin harvoin on tullut mitään tarkempaa tietoa (Roy:sta se psykologian tutkinto yms, mutta sitten taas @Sinkilä taisi avata tarkemmin minkä tyylinen pelaaja on kyseessä). Tai ainoa syy miksi pelaaja on paska, on se että 2-3v sitten ei ole tehnyt tehopisteitä. Kun kysytään tarkentavia kysymyksiä (sitä keskustelua, mitä itsekin tänne toivot), niin joko vastausta ei tule tai alkaa uhriutuminen tai sanojen vääristely. Kai sinäkin olet sitä mieltä että vaikka eri mieltä oltaisiin, niin silti pitäisi pyrkiä keskustelemaan? Ei se kauhesti lisäarvoa tuo jos yksin huutelee asioita ja hyökkäilee toisia kirjoittajia kohtaan. Finkelsteininkin kohdalla olisi ollut aika vakuuttavaa jos olisi kertonut millainen pelaaja on kyseessä (jos kerran on herran pelejä katsellut) tai sitten todennut että kyseessä on pelkkä EP-scouttaus.

Okkul kirjoitti:
Minusta on vain hyvä asia että Lukko osiossa on vilkasta keskustelua tai vaikka kuinka paljon listauksia, jokainen päättää itse mitä lukee ja mitä ei.
Se ei kauhean vilkasta keskustelua ole että lyö toisia ignoreen, hyökkäilee muita kirjoittajia vastaan tai sitten klassinen ehdotus "en enää vastaa/kommentoi sun viesteihisi ja sä et enää vastaile/kommentoi mun viesteihin". Miten tuo parantaa keskustelua? Jokainen kritiikki otetaan henkilökohtaisena loukkauksena ja sitten kitistään raumaviemäristä, isojen poikien kiusaamiskerhosta, rinkirunkkauksesta, mulkunjatkeista ja vastaavista. Kyllähän viestejä tulee lisää palstalle, mutta aiheesta keskustelua ei kauheasti tule lisää.

Okkul kirjoitti:
Itse en hyväksy hyökkäyksiä mitään nimimerkkiä kohtaan. Henkilöön tai nimimerkkiin kohdistuvat jatkuvat nälvimiset kertoo paljon kirjoittajasta. (Vaikka vastaan sinulle tarkoitan kaikkia)
Hyökkäys ja kritiikki on hyvin erilainen asia, eräs kirjoittaja puolusti erästä toista pitkään, mutta jossain kohtaa asenne muuttui ja selkeästi yksi nimimerkki aiheuttaa turhautumista monessa muussa, niin voisiko miettiä jopa sellaista että ehkä se vika ei ole kaikissa muissa? Ja en itse ainakaan näe kukaan olisi häntä kohtaan hyökännyt tai jatkuvasti nälvinyt, kritiikkiä on annettu ja lisätietoa yms pyydetty, mutta ne hyökkäykset ja vastaavat tulevat kyllä ihan toiselta suunnalta.

Eikä niissä listoissa sinänsä vikaa ole, senkun paukuttaa niitä, mutta tarvitseeko niitä useampaan ketjuun lyödä ja jatkuvasti toimia ristiinrastiin? Ensin haukutaan Virtasta lempinimellä, koska ei päästä Tammelaa pelaamaan, sitten seuraavassa viestissä hommataan sentteri ja kaksi laituria vielä Tammelan eteen (ettei varmasti pääse pelaamaan). Kohta taas haukutaan sitä että ollaan hukkaamassa suuri lahjakkuus ja toivotaan jatkosopimusta, mutta listassa on taas 20 hyökkääjää edellä.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Mä tykkään kyllä noista listoista vapaista pelaajista kuluvan kauden osalta ja miksei tulevankin kauden osalta. Itse olen paska sellaisia etsimään eikä riitä aikakaan, niin mukava se on, että joku niitä hakee.

MUTTA….

Ei niitä välttämättä tarvi joka ketjuun laittaa ja monta eri rosterihahmotelmaa jne. Ja vielä joka päivä eri hahmotelma. Parhaimpina kolme. Ei niitä enää jaksa selata. Tuo, että jaksaa vapaita tai mahdollisia pelaajia tutkia, on hyvä juttu. Liiallinen pommitus ei. Vähempi riittää. Tämä @Parry Sound ille ihan vain mun ajatusleikkinä.
Tuo jatkuva listojen tulo on varmasti se asia mikä muita saattaa ärsyttää. Mä luen aina sen ekan listan ja skippaan sitten kaikki muut hahmotelmat. Ei ne mua ärsytä mutta en niitä myöskään lue. Kuten en lue tulosveikkauksia maalintekijäarvauksineen tai tähdistöketjuakaan. Ei nekään mua ärsytä mutta ei kyllä kiinnostakaan sen kummemmin. Välillä toki heitän omatkin arvaukset ja tähdistöt mukaan. Mutta en sen enempää niitä lue.

Varmasti munkin tekstit ”vituttaa” joitakin mutta siinäpä vitutteleepi. Arvostelen pelaajia, jos ne pelaa huonosti ja välillä jopa annan kehujakin. Tuskin mun mielipiteet siltikään isossa kuvassa kenenkään elämää mihinkään suuntaa heittelee. Eikä pidäkään.

Eipä muuta ko listoja kehiin ja mielellään vähän vähemmän kuin enemmän.
 

RaumTiger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Kolla/Rauma Tigers, New York Rangers
Vituttaa yleensäkkin se että nämä saatanan voittomaalilaukauskisat on olemassa kun pelaamalla pelit kuuluis ratkoa... Ihan sama mikä laji kyseessä.

Lisätään sen verran että tasurit takas kiitos. Ei johdu tästä pelistä vaan ihan yleisesti.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Se tässä eniten harmittaa, että homma oli ihan hallussa ja hyvä momentum päällä. Sitten Ikonen ottaa niin tyhmän käähyn ettei mitään rajaa. Siihen päälle Tare huitoo mailalla toista naamaan. Siihen loppui momentum.
 

J.Hetfield

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Kuparikiekko
Vituttaa yleensäkkin se että nämä saatanan voittomaalilaukauskisat on olemassa kun pelaamalla pelit kuuluis ratkoa... Ihan sama mikä laji kyseessä.
Samaa mieltä. Nämä kuuluu pipolätkäpeleihin ja dreamteamfutailuun junnujen kesken. Aina ihmetelly miks maalivahti ja yksittäinen joukkuepelaaja laitetaan ratkomaan joukkueurheiluottelua. Futikses vielä finaaleita myöten.
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Se tässä eniten harmittaa, että homma oli ihan hallussa ja hyvä momentum päällä. Sitten Ikonen ottaa niin tyhmän käähyn ettei mitään rajaa. Siihen päälle Tare huitoo mailalla toista naamaan. Siihen loppui momentum.
Samaa mieltä. Itse tötöiltiin tänään vaikka esitys ei ehkä totuuden nimissä kokonaisuutena tämän enempää ansainnut.
 

Lugu63

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lukon tämän illan peliesityksen voi tiivistää Karjalaisen suorituksiin ja siihen Ikosen läpiajoon.

Ihan hyvältä näyttää hetkittäin kunnes kompastutaan siniviivaan tai lauotaan avopaikasta kuusi metriä ohi.

Kyllä vituttaa ja rankasti. Ryhtiliikkeen paikka ensi viikolla.
 

LukkoUkko79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niin, 5 tehtyä maalia kolmeen peliin on aika vähän. Silti sillä irtosi 7/9 pistettä. Omiin vain 3 pelitilannemaalia plus rankkarikisasta merkattu yksi päästetty maali. Ei huono sekään. Kyllä se eilinen matkapelikin voi raikkauteen vaikuttaa. Ässäthän on pelannut useita yhden-kahden maalin pelejä, joten osaavat hyydyttää vastustajan kuin vastustajan peliä. Varsinkin jos pääsevät johtoasemaan. Tylsää mutta tehokasta.

Kyllä mulla olisi vitutus monin kerroin rankempaa, jos tänään olisi hävitty suoraan ja vaikkapa ilman yhtään maalia.
 

metsäläinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En ole innostunut näistä Lukko-Ässät peleistä. Tuli voitto tai tappio, niin jännitys on hieman liikaa. Tänään tuli vielä täydellinen harmitus veikkauksen kautta. Tulosvedossa 1-2 ja pitkävedossa Ässät voittajaksi. Kumpikin toteutui, mutta rahaa ei tule. Kauhistus jos pudotuspeleihin saamme Ässät vastaan.
 
Suosikkijoukkue
Lukko, Lämsän kaljaveikot
Kyllä muuten laittaa vituttamaan tämän illan esitys. Ensimmäinen ja toinen erä hiihtelyä ja kolmannessa oli jo yritystä. Toki siinäkin töhöiltiin melkoisesti kuten jatkoajallakin.
 

LukkoUkko79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En ole innostunut näistä Lukko-Ässät peleistä. Tuli voitto tai tappio, niin jännitys on hieman liikaa. Tänään tuli vielä täydellinen harmitus veikkauksen kautta. Tulosvedossa 1-2 ja pitkävedossa Ässät voittajaksi. Kumpikin toteutui, mutta rahaa ei tule. Kauhistus jos pudotuspeleihin saamme Ässät vastaan.
Joo, siinä vois paineet olla Lukolla aika valtavat. Yv on pakko saada kuntoon, muuten kevät ei ole pitkä.

Itse pohdin tuota kakkosta pitkävetoon vitutusvakuutukseksi. Ajattelin kuitenkin, että ei …kele, Lukko ei kotona taivu suoraan. Ja että se vasta vituttaakin, jos käy juuri niin kuin sinulle kävi eli Ässät voittaa jatkoilla. Eli turpaan, muttei hyvitystä. Siksi laitoinkin kakkosta lapulle jatkot mukaanlukien. Kerroin lähes 4. Minusta vähän ylikerrointa. Ainakin vähän keventää tappion tuskaa.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vituttaa yleensäkkin se että nämä saatanan voittomaalilaukauskisat on olemassa kun pelaamalla pelit kuuluis ratkoa... Ihan sama mikä laji kyseessä.

Lisätään sen verran että tasurit takas kiitos. Ei johdu tästä pelistä vaan ihan yleisesti.

Rankkarit on taitolaji. Ei mua ainakaan vituta niissä hävitä sen enempää kuin muutenkaan. Se vituttaa, jos yritykset on paskoja.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Rankkarit on taitolaji. Ei mua ainakaan vituta niissä hävitä sen enempää kuin muutenkaan. Se vituttaa, jos yritykset on paskoja.

Enkä muista, että täällä olisi harmiteltu, kun Lukko on napsinut lisäpisteitä 3 vs 3 pelistä. Ei tuollakaan paljoa tekemistä normaalin Liigalätkän kanssa ole. Enemmän sitä pipolätkää ja yksilöpeliä.
 

sir jusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Montreal Canadiens
Vituttaa yleensäkkin se että nämä saatanan voittomaalilaukauskisat on olemassa kun pelaamalla pelit kuuluis ratkoa... Ihan sama mikä laji kyseessä.

Lisätään sen verran että tasurit takas kiitos. Ei johdu tästä pelistä vaan ihan yleisesti.
Pitkässä juoksussa (runkosarja) jatkoajat/rankkarikisat menevät loppujen lopuksi aika tasan. Mielestäni yleisölle kuitenkin mukava lisä. Sarjatilanne, jos pisteet jaettaisiin entiseen tapaan, voitosta 2 ja tasurista 1 piste:

Lukko
56​
Ilves
50​
Tappara
49​
Pelicans
47​
KalPa
45​
TPS
44​
Kärpät
43​
Ässät
42​
Jukurit
39​
HIFK
39​
HPK
38​
Sport
36​
KooKoo
35​
JYP
34​
Saipa
25​
 

RaumTiger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Kolla/Rauma Tigers, New York Rangers
Enkä muista, että täällä olisi harmiteltu, kun Lukko on napsinut lisäpisteitä 3 vs 3 pelistä. Ei tuollakaan paljoa tekemistä normaalin Liigalätkän kanssa ole. Enemmän sitä pipolätkää ja yksilöpeliä.
No ei voittoja tietenkään ketään varmaan harmittele ja onhan toi 3vs3 jatkoaika kans vähän hiinä ja hiinä et olisko ikinä pitäny ottaa käyttöön vaikka vauhtia siinä piisaa kyllä ja tilanteita riittää mutta jos itse saisin tosiaan päättää niin se olis 10min jatkoaika 4vs4 tai 5vs5 ja jos ei ratkasua synny niin täts it ja pisteet tasan.
 

RaumTiger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Kolla/Rauma Tigers, New York Rangers
Pitkässä juoksussa (runkosarja) jatkoajat/rankkarikisat menevät loppujen lopuksi aika tasan. Mielestäni yleisölle kuitenkin mukava lisä. Sarjatilanne, jos pisteet jaettaisiin entiseen tapaan, voitosta 2 ja tasurista 1 piste:

Lukko
56​
Ilves
50​
Tappara
49​
Pelicans
47​
KalPa
45​
TPS
44​
Kärpät
43​
Ässät
42​
Jukurit
39​
HIFK
39​
HPK
38​
Sport
36​
KooKoo
35​
JYP
34​
Saipa
25​
Juu kyllä varmaan joillekkin ne rankkarit kelpaa mutta oma mielipide on kuitenkin se että koska joukkuelaji on kyseessä niin sen ratkasun pitäis myös tapahtua pelaamalla joukkueena. Ja kyllä se ainakin omasta mielestä tuntuu paremmalta kun se ratkasu syntyy jatkoajalla kun jätkät väsää siellä kentällä keskenään maalin kuin se että venyy rankuille jossa sitten vaikka käy niin että eka vetäjä onnistuu ja loput ei niin eihän sitä voittoa tule silloin niin railakkaasti kuitenkaan juhlittua vaikka se voitto hyvältä tuntuukin jos se nyt rankuilla ratkeaisi. Mutta tämä nyt on vain oma mielipide tähän ja hyväksyn kyllä sen että toiset ovat eri mieltä asiasta mutta luulen etten kuitenkaan ole mielipiteeni kanssa yksin.

Toiveissa olisi että vielä jonain päivänä näkisimme varsinaisen peliajan jälkeen 10min jatkoajan 4vs4 tai 5vs5 jonka aikana pitäisi ratkaisun syntyä tai muuten peli päättyy tasan.
 

Äksönn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lugu
Pilkut ei sovi kuin potkupalloon, jos siihenkään.

Runkosarjassa 65min ja jos tasan, pisteet jaetaan. Poffeissa sitten ratkaisu vaikka aamuun asti pelaten.

Ja jotta tulee jotain negatiivistakin sisältöön, niin laitetaan vaikka maanantai aamu, "aamuruuhkat" ja sormi perseessä ajavat puppelot.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Juu kyllä varmaan joillekkin ne rankkarit kelpaa mutta oma mielipide on kuitenkin se että koska joukkuelaji on kyseessä niin sen ratkasun pitäis myös tapahtua pelaamalla joukkueena.
Eikä siinä varmaan mitään ongelmaa olisi että pisteet jaettaisiin puoliksi, siis teknisesti, kun pistekeskiarvoissakin on kuitenkin desimaalit mukana.

Kyllähän rankkarit ja 3v3 on kivaa katsoa, mutta ei sillä jääkiekon kanssa kauheasti ole tekemistä.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Kärpät vs KalPa
  • 2.32
  • 4.00
  • 2.64
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös