Silloin harvoin, kun ketuttaa...

  • 896 545
  • 5 377

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Ihmeellisen negatiivista sakkia ollut nyt muutaman päivän tällä palstalla.

Av aivan paskaa (totuttu liian hyvään?), puolustuksessa nuoria täriseviä käsiä ja pelattu viime kauden finaalivastustajaa ja kestomenestyjä Kärppiä vastaan ja yksi paikallispeli (näistä nyt koskaan aiemmin ei tiennyt kumpi viel .

Tämä kaikki meni miten meni ja me johdettiin alkuillasta vielä sarjaa.
Jumalauta! Eikö mikään riitä?

Nyt rauha ja ollaan tyytyväisiä kauden starttiin.
Vaikka noin yleisesti olen samaa mieltä, niin av on ollut kyllä todella huonoa, ennen tätä iltaa reipas 60% alivoima, tämän illan jälkeen rapiat 70%. Siihen on jotain keksittävä ja mieluusti pian, kun tuntuu että Lukko sitä jäähypenkkiä taas tällä kaudella kuluttaa ihan mukavasti (jaetulla ykkössijalla pikku-kakkosissa).
 

sir jusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Montreal Canadiens
Av tai Yv, uskon, että niissä vielä pärjätään. Keskialueen sumputus, siihen vois keksiä jotain sen hybridipitkän lisäksi...
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
En minäkään tyytyväinen ole, varsinkaan eiliseen kolmen maalin johdon menettämiseen. Mutta en minä hirteenkään ole vielä menossa.
Juu ei tätä ihan niin vakavissaan kannata ottaa, että kiikkuun menisi. Ei vaikka häviäisi porilaisille seiskafinaalin jatkoajalla kiekon pomppiessa Pihlajamäen bodariperseen kautta verkkoon.
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Nyt on pakko purkaa ketutusta tähän ketjuun.
Eilinen esitys Sportia vastaan oli heikoin esitys Lukolta mies muistiin. Minusta Virtasen liaani kiekko pitkä päätyyn ja halukkaat perään on väärä ja se varmasti turhauttaa taitavia pelaajia joilla on kiekollista taitoa tulla hyökkäys alueelle pelaamalla. Nyt peli on turhanpäistä koohottamista kumpaankin päähän, tästä syystä keskialueen puolustus on heikkoa, tämä johtaa myös jatkuviin yv hyökkäyksiin omiin. Eilen ei tainnut tulla läpiajoa mutta edellisissä peleissä tuli niitäkin omin paljon.

Nyt on turha enää puhua että kaikki hyvin, ollaan voitettu HIFK ja Kärpät jatkoajalla ja vain TPS:lle hävitty ja että keväällä vasta pelataan. Jos kurssia ei nopeasti saada korjattua niin keväällä tärkeitä pelejä pelaa muut joukkueet.

Joukkueen rakennus jätettiin tarkoituksella kesken ja nuorille annettu mahdollisuuksia näyttää, valitettavasti näyttää siltä että ei meillä ole ihan sellaista talenttia joka pystyisi ottamaan vastuullista roolia. Ylitalo, Laitinen, Pietilä, Kukkonen kun on kaikki kokoonpanossa ei taso vain riitä jos halutaan pelata mestaruudesta. Kaikki yllämainitut on vanhempia kuin esim. Mikko Petman.

CHL peleissä Lukon otteet näytti yllättävän hyvältä ja odotukset nousi mutta peliesitykset liigassa on ollut mahalasku ihan muutamaa erää lukuunottamatta. Mutta yhtään hyvää 60 min ottelua ei olla vielä nähty.

Epäilyttää myös Virtasen kielitaito, kuullun perusteella vaikea kommunikoida ulkkareiden kanssa. Virta kuullostaa ihan Lontoolaiselta Virtaseen verrattuna.

Pahoittelen vuodatusta, mutta just nyt ei kovin hyvältä näytä.
 

Dani55

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Epäilyttää myös Virtasen kielitaito, kuullun perusteella vaikea kommunikoida ulkkareiden kanssa. Virta kuullostaa ihan Lontoolaiselta Virtaseen verrattuna.

Totuus voi tietysti olla eri kun ainakin oma otanta on pieni mutta itsekin havaitsin saman noissa CHL -peleissä. Ensin selitetään koko katko Suomeksi ja sitten lopussa sama kahdella sanalla ulkkareille.

EDIT: Ainakin Hifk:ssa ja Jukureissa käytetään pelkästään lontoota. Niin kopissa, treeneissä kuin vaihtoaitiossakin.
 
Viimeksi muokattu:

Kynämestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Kolmas kerta yhdeksään peliin, kun jäädään nollille! Ja jokainen noista on ollut myös pelillisesti täyttä kuraa, ei mitään mahdollisuutta taistella voitosta.

Herätys!!!
 

Dani55

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aika vaikea on löytää positiivisia asioita tällä hetkellä. Kaikki uudet pelaajahankinnat alisuorittaa (joka helvetin jätkä), rosteri on aivan liian kapea, av ja yv molemmat heikkoa, valmennus ja pelitapa epäilyttää. Mitä vielä.. Kolme peliä turpaan tps:ltä jossa on myös vaihtunut pelaajat ja valmennus.

Oisko jotain posia?

Taidan korkkaa sihijuoman.
 

John Deere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko , Vidilän työväenurheilijat VITU
Hyvä taistelu. Piste tai kaksi ei olisi ollut vääryys.
Nyt ottaa isosti pannuun
 

Riksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko ja Johtaja Virran Dream Team
Eniten ketuttaa tällä hetkellä osan palstalaisten negatiivinen asenne lukon otteisiin. Voitto tai häviö aina saa lukea pelkkää negaa, joka useimmiten kohdistuu ulkkareihin, koska eivät ole täyttäneet lähteneiden pelaajien jättämiä saappaita. Koittakaa nyt oikeasti ymmärtää, että esimerkiksi Abt ja Pooley pelaavat ensimmäistä kauttaa euroopan sarjoissa. Tästä selvitään kyllä. Uskokaa siihen!
 

John Deere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko , Vidilän työväenurheilijat VITU
Lohduttaa paljon että ovat eks kertaa euroopassa.
Kuten olivat myös meidän menneiden kausien ulkkarit.
En ymmärrä että jos sinut on palkattu tulosyksikköön niin miksi muu pitäisi riittää?
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Lohduttaa paljon että ovat eks kertaa euroopassa.
Kuten olivat myös meidän menneiden kausien ulkkarit.
En ymmärrä että jos sinut on palkattu tulosyksikköön niin miksi muu pitäisi riittää?
Siinä tapauksessa meille jäisi varmaan tasan yksi tulosketju, eli slovakit ja Mattila. Heitetään kaikki "flopit" pois:

Skalicky-Mattila-Pospisil
X-X-X
Petman-X-X
X-Päivärinta-Ylitalo

Saarijärvi-Piipponen
X-Gregoire
X-Pietilä
Kukkonen

Lehtinen
Jukuri

Ja ei muuta kuin 400 000€ käteen ja ostoksille.
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Äh parempi poistaa koko viesti...
 
Viimeksi muokattu:

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tää koko viestikanava ollut täynnä sellaisia ranteet auki vuodatuksia että oksat pois. Osia rakentavasta palautteesta löytyy, mutta pääosa paskaa paitti kusi. Vajottu lähes Vuoren aikaiseen maanisen depressioon vaikka asiat ei todellakaan ole sillä tasolla. Syitä haetaan jo Virtasen kasvonilmeistä asti...

Taidan ottaa ainakin kahden - kolmen kk omaehtoisen bannin ja palailla sitten kevväämmällä.

Tämä, ja kovimmassa äänessä on sellaiset nimimerkit joita ei täällä näy ikinä kun tulee voittoja, mutta ans kattoo ku tulee heikompia otteita niin tunnukset kaivetaan naftaliinista jotta päästään haukkumaan kaikki mahdollinen.

Meininki on lähinnä sellaista pikkulapsen kaikki mulle heti nyt-itkua eikä osata yhtään katsoa isompaa kuvaa ja suhteuttaa asioita.
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tämä, ja kovimmassa äänessä on sellaiset nimimerkit joita ei täällä näy ikinä kun tulee voittoja, mutta ans kattoo ku tulee heikompia otteita niin tunnukset kaivetaan naftaliinista jotta päästään haukkumaan kaikki mahdollinen.

Meininki on lähinnä sellaista pikkulapsen kaikki mulle heti nyt-itkua eikä osata yhtään katsoa isompaa kuvaa ja suhteuttaa asioita.
Joo poistin oman osuuden kun löysin ihan järkevääkin keskustelua. Mutta allekirjoitan tekstisi.
 

Dani55

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Saatan sohaista muurahaispesää mutta silläkin riskillä kommentoin hieman.

Olen itse uusi jäsen palstalla ja sitä ennen seurasin Lukko osiota aktiivisesti joitain vuosia kunnes päätin haluta myös itse kirjoittelemaan. Monet nimimerkit ovat tietyllä tapaa "tuttuja" vaikka ketään en tunnekaan :)

Jääkiekko elää tunteista. Toki jos sä nyt pelkästään haukut omaa jengiä niin tuleehan siitä varmasti omalle nimimerkille huono maine jne. Mutta sellasta vaikenemisen nykykulttuuria en itse arvosta. Välillä kuohahtaa ja sillon tulee painavaa tekstiä sen hetkisten fiilisten mukaan. Itse en ainakaan ota itseeni vaikka joku haukkuisi juuri sitä omaa suosikkipelaajaa tms. Tämähän on keskustelupalsta. Tottakai olisi hyvä pitää keskustelu rakentavana eikä vetää mutkia suoriksi. Sana on mielestäni kuitenkin vapaa ja mielelläni luen itse ainakin kaikkien jutut täältä. Oli ne negaa tai posia. Yritän löytää punaisen langan kummastakin.

Peace and love :)
 
Viimeksi muokattu:

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Saatan sohaista muurahaispesää mutta silläkin riskillä kommentoin hieman.

Olen itse uusi jäsen palstalla ja sitä ennen seurasin Lukko osiota aktiivisesti joitain vuosia kunnes päätin haluta myös itse kirjoittelemaan. Monet nimimerkit ovat tietyllä tapaa "tuttuja" vaikka ketään en tunnekaan :)

Jääkiekko elää tunteista. Toki jos sä nyt pelkästään haukut omaa jengiä niin tuleehan siitä varmasti omalle nimimerkille huono maine jne. Mutta sellasta vaikenemisen nykykulttuuria en itse arvosta. Välillä kuohahtaa ja sillon tulee painavaa tekstiä sen hetkisten filisten mukaan. Itse en ainakaan ota itseeni vaikka joku haukkuisi juuri sitä omaa suosikkipelaajaa tms. Tämähän on keskustelupalsta. Tottakai olisi hyvä pitää keskustelu rakentavana eikä vetää mutkia suoriksi. Sana on mielestäni kuitenkin vapaa ja mielelläni luen itse ainakin kaikkien jutut täältä. Oli ne negaa tai posia. Yritän löytää punaisen langan kummastakin.

Peace and love :)
Joo itepähän täällä olen omasta päätöksestä, mutta pelkkä nega vain kun itsellä on paha olo eikä edes yritetä rakentavasti miettiä (kuten edellä pikkulapsisyndroomalla) joka ikinen tuutti täydeltä, on välillä melko raskasta luettavaa.

Ja vähän viestiisi viitaten, niin ihan samaan tapaan purin sen oman vitutuksen mielestäni siihen sopivaan ketjuun? En joka ikiseen mitä palstalta löytyy.
 

Dani55

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ja vähän viestiisi viitaten, niin ihan samaan tapaan purin sen oman vitutuksen mielestäni siihen sopivaan ketjuun? En joka ikiseen mitä palstalta löytyy.
Kyllä joo olen samaa mieltä. Annan kuitenkin kaikille vapauden avautua ja purkaa tuntemuksia ilman, että siitä alkaisin ketään arvostelemaan. Se on jokaisen kirjoittajan omalla vastuulla mitä sitten huutelee ja minkälaisen imagon itselleen luo. Kyllä mä oon täältä lukenut ihan hitosti sitä posiakin enkä muuten olis tänne liittynytkään ellen olis tiennyt tulevan porukkaan missä kyseinen seura on myös muille syvissä tunteissa. Itsekään kun en ole raumalainen niin ajatuksia on vaikea päästä missään purkamaan paitsi nyt täällä.
 

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Tietty pettymys on jokaiselle suuri, jos omat odotukset ovat suuret mestaruuskrapulassa ja joukkue vain perseilee. Jotenkin ensimmäisten 10 matsin jälkeen on omat odotusarvoni laskeneet sitä mukaa, mitä pidemmälle puolustuksen vahvistamista on viivytetty. Toivottavasti vallitseva suunta saataisiin käännettyä ja olisi iloa raumalaisilla synkkinä talvikuukausina joukkueestaan. Nyt se on ollut selviytymistaistelua.

Joku sanoo, että kausi on vasta alussa. No, on runkosarjaa jo pelattu 1/6. Lukon puolestukseksi pitää sanoa, että sarjaohjelmassa huomaa Suomen Mestarin markkina-arvon. Muuten ei millään tavalla voi ymmärtää otteluohjelman tekijöitä. Liigalta todella ala-arvoista suorittamista saada otteluohjelmasta tasapuolinen ja oikeasti kilpailullinen. Jokainen tulisi kohdata yhtä monta kertaa ja tasaisesti ympäri runkosarjan. Itse en arvosta runkosarjan sijoituksia lopullisia tai keskeneräisiä sellaisiksi, että kauden paras joukkue runkosarjassa oikeasti olisi edes ykkönen kauden päätteeksi. Näitä Pelicanseja, Sporteja ym. joukkueita vastaan pitäisi pystyä pelaamaan voitosta oikeasti. Järjestelmällinen 0 taulussa on ollut aivan muuta kuin olen odottanut. Tähän tilanteeseen on pakko keksiä lääkkeet, eikä lyödä päätään jatkuvasti Äijänsuon mäntyyn.

Onhan TPS otteluissa ollut pelillisesti hyviä hetkiä, mutta se ei riitä, jos sitä kiekkoa ei saa muut sisään kuin Pospisil - Mattila - Skalicky ryhmä. Tilanne voi tietysti kääntyä, mutta joukkue on aina niin hyvä kuin sen viimeinen ottelu on ollut, eikä kauheasti löydy alkukauden runkosarjasta kehumista. Vähiten kehuttavaa löytyy sarjaohjelmasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös