Silloin harvoin, kun ketuttaa...

  • 890 361
  • 5 356

sir jusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Montreal Canadiens
Finaalit, tepsukat, Ika...mitä luulette jos Ika harmitti jo nyt niin mitä se on jatkossa.
Ika on niin avoimesti TPS:n mies (ja oli Tapparan mies Lukkoa vastaan), että mielenkiinnolla odotan analyysiä, miten TPS sitä ja TPS tätä (Lukko sitä sun tätä, jos sitäkään).
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Mitä väliä muuten noin loppujen lopuks. Nautitaan.
Ei mitään, hymyilyttää vaan enemmän sarjan jälkeen.

Lähinnä ottelun aikana on vaan niin raskasta kuunnella, kun muutenkin on tunteet tapissa.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mä en katsonut jälkipuinteja enkä edes erätaukojen aikana studio-osuuksia mutta sen verran uteliaaksi hölmön saitte että kertokaa ny mitä se Ika Lukon voitosta sanoi?
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Vittu kun Ramonan pitää alkaa juuri playoffien aikana lagittamaan.
Varmaan ei ole varauduttu siihen, että koronan takia ketään ei ole halilla ja kaikki nyt jollain linjalla enemmän tai vähemmän. Voisi veikata että kuulijamäärät tavallista suuremmat ja vielä kun menestystäkin tullut :).
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Finaalit, tepsukat, Ika...mitä luulette jos Ika harmitti jo nyt niin mitä se on jatkossa.
Ika kyllä nyt ollut yllättävän Lukko myönteinen, jos unohtaa tuon Tapparan hylätyn maalin :D
 

LukkoUkko79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Haluisi kyllä päästä jo hallille nämät finaalipelit katsomaan. Veikkaisin aika mieleenpainuvaa kokemusta hallin tunnelmasta.
Älä muuta sano. Tuo on juuri se kääntöpuoli sitten tässä hienossa kaudessa. Toivottavasti johonkin tulisi Raumalla jokin jättiscreeni ulkoilmaan. Muuallekin kuin ravintolaan. En kyllä tiedä onko se vastoin jotain rajoituksia.
 

Juuriskapää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo, Leeds Rhinos, Lukko, TPS, TUTO, RNK
Ika on niin avoimesti TPS:n mies (ja oli Tapparan mies Lukkoa vastaan), että mielenkiinnolla odotan analyysiä, miten TPS sitä ja TPS tätä (Lukko sitä sun tätä, jos sitäkään).
IKA ei ole TPS:n mies missään mielessä, taitaa osapuilleen vihata koko organisaatiota, mutta on ollut monen TPS-junnun kanssa tekemisissä, joten ehkä sitä kautta on enemmän TPS-läinen kuin Lukkolainen. Tutossahan Ika vaikuttaa edelleen.
 

sir jusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Montreal Canadiens
IKA ei ole TPS:n mies missään mielessä, taitaa osapuilleen vihata koko organisaatiota, mutta on ollut monen TPS-junnun kanssa tekemisissä, joten ehkä sitä kautta on enemmän TPS-läinen kuin Lukkolainen. Tutossahan Ika vaikuttaa edelleen.
Kiitos tiedosta, josta olet varmaan minua paremmin perillä. Joka tapauksessa Ikan kommenttien perusteella antipatian määrässä Lukko kuulostaa olevan Ikalle ykkönen. Kohta kuullaan ja nähdään...
 

Samout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko - Suomen Mestari 2021
Olen ollut alusta asti sitä mieltä, että koronaa on syytä olla vähättelemättä ja että rajoitustoimet ovat suurelta osin oikeutettuja.

Nyt on ensimmäinen päivä kun olen sitä mieltä, että vittu kaikki auki ja mökki täyteen! Oikein kylmät väreet menee selkää pitkin kun miettii millainen tunnelma perjantaina olisi hallissa, jos elettäisiin aikaa ennen koronaa.
 

lebak

Jäsen
Jotakuinkin kaikki matsit tällä kaudella katsoneena mulle on kyllä jäänyt kuva Ikasta, että hän on avoimesti myös kehunut Lukon pelitapaa ja työmäärää, jopa sillä tavalla että vastustajan värilaseja päässään pitävällä on saattanut mennä tunteisiin. Toinen mitä hän on tämän kauden aikana on kehunut on tietysti Tepsin junnut ja niiden kehittymisen. Kummatkin minusta täysin hehkutettavan arvoisia asioita ja sellaisia jonka lähellä on viime aikoina pyörinyt. Uskoisin, että hän myös tuo selostamoon eniten lisä-arvoa katsojille tulevassa sarjassa. Myös Saravo on pystynyt mielestäni esiintymään melko objektiivisena asiantuntijana, vaikka kaikki tietää hänen lähitaustansa, mutta Lehkosen tilanteen huomioiden, uskoisin hänen olevan paljon läsnä ensi viikon lähetyksissä.

Mikään ei ketuta tällä hetkellä. Nyt voi nauttia.
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jotakuinkin kaikki matsit tällä kaudella katsoneena mulle on kyllä jäänyt kuva Ikasta, että hän on avoimesti myös kehunut Lukon pelitapaa ja työmäärää, jopa sillä tavalla että vastustajan värilaseja päässään pitävällä on saattanut mennä tunteisiin. Toinen mitä hän on tämän kauden aikana on kehunut on tietysti Tepsin junnut ja niiden kehittymisen. Kummatkin minusta täysin hehkutettavan arvoisia asioita ja sellaisia jonka lähellä on viime aikoina pyörinyt. Uskoisin, että hän myös tuo selostamoon eniten lisä-arvoa katsojille tulevassa sarjassa. Myös Saravo on pystynyt mielestäni esiintymään melko objektiivisena asiantuntijana, vaikka kaikki tietää hänen lähitaustansa, mutta Lehkosen tilanteen huomioiden, uskoisin hänen olevan paljon läsnä ensi viikon lähetyksissä.

Mikään ei ketuta tällä hetkellä. Nyt voi nauttia.
Juu, mun mielestäni Ika on yksi asiantuntevimmista kommentaattoreista tuolla studiossa ja ehken se juuri on miksi pääsi tässä ihon alle, kun mun mielestäni ei osaa tehdä hommaa tasapuolisesti. Kyllä sen myönnän, että Ika on kehunut, antanut rakentavaa kommenttia ja puolustanut Lukon pelitapaa. Ja olen myös puolustanut Ikaa alkukaudesta välilä vahvastikkin.

Ehkä juuri siksi olinkin todella yllättynyt Lukko-Tappara -sarjan käynnistyttyä hänen kommentoinnistaan. Kahdesta ekasta pelistä toi toistuvasti esille miten Tapparan pitää pelata, miten Tappara pelaa huonosti, mitkä ei ole Tapparan pelitapaan kuuluvia kohtia, miksi Tappara häviää 1:1 pelitilanteita viisi erää. Missään kohtaa ei tuotu esille sitä, että se toinen joukkue yksinkertaisesti myös pelasi hyvin ja aiheutti tilanteet, että Tappara jäi jalkoihin. Kuudennessa erässä korosti, että nyt Tappara tekee asiat oikein ja siksi voittaa Lukon, mutta taas jätettiin arvioimatta vastustaja. Ts. ne kaksi peliä ei ollut mitenkään kiinni siitä mitä Lukko tekee asiat, vaan kaikki oli vain ja ainoastaan Tapparan käsissä. Voihan toki olla, että halusi olla vain altavastaajan asemessa ja kirittää heitä. Tai halusi vain tuoda ylivoimaisen vastustajan edessä esille, että millä taistelee edes jotenkuten voitosta, tai koki että on kehunut tarpeeksi Lukon pelitapaa, niin miksi sitä enää kehua. Mutta kuten pariin kertaan viestiketjussa kirjoittelin, niin kuullosti Punakone vs. piskuinen Suomi kommentoinnilta.

Ville Nieminen tunnusti suoraan, että voimasuhteet oli 30/70. Toki en sen enempää ole hänen kommenttejaan kuunnellut. Ja Saravo on mielestäni, kuten Kukkonen, tuonut esille avoimesti ja tasapuolisesti asioita. Ehkä Saravo vielä paremmin.

Ja siksi taidan täällä palstalla olla nyt aktiivinen, koska työnteko, tästä hyvästä tunteesta ja vielä hippunen eilisestä jännityksestä, ei vaan ota sujuakseen. Ja juu ei ketuta nyt yhtään.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Studiossa ollaan lähes aina altavastaajan "puolella". Olen huomannut tämän vuosien aikana. Puolella on ehkä väärä sana. Studio kaipaa, että peli viedään ratkaisevaan matsiin ja jatkoerään ja sen takia ns. neuvovat altavastaajaa koko ajan. En näe siinä juuri mitään väärää.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Studiossa ollaan lähes aina altavastaajan "puolella". Olen huomannut tämän vuosien aikana. Puolella on ehkä väärä sana. Studio kaipaa, että peli viedään ratkaisevaan matsiin ja jatkoerään ja sen takia ns. neuvovat altavastaajaa koko ajan. En näe siinä juuri mitään väärää.
Näinhän se on. Lisäksi on huomioitava, että studiossa on juuri noita lätkäjätkiä, jotka haluavat mehustella historialla ja tarinoilla. Eli kun "vanha mestari" on jo köysissä, niin jostain se kaivaa vielä sen vasemman koukun.

Kyllähän sen arvasi, että kun Lukko on suursuosikki, niin Tapparasta on kaivettava kaikkia mahdollisia historian havinoita ja voittamisen rutiineita, vaikka pelillisesti ovat olleet heikkoja koko kauden.

Jopa siinä viimeisen vitosen aikana Vallin jaksoi räksyttää, miten Lukko pelaa ihan väärin, kun se ei 1-0-johdossa lähdekään hyökkäämään. No aijaa. Ei varmaan mikään joukkue koskaan ole puolustanut tuollaista maalin johtoa rikkomalla keskialueella ja purkamalla jokaisesta tilanteesta sinisen yli.

Itse kaipaisin analyyseihin sellaista kokonaisnäkemystä, jossa katsotaan myös sitä joukkueen rakennusta, yhteen hioutumista ja pelitavallista suorittamista. Lukon menestys ei perustu mihinkään yksittäiseen nappihankintaan tai momentumiin, vaan pitkäjänteiseen pelitavan jalostamiseen ja hinta-laatu -suhteelta hyvän joukkueen rakentamiseen. Koko ajan on ostettu uralla eteneviä, kehittyviä pelaajia, jotka eivät vielä ole missään KHL-hinnoissa, mutta kohta voivat olla.

Ei ole vahinko, että menestystä tulee ostamalla säännönmukaisesti alihinnoiteltuja pelaajia, joilla urakehitys sojottaa ylöspäin. Aiemmin Lukolla oli taipumusta hankkia pelaajia, joiden arvo laskee. Onkohan studiossa tällainen pikku juttu noteerattu?

Onneksi tuosta Tapparasta päästiin tämän kauden osalta. Ei jaksaisi enää kuunnella menneiden vuosien mörköjä ja ties mitä voittamisen kulttuureja. Nyt eletään tätä päivää, ja se on ainoa asia, mikä merkitsee. Finaaleissa pelaavat ansaitusti kaksi joukkuetta, joissa on hienoja nuoria pelaajia, jotka janoavat päästä urallaan eteenpäin. Lisäksi molempia joukkueita luotsaa menestyksekkään pelitavan luonut valmentaja.
 

sir jusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Montreal Canadiens
Studiossa ollaan lähes aina altavastaajan "puolella". Olen huomannut tämän vuosien aikana. Puolella on ehkä väärä sana. Studio kaipaa, että peli viedään ratkaisevaan matsiin ja jatkoerään ja sen takia ns. neuvovat altavastaajaa koko ajan. En näe siinä juuri mitään väärää.
Sen verran vielä Lehkosesta, että kauden aikana on mielestäni tehnyt hyviä avauksia ja analyysejä otteluista. Nyt Tappara-sarjassa häiritsi, olkoonkin altavastaaja- ja mahdollisimman monta ottelua-näkökulma, kun jutut meni jo tasolle "meidän pitää tehdä sitä ja meidän pitäisi voittaa aloitus jne. jne.", jossa "me" oli yhtä kuin Tappara.
 

Kentsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Se tampio (aka saatanan ääliö), joka kävi nostamassa Mestaruussauna-ketjun ylös voisi käydä poistamassa viestinsä. Kiitos.
 

BIGKING24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja Montreal
Olen varsinais-suomalaisen suvun Raumalla syntynyt edustaja, voitte uskoa miten paljon voivottelua ja vittuilua olen historiassa saanut kuulla, vielä kun kauden 95-96 ratkaisupelin istuin Gyltön linnakkeella Turkulaisten kanssa.
Saatana hävitä on saanut kelle tahansa, mutta koskaa siis koskaan ei Turkulaisille!
Tämä on ollut asia, joka on saatana närästänyt minua pienestä kersasta asti, Nyt jos homma menee etelään niin saatana kiekko on mun osaltani siinä.
Onneksi olen jo kauan sitten saanut asian siihen malliin, että suku ei saa minulle edes viestiä laitettua ellen heihin ensin ota yhteyttä.
Nyt tulevia pelejä en katso ennen kuin olen tuloksen nähnyt. Rouva ja lapset eivät myöskään tule kertomaan tulosta ellei peli ole ihan selvää kauraa.
 

Ratikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUPLAMESTARIT 2021 & Red wings & Stevie Y
Se tampio (aka saatanan ääliö), joka kävi nostamassa Mestaruussauna-ketjun ylös voisi käydä poistamassa viestinsä. Kiitos.

Ei hätää, porilaisia ei lasketa (ihmisiksi).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös