Sijoitusvinkkejä?

  • 1 087 552
  • 6 084

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vähän huvittavaa että meillä syöksyy esim. SSAB jonka PE on luokkaa 3.

Jenkkipörssissä PE tasot ovat joillakin papereilla > 50.

Tarkkana kun on niin tässä tulee hyvä ostopaikka.

Tällä hetkellä markkinat ovat "sangen mielenkiintoiset". P/E -luvun sijaan PEG-kerroin voisi olla parempi mittari, mutta eipä sitäkään ole kovin helppo arvioida.

Ostopaikkoja varmasti tulee. Ja jos oikein innostuu ja onnistuu, niin voi myös kokeilla sellaista, että veivaiilee laskujen ja väliaikaisten nousujen välillä, mutta se sopii lähinnä uhkapelureille.

Oma AOT on hyvin Jenkki-painotteinen, ja vielä riskialttiita vety- ja sähköauto-puolen osakkeita sisältävä. Ja on siellä biolääketieteen osakkeitakin. Se näytti tänään noin 4.5% laskua. Salkku kokonaisuudessaan oli "vain" noin 2.5% laskussa...
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mikäköhän pointti tuossa Twitterin ostotarjouksessa oli?

Egon kohottaminen. Ei mikään muu. Nythän herralla on vaikeuksia saada pääomaa kasaan ja rahaa tulee sananvapauden kannattajina tunnetuista Qatarista ja Saudi-Arabiasta.

 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Sijoittaminen | Pörssissä ei ole paluuta entiseen, vaan juhlat ovat ohi. Nyt sijoittajalla on oikeasti syytä huoleen.

Nyt on aika moni asiantuntija ja ehkä merkkikin sen puolella, että osakemarkkinat ovat sopeutumisvaiheessa suhteessa tähän "uuteen normaaliin", jota ei oikeastaan edes tiedetä, sen verran historiallista tämä yli vuosikymmenen aggressiivinen raha- ja elvytyspolitiikka on ollut. Kun jatkeeksi on pärähtänyt koronapandemiaa ja uutta eurooppalaista sotaa niin vähän pelottaa mitä tässä on edessä.

Hesarin artikkeli ei edes ota huomioon sitä, että Yhdysvaltoja uhkaa uusi kiinteistö-/asuntokupla, jonka seuraukset ovat niin ikään arvaamattomat. Vaikka varsinaista romahdusta ei tulisikaan vaan hinnat vain jäisivät polkemaan paikoilleen, on silläkin negatiivinen vaikutus sijoitusmarkkinoihin kokonaisuudessaan.

Itse olen pienen paluun jälkeen jäänyt osakemarkkinoilla sivustakatsojaksi. Helsinkiin muutto saattaa olla ajankohtainen jo syksyllä, eikä minulla ole varaa menettää käteisestäni kymmeniä prosentteja lyhyellä tähtäimellä. Voisiko tällainen romahdus tulla jo tämän vuoden aikana? Ei se ehkä realistista ole vielä, mutta onhan tässä todella paljon merkkejä ilmassa isommasta myllerryksestä. Vai onko?

Toki vuosikymmenten tähtäimellä tämäkin on kupru muiden joukossa ilman eksistentiaalisen tason kriisejä (joiden todennäköisyys on niin ikään kasvussa), jotka puolestaan tekisivät koko impulssin säästää tarpeettomaksi. Eli ikiohje - jatka samaan malliin - sopinee säästösijoittajalle tässäkin kohtaa.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Kannattaa varmasti varautua ainakin hitaamman kasvun ja pienempien tuottojen aikaan, mikä voi kestää pitkäänkin. Elvytysvetoisen kasvun lopahtaminen ei mielestäni ole yksistään huono asia, vaan se lisää yrityksen omien fundamenttien merkitystä, kun rahaa ei vaan lapioida osakkeisiin siinä toivossa, että huomenna joku maksaa siitä vieläkin kovemman hinnan. Pitkällä aikavälillä hyvä bisnes on kuitenkin jatkossakin hyvä sijoitus. Nykyisessä inflaatioympäristösdä toki kaikki kärsivät, mutta erityisesti laatu- ja arvo-osakkeissa löytyy sijoituskohteita.

Ehkä tässä on edessä paluu juurille pörssimaailmassa. Trendiosakkeiden ympärillä pyörivän kuplien puhalluksen sijaan etsitään niitä reaalisesti hyviä bisneksiä, ja velkarahan sijaan niihin päätyy toivottavasti oikeaa pääomaa.

Helppoa tämä ei tietenkään tule olemaan. USA:ssa osakkeiden arvostus on poikkeusetta suurempaa kuin yritysten todellinen tuloskunto. Tuottavuutta parantavat investoinnit ovat keskiössä, vaikka sijoittajat niitä usein säikkyvätkin, koska lyhyen ajan tuottavuus kärsii. Ilman investointeja mikään ralli ei kuitenkaan kestä ikuisesti. Investoinnit ovat kasvun edellytys myös sijoottajalle. Tämä ehkä on vähän päässyt unohtumaan elvytysrahan luomassa huumassa. Osakkeen hinta on kupla ellei se vastaa tuloskykyä.

Oma lisämausteensa inflaatioympäristössä rahapolitiikan ohella on vihreän siirtymän luomalla paineella, kun pitäisi siirtyä kulutustaloudesta kiertotalouteen sekä samalla tehdä se uusiutuvalla energialla. Uhka ja mahdollisuus yhtäaikaisesti. Ollaan isojen muutosten keskellä. Markkinat kipuilee ohessa.
 

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Mun mielestä on tervettä ja suotavaa, että homma ns normalisoituisi. Mun järkeen ei käy, että 20-30% tuottoja pidetään kohtuullisina jatkuvasti. Arvostukset on kokolailla täysin irti ns normaaleista säännöistä ja hommia vedellään fiilispohjalta joukkovoimalla. Toki miljoona kärpästä ei kai voi olla väärässä jne.
Ihmettelin jo keväällä 2020 että eikö oikeasti inflaatio räjähdä kun markkinoille kaadetaan rekkakaupalla valuuttaa bingoon, mutta nähtävästi helikopteriraha ja pidemmän välin massiivinen elvytys lopulta hoiti homman kotiin. Asuntokupla on taas täällä ja kotitalouksien velka aivan huikeissa lukemissa. Nyt sitten aletaan vaatia lainarahalta hintaa. Kuinka kauan tämä tuolileikki kestää ja montako tuolia uupuu kun soitto lakkaa. Mielenkiinnolla seuraan koska repeää kunnolla. Nyt on punerrusta taas futuureissa perjantain turpasaunan jäljiltä.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei kyllä kauheasti naurattaisi olla amerikkalainen nuori aikuinen. Asuntojen ja talojen hinnat täysin räjähtäneet ja ei ihme, jos epätoivo iskee. 5-10 vuotta aiemmin syntyneet ja kämpän ostaneet saivat ilmaiseksi peräti 100-200% arvonnousun ja uusille jää luu käteen.

Jännä nähdä miten käy. Omat sijoitukset sulaa kilpaa ja uudet osakeostot menevät järjestäen päin helvettiä. Onneksi taustalla rullaa rahastosijoitukset ja niiden summia hieman korotinkin.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ei kyllä kauheasti naurattaisi olla amerikkalainen nuori aikuinen. Asuntojen ja talojen hinnat täysin räjähtäneet ja ei ihme, jos epätoivo iskee. 5-10 vuotta aiemmin syntyneet ja kämpän ostaneet saivat ilmaiseksi peräti 100-200% arvonnousun ja uusille jää luu käteen.

Jännä nähdä miten käy. Omat sijoitukset sulaa kilpaa ja uudet osakeostot menevät järjestäen päin helvettiä. Onneksi taustalla rullaa rahastosijoitukset ja niiden summia hieman korotinkin.
Eipä siellä yli 30-vuotiaillakaan mitkään parhaat kortit tulleet käteen. Jos nyt miettii niin asuntomarkkina kuumeni koko 2000-luvun ja sitten kupla räjähti aika kovalla tavalla. Collegesta valmistuttiin lamaan ja tilanteeseen jossa ehkä ensimmäistä kertaa maan historiassa ei päässyt pelkästään papereilla hyviin töihin. Käteen jäi iso kasa lainaa josta ei pääse eroon ja ei mahdollisuutta hankkia asuntoa kun työpaikka löytyykin jostain kahvilasta/ravintolasta sen sijaan että olisi päässyt johonkin hyväpalkkaiseen työhön. Toki ei niillekään käynyt hyvin jotka eivät mitään koulutusta hankkineet. Ei ole hyväpalkkaisia tehdastöitä vaan pitää mennä jonnekin Amazonin varastoon töihin. Nythän milleniaalit ovat jääneet jo jälkeen omaisuuskehityksissa verrattuna boomereihin ja Gen-Z (1995 jälkeen syntyneet) eivät saa sitäkään. Omaisuus on vanhemmilla ikäluokilla ja nuoriso varmaan olisi tyytyväinen jos ei eläisi jatkuvasti poikkeuksellisina aikoina.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Mites palstalaiset valitsisivat puuilon ja tokmannin välillä? Itse olisin periaatteessa jälkimmäisen kannalla, mutta Lähitulevaisuuden tokmanni jostain syystä näkee itse selvästi heikompana kuin puuilo. Miksiköhän näin? Samantapaista roinaa molemmissa myydään. Vai onko niin, että puuilossa painottuu enemmän rakentamiseen ja tokmannilla käyttötavaroihin, joiden trendi olisi eriävä?

Noin muuten mulla ei ole firmoista laajempaa kokemusta. Mutta turussa tokmannit on ihan perussiistejä myymälöitä ja puuilo on yksi epäsiisti romuvarasto.

Tunnusluvutkin tokmannin puolella, mutta vähän ihmetyttää, voiko puuilo selvitä kulutuksen vähenemisestä mukamas huomattavasti kuivemmin jaloin kuin tokmanni?
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Mites palstalaiset valitsisivat puuilon ja tokmannin välillä? Itse olisin periaatteessa jälkimmäisen kannalla, mutta Lähitulevaisuuden tokmanni jostain syystä näkee itse selvästi heikompana kuin puuilo. Miksiköhän näin? Samantapaista roinaa molemmissa myydään. Vai onko niin, että puuilossa painottuu enemmän rakentamiseen ja tokmannilla käyttötavaroihin, joiden trendi olisi eriävä?

Noin muuten mulla ei ole firmoista laajempaa kokemusta. Mutta turussa tokmannit on ihan perussiistejä myymälöitä ja puuilo on yksi epäsiisti romuvarasto.

Tunnusluvutkin tokmannin puolella, mutta vähän ihmetyttää, voiko puuilo selvitä kulutuksen vähenemisestä mukamas huomattavasti kuivemmin jaloin kuin tokmanni?
Puuilolla homma perustuu juuri siihen, että kulut on vedetty minimiin eli tilojen siisteyteen ei panosteta (myyjät siivoavat itse, ei siivousfirma) ja pistetään vaan joku hökkeli pystyyn halvalle tontille. Eihän sekään varsinaisesti rakentamiseen ole erikoistunut vaan samalla tavalla sekatavaraan.

Tuohon viimeiseen kysymykseen en osaa vastata, että mikä tekisi siitä selkeästi paremman kuin tokmanni. Rusta joka on kanssa näiden kilpailija on taas enemmän naisille suunnattu ns. Ikean maalaisversio mutta Rustan laajeneminen ehkä vie enemmän asiakkaita Tokmannilta kuin Puuilolta.
 

Kaspar11

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Pittsburgh Penguins
Mites palstalaiset valitsisivat puuilon ja tokmannin välillä? Itse olisin periaatteessa jälkimmäisen kannalla, mutta Lähitulevaisuuden tokmanni jostain syystä näkee itse selvästi heikompana kuin puuilo. Miksiköhän näin? Samantapaista roinaa molemmissa myydään. Vai onko niin, että puuilossa painottuu enemmän rakentamiseen ja tokmannilla käyttötavaroihin, joiden trendi olisi eriävä?

Noin muuten mulla ei ole firmoista laajempaa kokemusta. Mutta turussa tokmannit on ihan perussiistejä myymälöitä ja puuilo on yksi epäsiisti romuvarasto.

Tunnusluvutkin tokmannin puolella, mutta vähän ihmetyttää, voiko puuilo selvitä kulutuksen vähenemisestä mukamas huomattavasti kuivemmin jaloin kuin tokmanni?
Paikallisia puuiloja ja tokmanneja vertailtuani, En todellakaan haluaisi omistaa yritystä jonka myymälät ovat mainitun kaltaisia ja henkilökuntakin tuntuu kokemuksieni sopivan samaan sapluunaan.
Tokmanni rakentaa muuten valtavaa laajennusosaa nykyiseen varastoonsa, joten siellä uskoa on ainakin.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mites palstalaiset valitsisivat puuilon ja tokmannin välillä? Itse olisin periaatteessa jälkimmäisen kannalla, mutta Lähitulevaisuuden tokmanni jostain syystä näkee itse selvästi heikompana kuin puuilo. Miksiköhän näin? Samantapaista roinaa molemmissa myydään. Vai onko niin, että puuilossa painottuu enemmän rakentamiseen ja tokmannilla käyttötavaroihin, joiden trendi olisi eriävä?

Noin muuten mulla ei ole firmoista laajempaa kokemusta. Mutta turussa tokmannit on ihan perussiistejä myymälöitä ja puuilo on yksi epäsiisti romuvarasto.

Tunnusluvutkin tokmannin puolella, mutta vähän ihmetyttää, voiko puuilo selvitä kulutuksen vähenemisestä mukamas huomattavasti kuivemmin jaloin kuin tokmanni?

Molempia on salkussa, mutta sen perusteella ei vielä kannata tehdä suuria johtopäätöksiä. Molempia olen ostanut liian aikaisin, ja ihan siitä syystä, että ne tuntuivat sillä hetkellä lyhyellä ja keskipitkällä tähtäimellä hyviltä sijoituksilta, mutta nyt kun ennusteita ja tunnuslukuja ja näkymiä yleensäkin on päivitetty, eivät nuo välttämättä ole edes pidemmällä tähtäimellä kovinkaan onnistuneita ostoksia. Jotenkin tuntuu, että molemmissa näkymät ovat heikkenemässä, ja vaikka ajattelee, että se on jo kursseissa, niin en välttämättä olisi siitäkään ihan varma.

Itselläni on sijoituspäätöksiä tukemassa muutaman keskeisen tunnusluvun ennusteeseen perustuva seuranta, ja noiden valossa pidän Puuiloa hieman paremmin hinnoiteltuna ainakin minulle tärkeimmillä mittareilla. Mutta tässä on myös yksi riski. Tokmannin ennusteita on moni analyytikko tarkastanut hiljattain alaspäin, Puuilolla tuosta edellisestä kerrasta on aikaa, ja siellä tuo tullaan todennäköisesti tekemään vasta seuraavan osarin jälkeen.

Sinänsä molemmissa on tunnuslukujen ja ennusteiden valossa puolensa. Ja hyvin pitkälti samat riskit ja mahdollisuudet noissa on. Puuilo painottuu hieman enemmän ymmärtääkseni rakentamisen suuntaan ja Tokmanni sitten kulutushyödykkeisiin.

Itse en investoisi tällä hetkellä kumpaankaan, mutta se vain johtuu siitä, että molemmat ovat jo salkussa. Jos investoisin, niin arvioisin ehkä asiaa ja tuotto-odotusta ennusteiden ja keskeisten tunnuslukujen kautta, mutta Puuilolle käyttäisin isompaa marginaalia, koska siellä osarikierros on vielä tekemättä, ja todennäköisyys sille, että ennusteita (ainakin analyytikoiden sellaisia) tullaan tarkentamaan vielä alaspäin, on suuri.
 

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Puuilo on harvoja laatuyhtiöitä Helsingin pörssissä ja perustan tämän korkeaan oman pääoman tuottoon, laatunsa näyttäneeseen johtoon, hyvään ja kasvavaan osinkotuottoon ja defensiiviseen sekä helposti ennustettavaan bisnekseen. Puuilo on löytänyt paikkansa kovasta kilpailukentästä erikoistumalla muita halpakauppoja enemmän tee-se-itse sektorille, jossa on paremmat katteet.

Tokmanni on enemmän matalakatteinen arvoyhtiö, josta ei ole kasvua samaan tapaan odotettavissa. Nykykurssi on tosin sen verran alhainen, että riski sijoittaa on hyvin pieni. Pelkkä osinko tuo jo hyvän perustuoton.

Puuilo on näistä selvästi houkuttelevampi kasvun ja kannattavuuden takia. Neljän vuoden päästä tulosta pitäisi tulla 0,65€ osaketta kohden, osingon ollessa noin 0,50€. Tuolla ennusteella kurssi olisi normaalimarkkinassa noin 10€. Tuotto-odotus neljälle vuodelle kurssissa noin 60% ja päälle noin 30% osinkotuottoa. Eli yli 20% vuodessa. Vaikka tuohon jättäisi ison turvamarginaalin, niin tätä ei oikein huonoksi sijoitukseksi laskemalla saa.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kukaan perehtynyt tarkemmin Teslan osakkeeseen (ei autoon)?

Hinta tippunut aika nopsaa "tonnista" noin 750 dollarin nurkille (varmaankin yleisen sentimentin ja sen Twitter ostotarjouksen vauhdittamana).

Mitä ajatuksia pidemmällä aikavälillä?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kukaan perehtynyt tarkemmin Teslan osakkeeseen (ei autoon)?

Hinta tippunut aika nopsaa "tonnista" noin 750 dollarin nurkille (varmaankin yleisen sentimentin ja sen Twitter ostotarjouksen vauhdittamana).

Mitä ajatuksia pidemmällä aikavälillä?
Onhan se aika rankasti ollut yliarvostettu kun Toyotan osake maksaa jotain 160€, Volkkarin 180 ja sitten GM ja Ford ovat myös halvempia. Noista Tesla myi ylivoimaisesti vähiten autoja.

 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Onhan se aika rankasti ollut yliarvostettu kun Toyotan osake maksaa jotain 160€, Volkkarin 180 ja sitten GM ja Ford ovat myös halvempia. Noista Tesla myi ylivoimaisesti vähiten autoja.

Tämän analyysin jälkeen en ottaisi sinulta sijoitusneuvoja!

Vaikea sanoa, että mikä on Teslan kurssipudotuksen takana. Nyt oikeastaan ensimmäisen kerran on mediassa näkynyt enemmän negatiivista kirjoittelua Teslan laadusta ja kyvystä takuukorjata autoja. Toki elinkaaressa ollaan siinä kohtaa, että maailmalla alkaa olla jo vanhempia ajoneuvoja, joten homma menee hankalammaksi tältä osin, kun autokanta ei enää ole niin homogeeninen.
 

Rushlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Vaikea sanoa, että mikä on Teslan kurssipudotuksen takana.
Sen tarkemmin tutustumatta Teslaan uskoisin syynä olevan yleisen yhdysvaltalaisten tekno-osakkeiden ryminän mukana kulkemisen. AMD ja Amazon tulleet 40% ja alas huipuistaan, NVidia melkein -50%. Muutenkin kasvuosakkeiden hinnat ovat tulleet viimeisen 6kk aikana ympäri maailman reilusti alas.
 

kalitsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jets, Ässät
Näillä näkymin ensi kuussa saa halvemmalla hinnalla lappuja kuin kuun alussa, trendi on ollut alaspäin. Välillä sitä harkitsee ottavansa pienen position myös suoria osakkeita, mutta toistaiseksi olen pysytellyt verotehokkuuden nimissä osingot uudelleensijoittavissa rahastoissa 100 %. Mitäs osakkeita on tarttunut mukaan vai vieläkö odotellaan alempia tasoja? Aikamoisia reaktioita ameriikassa eilen. Siellä kaikki on suurempaa, myös volatiliteetti.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Nyt vihdoin se odotettu puuilon negarikin tuli. Kurssi 15 pinnaa alas. Tuossa pari viikkoa sitten kun arvoin tämän ja tokmannin välillä, niin olin kallistumassa jälkimmäiseen. Nyt taas kun pöytä on molemmilla puhdas ja kurssit korjaantuneet, ollaan taas lähtöpisteessä ja ei tiedä, kumman romukaupan sitä oikein salkkuunsa kelpuuttaisi.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Nyt vihdoin se odotettu puuilon negarikin tuli. Kurssi 15 pinnaa alas. Tuossa pari viikkoa sitten kun arvoin tämän ja tokmannin välillä, niin olin kallistumassa jälkimmäiseen. Nyt taas kun pöytä on molemmilla puhdas ja kurssit korjaantuneet, ollaan taas lähtöpisteessä ja ei tiedä, kumman romukaupan sitä oikein salkkuunsa kelpuuttaisi.

Väheneeköhän nikkarointi koronarajoitusten lopullisen purun ja inflaation myötä? Kaveripiirissä syntyi paljon kaikenlaisia fiksausharrastuksia harrastusvajeeseen ja aika monella nämä ovat loppuneet sen myötä kun on normaalisti päässyt taas kulkemaan ja tekemään samoja asioita kuin ennenkin. Tämä nyt ihan tällaista spekulaatiota, kai tokmannit ja puuilot tarkastelevat kysynnän muutoksia pidemmällä aikajänteellä.
 

Jewgen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eikös sieltä apinakorona kolahda ja kohta taas nikkaroidaan... Molempiin sijoituskohteena EI ennenkuin seuraava osari on pureskeltu. Jos haluaa ostaa ja myydä, niin SSAB ja Outokumpu ostoon nyt ja kuukauden päästä ulos, samoin MetsoOutotec.
 

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara

Käänteisesti parhaat ostopaikat ovat lähellä, kun tämän kaltaiset uutiset lisääntyvät mediassa. Juuri näin kävi viimeksi vuonna 2020. Sen sijaan kun oli paras myyntipaikka 2021, niin näitä juttuja ei mediassa ollutkaan.

Nykytilanteesta voi piirtää monta skenaariota lähiajoille ja pörssi on jo hinnoitellut paljon sisään. En lähtisi ennustamaan mitään, enkä varsinkaan poikkeamaan sijoitussuunnitelmasta. Helsingin pörssistä saa nyt kohtuu helpolla kasaan kymmenen osakkeen salkun hyvillä ostohinnoilla, tämä ei onnistunut viime kesänä, joten ei ainakaan liian kallista enää ole.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Käänteisesti parhaat ostopaikat ovat lähellä, kun tämän kaltaiset uutiset lisääntyvät mediassa. Juuri näin kävi viimeksi vuonna 2020. Sen sijaan kun oli paras myyntipaikka 2021, niin näitä juttuja ei mediassa ollutkaan.

Nykytilanteesta voi piirtää monta skenaariota lähiajoille ja pörssi on jo hinnoitellut paljon sisään. En lähtisi ennustamaan mitään, enkä varsinkaan poikkeamaan sijoitussuunnitelmasta. Helsingin pörssistä saa nyt kohtuu helpolla kasaan kymmenen osakkeen salkun hyvillä ostohinnoilla, tämä ei onnistunut viime kesänä, joten ei ainakaan liian kallista enää ole.
Euromarkkinoilla ostohetket lähestyy, p/e-kertoimet alkaa olla jo alle pitkän aikavälin ka:n.
Syksy tulee olemaan mielenkiintoista aikaa kun taantumaa aletaan leipomaan arvostuksiin. Ihme on jossei dyykkejä nähdä laajaltikin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös