Kuin myös. Ehkä tässä valtaenemmistö asiakkaista selvisi säikähdyksellä.Nordnet toimii. Oma salkkuni ennallaan.
Kuin myös. Ehkä tässä valtaenemmistö asiakkaista selvisi säikähdyksellä.Nordnet toimii. Oma salkkuni ennallaan.
Toivottavasti Nordnet sentään pyrkii hyvittämään nyt nähdyn jollain tavalla asiakkailleen, pyrkien myös takaamaan, ettei vastaavaa tapahdu enää koskaan
Kuin myös. Ehkä tässä valtaenemmistö asiakkaista selvisi säikähdyksellä.
En ole viikkoihin käynytkään vilkuilemassa salkkuani Nordnetissä, mutta kyllähän tästä nyt pitää tuntuvat hyvitykset saada! En tosin keksi, mitä se voisi olla, mutta asiakkaana olen tietysti oikeutettu tuntuviin korvauksiin!
Kyllä noista voi silti korvausta vaatia. Jos olisi sivu toiminut, olisin tänään tehnyt päivätreidauksella suuret tilit. Vähintään +40%, mutta milläs tuon todistat...
Harkitsen vakavasti kanteeseenne liittymistä.
En tosin ole vielä Nordnetin asiakas, mutta liittyminen lienee välttämätöntä korvausten saamiseksi.
Kyllä noista voi silti korvausta vaatia. Jos olisi sivu toiminut, olisin tänään tehnyt päivätreidauksella suuret tilit. Vähintään +40%, mutta milläs tuon todistat...
Vähän samalla linjalla. Toki olen Nordnetin asiakas ja olin huolissani tästä tapauksesta, erityisesti yksityisyyden näkökulmasta. Mutta kaikki näyttää palautuneen normaaliksi ja taisi tätä maailmanloppua kestää lopulta muutaman tunnin.Jotenkin on sympatiat tässä vahvasti Nordnetin puolella. On se vaan raskasta miten porukka vetää aivan järkyttävät kilarit näistä pankkiongelmista. Uhkaillaan siirtää asiakkuudet naapuriin, uhkaillaan tietosuojavaltuutetuilla ja kaikkea muuta kitinää.
Jokin risteilylahjakortti voisi olla sopiva, tai sitten ihan Nordnetin tarjoama käteishyvitys esim. 0,1% salkun arvosta. Heh joo.En ole viikkoihin käynytkään vilkuilemassa salkkuani Nordnetissä, mutta kyllähän tästä nyt pitää tuntuvat hyvitykset saada! En tosin keksi, mitä se voisi olla, mutta asiakkaana olen tietysti oikeutettu tuntuviin korvauksiin!
Mahtaa olla myös rikos eli luulisi aika vähäisiä olla nämä tapaukset.Aika mulkku täytyy tosin olla, että menee myymään jonkun toisen omistuksia ihan vain siksi että se vian takia on mahdollista, mutta mikäpä ihmisyydessä yllättäisi..
Kyllä hemmetissä, jos sinulla olisi kymmeniä- tai satojatuhansia palvelussa, olisit itsekin hermostunut. Itse ainakin vaihtaisin palvelua tälloin. Nämä voivat olla erittäin kalliita virheitä.Jotenkin on sympatiat tässä vahvasti Nordnetin puolella. On se vaan raskasta miten porukka vetää aivan järkyttävät kilarit näistä pankkiongelmista. Uhkaillaan siirtää asiakkuudet naapuriin, uhkaillaan tietosuojavaltuutetuilla ja kaikkea muuta kitinää.
Mielenkiintoista nähdä minkälaisia GDPR-sakkoja on luvassa. Ei tule nyt vastaavaa tapausta mieleen.
Mahtaa olla myös rikos eli luulisi aika vähäisiä olla nämä tapaukset.
Vähän sivuraidekommentti, että minä olen mennyt viime vuonna tekemään tuon luottokiellon ja vähän aikaa sitten iski ensimmäinen "haitta" siitä; sähköyhtiö ei suostunut avaamaan uutta liittymää ennenkuin talletin yli 300 euron pantin heille. Ei auttanut mitkään selitykset, että olen itse tehnyt kiellon ihan vaan turvallisuus syistä. Pitivät ilmeisesti potentiaalisena persaukisena joka ei maksa sähkölaskujaan. En ole suuttunut, varmaan heidän prosesseissansa noin pitää tehdä. Ärsytti vain.Näköjään sieltä veroraporteista olisi päässyt henkilötunnuksenkin katsomaan. En kuitenkaan nyt ala pistää itselleni toistaiseksi mitään vapaaehtoisia luottokieltoja päälle, mutta seuraan kuitenkin tilannetta.
Heh, kiitos kysymästä. 220 435 euroa näyttää tällä hetkellä olevan Nordnetin palveluissa kiinni. Ilman Sampon tämänpäiväistä splittiä olisi lähes 15 000 euroa enemmän.Kyllä hemmetissä, jos sinulla olisi kymmeniä- tai satojatuhansia palvelussa, olisit itsekin hermostunut. Itse ainakin vaihtaisin palvelua tälloin. Nämä voivat olla erittäin kalliita virheitä.
Toisaalta myös tuollainen kupru opettaa, ja jatkossa tietoturva on Nordnetissakin paremmalla tolalla. Varmasti prosesseja mietitään, ja root cause analyysit tehdään. Jos olen oikein ymmärtänyt, saivat töpselin nopeasti pois seinästä. Se on positiivista.Tietoturva on ainoa syy vaihtaa, mutta kuten jo edellisessä viestissäni totesin, valitettavasti näitä kupruja on vuorotellen jokaisella pankilla.
Nimenomaan juuri tämä. Siellä on Nordnetin päässä saatu tänään varmasti aika karmaiseva opetus asioiden kusemisesta. Tämän päivän kuprujen korjaamisen ohella varmaan käyvät kaikki muutkin mahdolliset aukot lähiaikoina läpi suurennuslasin kanssa. Samaan aikaan kilpailijapankkien IT-osastolla kelpaa naureskella jalat pöydällä kaverin ongelmille, ja jossain vaiheessa roolit taas vaihtuvat. Syksyllä Nordea oli se pahis ja porukka uhosi siirtyvänsä Nordnetiin, tänään roolit ovatkin jo ympäri.Toisaalta myös tuollainen kupru opettaa, ja jatkossa tietoturva on Nordnetissakin paremmalla tolalla. Varmasti prosesseja mietitään, ja root cause analyysit tehdään. Jos olen oikein ymmärtänyt, saivat töpselin nopeasti pois seinästä. Se on positiivista.
No ei se henkilötunnus nyt oikeasti mikään erityisen salainen tieto ole. Periaateessa päivittäin näytät sen siellä kaupan kassalla, baarin ovella tai jossain muualla ihan tuntemattomille ihmisille.Näköjään sieltä veroraporteista olisi päässyt henkilötunnuksenkin katsomaan. En kuitenkaan nyt ala pistää itselleni toistaiseksi mitään vapaaehtoisia luottokieltoja päälle, mutta seuraan kuitenkin tilannetta.
Pidän edelleen varsin epätodennäköisenä, että joku riittävän kriminaalilla luonteella varustettu mulkvisti olisi päätynyt profiiliini ja onkinut nuo tiedot pahoihin tarkoituksiinsa. Muuten joutuu pelkäämään joka päivä sitä, että joku kirje menee jakeluvirhern takia vääriin käsiin, tai joku muu tietomurto tapahtuu.
Ei sen pitäisi olla nimeä kummempi tieto, mutta yllättävän monessa tilanteessa toimitaan kuin loppuosa olisi jokin PIN-koodi, jonka tietäminen varmistaa henkilöllisyyden.No ei se henkilötunnus nyt oikeasti mikään erityisen salainen tieto ole. Periaateessa päivittäin näytät sen siellä kaupan kassalla, baarin ovella tai jossain muualla ihan tuntemattomille ihmisille.
No ei se henkilötunnus nyt oikeasti mikään erityisen salainen tieto ole. Periaateessa päivittäin näytät sen siellä kaupan kassalla, baarin ovella tai jossain muualla ihan tuntemattomille ihmisille.
Perusteet ovat kieltämättä hyvät. Toivottavasti kukaan ei joutunut tilanteeseen, jossa järjestelmä teki transaktioita ilman omaa toimeksiantoa. Ymmärrän silti ihmisten huolen.Heh, kiitos kysymästä. 220 435 euroa näyttää tällä hetkellä olevan Nordnetin palveluissa kiinni. Ilman Sampon tämänpäiväistä splittiä olisi lähes 15 000 euroa enemmän.
Ja nimenoman se salkun koko on tässä se syy, miksi en jaksa stressata tai edes miettiä vaihtoa muualle. Tässä kokoluokassa salkkuja ei noin vain siirrellä. Kotimaiset omistukset vielä liikahtaisivat kenties maksuitta tai veroitta, mutta hankintahinnat ja muut eivät siirry noin vain toiselle toimijalle. Ulkomaisissa osakkeissa taas siirto ei taida edes onnistua, joten ne pitäisi myydä välissä, mikä tarkoittaisi kohdallani useiden tuhansien eurojen luovutusvoittoverot.
Entä mihin palveluun siirtyisin? Kivijalkapankit eivät ole hyviä, niistä on omakohtaistakin kokemusta. Etorot, Degirot ja Lynxit toimivat vaihtelevasti ja mm. raportointi verottajalle voi olla mitä vain. Toki Nordnetinkin esitäytetyt veroilmoitukset on syytä käydä läpi, mutta kuuleman mukaan ulkomaisissa jää pahimmillaan koko veroilmoitus omille harteille. Mandatum kiinnostaa, mutta ei kiinnosta niin paljoa, että tosissani miettisin siirtoa.
Nordnetin Private Banking -asiakkaana pidän Nordnetin palveluitakin asiallisesti hinnoiteltuina. Tietoturva on ainoa syy vaihtaa, mutta kuten jo edellisessä viestissäni totesin, valitettavasti näitä kupruja on vuorotellen jokaisella pankilla.
Edit: suunnilleen 20 000 euroa lankeaisi veroja maksettavaksi, jos myisin salkun tyhjäksi ja siirtäisin asiakkuuden muualle. Huomenna Sammon oikaisun myötä lukema on vieläkin hurjempi. Toki hankintameno-olettaman käyttö parissa tapauksessa voisi pienentää verojen määrää, mutta ei jaksa alkaa laskemaan teoreettisisia juttuja.
Kun finanssialalla olen töissä (en Nordnetissä!), niin täytyy ainakin oman työpaikkani puolesta sanoa, että meillä tähän Nordnetin tapaukseen suhtauduttiin suurella empatialla, ei vahingonilolla. Kun tietää millainen katastrofi tämänkaltainen olisi omalle kohdalle osuessa, niin ei paljon naurattanut.Samaan aikaan kilpailijapankkien IT-osastolla kelpaa naureskella jalat pöydällä kaverin ongelmille, ja jossain vaiheessa roolit taas vaihtuvat.
Siinä voisi huuli väpättää, kun joku olisi tilille päässyt ja tehnyt noston. Omalle tilillehän ne rahat olisi saanut, mutta verottaja tuskin antaisi armoa, vaikka rahat palauttaisi nordnettiin välittömästi.Edit: suunnilleen 20 000 euroa lankeaisi veroja maksettavaksi, jos myisin salkun tyhjäksi ja siirtäisin asiakkuuden muualle. Huomenna Sammon oikaisun myötä lukema on vieläkin hurjempi. Toki hankintameno-olettaman käyttö parissa tapauksessa voisi pienentää verojen määrää, mutta ei jaksa alkaa laskemaan teoreettisisia juttuja.