Juurikin näin. Itse mitä olen vakuutuksia kilpailuttanut, niin aika lähellä nuo toisiaan pyörii. Ja tietysti tässä kermana kakun päällä on mahdolliset asuntolainat yms. jotka sekoittavat pakkaa.Sellainen haitta kuitenkin minusta on tarkoissa laskelmissa, että nuo bonukset pitää käyttää konsernin tuotteisiin. Eli jos esimerkiksi hypoteettisesti kilpailuttaa vakuutukset, valinta saattaa bonuksien takia kaatua Pohjolaan vaikkei se olisi halvin. Tämä mielestäni hieman syö bonuksen arvoa verrattuna riihikuivaan rahaan. Tai sitten ei jos Pohjola tekeekin tasapäisen tarjouksen. Ehkä sille pitäisi keksiä omaan käyttöön jokin keskimääräinen mutu arvo tyyliin 1 euro = 1,1 bonuseuroa.
Kunhan purin sydäntäni, olen itsekin OP bonuksia hyödyntävä.
Mutta summa summarum: jos lainat, vakuutukset, pankki-asiat ja sijoitukset kilpailutettuna on aikaslailla saman hintaisia, niin keskittämällä todennäköisesti saa jotain etua. Tietysti myös yhden katon alla asioimisen helppoudellekin voi laskea jonkun arvon. Toisaalta sitten jos laput silmillä laittaa kaikki asiakkuudet vaikka OP:n alle, niin saattaa missata jotain kovia tarjouksia kilpailijoiltakin.