Mainos

Siitä on tänään tasan...

• 507 676
  • 5 122

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
110 vuotta sitten vietettiin ensimmäistä kansainvälistä naisten päivää.

Tsaari Nikolai II syrjäyttäminen Venäjällä vallasta niin kutsutussa helmikuun vallankumouksessa alkoi 104 vuotta sitten.

Siitä on 71 vuotta, kun Neuvostoliitto ilmoitti, että sillä on käytössään atomipommi.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Kymmenentuhatta (10.000) päivää kun sanottiin vaimon kanssa ”tahdon”.
Ja yhä tahdotaan.

Onnittelut!

Laskin tuossa, että meillä on tällä hetkellä yhteistä taivalta paremman puoliskon kanssa suurin piirtein noin 6639 päivää.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Ex
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kymmenentuhatta (10.000) päivää kun sanottiin vaimon kanssa ”tahdon”.
Ja yhä tahdotaan.
Tasan 10 000 päivää siitä kun kysyin yheltä pariskunnalta pubissa että tahtositteko koklata threesomee...?

Oli niin lättysyättö tyhjälle tolpalle että oli pakko. Tzori.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Ex

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
22 vuotta siitä kun esikoinen putkahti maailmaan. Onnea hänelle syntymäpäivän johdosta.

Veljenikin syntymäpäivä olisi ollut tänään. Veljeni olisi täyttänyt 41 vuotta. Onnitteluni vaan sinne pilven reunalle.

Ja itse asiassa mummoni kuolemasta tulee tänään kuluneeksi jo 23 vuotta. Hän oli viimeinen elossa ollut isovanhempani ja menehtyi samana päivänä kun tämä veljeni täytti 18 vuotta vuonna 1998. Minä itse olin tuolloin vasta 14-vuotias. Toivonkin että ne nuoret ja ehkä vanhemmatkin jotka saavat nauttia isovanhempiensakin seurasta vielä vaikka aikuisiällä tai yli 18 vuoden iässä niin osaisivat arvostaa sitä. Minä itse olin aika nuori kun viimeinenkin elossa ollut isovanhempani kuoli.

MegaForce

Jäsen
Tasan 10 vuotta sitten Japanissa, Tohokun alueella lähellä Sendain kaupunkia iski 9.0 magnitudin maanjäristys josta seurasi tsunami. Tsunamin ja maanjäristyksen seurauksena tapahtui Fukushiman ydinvoimalaonnettomuus. Tsunamin seurauksena ~ 16 000 ihmistä menetti henkensä, ja taloudellisten vahinkojen arvellaan olevan noin 140 miljardia.

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
508 vuotta sitten Giovanni di Lorenzo de' Medicinistä (Leo X) tuli paavi. Hänet tunnetaan parhaiten vuonna 1520 Martti Lutherille lähettämästään bullasta "Exsurge Domine".

Mary Shelleyn romaani "Frankestein" julkaistiin 203 vuotta sitten.

Siitä on tänään 103 vuotta, kun ensimmäiset espanjantautitapaukset todettiin Kansasin osavaltiossa yhdysvaltalaisella sotilasleirillä.

55 vuotta sitten Carl Gustav Emil Mannerheimin toimikausi Suomen tasavallan presidenttinä päättyi ja hänen seuraajansa Juho Kusti Paasivikivi astui kyseiseen virkaan.

Mikhail Gorbatshovista tuli Neuvostoliiton johtaja 36 vuotta sitten, kun hänet valittiin Neuvostoliiton kommunistisen puolueen (NKP:n) pääsihteeriksi.

Liettua julistautui itsenäiseksi ja erosi Neuvostoliitosta 31vuotta sitten.

Viimeksi muokattu:

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Liettua julistautui itsenäiseksi ja erosi Neuvostoliitosta 21vuotta sitten.
Samoin 21 vuotta sitten Viron kongressi aloitti työnsä julistautumalla itsenäisen Viron tasavallan täysivaltaiseksi kansanedustuslaitokseksi.

Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Liettua julistautui itsenäiseksi ja erosi Neuvostoliitosta 21vuotta sitten.

Samoin 21 vuotta sitten Viron kongressi aloitti työnsä julistautumalla itsenäisen Viron tasavallan täysivaltaiseksi kansanedustuslaitokseksi.
En tiennytkään, että Neuvostoliitto oli ollut vielä vuoteen 2000 saakka noin jöpäkästi kiinni Viron ja Liettuan asioissa, kun tuon nimistä valtiota ei ollut ollut enää olemassakaan likemmäs 10 vuoteen noilla main.

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
En tiennytkään, että Neuvostoliitto oli ollut vielä vuoteen 2000 saakka noin jöpäkästi kiinni Viron ja Liettuan asioissa, kun tuon nimistä valtiota ei ollut ollut enää olemassakaan likemmäs 10 vuoteen noilla main.

Laskuvirhe pankissa humanistisen matematiikan johdosta.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Eikä laskuoppi liene mun vahvoja lajeja vaikka duunikseni lukuja pyörittelen. Excel kun laskee mulle kaiken. No, tasan tuosta kuitenkin oli, tasan 10 vuotta vaan pieleen. Syytän @heketsu88 - ja itseäni kun en viitsinyt sen verran aivotumaketta vaivata tuon huomatakseni.

tjj67

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Liverpool
57 vuotta sitten 11.3.64 syntyi kiekkoleijona no 192 Tampereella.

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Siitä on tänään tasan vuosi, kun hallitus tiedotustilaisuudessaan suositteli yli 500 hengen tapahtumia kiellettäväksi.

Sittemmin onkin hitusen hiljaisempaa ollut mm. keikkojen tai urheilutapahtumiin osallistumisen kanssa....

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Siitä on tänään tasan vuosi, kun hallitus tiedotustilaisuudessaan suositteli yli 500 hengen tapahtumia kiellettäväksi.

Juu ja ihmiset ostivat paskapaperia niin, että kaupan hyllyt tyhjeni hetkessä. En tajunnut ollenkaan, että juuri sinä päivänä olisi kuulunut mennä kauppaan. Siellä oli kuulemma enemmän väkeä kuin jouluaatonaattona ja poliisi ohjaamassa liikennettä parkkipaikalla.

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Otan tietoisen riskin siinä, että olen laskenut vuosien kulumiset oikein!

Coca-Colaa myytiin ensimmäistä kertaa pullotettuna 127 vuotta sitten.

103 vuotta sitten Moskovasta tuli Neuvosto-Venäjän pääkaupunki.

Siitä on tänään 83 vuotta, kun saksalaiset miehittivät Itävallan Anschlussiksi kutsutussa operaatiossa.

81 vuotta sitten Suomi allekirjoitti Neuvostoliiton kanssa rauhansopimuksen, jonka seurauksena Suomi luovutti muun muassa Karjalan. Samoin 81 vuotta tulee kuluneeksi Suomen suurimmasta junaonnettomuudesta, Turengin junaturmasta.

Trumanin oppi, eli kommunismin leviämisen estäminen, julistettiin 74 vuotta sitten.

70 vuotta sitten "Ville Vallaton" (Denis the Menace) -sarjakuvastrippi ilmestyi Yhdysvaltain sanomalehdissä ensimmäisen kerran.

Mauritiuksen itsenäistymisestä tulee tänään kuluneeksi 53 vuotta.

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
81 vuotta siitä, kun Talvisota loppui. Venäjällä viralliset äänenpainot ja asenteet ko. sotaa kohtaan ovat jälleen lähestymässä neuvostoajan tulkintoja eikä sodan syiden ja kulun realistista historiallista arviointia enää hyvällä katsota.

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
240 vuotta sitten William Herschel löysi planeetta Uranauksen.

Ruotsin valtioneuvosto julisti Ruotsin kuninkaan Kustaa IV Aadolfin erotetuksi 212 vuotta sitten.

Siitä tulee kuluneeksi tänään 140 vuotta, kun Venäjän tsaari Aleksanteri II sai surmansa pommiattentaatissa.

Tasan 100 vuotta sitten Mongolia julistautui itsenäiseksi Kiinasta Roman von Ungern-Sternbergin johdolla.

Itävalta liitettiin Anschluss operaatiossa natsi-Saksaan 83 vuotta sitten.

67 vuotta sitten Vietminhin joukot hyökkäsivät ranskalaisia vastaan.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
7 vuotta kun mentiin vaimon kanssa kihloihin. Juhlistettu tänään jo monin tavoin ja kiva päivä jatkuu nukkumaanmenoon asti.

Kihloihin kansainvälisenä Pihvi- ja suihinottopäivänä ja naimisiin mentiin uudenvuodenaattona. Tulee ainakin muistettua ja juhlittua.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy