Siitä on tänään tasan...

  • 461 813
  • 4 722

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
52 vuotta sitten sekatyömies Tauno Pasanen surmasi metsästyskiväärillä neljä häntä pidättämään tullutta poliisia Pihtiputaan Korppisten kylässä. Surmansa saivat konstaapelit Mauno Poikkimäki, Veikko Riihimäki, Onni Saastamoinen ja Pentti Turpeinen.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
52 vuotta sitten sekatyömies Tauno Pasanen surmasi metsästyskiväärillä neljä häntä pidättämään tullutta poliisia Pihtiputaan Korppisten kylässä. Surmansa saivat konstaapelit Mauno Poikkimäki, Veikko Riihimäki, Onni Saastamoinen ja Pentti Turpeinen.
Aika kylmä kaveri kyllä. Eikös Tane soittanut itse poliisille heti ammuttuaan ja kehottanut "hakemaan raatonsa pois." Kuristi myöhemmin vapauduttuaan myös eukkonsa hengiltä. Viina ei sovi kaikille.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Aika kylmä kaveri kyllä. Eikös Tane soittanut itse poliisille heti ammuttuaan ja kehottanut "hakemaan raatonsa pois." Kuristi myöhemmin vapauduttuaan myös eukkonsa hengiltä. Viina ei sovi kaikille.

Ilmeisesti mies on edelleen lähes 87-vuotiaana hengissä. Tähän todella sopii sanonta mikä se pahan tappaisi.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
27 vuotta sitten ilmestyi pari kovan luokan rock-levyä, kun Soundgardenin Superunknown ja Nine Inch Nailsin The Downward Spiral julkaistiin.

 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
110 vuotta sitten vietettiin ensimmäistä kansainvälistä naisten päivää.

Tsaari Nikolai II syrjäyttäminen Venäjällä vallasta niin kutsutussa helmikuun vallankumouksessa alkoi 104 vuotta sitten.

Siitä on 71 vuotta, kun Neuvostoliitto ilmoitti, että sillä on käytössään atomipommi.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Kymmenentuhatta (10.000) päivää kun sanottiin vaimon kanssa ”tahdon”.
Ja yhä tahdotaan.

Onnittelut!

Laskin tuossa, että meillä on tällä hetkellä yhteistä taivalta paremman puoliskon kanssa suurin piirtein noin 6639 päivää.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ex
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kymmenentuhatta (10.000) päivää kun sanottiin vaimon kanssa ”tahdon”.
Ja yhä tahdotaan.
Tasan 10 000 päivää siitä kun kysyin yheltä pariskunnalta pubissa että tahtositteko koklata threesomee...?

Oli niin lättysyättö tyhjälle tolpalle että oli pakko. Tzori.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ex

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
22 vuotta siitä kun esikoinen putkahti maailmaan. Onnea hänelle syntymäpäivän johdosta.

Veljenikin syntymäpäivä olisi ollut tänään. Veljeni olisi täyttänyt 41 vuotta. Onnitteluni vaan sinne pilven reunalle.

Ja itse asiassa mummoni kuolemasta tulee tänään kuluneeksi jo 23 vuotta. Hän oli viimeinen elossa ollut isovanhempani ja menehtyi samana päivänä kun tämä veljeni täytti 18 vuotta vuonna 1998. Minä itse olin tuolloin vasta 14-vuotias. Toivonkin että ne nuoret ja ehkä vanhemmatkin jotka saavat nauttia isovanhempiensakin seurasta vielä vaikka aikuisiällä tai yli 18 vuoden iässä niin osaisivat arvostaa sitä. Minä itse olin aika nuori kun viimeinenkin elossa ollut isovanhempani kuoli.
 

MegaForce

Jäsen
Tasan 10 vuotta sitten Japanissa, Tohokun alueella lähellä Sendain kaupunkia iski 9.0 magnitudin maanjäristys josta seurasi tsunami. Tsunamin ja maanjäristyksen seurauksena tapahtui Fukushiman ydinvoimalaonnettomuus. Tsunamin seurauksena ~ 16 000 ihmistä menetti henkensä, ja taloudellisten vahinkojen arvellaan olevan noin 140 miljardia.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
508 vuotta sitten Giovanni di Lorenzo de' Medicinistä (Leo X) tuli paavi. Hänet tunnetaan parhaiten vuonna 1520 Martti Lutherille lähettämästään bullasta "Exsurge Domine".

Mary Shelleyn romaani "Frankestein" julkaistiin 203 vuotta sitten.

Siitä on tänään 103 vuotta, kun ensimmäiset espanjantautitapaukset todettiin Kansasin osavaltiossa yhdysvaltalaisella sotilasleirillä.

55 vuotta sitten Carl Gustav Emil Mannerheimin toimikausi Suomen tasavallan presidenttinä päättyi ja hänen seuraajansa Juho Kusti Paasivikivi astui kyseiseen virkaan.

Mikhail Gorbatshovista tuli Neuvostoliiton johtaja 36 vuotta sitten, kun hänet valittiin Neuvostoliiton kommunistisen puolueen (NKP:n) pääsihteeriksi.

Liettua julistautui itsenäiseksi ja erosi Neuvostoliitosta 31vuotta sitten.
 
Viimeksi muokattu:

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Liettua julistautui itsenäiseksi ja erosi Neuvostoliitosta 21vuotta sitten.
Samoin 21 vuotta sitten Viron kongressi aloitti työnsä julistautumalla itsenäisen Viron tasavallan täysivaltaiseksi kansanedustuslaitokseksi.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Liettua julistautui itsenäiseksi ja erosi Neuvostoliitosta 21vuotta sitten.


Samoin 21 vuotta sitten Viron kongressi aloitti työnsä julistautumalla itsenäisen Viron tasavallan täysivaltaiseksi kansanedustuslaitokseksi.
En tiennytkään, että Neuvostoliitto oli ollut vielä vuoteen 2000 saakka noin jöpäkästi kiinni Viron ja Liettuan asioissa, kun tuon nimistä valtiota ei ollut ollut enää olemassakaan likemmäs 10 vuoteen noilla main.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
En tiennytkään, että Neuvostoliitto oli ollut vielä vuoteen 2000 saakka noin jöpäkästi kiinni Viron ja Liettuan asioissa, kun tuon nimistä valtiota ei ollut ollut enää olemassakaan likemmäs 10 vuoteen noilla main.

Laskuvirhe pankissa humanistisen matematiikan johdosta.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
En tiennytkään, että Neuvostoliitto oli ollut vielä vuoteen 2000 saakka noin jöpäkästi kiinni Viron ja Liettuan asioissa, kun tuon nimistä valtiota ei ollut ollut enää olemassakaan likemmäs 10 vuoteen noilla main.
Eikä laskuoppi liene mun vahvoja lajeja vaikka duunikseni lukuja pyörittelen. Excel kun laskee mulle kaiken. No, tasan tuosta kuitenkin oli, tasan 10 vuotta vaan pieleen. Syytän @heketsu88 - ja itseäni kun en viitsinyt sen verran aivotumaketta vaivata tuon huomatakseni.
 

tjj67

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Liverpool
57 vuotta sitten 11.3.64 syntyi kiekkoleijona no 192 Tampereella.
 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Siitä on tänään tasan vuosi, kun hallitus tiedotustilaisuudessaan suositteli yli 500 hengen tapahtumia kiellettäväksi.

Sittemmin onkin hitusen hiljaisempaa ollut mm. keikkojen tai urheilutapahtumiin osallistumisen kanssa....
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Siitä on tänään tasan vuosi, kun hallitus tiedotustilaisuudessaan suositteli yli 500 hengen tapahtumia kiellettäväksi.

Juu ja ihmiset ostivat paskapaperia niin, että kaupan hyllyt tyhjeni hetkessä. En tajunnut ollenkaan, että juuri sinä päivänä olisi kuulunut mennä kauppaan. Siellä oli kuulemma enemmän väkeä kuin jouluaatonaattona ja poliisi ohjaamassa liikennettä parkkipaikalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös