Siitä on tänään tasan...

  • 462 738
  • 4 731

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hyvä tarkennus. Jotkut legendaariset tarinat elää vaikka ei ne ihan paikkaansa pitäisikään.
Vähän kuin musta surma, josta myöhemmin kehitettiin leikki kuka pelkää mustaa miestä. Kyseessä oli kuitenkin kulkutauti.

Hera80
-historian professori-
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Olin jokunen vuosi sitten Törnistä niin innoissani että etsin hänen hautansa Malmin hautausmaalta. Sieltä löytyy siis sukuhauta, vaikka jäännökset ovatkin Jenkeissä. Vai ovatko sittenkään?
Käsittääkseni Arlingtonin sotilashautausmaalla on ne jäännökset mitä hänestä nyt onkaan, eipä niitä nyt paljon sen helikopteriturman jäljiltä tainnut olla.

Suomessakin miehelle pidettiin muistotilaisuus 2003.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Olin jokunen vuosi sitten Törnistä niin innoissani että etsin hänen hautansa Malmin hautausmaalta. Sieltä löytyy siis sukuhauta, vaikka jäännökset ovatkin Jenkeissä. Vai ovatko sittenkään?
Josko hammaskeiju on kuljettanut sen kotimaan multiin, muistaakseni yksi leego vain tunnistettiin Larrylle kuuluvaksi.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Brutaali etsivä Harold Francis Callahan, lainsuojaton Josey Wales, naisten ja lasten tappaja William Munny Missourista, mies ilman nimeä....

Tasan 90 vuotta sitten syntyi Clint Eastwood, jota ilman ainakin meikäläisen elämä olisi ollut paljon tylsempi, jos noin niinkuin hyvien elokuvien kautta asiaa miettii.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
40 vuotta sitten Cable News Network (CNN), aloitti lähetyksensä.

30 vuotta sitten Radio Suomi aloitti lähetyksensä.
 

Glove

Jäsen
525 vuotta sitten tehtiin ensimmäiset skottiviskit. Tai ainakin semmoiset, joista löytyy maininta. Mitä elämä olisikaan ilman tätä jaloa juomaa?
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
15 vuotta ja 1 päivä, kun Sentenced julkaisi viimeisen albuminsa "The Funeral Album". Helkkarin kova levy edelleen.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
525 vuotta sitten tehtiin ensimmäiset skottiviskit. Tai ainakin semmoiset, joista löytyy maininta. Mitä elämä olisikaan ilman tätä jaloa juomaa?
Oikeastihan tuohon aikaan juoma on vielä ollut ihan pontikkaa, itse laskisin viskin syntymiseksi sen hetken, kun sitä on ensimmäisen kerran muutama vuosi viinitynnyrissä kypsytelty. Yritin joskus etsiä, onko tiedossa missä ja milloin näin on alkuaan tehty, mutta mitään tarkkaa vuotta ei löytynyt, mutta skotit varmaan 1800-luvun puolivälin jälkeen alkoivat tuota kypsytystä harrastamaan. Nykyisinhän taitaa olla ihan lakimääritelmä joka puolella maailmaa, että vähintään kolme vuotta pitää olla kypsytetty.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
525 vuotta sitten tehtiin ensimmäiset skottiviskit. Tai ainakin semmoiset, joista löytyy maininta. Mitä elämä olisikaan ilman tätä jaloa juomaa?
Nykyisin helppoa ja nautinnollista. Jokunen vuosi sitten olisin sanonut kiduttavaa.

Joskus tulee silti ikävä
 

Glove

Jäsen
Oikeastihan tuohon aikaan juoma on vielä ollut ihan pontikkaa, itse laskisin viskin syntymiseksi sen hetken, kun sitä on ensimmäisen kerran muutama vuosi viinitynnyrissä kypsytelty. Yritin joskus etsiä, onko tiedossa missä ja milloin näin on alkuaan tehty, mutta mitään tarkkaa vuotta ei löytynyt, mutta skotit varmaan 1800-luvun puolivälin jälkeen alkoivat tuota kypsytystä harrastamaan. Nykyisinhän taitaa olla ihan lakimääritelmä joka puolella maailmaa, että vähintään kolme vuotta pitää olla kypsytetty.
Joo onhan se voinut olla mitä vaan. Wikipedia kertoi näin:
 

Glove

Jäsen
331 vuotta sitten Suomen ensimmäinen apteekki sai perustamisluvan. Meikäläinen ainakin olisi ihan lirissä ilman apteekkeja, hyvä, että seemmoisia on olemassa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kuningatar Elisabet II kruunajaisia vietettiin 67 vuotta sitten. Kruunajaiset olivat ensimmäiset jotka televisioitiin.

41 vuotta sitten järjestettiin ensimmäinen Provinssirock.
 

Glove

Jäsen
Kuningatar Elisabet II kruunajaisia vietettiin 67 vuotta sitten. Kruunajaiset olivat ensimmäiset jotka televisioitiin.

41 vuotta sitten järjestettiin ensimmäinen Provinssirock.
Kerran olen meinannut Provinssiin mennä, mutta jäi sekin tekemättä. En nyt muista minkä bändin takia olisin tämmöisen retken tehnyt. Kai se oli joku hyvä?

edit: taisi olla Black Sabbath -94 tai -98.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tiistaina 2.6. oli tasan vuosi siitä, kun kävin katsomassa sitä miten Lenny vetää. Ja hyvinhän se veti. Hieno artisti.





Mieluummin postaan näitä kuin mustia ruutuja. Vaikka eihän Lenny edes liity näihin juttuihin mitenkään.
 
Viimeksi muokattu:

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Irja Askola valittiin kymmenen vuotta sitten Suomen ensimmäiseksi naispiispaksi.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Deep Purple in Rock julkaistiin tasan 50 vuotta sitten. Edelleen yksi kovimmista.


Tätä olin itsekin tulossa laittamaan. 50 vuotta. Ei perkele. Levy on vuoden nuorempi kuin minä, ja molemmat edelleen kovassa iskussa.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Bodominjärven murhista tasan 60 vuotta.

Tehty mikä tehty, 15 vuotta tuli. Näin tiettävästi totesi Nils Gustafsson kuulustelussa vuonna 2004, kun tuli pidätetyksi epäiltynä murhista. Myöhemmin hänet vapautettiin syytteistä ja saipa vielä valtiolta korvauksia aiheettomasta vangitsemisestaan. Mies ilmeisesti elää yhä, ikävuosia mittarissa lähes 80. Ja hän siis oli ainoa neljästä nuoresta, joka selvisi Bodomin reissusta hengissä.


Deep Purplen klassikkokappale Black Night julkaistiin tasan 50 vuotta sitten.

 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tehty mikä tehty, 15 vuotta tuli. Näin tiettävästi totesi Nils Gustafsson kuulustelussa vuonna 2004, kun tuli pidätetyksi epäiltynä murhista.
Itse asiassa Nisse ei varsinaisesti kuulustelussa tuota sanonut, vaan kuulusteluiden jälkeen kun hänet oli viety selliosastolle ja meni sängylleen. Tunnustuksen kuuli ainoastaan pääkuulustelija, rikosylikonstaapeli Markku Tuominen. Tuominen itse oletti että Nisse heitti vähän huulta ns. läpällä ja kännissä (tai no kai se selvinpäin oli) ja sitä ei tutkimuksissa otettu kovin vakavasti. Mikä sitten lie totuus.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Itse asiassa Nisse ei varsinaisesti kuulustelussa tuota sanonut, vaan kuulusteluiden jälkeen kun hänet oli viety selliosastolle ja meni sängylleen. Tunnustuksen kuuli ainoastaan pääkuulustelija, rikosylikonstaapeli Markku Tuominen. Tuominen itse oletti että Nisse heitti vähän huulta ns. läpällä ja kännissä (tai no kai se selvinpäin oli) ja sitä ei tutkimuksissa otettu kovin vakavasti. Mikä sitten lie totuus.

Hyvä tarkennus, olin oman hataran muistini varassa tässä asiassa.

Seuraava toteamuskin taisi tulla Gustafssonin suusta jossain vaiheessa:
Olen syytön ja sillä sipuli!
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Historian tärkein tapahtuma päivämäärällä 6.6. Lienee Guns’ N’ Rosesin perustaminen vuonna 1985.
Kyllä tualla Ranskan länsi-rannikollakin jotain suht merkittävää sutinaa alkoi... Siis vuonna -42.
 
Viimeksi muokattu:

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tasan vuosi sitten tuli muutettua tähän nykyiseen kotikaupunkiin.
 
K

Kiekkokatsoja

76vuotta sitten, Normandian maihinbousu. Yksi historian rankimmista/tärkeimmistä asioista, jotta saamme elää nykyelämää. Toki Suomen historia merkittävämpi, mutta tämä murskasi natsisaksan.
Telkussa tv-1 siitä elokuva.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
76vuotta sitten, Normandian maihinbousu. Yksi historian rankimmista/tärkeimmistä asioista, jotta saamme elää nykyelämää. Toki Suomen historia merkittävämpi, mutta tämä murskasi natsisaksan.
Telkussa tv-1 siitä elokuva.
Juu, mää tästä jo tossa sanoinkin. Aika monta dokkaria kattellu ks. bileistä. Aika karua touhua. Miättikää mimmonen fiilis on perus masilla kun sanotaan että tilanne on se että nyt rynnitte tonne biitsille ja siitä sitten etiäppäin. Monet teistä ei tuu takasin, mutta jos tuutte niin ootte maanne sankareita. Ja sitten ne näkee sen helvetin edessään ja tajuaa että eihän tualta selviä kun säkällä. Huhhuh.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös