Itsekin tykkäsin biisistä, mutta ehkäpä esittäjän ulkonäöstä enemmän.Mun mutsin mutsilla on synttärit huomenna, varhaiset onnittelut siis hällekin, kuten sinunkin äidillesi! Hitto.. taisin tykätä tästä voittajabiisistä aikanaan tosi paljon. Kiitos kun linkkasit, oikeesti! Olin ihan unohtanut tämän.
Minä muistan tämän. Ihan kuin eilen olisi. DDR oli vielä silloin. Vittu Masa oli kova jantteri.33 vuotta sitten Mathias Rust laskeutui Cessna-koneella Moskovan Punaiselle torille.
Minäkin muista. Ei ehkä niin kuin eilisen. En vain oikein alle kymmenen vuotiaan maailmankatsomuksella tajunnut mitä ihmeellistä siinä on jos joku lentokoneella lentää.Minä muistan tämän. Ihan kuin eilen olisi.
Tenzing Norgay täyttäisi tänään 106 vuotta jos olisi elossa. Hienon syntymäpäivän viettänyt aikanaan kun on Everestille kiivennyt.113 vuotta sitten oli ensimmäisen suomalaisen fiktiivisen näytelmäelokuvan Salaviinanpolttajat ensi-ilta. Kyseinen elokuva on sittemmin kadonnut eikä sitä ole etsinnöistä huolimatta löydetty.
67 vuotta sitten Sir Edmund Hillary ja šerpa Tenzing Norgay kiipesivät ensimmäisinä ihmisinä Mount Everestin huipulle.
Pilkunviilausta, mutta Mathias ei tarkalleenottaen laskeutunut Punaiselle torille, vaan torilta poisjohtavalle tielle. Tie kulkee alamäkeen aivan siitä Pyhän Vasilin Katedraalin vierestä, kohti Moskva jokea.33 vuotta sitten Mathias Rust laskeutui Cessna-koneella Moskovan Punaiselle torille.
Muistan mäkin vaikka pikkupoika olinkin.Minä muistan tämän. Ihan kuin eilen olisi. DDR oli vielä silloin. Vittu Masa oli kova jantteri.
Muistan mäkin vaikka pikkupoika olinkin. Olis mielenkiintoista tietää kuinka moni tuolloin ilmapuolustuksesta vastannut upseeri pääsi kuntoisuuslomalle Siperiaan gulagille. Tai niiden perillisille. Eihän Neuvostoliitossa leirejä ollut enää 60-luvusta etiäppäin, ei...Minä muistan tämän. Ihan kuin eilen olisi. DDR oli vielä silloin. Vittu Masa oli kova jantteri.
Yritin siellä käydessäni etsiä tätä lentokonetta, ei löytynyt.Pilkunviilausta, mutta Mathias ei tarkalleenottaen laskeutunut Punaiselle torille, vaan torilta poisjohtavalle tielle. Tie kulkee alamäkeen aivan siitä Pyhän Vasilin Katedraalin vierestä, kohti Moskva jokea.
Tokihan media alusta asti uutisoi laskeutumisesta nimenomaan Punaiselle torille, joten voimme tätä käyttää edelleen.
E: Näköjään Wikipediassa puhutaan sillasta, mutta kyllä se ihan tien pätkä oli jolle laskeutui.
En minäkään konetta löytänyt, mutta sen paikan löysin mihin se laskeutui.9 vuotta
Yritin siellä käydessäni etsiä tätä lentokonetta, ei löytynyt.
Näyttäisi olevan muuten sama syntymäpäivä kuin Lauri Törnillä. Mielenkiintoinen sattuma.Viimeinen elossa oleva Mannerheim-ristin ritari Tuomas Gerdt täytti tänään 98 vuotta. Pitkää ikää!
Hyvä tarkennus. Jotkut legendaariset tarinat elää vaikka ei ne ihan paikkaansa pitäisikään.Pilkunviilausta, mutta Mathias ei tarkalleenottaen laskeutunut Punaiselle torille, vaan torilta poisjohtavalle tielle. Tie kulkee alamäkeen aivan siitä Pyhän Vasilin Katedraalin vierestä, kohti Moskva jokea.
Varmaan johtuu oheisesta kuvasta, nämä mielikuvat jää elämään.Hyvä tarkennus. Jotkut legendaariset tarinat elää vaikka ei ne ihan paikkaansa pitäisikään.
Näyttäisi olevan muuten sama syntymäpäivä kuin Lauri Törnillä. Mielenkiintoinen sattuma.
Eilen siis Törnin syntymästä 101 vuotta.
Vähän kuin musta surma, josta myöhemmin kehitettiin leikki kuka pelkää mustaa miestä. Kyseessä oli kuitenkin kulkutauti.Hyvä tarkennus. Jotkut legendaariset tarinat elää vaikka ei ne ihan paikkaansa pitäisikään.